Kirjoittaja Aihe: Ikääntyvän ihon hoito  (Luettu 85278 kertaa)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
Vs: Ikääntyvän ihon hoito
« Vastaus #60 : 03.06.08 - klo:11:58 »
NarnianQueen, en löydä mistään sellaista infoa, että laventeli olisi fototoksinen tai karsinogeeninen. Sellaisia eteerisiä öljyjä kyllä luetellaan monella sivustolla, mutta luetteloissa ei ole laventeli, lavandula angustifolia. Onkohan mahdollista, että olisit sekoittanut laventelin johonkin muuhun eteeriseen öljyyn? Jos et ole sekoittanut, niin onko mahdollista näyttää jotain sivustoja, joilla tuosta laventelin haitallisuudesta olisi kerrottu? Anteeksi tämä epäily, mutta asia on vaivannut minua jo jonkin aikaa... enkä tietenkään halua käyttää laventelia, jos se todellakin on haitallinen.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #61 : 03.06.08 - klo:13:38 »
maatiaismadonna, kyllä tietoa on tietoakannoissa ja lääketieteellisissä julkaisuissa.
Itselleni oli tuo tieto myös yllätys, sillä laventelia on vaikka missä herkän ihonkin tuotteissa. Itse olen saanut siitä aina oireita, joten selvisi nyt myös syy.

Lavender Oil: Primarily a fragrance ingredient, although it may have antibacterial properties. There is no research showing it has any benefit for skin (Sources: Phytotherapy Research, June 2002, pages 301–308; and Healthnotes Review of Complementary and Integrative Medicine). It can be a skin irritant (Source: Contact Dermatitis, August 1999, page 111) and a photosensitizer (Source: Family Practice Notebook, www.fpnotebook.com/DER188.htm). Research also indicates that components of lavender, specifically linalool, can be cytotoxic, meaning that topical application causes skin-cell death (Source: Cell Proliferation, June 2004, pages 221-229).

Edellinen tiivistelmä lainaus oli Paulan sivuilta, mutta jokainen voi tarkistaa nuo linkit ja lähdeviitteet.

edit: karsinogeeninen on ehkä väärä sana, tarkoitin tuota solun kuolemaa aiheuttavaa.

Täällä on mainittu aikaisemmin myös laventelin toinen haittavaikutus, nimittäin sen mahdollinen poikien hormonitoimintaa sotkeva osuus. Yritän etsiä sen linkin, jos löydän, - tuon tiedon kertoi tältä foorumilta jo poistunut grove, joka on apteekkialan ammattilainen ja on muutenkin tuonut tänne valtavasti asiatietoa.

« Viimeksi muokattu: 03.06.08 - klo:13:53 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #62 : 03.06.08 - klo:15:28 »
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15144499?ordinalpos=26&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum

Tässä tutkimus laventelin eteerisen öljyn komponenttien solujen kuolemaa aiheuttavasta vaikutuksesta iholla.

Jos joku rakastaa laventelia ja haluaa sitä käyttää, eihän sitä kukaan ole kieltämässä. Mutta hyvä on olla tietoinen myös mahdollisista haitoista.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #63 : 03.06.08 - klo:17:25 »
Kiitos NQ.
Nojoo, ehkei tuota kannata kauhean usein käyttää, siis ei ainakaan päivittäisessä käytössä tai laajoille ihoalueille. Hyönteistenpistoihin käytän edelleen, koska laskee paukaman ja lopettaa kutinan muutamassa tunnissa.

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #64 : 10.06.08 - klo:11:28 »
Tyhmä kysymys jälleen kerran: Voiko yöllä käyttää eluagea ja päivällä La Roche-Posayn Active C-tuotteita, vai onko tuo yhdistelmä jo liian raju?
Veni, vidi, Visa.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #65 : 11.06.08 - klo:10:23 »
Retinoliin siirtymisen alussa voi myös ilmetä pientä hilseilyä ja iho tuntua tavallista kuivemmalta ja herkemmältä.

Näemmä joo, oon nyt käytellyt Eluagea perjantaista lähtien yövoiteena ja tänä aamuna huomasin tuollaisen hilsehtivän kohdan ihossani, siis kohdassa, joka normaalisti ei todellakaan hilseile... Ehkä se sitten on osoitus jonkinlaisesta vaikutustehosta.  ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #66 : 11.06.08 - klo:15:35 »
Tyhmä kysymys jälleen kerran: Voiko yöllä käyttää eluagea ja päivällä La Roche-Posayn Active C-tuotteita, vai onko tuo yhdistelmä jo liian raju?

Kyllä voi  :)  Ei välttämättä, riippuu ihosi reaktioista. Itsekin käytän kumpaakin tuotetta.

Eluagea ei kannata laittaa ihan joka yö, vaan antaa ihonsa tottua siihen vähitellen. Vaikka joa toinen / kolmas yö. Tärkeää on löytää tasapaino, missä iho saa maksimaalisen hyödyn kärsimättä liikaa sivuoireista.

1b F/M ii

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #67 : 11.06.08 - klo:21:01 »
Tiiti, voi olla, että jos olet vasta siirtynyt retinoleihin, niin iholla on jo siinäkin tarpeeksi "sulattelemista", toisaalta, jos on sellainen iho, mikä ei kovin helposti ärsyynny, niin ei tule mitään epämiellyttäviä sivuvaikutuksia. Tää on niin tapauskohtaista.

Mirre, mullakin alussa oli pientä hilseilyä. Kuuluu asiaan  ;) Totuttelujakson jälkeen olen käyttänyt joka yö ongelmitta. Ja yleensä myös jätän retinolit aluksi vähemmälle, kun kokeilen jotakin uutta ihonhoitotuotetta, jossa on jotakin "ällistyttävän supertehokasta" = potentiaalisesti ärsyttävää  :)

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #68 : 11.06.08 - klo:22:21 »
Kiitoksia NarnianQueen ja LaPompadour. Eli siis voi, jos vaan iho kestää.

Mä oon nyt käytellyt yöllä Ysthealia. Välillä peräkkäisinä öinä ja välillä joka toinen yö. Siitä ei ainakaan vielä ole mitään oireita tullut. Kerran olen Eluagea kokeillut ja se vaikutti koostumukseltaan kivemmalta kuin tuo Ystheal joten suunnittelen siis sen hankkimista. Kuten myös tuo Active C:kin on vielä hankinnan alla.

Joku suunnittelee siis tilausta Pharmazoniin. ::)

Mietintämyssy on kuitenkin vielä ainakin jonkun aikaa päässä, koska mulla kyllä tuppaa iho reagoimaan aika herkästi. Mietin myös, että mahtaako nuo Active Ceet aiheuttaa naaman punoitusta, jos nuo tuotteet vilkastuttaa pintaverenkiertoa. :P
Veni, vidi, Visa.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #69 : 11.06.08 - klo:22:52 »
^ Eluagessa on kyllä yllättävänkin miellyttävä koostumus, imeytyy hyvin.

Mäkin harkitsen C-vitamiinivoiteen tilaamista...  ::) Mietityttää vain, että voikohan näillä tujummilla tuotteilla saada vahingossa aikaan jotain pysyvää vahinkoa iholleen?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #70 : 11.06.08 - klo:23:38 »

Mietintämyssy on kuitenkin vielä ainakin jonkun aikaa päässä, koska mulla kyllä tuppaa iho reagoimaan aika herkästi. Mietin myös, että mahtaako nuo Active Ceet aiheuttaa naaman punoitusta, jos nuo tuotteet vilkastuttaa pintaverenkiertoa. :P

Omaa herkkää ihoani Active C ei saa mitenkään punottamaan. Kyseessä ei oikeastaan ole mikään pintaverenkierron aktivointi, vaan C-vitamiini vaikuttaa monipuolisesti ihon toimintaan mm. suojaamalla happiradikaalien hyökkäykseltä sekä vaikuttamalla kollageenin kehittymiseen.

Mirre, tuskin aikaansaat ihollesi noilla tutkituilla tuotteilla mitään sen pysyvämpiä vaurioita kuin muutenkaan.  ;) Tietysti kannattaa seurata ihon rektioita ja vähentää / lopettaa käyttöä, jos iho ärsyyntyy. Kaikkien iho on niin yksilöllinen juttu.
Paljon pahempia vahonkoja saatat saada mm. eteerisiä öljyjä sisältävillä tuotteilla, vaikka laventelilla, mintulla ja sitrusuutteilla,  hankaavilla kuorinta-aineilla, tai auringossa itseäsi polttamalla.
Active C ja Eluage on hyvin suosittu yhdistelmä MUA'n ihonhoitoboordilla, sis yleensäkin retinoidit yhdistettynä C-vitamiiniseerumiin. Nuo mainitut ovat vielä mietoja moniin muihin vastaaviin verrattuna.

1b F/M ii

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #71 : 12.06.08 - klo:08:39 »
Mun mielestä toi Eluage on jotenkin tosi kevyttä, ei siis riittävän rasvaista yökäyttöön mulle.. Sain tuota näytepurkkiin apteekista. Iho oli aika kuivan tuntuinen aamulla. Voisin kuitenkin ottaa yökäyttöön muiden voiteiden rinnalle, josko tuolla nyt rypistyminen ehkäistäisiin  ;)

Tuli mieleen tuosta hilseilystä ja retinolista että mulla oli joskus Oriflamen retinol silmänympärysvoidetta ( ei myydä näköjään enää) ja se kyllä oli tosi tehokasta ainakin hilseilyn perusteella. En pystynyt käyttämään joka yö kun tuntui että silmänympärykset alkaa hilseillä ja herkistyvät. Ryppytehosta vaikea sanoa koska silmänympäryksissä mulla ei ole kunnon ryppyjä vieläkään, ja tuosta käytöstä on aikaa nyt jo pari vuotta.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #72 : 17.06.08 - klo:08:30 »
Onpa voimakkaan tuoksuista tuo Eluage! Montako pumppausta laitatte sitä koko kasvoille?
2c M i

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #73 : 19.06.08 - klo:11:46 »
^En tiedä pumppauksista mutta mulla hupeni tosi nopeasti pieni näytepurkillinen tuota. On jotenkin niin kevyttä koostumukseltaan että mun iho imaisi tuon hetkessä ja sitten tulikin voideltua useampi kerros.

Tuskin tulee ostettua normaalikokoista putelia edes netistä tilattuna, koska tulis ainakin mun käyttömäärillä olemaan melkoisen tyyristä ihonhoitoa..

Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #74 : 19.06.08 - klo:23:47 »
Mm. jenkkiläinen jokseenkin kuuluisa dermatologi Leslie Baumann suosittelee kuivempi-ihoisille retinolituotteen päälle erillistä kosteusvoidetta juuri sen takia, että retinolituotteen ovat usein kevyitä koostumukseltaan ja saattavat muutenkin aiheuttaa ihon hilseilyä, varsinkin alussa. Retinlituotetta ei siis ole tarkoituskaan käyttää peruskosteusvoiteen tavoin, vaan pieni määrä puhtaalle iholle. Vähän niinkuin seerumia, tehotippaa yms. Tosin mulla on niin rasvainen ja "kestävä" iho, että en tarvitse muuta päälle.