Kirjoittaja Aihe: Raidoitus  (Luettu 204385 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Raidoitus
« Vastaus #105 : 18.11.06 - klo:20:33 »
^ moni ihan paperillinen ammattiparturi käytti näitä silloin, kun haluttiin eroon näistä tummemmista alaosista ::)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 18.11.06 - klo:21:42 »
Mulla on ollut punasta ja oranssia magmaraitaa ja punanen pysy hyvänä melkein parikuukautta. Oranssi taas haalistui suunnilleen 2 viikossa. Myös mun tädillä ja äidillä oli tollasta punasta magmaraitaa ja heilläkin väri pysyi pitkään hyvänä.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #107 : 19.11.06 - klo:02:26 »
Ovat siis nimenomaan raita värejä. Tällaisissa väreissä on myös hyvin tärkeää hapetteen valinta, että lopputulos on haluttu. En kyllä suosittele kotikäyttöön, ellei ole tosi hyvin tietoinen hiusasioista, eli hapetteiden voimakkuuksista verrattuna lähtöväriin.

Oppilas puhuu hiuksistani: " Mikäköhän hapete mun asiakkaalle tulee tähän Magmaan?" 
Opettaja: " Ei niistä Magmoista aina tiedä miten ne vaalentaa, jos on vähänkin tummaksi värjätty hius niin paras laittaa vaan hapetteeksi 12."
Paikkana X:n ammattikoulun parturipuoli.  ::)

Tuon keskustelun ja panssarihiuslaadun(ei räjähdä voimakkaastakaan hapetteesta) vuoksi uskaltaisin värjätä itse.  ;D Pitääkö se hapete olla samaa sarjaa värin kanssa? Vai käykö esim. Wellan hapete ja Goldwell Topic Effects väriaine?
Miksi Magma on muuten kaikista kalleinta noista raita-aineista tuolla haarshopissa? Onko se vain yksinkertaisesti parasta? :D

Yhdyn kyllä Icen mielipiteeseen moisten kestävyydestä, mutta tuo raita-aine on vain laiskan ja epäsorminäppärän kotivärjääjän unelma.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #108 : 19.11.06 - klo:12:17 »
hapetteet ovat aina samaa tavaraa merkistä riippumatta ja toimivat samanlailla -ei ole mitään ristireaktioita joista jotkut maahantuojat vartoittelevat ::)

Magmahan taitaa olla vanhin tuollainen väri, eli hinta tullee merkistä ja siitä että sitä on tehty kauemmin -ja jotkut ovat jo siihen hellän suhteen kehittäneet eivätkä vaihda toiseen merkkiin. En osaa tukea tuota opettaja-ajatusta 12% hapetteesta joka kerralla, mutta jos ostaa tönön 12% niin sitä voi sitten vaikkapa vedellä laimennella ihan mihin muuhun prosenttiin tahansa joten lienee edullisin vaihtoehto

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 19.11.06 - klo:12:31 »
^minä en kyllä arpomalla lähtisi tuota 12 % laittamaan, koska siinä voi käydä myös niin ettei punainen tartu ollenkaan ja hius voi kyllä myös räjähtää, koska tarvitsevat pitkän vaikutusajan. Jättäisin kyllä ammattilaiselle nämä magma värit. Ihan kokemuksesta, eivät ole helpoimmasta päästä käyttää. Mutta jokaisen oma pää ja oma vastuu.
Golwellin effects värit ovat helpompia, mutta niissäkään ei tuo hapete asia ole ihan yksiselitteinen. Pääosin toimivat aika pienellä hapetteelle 6 tummuuteen asti, mutta 5 ja sitä tummemmat vaativat kovemman hapetteen. 3-4 tummaan niillä ei taas välttämättä saa mitään tulosta aikaan.
« Viimeksi muokattu: 19.11.06 - klo:12:40 kirjoittanut Amilo »

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 19.11.06 - klo:12:46 »
Ice, kiitos informaatiosta, ei sitten tarvitse olla merkkiuskollinen.

Amilo, raitakohtani on siis jo kerran käsitelty tuolla 12%:lla Magmalla. Nyt tarvitsen tuota väriainetta enää näiden kohtien "juurikasvuun", joissa on sama lähtötilanne kuin viimeksi.  Eli tummaksi värjätty hius, joka halutaan punaiseksi. (Aivan tyven värjään tietysti pohjavärini mukaisella normikestovärillä.)  Mutta varoitukset ovat toki aina paikallaan. :)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #111 : 19.11.06 - klo:13:25 »
tuli tässä yksi kokemus mieleen, majirelin nämä vastaavat ottaavat nätisti sen värin sini-että mustasta värjätystä, lienevät siis magmoja luotettavampia

nämähän toimivat niin että ne vaalentavat pohjan itsekseen ja lykkäävät värin päälle, jos vaikutusaika on liian pitkä tai hapete liian voimakas, voi väritulos olla hyvin haalea eli kannattaa kokoajan seurailla tapahtumaa

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 19.11.06 - klo:15:06 »

Amilo, raitakohtani on siis jo kerran käsitelty tuolla 12%:lla Magmalla. Nyt tarvitsen tuota väriainetta enää näiden kohtien "juurikasvuun", joissa on sama lähtötilanne kuin viimeksi.  Eli tummaksi värjätty hius, joka halutaan punaiseksi. (Aivan tyven värjään tietysti pohjavärini mukaisella normikestovärillä.)  Mutta varoitukset ovat toki aina paikallaan. :)
Ehkä sitten olen vähän myöntyväisempi ;)

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 01.12.06 - klo:15:37 »
Olisinkohan joskus jostain täältä lukenut, että raidat on melkeinpä pahin mahdollinen käsittely hiuksille, pitääkö paikkaansa? Itse himoitsen oman värisiin (tumman ruskeat) hiuksiin 10-15 ohutta vaaleaa raitaa kesäksi, niin osaisiko joku kertoa pitääkö tuo raitojen haitallisuus paikkaansa?  :-\ Enpä itse keksinyt mitään järkevää syytä sille, että raidat olisivat pahempia kuin "kokopäänvärjäys". Ja mikähän kampaamoväri olisi paras ja vähiten vahingollinen tähän tarkoitukseen?  :)
« Viimeksi muokattu: 01.12.06 - klo:15:40 kirjoittanut Kemuli »
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #114 : 01.12.06 - klo:15:57 »
^No raitojen "pahuus" riippuu siitä, että kuinka vahvalla aineella ne tehdään. Mitä vahvempi, sitä vaaleampi. Jos sulla on tosiaan oman väriset hiukset, niin luulenpa että ne kestää ton raitaamisen ihan hyvin. Asia on toinen jos alla on värjäilyjä ja permiksiä ja ties mitä. Kampaajalla saat varmiten hyvät raidat.

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #115 : 01.12.06 - klo:22:43 »
kylläpä kyllä, jos kerran oma väri on kyseessä, vaalenee se myös huomattavasti helpommin ja miedommalla aineella kuin tummaksi värjätty hius.
Raidoitus kyllä tosiaan on rankimpia käsittelyjä, jos tummaksi värjättyyn pohjaan yritetään saada kirkaanvaaleita raitoja, niin silloin tarvitaan jo kampaajan kaapin vahvimpia aineita.
Ja se vaalennusteho on suorassa suhteessa siihen rasittavuuteen, merkillä ei nyt sinällään ole väliä sillä saman verran se esim 6 asteen vaalennus hiusta rasittaa valmistajasta riippumatta, peruskemia toimii kuitenkin aina samalla tavalla.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Tiikerihai

• Vieras
« Vastaus #116 : 28.12.06 - klo:18:47 »
whatta? Raidoitus yksi pahimmista käsittelyistä??  :o Itse olen ajattelut raidoilla vaalentamista kevyempänä vaihtoehtona värinpoistolle. Tuon kikan luin muistaakseni cosmopolitanista. Ajattelin saada punaista väriäni aavistuksen kirkkaammaksi laittamalla Poly Blonden vaaleita raitoja tummimpiin kohtiin ja laittaa sitten punaisella Ferialla päälle  :P

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #117 : 28.12.06 - klo:18:50 »
whatta? Raidoitus yksi pahimmista käsittelyistä??  :o Itse olen ajattelut raidoilla vaalentamista kevyempänä vaihtoehtona värinpoistolle. Tuon kikan luin muistaakseni cosmopolitanista.

on se värinpoistokeinoksi hellä, koskei koko hiusmassaa käsitellä, mutta aine on hyvin vahvaa

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #118 : 28.12.06 - klo:18:51 »
No on raidoitus varmaan värinpoistoa kivempi käsittely hiusten kannalta. Raidoitus ei kuitenkaan käsittele koko tukkaa ja värinpoisto leväytetään koko päähän. Ehkä kärjistäen vois sanoo, et värinpoisto on koko pään raita ;D

emmaliina

• Vieras
« Vastaus #119 : 03.01.07 - klo:20:40 »
heips!
Itse kampaajana omasta kokemuksesta voin sanoa että eniten tykkään matrixin ja lorealin raita-aineista, ja useimmiten näihin riittää 9% hapete..
Joku ihmetteli miksi magma on kalliinpaa kun nämä muut, muttä esim näitä lorealin ja matrixin raita-aineita myydään värituubeissa kun taas magma on ourkissa jauheena ja riittää todella todella pitkäksi aikaa, siitä saa monin kertaisesti enemmän värimassaa kun näistä tuubeista..