Kirjoittaja Aihe: Ikääntyvän ihon hoito  (Luettu 86828 kertaa)

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
Vs: Ikääntyvän ihon hoito
« Vastaus #75 : 19.06.08 - klo:23:58 »
Menettääkö tuo retinolivoide tehonsa, jos sitä taas lykkäisi esim. humektanin päälle? Eli alle kosteuttava rasva ja sitten Eluaget päälle. ;) Vai pitäiskö olla just toisinpäin?
Veni, vidi, Visa.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #76 : 20.06.08 - klo:00:18 »
^Luulisin et imeytyy paremmin jos laittaa puhtaalle iholle. Jos siinä on välissä jotakin tuhtia rasvaa, niin meneekö tyyriit retinolit sit ihan hukkaan?   :)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #77 : 20.06.08 - klo:00:22 »
Mä laittaisin Eluagen ensimmäiseksi puhtaalle iholle ja antaisin olla 5-10min ihan rauhassa imeytymässä. Sitten vasta levittäisin päälle jonkun kosteuttavamman tai rasvaisemman voiteen. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #78 : 21.06.08 - klo:21:10 »
Valmistajan suosituksen mukaan tota Ysthealia saisi käyttää 25-vuotiaana kuuriluontoisesti. Onko kellään mitään tietoa, että miten pitkä tuollainen kuuri mahdollisesti voisi olla? Ja miten usein?

Olen tottunut käyttelemään Korresin Sugar Chrystalia piristysruiskeena, mutta se loppuu kohta. Sen lisäksi vihaan sen rullautumista. Ajattelin seuraavaksi ottaa Ysthealin kokeiluun.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #79 : 21.06.08 - klo:23:46 »
Valmistajan suosituksen mukaan tota Ysthealia saisi käyttää 25-vuotiaana kuuriluontoisesti. Onko kellään mitään tietoa, että miten pitkä tuollainen kuuri mahdollisesti voisi olla? Ja miten usein?

Olen tottunut käyttelemään Korresin Sugar Chrystalia piristysruiskeena, mutta se loppuu kohta. Sen lisäksi vihaan sen rullautumista. Ajattelin seuraavaksi ottaa Ysthealin kokeiluun.

Varoituksen sanana Ysthealista, että se on taipuvaisempi tukkimaan kuin Eluage. Ellet ole erittäin kuivaihoinen ilman mitään epäpuhtauksia, niin se voideversio saattaa aiheuttaa tukkeutumista. Sain ihoni tukkoon sillä parissa yössä... ja samanlaisia kokemuksia olen lukenut MUAssa.
Eluage on paitsi paremmin imeytyvää, myös tavallaan tehokkaampaa frakturoidun hyaluronihapon takia.
Nuo ikäsuositukset voi yleensäkin unohtaa, ne ovat pelkkiä markkinointikkoja.  :)
« Viimeksi muokattu: 22.06.08 - klo:12:19 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #80 : 21.06.08 - klo:23:49 »
^Mjoo, olen tosi kuivaihoinen eikä mulla ole edes mustapäitä eikä muutakaan epäpuhtautta. Luin kyllä noi edelliset viestit aiheesta, mitä tähän ketjuun oli heitetty eli tukkimisfakta on tiedossa...

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #81 : 22.06.08 - klo:10:18 »
Onkos teillä kokemuksia Lumenen retinolivoiteesta? Uudistava yövoide, Retinol Night. On sitä vitamiinisarjaa.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #82 : 22.06.08 - klo:12:27 »
^Tarkoitatko sitä lopetettua retinolivoidetta?  Ainakaan Lumenen sivuilla en löytänyt mitään uutta versiota.
Mulla on tuota 'edesmennyttä' vielä tuubissa, nappasin syksyllä alennuksesta... Olen kyllä tykännyt - paksua ja kosteuttavaa. Olen käyttänyt lähinnä kämmenselkiin, päivämäärät kun jo ovat menneet umpeen...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #83 : 22.06.08 - klo:13:19 »
Okei, en tiennyt, että se on lopetettu. Ajattelin, että siinä olisi voinut olla halpa vaihtoehto yövoiteeksi.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #84 : 22.06.08 - klo:16:42 »
Onkos teillä kokemuksia Lumenen retinolivoiteesta? Uudistava yövoide, Retinol Night. On sitä vitamiinisarjaa.

Mä käytin tätä muutaman putkilon silloin kun oli vielä myynnissä (sarjan uudistuessa ostin viimeisimman n.kymmenellä eurolla mut nyt sekin on loppu jo). Tykkäsin, oli sopivan täytelainen kuivalle iholleni. Retinolin vaikutuksia vaikea arvioida mut ihan heleänä pysyi nassu tuota käyttäessä..  :)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #85 : 24.06.08 - klo:21:20 »
Monissa ketjuissa käsiteltiin samoja ongelmia kuin mitä mulla on, mutta ajattelin silti pistää uuden ketjun pystyyn, kun tunnun olevan moniongelmainen.  ;) Ikää on kertynyt 30+ ja olen koko ikäni kärsinyt epäpuhtaasta sekaihosta. Nuorempana iho oli selkeästi pintakuiva mutta mitä enemmän ikää tulee, sen enemmän iho tuntuu rasvoittuvan. Nyt jätin vielä pilleritkin pois ja sen kyllä huomaa - niskaan, decolte-alueelle ja kasvoihin on alkanut ilmestyä näppyjä, joista en ole juurikaan kärsinyt tätä ennen.

Mustapäitä on sen sijaan enemmän kuin laki sallii ja ihohuokoset on suurentuneet T-alueella. Kosmetologi on kehottanut mua kuorimaan ihoa runsaasti ja luopumaan kasvovedestä sekä liian tuhdeista hoitotuotteista. Mutta kun ei tunnu vaan auttavan.. Olen todennäköisesti kuorinut ihoani ihan liikaa, vaikka jos en kuori niin parissa päivässä nuo mustapäät oikein pompsahtavat ihosta ulos ja läheltä katsottuna ihosta siis törröttää mustapäitä. Niitä saa kyllä puristeltua raudalla, mutta kun tulevat vuorokauden sisällä takaisin. Ongelman kruunaa pienimuotoinen couperosa.  :(

Mitä ihmettä tälle nassulle siis pitäis tehdä? Onko olemassa tuotteita joilla tätä ongelmaa saa edes hitusen lievennettyä? Tällä hetkellä käytössä apteekista saatava Clinidermin Deep cleansing mousse ja Lumenen herkälle iholle tarkoitetut yö- ja päivävoiteet. Mattapinnan tekeviä voiteita en oikein voi käyttää, kun tuntuvat sitten taas kuivattavan ihan liikaa. Haluan myös tehdä tälle iholle jotain nyt ennen kuin tuo hormoniakne (?) nostaa päätään kunnolla.

Minusta kokeilun arvoinen olisi Roacuttan? Itsellä kai sama edessä kun iho rasvoittuu häiritsevästi. Itse olen kaiken maailman voiteet kokeillut ja ymmärrän että ne ovat vain kosmetiikkaa.

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #86 : 20.07.08 - klo:10:46 »
Hmm enpäs oikein tiennyt mihin ketjuun tämän tyrkkäisi;

Viimeisin juttu idästä on BB-balm, Blemish balm/Beblesh balm, "ihmevoide", joka poistaa epäpuhtaudet, toimii meikkivoiteena, aurinkosuojana, "valkaisijana", ja ryppyjenkin ja öljyisyyden poistajana. Lotus palacen blogissa hyvä yhteenveto ja briiffaus asiaan. Tilasin itse tuon Skin79:n Gold label BB balmin Ebaysta, kahdenkympin pintaan postareineen. Laitoin tilaukseen vielä muutaman muun tuotteen.
Tuossa blogikirjoituksessa on myös hyvä sävyvertailu, vaikka tämäkin tökötti näyttää melkein harmahtavan ruskealta purkista tursotettaessa, se soveltuu vaalealle iholleni oikein hyvin. Tuotetta käytän sekä kosteus- että meikkivoiteena, mulle ei yleensä sävyttävät pvoiteet riitä, tämän peittokyky on riittävä. Inci on pitkä, enkä jaksa sitä nyt naputella kuin vähän alkuun: Water, Titanium dioxide, Propylene glycol, Cyclomethicone, Dimethicone, Isopropyl palmitate jne.

Vaikutuksista en osaa vielä tarkemmin sanoa, ei tästä mitään haittaa ole ainakaan ollut..täytyy päivitellä myöhemmin.
http://lotuspalace.blogspot.com/2008/06/bb-creams-quick-comparison.html

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #87 : 21.07.08 - klo:14:43 »
^Kiitti vaan Pauliina kun tuotakin "ihmeainetta" täällä mainostat :D. Oli pakko käydä katsastamassa keskustreluita ja Ebaysta myyjiä.. Itse päädyin myöskin tuohon BB Gold labeliin, mutta en vielä tilannut. Ajattelin odottaa ensi kuun puolelle, ettei Visalasku nouse ihan mahdottomuuksiin.

Kerrothan heti kokemuksia kun pääset kokeilemaan? Taas kerran juurikasvusta löytää asioita, joita ei ikinä muuten tietäisi kaivanneensakaan ;)
1b M ii

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #88 : 22.07.08 - klo:11:28 »
Viimeisin juttu idästä on BB-balm, Blemish balm/Beblesh balm, "ihmevoide", joka poistaa epäpuhtaudet, toimii meikkivoiteena, aurinkosuojana, "valkaisijana", ja ryppyjenkin ja öljyisyyden poistajana.

Mihin tuo epäpuhtauksien poistuminen perustuu?

Lyhensin lainausta. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 22.07.08 - klo:23:11 kirjoittanut Luomo »

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #89 : 22.07.08 - klo:13:18 »
^Ehkä poistaminen on liioiteltu ilmaisu, tuotteen sanotaan kuitenkin sopivan esim. akneiholle. Sen pitäisi siis kuitenkin hoitaa myös epäpuhdasta ihoa. 
« Viimeksi muokattu: 22.07.08 - klo:13:20 kirjoittanut Paulina »