Kirjoittaja Aihe: Ikääntyvän ihon hoito  (Luettu 86945 kertaa)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
Vs: Ikääntyvän ihon hoito
« Vastaus #90 : 24.07.08 - klo:09:19 »
Nyt olen käyttänyt parina yönä Ystheal+ Emulsionia. Nyt on pukannut heti pieniä finnejä kasvoihin, epänormaalia minulla.

Kuuluuko tämän toimia niin? Onko muille tullut? Mikä olisi hyvä päivävoide tukemaan tätä yövoidetta?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #91 : 24.07.08 - klo:14:56 »
No minä olen täällä useampaan otteeseen varoitellut Ysthealin tukkivasta ominaisuudesta...  ;) Sillä on se ikävä taipumus. Eluage on paljon paremmin muotoiltu koostumus.
Kannattaa käyttää tuota vaikka joka toinen, kolmas yö, niin tukkiminen saattaa jäädä siedettävälle asteelle, mutta hyödyt silti näkyvät ihossa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #92 : 10.08.08 - klo:22:22 »
Seborrooinen iho eli rasvoittuva iho

Yhä useammat niin nuoret kuin aikuiset kärsivät epäpuhtaasta, rasvaisesta ihosta eli seborrooista ihosta. Seborreassa eli talivuodossa talirauhaset erittävät tavallista runsaammin talia iholle.

IhokarvaSeborreaa esiintyy eniten niillä ihoalueilla, joilla on runsaasti talirauhasia kuten kasvoissa, rinnassa, olkapäissä ja selässä, mutta on myös yleinen vaiva hiuspohjanalueella.

Talivuodon tekijäitä on niin ulkoisia kuin sisäisä. Talirauhasten normaalia toimintaa säätelevät hormonit. Talivuoto syntyy usein mm. hormonitasapainon häiriöistä.

Lisääntynyt miessukupuolihormonien eli androgeenien eritys siis lisää talivuotoa.

Seborrea luo iholle suotuisat olosuhteet erilaisille ongelmille

lähde http://www.tukkacure.com/hiusongelmat/hiuspohjanongelmat/seborrooineniho/

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 11.08.08 - klo:00:12 »
Kuinka ollakaan, Eluage alkoi kiinnostamaan kovasti  ;D.

Mitä mieltä olette muuten Juvenan Juvedical seerumista?
Inci: Water(aqua), glyserin, SD alcohol 39-C (alcohol denat.), panthenol, chitosan, biotin, lysine hydrochoride, threonine, arginine, serine, histidine, glysine, tryptophan, folic acid, propylene glycol, glyseryl polymethacrylate, sodium carbomer, xanthan gum, trisodium edta, citrid acid, butylene glycol, soluble collagen, sodium chloride, sodium chondroitin sulfate, glucose, potassium chloride, magnesium sulfate, calsium chloride, calsium pantothenate, imidazolidinyl urea, phenoxyethanol, methylparaben, butylparaben.
Sarjan voiteessa olikin sitten jo iholleni sopimattomia aineita mutta tämä tuntuu hyvältä, ainakin toistaiseksi.

Lupaa tietty kuun taivaalta (ja tuolla hinnalla syytäkin  :D) mutta eipä ainakaan ole aiheuttanut huonojakaan ihoreaktioita minulle (vielä).

Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #94 : 11.08.08 - klo:12:44 »
Mitenköhän toi sitruuna happo jos on sitrusallerginen? Onko hyviä allergisoimattomia voiteita? Kasviperäiset aineet ovat mulla johtaneet naaman punoitukseen.

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 22.08.08 - klo:00:07 »

Viimeisin juttu idästä on BB-balm, Blemish balm/Beblesh balm, "ihmevoide", joka poistaa epäpuhtaudet, toimii meikkivoiteena, aurinkosuojana, "valkaisijana", ja ryppyjenkin ja öljyisyyden poistajana. Lotus palacen blogissa hyvä yhteenveto ja briiffaus asiaan. Tilasin itse tuon Skin79:n Gold label BB balmin Ebaysta, kahdenkympin pintaan postareineen. Laitoin tilaukseen vielä muutaman muun tuotteen.
Tuossa blogikirjoituksessa on myös hyvä sävyvertailu, vaikka tämäkin tökötti näyttää melkein harmahtavan ruskealta purkista tursotettaessa, se soveltuu vaalealle iholleni oikein hyvin. Tuotetta käytän sekä kosteus- että meikkivoiteena, mulle ei yleensä sävyttävät pvoiteet riitä, tämän peittokyky on riittävä. Inci on pitkä, enkä jaksa sitä nyt naputella kuin vähän alkuun: Water, Titanium dioxide, Propylene glycol, Cyclomethicone, Dimethicone, Isopropyl palmitate jne.

Vaikutuksista en osaa vielä tarkemmin sanoa, ei tästä mitään haittaa ole ainakaan ollut..täytyy päivitellä myöhemmin.

Mitäs olet tykännyt Paulina ihmevoiteesta? Mä olen vasta 2 päivää tuota nyt kokeillut, ja lupaavalta vaikuttaa. Aine on tosiaan melko kammottavan harmahtavan väristä ja paksua, mutta kun tarpeeksi vähän annostelee, levittyy hyvin ja peittää sopivasti. Iholla tuntuu jotenkin hieman kihelmöintiä tms miellyttävää ( varmaan ne tehot ;) ). Meikin alla olen käyttänyt, ja pitää kyllä meikin jotenkin kuulaana.
1b M ii

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 23.08.08 - klo:20:36 »
Ihan tämä meikäläistenkin ikäiselle suunnattu topic. Olen käyttänyt BM geeliä kohta vuoden suht säännöllisesti mutta nyt alkaa tulla vaihtelunhalu.  Seuraavaksi ajattelin kokeilla tuota Avenen Eluagea.
Tänään kävin apteekissa hypistelemässä tuota Avenea sekä ROC:n vastaavaa. ROC olisi halvempaa, mutta tuo dimethicone oli muistaakseni toisena vai kolmantena listassa. ROC silmänympärysrasvaa voisin kyllä käyttää kun silmien ympärillä mömmö sinne tai mömmö tänne ei tunnu haittaavan ihoa mitenkään.
Harmittavan kallis se Avene kyllä on. Ja aika vahva tuoksu siinä oli. Oudon persikan väristä voidetta, testasin kädelle mutta ei se väri erottunut siinä mitenkään.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #97 : 09.09.08 - klo:12:29 »
Mie löysin MUA:n arvosteluja selatessa MUAC:n happokuorinnat ja heti tilasin näytteitä muutamista tuotteista. Tänään pääsin sitten tositoimiin tuotteiden kans ja ensimmäisen käyttökerran jälkeen voin sanoa, että luulenpa löytäneeni avun mustapäiselle, menkkojen aikaan kukkivalle, aknearpiselle, rasvaisuuteen taipuvalle ja jo rypistyvälle iholle.

Levitin 3% BHA-liuosta iholle, annoin vaikuttaa 10 min, huuhtelin, levitin 40% glykoolihappoliuoksen iholle, annoin vaikuttaa minuutin, huuhtelin, jälkikäsittelin erityisellä liuoksella ja kosteutin ihon glykooli- ja hyaloronihapposeerumilla. Iho on todella sileä, eivätkä käsittelyt kirvelleet niin paljon kuin luulin niiden tekevän. Nyt seuraan alkaako iho kukkia tai hilseillä, mutta aion kyllä jatkaa tätä rutiinia jatkossakin, sen verran hyvät olivat ihkaensimmäiset kokemukset.

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #98 : 09.09.08 - klo:19:18 »
Minulla oli käytössä glycolic acid 70% mutta oli pettymys. Pari purkkia notkuu hyllyllä. Tuote juu kuorii mutta muuta se ei tee.

Siis tuota happoahan voisi kokeilla syyliin tai känsiin. Sinne se sopii. Muualle en suosittele ;D
« Viimeksi muokattu: 09.09.08 - klo:21:19 kirjoittanut Kikka »

annu

• Vieras
« Vastaus #99 : 14.09.08 - klo:13:21 »
Tuolla aiemmin joku kyseli Juvenan seerumista... Mainitsin toisessakin yhteydessä että minä olen siitä pitänyt. Se on ihoa rauhoittava ja ehkäpä pidemmän päälle on tasoittanut ihon väriäkin  :)

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #100 : 14.09.08 - klo:14:11 »
Kävin jo hiuspuolella narisemassa (;D) käsityksiäni siitä, että kaikki, mitä ihon tai hiusten pinnalle laittaa, on kosmetiikkaa ja tyhjää myyntiväittämää. Happoja uskallan kuitenkin ihonhoitoon suositella niille ongelmaihoisille, joiden nahka sen vain kestää.

Itsekin olen +30 v ja päivittäinen ihon"hoitoni" koostuu pesusta pelkällä vedellä / ja tai pikku määrällä saippuaa. :-X (En meikkaa kuin harvoin, sillä teen töitä himassa eikä tarvitse olla päivittäin edustavana.) Joka tapauksessa tästä ylettömän hulppeasta kauneusrutiinista seuraa se, että ihossa on ajoittain epätasaisuutta ja mustapäitä. Silloin käytän kuuriluontoisesti Estée Lauderin Fruition Extraa, joka kyllä korjaa tilannetta selvästi. Eihän sekään mikään ihmeaine ole, ja osa vaikutuksesta takuulla perustuu jo ylipäänsä minkä tahansa voiteen käyttämiseen ja ihon pinnan pehmenemiseen...  Tuntuu kuitenkin olevan aika tujua tavaraa, koska osa kokeilleista on alkanut kirkua ja pessyt sen pois. ;D  Ikävä kyllä Suomesta Fruitionia ei ainakaan käytännössä saa, joten mahdollisuuksien mukaan könyän maailman lentokenttien bjyytishoppeja sitä löytääkseni. Saatavuuden lisäksi heikko kohta on aivan hirvittävä hinta. >:(  (Toisaalta, en ostakaan sitten muita voiteita tai kasvovesiä tai ihme kräämejä, joten suon sen itselleni.)

Varsinaisiin finneihin taas ei auta mikään ulkoinen tekijä. Aikuisiän aknesta selässä ja laajentuneista huokosista kärsineenä, ja niille kaikkeni tehneenä puhdistuksia, voiteita, dianenovia ja ruokavalioita myöten marssin ihotautilääkärille, joka löi Roaccutan-reseptin kouraan. Parissa kuukaudessa hävisi viimeinenkin paise ja arvet katosivat puolessa vuodessa ja poissa ovat pysyneetkin jo vuosia. Ennen lääkekuuria ainoa, mistä sai tilapäisen avun oli aurinko + suolavesi = Välimeri -yhdistelmä, mutta rusketuksen häipymisen myötä tilanne palasi aina uudelleen.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 14.09.08 - klo:18:07 »
Onko kellään kokemuksia Dermalogican ns. aikuisen ihon, super rich repair tai power rich  tuotteista? Sain juuri näytepussukat, mutta harmikseni taisin ne hävittää.

Mitä vaikutuksia Avenen Eluagen käyttäjät  olette naamassanne havainneet?

Ostin Sokoksen kuukausitarjouksesta RoC:n Retin Ox silmänympärysvoiteen. Mitään ihmeellistä en ole parin päivän käytön jälkeen havainnut, silmien ympäryksiä kutittaa välillä.Tuubista tursuaa ainetta ihmeellisesti vaikka pidän sitä pystyasennossa. Käytän tämän loppuun ja katson, tapahtuuko mitään pidemmässä käytössä. 
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #102 : 14.09.08 - klo:20:53 »
^Tuo kutina on mielestäni ihan tavallista alussa, kun siirtyy retinolituotteeseen. Jos pahenee, voi kokeilla vuorotella tätä ja jotain perussy-voidetta, kunnes iho tottuu. Ja suojata hyvin auringolta, itse olin yllättynyt, kuinka selvästi iho muuttui herkemmäksi auringon säteille retinolien käytön takia. Arskat päähän jos paistaa + SPF.
Mitään mullistavia vaikutuksia tuskin parin päivän tai edes parin viikon sisällä tulee mutta minusta pitkäaikaisessa käytössä tän vaikutukset ovat lyömättömät. Uskallan väittää, että mun silmänympärykset ovat paremmassa kunnossa, kuin monella minun kaverilla ja sukulaisella, jotka ovat minua huomattavasti nuorempia (vertailtiin juonteiden kehitystä loppukesästä  ::) ) mutta eivät käytä kuin korkeintaan peruskosteuttavaa sy-voidetta.

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 14.09.08 - klo:23:08 »
Onko kellään kokemuksia Dermalogican ns. aikuisen ihon, super rich repair

Mulla on tuota täysi koko, ja olen kyllä tykännyt. Pidin kesän taukoa, mutta nyt otin taas tällä viikolla käyttöön. Itseasiassa käytän tuota sy ja suunympärysalueille ainoastaan, koska iho on vieläkin melko rasvainen ja helposti tukkeutuva. Tuon en ole huomannut tukkivan, mutta en vaan tarvitse vielä noin kosteuttavaa koko iholle. Pakkaus on jännä, vähän dödöpurkin näköinen, reikä keskellä, josta ainetta tulee painettaesa. Todella riittoisaa on tuo, kuten kaikki muutkin sarjan tuotteet, joita olen kokeillut.
1b M ii

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #104 : 15.09.08 - klo:12:23 »
Löysin kadonneet näytepussukkani eli kyseessä on siis Dermalogican Age smart -sarjan kuoriva aine, kasvovoide sekä suunympäryshoito " Renewal lip treatment " tms.  Laitan testituloksista sitten tänne.