Kirjoittaja Aihe: Raidoitus  (Luettu 204293 kertaa)

Poissa ree

• HAIRahtanut
Vs: Raidoitus
« Vastaus #150 : 13.03.07 - klo:10:38 »
Mulle laitettiin wellan magmalla muutama vuosi sitten punainen osio hiuksiin. Alla oli ehkä semmoinen keskiruskea, ja siihen tuli tuo punainen osio ja muuten tummanruskea. Se oli kyllä ihme kamaa tuo magma, tuli tosi hyvä syvä punainen väri ja ei haalistunut millään! Vajaa 2 kuukautta tuon jälkeen oli vielä ihan kirkkaan punainen, ei yhtään haalistunut. Kun sitten laitoin tukkaan värinpoiston, tuli muusta tukasta oranssinblondi, mutta tuo osio oli edelleen kirkkaanpunainen :P Eipä siinä auttanut muu kuin lykätä kirkkaanpunaista koko päähän vaikka meinasin silloin takaisin vaaleanruskeaan palata. Silloin oli lyhyt tukka niin uskalsi tehdä noita kokeiluita värinpoistolla, tähän pitkään en kyllä uskaltais.

Tragedy

• Vieras
« Vastaus #151 : 20.03.07 - klo:20:53 »
Ihka uusi väri päässä..uskaltaako heti laittaa raitoja? :O kun vielä edellä mainittiin että raidat on pahimpia käsittelyjä...

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #152 : 31.03.07 - klo:13:55 »
uskaltaa jos hius siltä tuntuu ja näyttää, mutta ensi kerralla kannattaa jo ennen väriä niitä erotella ja vaalentaa ilman ylimääräistä värikertymää, jos ne siis vaalealla teet
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Gerkko

• Vieras
« Vastaus #153 : 03.06.07 - klo:18:27 »
Tällainen lyhythiuksinen mies kun olen, niin tuollaista värjäyshuppua tulee käyteyksi kun noita raitoja hiuksiini silloin tällöin teen. Wellan Decore highlights on ainut markettiraitapaketti, jossa tiedän tuon hupun tulevan mukana. Se on ihan ok käyttää, mutta parempikin se saisi kyllä olla. Sellainen kuin kampaamoissa käytetään olisi tosi hyvä...mutta mistähän sellaisia saisi ostetuksi?? ??? vai saakohan edes  ::)

Niin, tosiaan tuo Wellan mukana tuleva huppu on ihan ok, mutta se materiaali on sellaista, että verrattuna vaikka noihin kampaamon huppuihin, ne hupun reiät ei purista tarpeeksi tota hiustuppoa mun mielestä, ja silloin ne hiustupot saattavat vähän karata sieltä :P ja pääseehän sitä hiusväriä  myös päänahkaankin tällöin. Koitan välttää sitä ihokontaktia ton hiusvärin kanssa, koska mulla on niin lyhyet hiukset, että pitää ihan kuukauden parin välein noita raitoja tehdä. Ja toisaalta kun toisinaan on kiva tehdä vähän erivärisiä raitojakin kun noita vaaleita, niin sitä vartenkin olisi mukava, jos olisi noita huppuja ylimääräisenä (ettei siis tartte sen hupun takia sitä koko pakettia ostaa)

Hmm, eli aattelin, josko täällä olisi jollakulla jotain sisäpiiritietoa, mistä sellaisia kunnon kampaamohuppuja saisi ihan yksityishenkilö hommatuksi, niin olisin tosi kiitollinen :)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #154 : 03.06.07 - klo:19:26 »
HairStoren myymälöissä on ainakin ennen ollut myös kuluttajille myytävänä sekä kumisia että silikonisia raitahuppuja :) Joistain nettikaupoista löytynee myös, ikävä kyllä en osaa esimerkkejä nyt heittää mutta aina jossain niitä on eteen sattunut :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 03.06.07 - klo:19:28 »
Mä sain tilattua raitamyssyn kampaajani kautta :)
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

Gerkko

• Vieras
« Vastaus #156 : 03.06.07 - klo:21:14 »
Jooh, melkein noloa myöntää, mut heti tuli tuloksia kun pisti vaan googleen hakusanaksi "raitahuppu" :P Mut toisaalta, en olis varmaan sit ite keksinyt, ellen ois tota nettikauppavinkkiä saanut...eli kiitos :)

Fry

• Vieras
« Vastaus #157 : 13.06.07 - klo:18:41 »
Tulipa testattua tota Wild Lightsia, ja enpä kyllä suosittele.. Mulla oli semmoinen tummanruskea pohja, ja tuloksena oli todella onnettomia punertavia raitoja.. Eipä niitä edes näe, ellei valo osu hiuksiin. Mutta enivei, samaan tulokseen olisi päässyt ihan jollain sävytteellä.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 14.06.07 - klo:23:09 »
^Tuota vähän epäilinkin, ettei tuo Wild lights toimi, tai saattaa toimia, jos sattuu olemaan juuri optimaalinen pohjaväri ja vaikuttaahan sekin montako värikerrosta on alla.

vivitsu

• Vieras
« Vastaus #159 : 18.06.07 - klo:13:48 »
olen jo pitkään haaveillut ottavani tummahkon ruskeaan tukkaani vaaleita raitoja. kampaamossa raidat maksavat himputisti joten nyt sain suuren älynväläyksen, että kokeilisin tehdä ne itse äitini avustuksella.onnistuukohan tämä? :o ja olisi kiva jos osaisitte neuvoa väri valinnassa, sillä marketeistahan löytyy tätä nykyä jos minkälaista raita-ainetta.poly blondea itse ajattelin, mutta mikä sävy olisi hyvä ja näin. minulla on hiukan yli olkapäiden ulottuvat hiukset, käyttäisinkö foliota vai huppua?vai vaan sutisin osioihin ja antaisin roikkua vapaana?en usko että saisin kovin hyvin folio-osioita laitettua itse. olisi ihanaa jos neuvoisitte miten saisin parhaan lopputuloksen ilman läiskiä ja auttaisitte värimerkin valinnasssa:)kiitos jo etukäteen

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #160 : 29.06.07 - klo:22:07 »
Kampaajahan pystyy sekoittamaan raita-aineen halutun vahvuiseksi hiuslaadun ja hiusten kunnon mukaan, esim. käsiteltyihin hiuksiin mieto hapete. Kauppojen raita-aineet ovat ainakin monet melko vahvoja, enkä ole itse saanut niillä kaunista puhtaan vaaleaa raitaa, vaikka oma luonnollinen hiusvärini on aika vaalea, n. 9-8-asteinen. Olen joskus uhkarohkeuksissani saanut kotiraidoilla aikamoista tuhoa aikaan, mutta mikäli haluaa vain hiusten etuosaan muutaman raidan, niin sen varmaan uskaltaa tehdä kotonakin.
Itse olen yleensä saanut kampaajalta ihan hyvät raidat, kerran raita-aine tosin levisi päänahkaan jakausta pitkin ja lopputuloksesta tuli tosi kökkö. En älynnyt pyytää uusintakäsittelyä, vaan sävytin hiukset kotona tasavärisiksi. ::)
Yleisesti ottaen uskon, että useimmat kampaajat osaavat tehdä kauniit raidat, ja jos raitoja haluaa vain vähän, suurta vahinkoa ei ainakaan voi tulla. Jos on lopputuloksesta huolissaan, kannattaa kysyä kampaajalta, mitä hän arvioi raitojen onnistumisesta. Itse varoittelen helposti katkeilevista hiuksistani, enkä enää ottaisi omaan päähän raitoja, jos kampaaja ei sitä tukan kunnon takia suosittele.
Jotkut kampaajat haluavat tehdä pitkiinkin hiuksiin huppuraitoja, mutta pitkien hiusten raidottaminen hupun kanssa on usein aika takkuista puuhaa. Hupulla saa kauniit raidat, mutta taitava kampaaja osaa tehdä tarvittaessa tosi ohuetkin raidat ilman huppua.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 29.06.07 - klo:22:19 »
Raitojen tekemisessä kannattaa käyttää piikkikamman piikkipäätä, sillä saa hyvin hiuksia eroteltua. Pitkissä hiuksissa kannattaa varoa ottamasta summamutikassa hiuksia sieltä täältä, jos ei halua läikikkäitä hiuksia... Itselläni kävin kerran noin kotona raidoittaessa. ;D Hupulla saa kauniita ohuita raitoja, mutta hiukset takkuavat kovasti siinä vaiheessa, kun hupun vetää pois. Runsas hoitoaineen käyttö tosin hiukan auttaa.
Raita-pakkauksissa lukee, minkä värisille hiuksille niitä suositellaan. Jos raidoittaa tummia hiuksia vaaleille hiuksille suunnatuilla raita-aineilla, raidosta ei välttämättä tule toivotun värisiä. Hiusten mahdolliset aikaisemman värjäykset ja käsittääkseni myös hiuksen oma punapigmentti vaikuttavat raitojen sävyn.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #162 : 06.07.07 - klo:14:51 »
Taidan mennä kesän lopuksi ottamaan vaalean ruskeita raitoja kullan vaaleisiin hiuksiini. Olen kyllästynyt tähän väriin, mutta koska vaaleat sopivat minulle kaikkein parhaiten, luulen että raidat toisivat silti muutosta ja pysyisin kuitenkin vielä vaaleana. Raitojen haluaisin olevan toffeen/caramelin sävyisiä. Mitään tummanruskeita raitoja en missään nimessä halua. Jänskättää jo nyt :D. Paljon raitojen ottaminen muuten maksaa n. ? Omalla kampaajallani tyvikasvun värjäykseen menee n. 40 euroa, joten onkohan raidat samaa luokkaa vai enemmän?  ???

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 06.07.07 - klo:22:31 »
^saattaa olla enemmän, koska raidoissa menee enemmän aikaa, kun tyven värjäämisessä. Vaikea sanoa mitään yleispätevää hintaa, koska hintahaarukka on niin suuri. Kysymällähän se selviää, riippuu myös tekniikasta millä tehdään.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #164 : 27.07.07 - klo:12:09 »
Iski innostus laittaa tummanruskeaan tukkaani kasvojen lähelle raitoja (ei pääli kerrokseen). Toiveena olis kanelin tapainen sävy, mutta en oo siitä kauhean tarkka, kunhan ei oranssiksi muutu. Ajattelin ostaa "tummimmam" high ligh kit pakkauksen ja laimentaa sitä pikkusen hoitoaineella. Hiuksissa on aavistus punertavaa ruskeaa sävyä, kun ennen värjäsin poly color suklaanruskealla, nyt pari viime kertaa tummanruskealla. Irinalla on ollut kivannäköisiä raitoja usein. Saapa nähdä miten käy :D

Laitoin raidat ja kivat tuli. Sävykin just nappi. Ainetta vaan oli aikas vähänlaisesti, joten ei sillä mitään suurta muutosta saanut.
« Viimeksi muokattu: 30.07.07 - klo:11:54 kirjoittanut Luscious »
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...