Kirjoittaja Aihe: Raidoitus  (Luettu 204442 kertaa)

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
Vs: Raidoitus
« Vastaus #165 : 21.08.07 - klo:16:39 »
Sopiiko tämä tuote myös värjättyjen (2.0) hiusten raidoittamiseen? Useinhan noissa raidoituspaketeissa on maininta, että ei suositella tummiin hiuksiin käytettäväksi.

Tavoitteena mulla olisi lähinnä vaalentaa yleisilmettä siten, että seuraavan kerran kun 3.0 (tai 4.0) värin laitan päähäni niin ei jäisi kovin pahaa "juurikasvua" värjäyksen jälkeen, vaan että osa hiuksista jäisi siten asteen verran kuitenkin vaaleammaksi. (Olipas sekavasti selitetty).
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #166 : 21.08.07 - klo:21:23 »
^ Itselläni on luonnostaan vaaleat hiukset, nyt jo monasti tummanruskeaksi värjätyt ja kyllä se minulla ainakin toimi.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa allu

• Haiven
  • *
« Vastaus #167 : 29.08.07 - klo:17:12 »
en tiedä yhtään tuleeko tää mun juttu ihan oikeeseen paikkaan, mutta mua ihmetyttää tämmönen:

olin yli viikko sitten kampaajalla, laitettiin toffeen ja ruskeen värisiä raitoja ja hiusten yleisväri muuttui ihan selkeästi blondista ruskeeseen. Kaveritkin sano, ettei mua enää voi blondiksi kutsua, kun niin tummat oli hiukset. Hiusten väri oli melkein viikon hyvä...viikonloppuna pidin hiuksia nutturalla, enkä kiinnittänyt väriin mitään huomiota..pesin iha normaliisti ja näin. Mutta sitten kun maanantaina kuivasin hiukset suoriksi ja otsiksen laskin alas, niin huomasin, että hiusten väri on palautunut miltein ennalleen..eli vaaleaksi ja tuntui, ettei uusista raidoista ole tietoakaan. Sitten tuijotin päivää pitkin hiusten väriä ja tulin siihen lopputulokseen, etten varmana lähteny kampaamotuolista sen värisenä. Kaveritkin ja perhe huomasivat saman, ku kysyin mielipidettä.

Tänään sitten marssin kampaajalle, ja valitin asiasta. Eka kerta kun menen valittamaan ylipäätänsä yhtään mistään, joten tää on aika vakava juttu mulle ;D Sitten siinä puoli tuntia vaan taisteltiin asiasta. Sen mielestä näky ne raidat ihan hyvin ja ne on samannäköset ku lähdinkin. Mutta voin ite vannoa, ettei väri ole enää todellakaan sama. Harmi kun ei ole kuvia  :-[ No kuitenkin, sain huomiselle uuden ajan ja kampaaja laittaa uudet raidat ilman maksua, ainakin se niin sano. Mut en kyllä iha mielellään sinne huomenna mene, ymmärrätte varmaan.

Ottaa vähän päähän, että saa maksaa yli 100 euroo jostain raidoista, jotka pysyy päässä 5 päivää. Mutta miten tässä on voinut käydä näin?? eikö väri tarttunut kunnolla hiuksiin vai onko ne vain haalistunu niin paljon? vai olenko minä ja muut ihmiset niin vainoharhasia asian suhteen? tuskinpa...vai onko kampaaja tehnyt jonku virheen?

kiitos jos joku jaksoi lukea ja vähän kommentoida, koska asia nyt painaa vähä mieltä..ne hiukset oli vielä niin hienot  :-\

enkä kampaajaa kyllä ymmärrä yhtään. eikö ole tärkeintä, että asiakas on tyytyväinen? en kai mä nyt ihan turhaan ala valittaa, että väri on muuttunut. hirvee inttäminen, että joo on siellä raitoja...kiva jos itekin näkisin ne :s

Siirsin viestisi tänne raidoitusta käsittelevään ketjuun. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 29.08.07 - klo:18:53 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #168 : 29.08.07 - klo:17:18 »
Mä en usko, että sun kampaajas on tehnyt mitään varsinaista virhettä. Yksikertaisesti se väri ei vaan ole tarttunut, tai ei pysy. Oliko sulla alla vaalennettua hiusta? Siis se ei ole tosiaankaan mikään ihme, jos vaalennetussa hiuksessa ei tumma pysy. Vaalennettu hius on huokoinen, ja se väri pääsee pois sieltä...

Poissa allu

• Haiven
  • *
« Vastaus #169 : 29.08.07 - klo:17:24 »
hmm! siis mulla oli alla vähä vaaleita raitoja, jotka mun äiti teki garnierin raitapaketilla. Joten toi voi ollakin ehkä syy, pitäiskö tehä eka siis joku värinpoisto? eli siis on todennäköistä, että muutkaan ruskeet värit ei pysy?

eniten kyllä kummastuttaa, että kampaaja ei ite ehdottanu mitään tuommoista tai siis sanonu syyksi. ja se lisäks tiesi mun vaalennetuista raidoista :S

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #170 : 29.08.07 - klo:17:28 »
hmm! siis mulla oli alla vähä vaaleita raitoja, jotka mun äiti teki garnierin raitapaketilla. Joten toi voi ollakin ehkä syy, pitäiskö tehä eka siis joku värinpoisto? eli siis on todennäköistä, että muutkaan ruskeet värit ei pysy?

No tosta se varmaan johtuu. Mut ei h-vetissä mitään värinpoistoa sitten enää! Sitten siinä ei ainakaan pysy väri, jos rikot sitä hiusta lisää. Siis vaalennus/värinpoisto/vaaleat raidat sama asia tossa suhteessa. Ne "räjäyttävät" hiuksen pinnan huokoiseksi, ja se väri ei sitten pysy.  Ruskean värin voi saada pysymään kerrostamalla. Värjää riittävän usein ja ylläpitää suoravärein.

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #171 : 29.08.07 - klo:17:29 »
Mulla on käynyt sama juttu kaksi kertaa. Tumma väri katoaa hiuksusta viikossa kampaajan jälkeen. Ja mulla siis on  vaalennetut hiukset. Inhottavaa, kun tahtoisin siirtyä tummempaan hiusväriin, mutta ei taida onnistua muilla kuin markettiväreillä. :-\

Poissa allu

• Haiven
  • *
« Vastaus #172 : 29.08.07 - klo:17:37 »
no voi itku  :'(

ois voinu kampaajakin jotain sanoa, ennen kun maksan itteni kipeeks...pitää kysellä vielä huomenna asiasta, ja kattoo mitä mieltä se on tosta teoriasta ja, että mitä mun kannattaa tehdä.

Edit. semmosta on vielä pakko kysyä, että niistä mun vaaleista raidoista on kuitenkin 3 kuukautta aikaa, niin vaikuttaako ne sitli vielä niin paljon, että mikään tumma väri ei pysy?

sori oon ihan evo värjäysten kanssa  ::)

Yhdistin peräkkäiset viestisi. Viestiään voi muokata modify-nappia painamalla. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 29.08.07 - klo:18:55 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa mussu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #173 : 14.09.07 - klo:14:07 »
Otin viime viikolla ensimmäistä kertaa raitoja hiuksiin ja saman tien päälaen hiukset (jossa raitoja eniten) alkoivat muuttua pesussa järkyttäväksi takkukasaksi. Selvittely vie todella kauan ja myös sattuu, kun hiukset ovat solmumattona päänähkaa myöten. Olen pari vuotta aikaisemmin vaalentanut koko tukkaa saman verran, mutten havainnut samanlaista ongelmaa.

Mistäköhän takuttuminen mahtaa johtua ja ennen kaikkea mitä sille voi tehdä? Onko jollain suosituksia shampoosta/hoitoaineesta, joka vähentäisi takkuja?

Poissa babei

• HAIRahtanut
« Vastaus #174 : 14.09.07 - klo:14:32 »
^Kuulostaa siltä että raidoittamisen seurauksena hiukset ovat kuivat/huonokuntoiset. Eli kosteuttavia ja rakennepaikkaavia naamioita ja hoitoaineita kehiin!  :)
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.

MissWorld

• Vieras
« Vastaus #175 : 06.10.07 - klo:21:11 »
Mäkin olen ajatellut raitoja. Alkaa kyllästyttämään tää pelkkä vaalea väri, mutten väriä halua kokonaan vaihtaa joten raidat siis varmastikin paras vaihtoehto.

Eli mulla on siis vaaleaksi värjätyt hiukset, osaisko kukaan suositella minkä värisiä raitoja kannattais ottaa? Ite olin ajatellu ainakin näin alkuun jotain ruskeita, mutten sitten tiedä kun toi ruskea on kuitenkin semmonen aika perus, ja ehkä vähän tylsäkin.

piranha

• Vieras
« Vastaus #176 : 20.12.07 - klo:14:43 »
Minua kiinnostaa, miten vaakasuorat raidat tehdään. Osaako kukaan selittää? Ja ovatko kalliimmat kuin tavalliset raidat? En haluaisi koko päätä täyteen raitoja (kuten ekassa kuvassa), vaan vain pienelle alueelle.

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=7989&month1=1&pg=1&styl1=Trevor%20Sorbie

http://photobucket.com/mediadetail/?media=http%3A%2F%2Fi5.photobucket.com%2Falbums%2Fy166%2Fbuttox%2FHAIR%2520BABY%2F0f537994.jpg&searchTerm=coon%20hair&pageOffset=9

Lisäksi mietin seuraavaa. Onko mahdollista värjätä niin, että raidat olisivat omaa alkuperäistä hiusväriäni? Eli värjätä hiukset tummemmiksi, mutta jättää osa värjäämättä. Ja nämä värjäämättömät olisivat siis raitoja. Syynä se, etten haluaisi vaalentaa hiuksiani saadakseni raidat.

Kampaajalle menen, jos menen, en uskalla itse tehdä. Hiukseni ovat tummanruskeat.

Siirsin kysymyksesi tänne raidoitus-ketjuun. :) -Hunis
« Viimeksi muokattu: 20.12.07 - klo:15:56 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa ansq

• Hiushörhö
« Vastaus #177 : 20.01.08 - klo:20:17 »
Heti aluksi, en löytänyt jo valmista aihetta raidoista :D
Olen kampaajalle menossa, väri + raidat, väriksi joku luonnollinen vaaleanruskea, ei tummaa todellakaan, nyt tuhkanvaalea, joten haluaisin väristä aika samaa tyyliä, mutta raidoista kysyisin, joko ihan vaaleita, mutta eikös sitä voi laittaa muunkin värisiä, joten, minkä väriset sopis tuhkanvaaleeseen, v.ruskeeseen, tms.vaaleeta/tummaa..?

Yhdistin tänne raidoitus-ketjuun. :) -Hunis
« Viimeksi muokattu: 20.01.08 - klo:21:18 kirjoittanut Hunajapupu »

vaalentaja

• Vieras
« Vastaus #178 : 04.04.08 - klo:14:28 »
Mikä on kaikista tehokkainta/''jytyintä'' raita-ainetta? Onko niissä kuinka paljon sitä väriä verrattuna normaaliin hiusväri paketteihin ?
« Viimeksi muokattu: 04.04.08 - klo:14:39 kirjoittanut vaalentaja »

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 09.04.08 - klo:13:33 »
Varasin taas tuossa kaverilta ajan :)

Hiukset aika "heikossa" kunnossa, joten tehdään raidat taas jollain ihmeen Pásteella  ;D
Kevyempää kuin vaalennus aine.. Poistaa vaan kemiallista väriä, eli ei ihan niin rankka käsittely. Tosin blondi blondia sillä ei saa. Hiukset jää raidoista aina sellaisiksi "hunajan" värisiksi.

oon nyt pari kertaa käynyt ottamassa.. Pikku hiljaa vaaleampi lopputulos.
Tällä kertaa otan kunnon palkit niin saan tuon tumman ruskean katoamaan kokonaan päällikerroksesta :)