Kirjoittaja Aihe: Raidoitus  (Luettu 204286 kertaa)

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
Vs: Raidoitus
« Vastaus #135 : 29.01.07 - klo:23:34 »
^ Mun pikkusisko meni ja osti tuollaisen punaisen. Ei ole kyllä vielä laittanut tukkaan. Voin kurkkailla pakettia, josko saisin hapetteen prosentin selville.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Fry

• Vieras
« Vastaus #136 : 30.01.07 - klo:20:09 »
Blah, ei ilmeisesti toimi kauheen hyvin tuo Wild Lights, löysin joitakin arvosteluja, tässä yksi
http://www.ciao.co.uk/Schwarzkopf_Live_Wild_Lights__Review_5576288

Mä jo kerkesin innostumaan :/

Poissa Jadele

• Hiushörhö
« Vastaus #137 : 04.02.07 - klo:21:41 »
Laittakaa ehdotuksia minkäsävyiset raidat värjäisin. Kuviakin voi laittaa.
Minulla on siis tummanruskea tukka ja vaaleat paksut raitapläntit ja nyt kaipailisin pientä uudistusta. Punaiset ja kupariset on ollutkin eli ei niitä enää ja nyt on pienen epäonnistuneen värjäyksen jälkeen epätasaisen liilat raidat ;D

Olen nyt mietiskellyt pääni puhki enkä keksi mikä näyttäisi hyvältä, siispä turvaudunkin teidän apuun :)

Poissa Shine

• HAIRahtanut
« Vastaus #138 : 12.02.07 - klo:08:50 »
Kyllä, ihan tavallinen alumiinifolio käy, ja mielellään se himmeä puoli väriä vasten.
Toimii niin kevyt, kesto kuin vaalennusvärienkin kanssa.

Ajattelin laittaa muutamia hieman omaa pohjaa tummempia noin 9 asteisia raitoja. Muistelen, että jossain vaalennusaine purkissa olisi lukenut, että foliota, metallisia pinnejä tms. ei missään nimessä saa käyttää värjätessä. Eli onko tuo folio varmasti turvallista, ettei mitään reaktioita synny?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #139 : 12.02.07 - klo:15:48 »
^ minä olen kerran saanut reaktion aikaan foliolla ja vaalennusaineella, mutta kyllä se on ihan turvallista koskei siihen ole kovin moni muu pystynyt :D epäilen että ongelmani oli metallikertymissä, jotka voivat kuumenemisen tehdä yhdessä vaalennusaineen kera.

periaatteessa klipsit sun muu voivat tehdä sen kuumenemisreaktion, ja muoviklipsejä kannattaakin käyttää. Joka paketissa tuosta metalli+kemikaaliasiasta varoitellaan. Mutta foliosta eritoten himmeä puoli alaspäin laitettuna ei ongelmaa tule jos on syväpuhdistukset sun muu kunnossa
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #140 : 12.02.07 - klo:17:20 »
Olisin kaipaillut kokemuksia parhaista kampaamon vaalentaa-ja-värjää-systeemeistä, toisin sanoen, jos pohja on n. 4-tummuustasoa ja toiveissa olisi voimakkaat (ja pysyvät) kuparin, punakuparin, punavioletin sävyt kertakäsittelyllä.

Kiinnostaisi varsinkin kokemukset Goldwellin Topchic Effectsistä, kaikista muistakin toki. Wella Magmaa olen joskus testannut kerran tai pari, en muista että olisi toiminut  toivotusti. (Asiassa on tietysti monta tekijää.)
Viimeksi laitettiin "punakupari" Lorealin Majicontrastilla, hapetevalinta vaan ei tainnut olla oikea.  ::). Kerran on laitetty Elgonin vastaavilla, tulos oli kuitenkin kylmähkö pinkki vaikka piti olla syvä punainen.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #141 : 12.02.07 - klo:19:01 »
Paulina, täällä juttua noista http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=2106.0

Poissa Shine

• HAIRahtanut
« Vastaus #142 : 13.02.07 - klo:09:46 »
Kiitos Ice, enköhän uskaltaudu foliota käyttämään kun ei ole tällä kertaa edes vaalennus kysessä  :)

lumy

• Vieras
« Vastaus #143 : 20.02.07 - klo:08:18 »
Itse ajattelin nyt mennä kampaajalle raidoittamaan koko pään vaalealla ja lisäksi jotain beigeä tai hunajaväriä. Tavoitteena saada koko pää näyttämään vaaleammalta... Nyt vain alkoi huolestuttaa, kun tässä tukassa puskee vihreyttä, että mitenköhän nuo raidat onnistuu  :o Eli vanhat Casting-sävytteen jämät on todellakin hulahtaneet pois kunnolla, omanväristä tyveä on yli 2 senttiä ja pituudet heijastaa vähän vihreää (tosin 15 senttiä pituuksista lähtee pois). Tavoitteena olisi sellainen luonnollinen puhtaan vaalea yleisilme... Koskaan ennen en ole hiuksia raidoittanut. Minkälainen menetelmä on muuten kamparaidat?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 20.02.07 - klo:21:19 »
^kamparaidat vedellään vapaalla kädellä kamman avulla ja soveltuvat lähinnä miesten- tai lyhyisiin naisten hiuksiin.
Miksi hiuksissasi on vihreyttä? Jos vedessä on metallia ja hiukset vihertävät siksi, kannattaa pyytää kampaajaa tekemään ennen raitoja metallin poisto. Tai pestä hiukset kotona cx- corrector shampoolla tai jollain muulla metallia poistavalla muutamaan kertaan.

Vai johtuuko tuo viherrys, jostain vanhasta väristä?

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #145 : 26.02.07 - klo:09:25 »
toi tuote ei oikeesti toimi  >:(
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #146 : 26.02.07 - klo:17:09 »
mihin pohjiin sitä on kokeiltu? jos tulee taas vastaan se, että se toimii loistavasti värjätystä ei kerrostuneesta kuutosesta ylöspäin mutta sitä tummempaan ei mitään. Kerrohan siis kis kis tarkemmin :)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #147 : 28.02.07 - klo:13:53 »
^^Ystäväni laittoi sitä kestoväreillä (punaisia ja mustaa) värjättyyn tukkaansa. Itse en ihmettelis jos ei toimi tollaiseen pohjaan, mutta oon monesti nähnyt kun samainen tyyppi on vetäissyt raitavärillä oikeesti vaaleat raidat samanmoiseen pohjaan. Varmaan siis toimii joillekkin, mutta kun antaa ymmärtää niin huimia tuloksia.. niin siihen se ei välttämättä pysty.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

lumy

• Vieras
« Vastaus #148 : 05.03.07 - klo:19:24 »
Vai johtuuko tuo viherrys, jostain vanhasta väristä?

Joo, se johtuu sitä että hiuksiin on tehty värinpoisto ja sitten laitettu vaalea sävyte. Ilmeisesti värinpoisto veti kaikki punapigmentit pois tukasta ja sävyte jämähti tosi tummanvaaleaksi, ja nyt kun värjäyksestä on kulunut yli 2 kk niin vihreys puskee läpi. Ei johdu vesijohtovedestä siis tuo. Nyt kun vaihdoin shampoota vihreys näytti häviävän vähäsen, eikä sitä ole kaikkialla hiuksissa.

Ajattelin nyt pyytää kampaajan mielipidettä, että raidoitetaanko koko pää vai värjätäänkö se. Vähän pelottaa että voiko sitä värjätä ollenkaan, mihinkään värinpoistoon en rupea. Jos kampaajan mielestä raidoilla ei saa vihreyttä pois niin värjäytän beigeksi/hunajanväriseksi koko pään, mikäli onnistuu. Mitenkään kovin paljon vaaleammaksi tukkaa ei tarvitsisi saada, sellainen puhdas tummanvaaleakin kävisi.

Mutta, pian kampaajalle, siellähän se nähdään.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #149 : 05.03.07 - klo:19:34 »
^ sitten sen voi taittaa jos johtuu värjäyksestä, eli ei hätää. Kunhan mainitset asiasta varmuuden vuoksi vielä, että vihertää niin että itsekin huomaat. Ja se, että jos koko pää vihertää niin ei siinä ihan raidat piisaa hämäämään, eli koko päähän taittoa tarvitaan, millä vaaleusasteella, sen voi valita