Kirjoittaja Aihe: Raidoitus  (Luettu 204382 kertaa)

Valery

• Vieras
Vs: Raidoitus
« Vastaus #180 : 02.05.08 - klo:20:53 »
Ite olen aina lähinnä värjännyt tummaksi jololin hiukset kiilsivät ja tuuheat, raidoitus pitkällä aikavälillä tuntui jollain tavalla tappavan minun hiukseni. Nyt en ole raidoittanut vuosiin.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #181 : 04.05.08 - klo:22:07 »
Mun pitäis tehdä veljelle vaaleita raitoja. Sillä on melko lyhyt tukka (n. 1-2cm), kerran olen noin lyhyeen tukkaan tehnyt raitoja ja niistä tuli ihan kamalat, semmoisia väripalloja vaan ;D

Tai en mä tiedä voiko niitä edes raidoiksi sanoa, jotain vaaleeta se kuitenkin hiuksiinsa haluaa, löytyiskö mitään ohjeita? :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

höpsötär

• Vieras
« Vastaus #182 : 06.05.08 - klo:17:03 »
Laitoin Avonin uudella Advance Teqnique Summer Rescuella  raitoja harjalla, joka tuli mukana. En kai osannut käyttä, koska aine värjäsi lähes kokonaan hiukset. Onko kellään siitä kokemusta?

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 09.05.08 - klo:10:15 »
Olen ajatellut raidoitta itse kotona hiukset, ihan muutama paksu raita tuohon päälle vähän lisää vaaleutta tuomaan.. Nyt hiukset sellaiset hunajan/kinuskin väriset.. Risteytykset  ;D

Olen käynyt raidoittamassa kampaajalla 1kk välein mutta nyt kampaaja lomalla ja pitkä juttu.. :D

Eli en halua mennä muualle ja maksaa maltaita..

Omat hiukset ovat melko huokoiset käsittelyiden jälkeen joten vähän epäilyttää miten käy.. en halua raidoista purkkaa tai varsinkaan sitä että rupeavat katkeilemaan.. Ajattelin käyttää garnierin kit väriä..

onko jotain ohjeita tai vinkkejä millä saisin käsittelyn mahdollisimman hellävaraiseksi hiuksille?
periaatteessa ovat jo tumman vaaleat mutta haluaisin vain vähän sävyeroja.

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #184 : 09.05.08 - klo:13:07 »
Lainaus
Edit. semmosta on vielä pakko kysyä, että niistä mun vaaleista raidoista on kuitenkin 3 kuukautta aikaa, niin vaikuttaako ne sitli vielä niin paljon, että mikään tumma väri ei pysy?

Se riippuu aika paljon aiempien käsittelyjen määrästä ja hiusten kunnosta.

Mulla jossain vaiheessa veivattiin edes takas monta kertaa eli laitettiin raidat ja värjättiin pois, niin kyllä musta tuntuu, että ne on vieläki vaikee saada peittymään kunnolla! Siks harkitsen vakavasti ennen seuraavien raitojen ottamista... :-\

Neriana: Toi Garnierin Highlight Kit on ihan hyvä kyllä.. Mä laitoin sen kyllä sormin kun noi harjat tuppaa vaan takuttaa. Taitaa olla vähän miedompi verrattuna joihinki muihin raita-aineisiin, tukka ei kärsiny eikä tuoksukaan ollu paha. Ite kastelin vähän niitä hiuksia mitä en halunnu raidottaa, jotta raita-aine ei tarttuis niihin.

Käytin sitä ruskeille hiuksille tarkotettua ainetta ja ihan hyvin se toimi - kuva hiusmuutosten sivulla 87..
« Viimeksi muokattu: 09.05.08 - klo:13:22 kirjoittanut terde »

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 09.05.08 - klo:13:35 »
Hiusmuutos ketjussa sivuja on vain 80...  ::)

Onko sivu väärin vai vika etsijässä :D Okei.. Hyvä ettei kuluttanut niin paljon.. Mitä eroa on muuten sillä ruskeille tarkoitetulla, vaaleille tarkoitetulla garnier kitillä?

PS: Löysinkin oikean hiusmuutoksia ketjun :)

------------------------------------------------------------------

Nyt on garnierin kit paketi hankittu..
Huomasin ohjeesta että tuo levitetää KOSTEISIIN hiuksiin  :o
Eipä ole koskaan ennen levitetty raita-ainetta kosteeseen tukkaan..
Voiko tuonne alle laittaa sitten jätettäviä? Lopputulos ei olisi ehkä niin kuiva..?

« Viimeksi muokattu: 09.05.08 - klo:16:25 kirjoittanut Neriana »

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #186 : 09.05.08 - klo:16:35 »
Mä laitoin ihan kuivaan tukkaan... en tiedä onko sillä sitte suurtakaan merkitystä?

Ainakin se ero niissä on, että ruskeille hiuksille tarkotetuista tulee kuparisemmat ja vaaleille taas jonkunlaiset vaaleet.. Hah, hyvin selitetty :D  Nojoo, mut en usko, että jätettävillä aineilla on kuitenkaan hirveesti vaikutusta lopputulokseen..

lily

• Vieras
« Vastaus #187 : 10.05.08 - klo:15:14 »
Voiko tuota Garnierin Highlight kitin vaaleille hiuksille tarkoitettua käyttää, jos on ruskeat hiukset? Ja onko sillä helppo tehdä siistejä raitoja?

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #188 : 10.05.08 - klo:18:08 »
Nooh.. Mitä nyt oman kokemuksen perusteella laittelin muutamaan täysin tumman ruskeaan kohtaan niin todella nopeasti vaalensi jätti tosin itsellä hiukan oranssihtavaksi sillä en uskaltanut pitää ihan koko vaikutusaikaa (20min)..

Itsellä kun tahtoo aina räjähtää nuo hiukset  ::)

Mutta tuskin ekalla kerralla saa ihan platina raitoja vaikka pitäisi kauemminkin.. Kyllä ne aika lämpimiksi tahtoo jäädä.. Toisaalta itsellä tukka ei kuivunut yhtään (hätäilin turhia..  :-\) joten voi varmaan uusia käsittelyn melko pian..
Ajattelin kokeilla noihin tummimman keltaisiin kohtiin uudestaan n. parin viikon jälkeen.. Edellytää kyllä kaikkia muhituksia ja öljyjä yms.

Siistejä tuolla ei ollut helppo saada.. Se levitysharja vain tarttui hiuksiin, joten heitin sen hiiteen, samoin hanskat, ja levitin aineen sormin.. Itsellä oli märät hiukset kun tätä tein.. Kannttaa ottaa joku kaveriksi, minulla kuitenkin suurin osa jo vaaleaa joten "levinneet" raidat eivät näy.. Mutta jos koko pohja on tumman ruskea niin kaveri on ihan ehdoton minusta..

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #189 : 12.05.08 - klo:14:37 »
Lainaus
Voiko tuota Garnierin Highlight kitin vaaleille hiuksille tarkoitettua käyttää, jos on ruskeat hiukset? Ja onko sillä helppo tehdä siistejä raitoja?

Luulenpa, että se vaaleille hiuksille tarkotettu raita-aine ei oo tarpeeks tehokasta ruskeille hiuksille, joten siks ne on lajiteltu hiusvärin mukaan.. Eli tuskin sais kovin näkyviä raitoja.

Mun mielestä toi oli vähän vaikee levittää, ite kans laitoin loppupeleissä sormin ku tuntu, että muuten sotkee paljon enemmän..

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 12.05.08 - klo:15:49 »
Hei! Toi oli muuten just mitä on pitänyt kysyä! Et miksi nuo Kitit on lajiteltu vaaleat, ruskeat, tumman ruskeat mukaan :D

Onko se todella niin että ruskeille, tumman ruskeille tarkoitetuissa on vaikkapa voimakkaampi vaalennus?

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #191 : 25.05.08 - klo:23:13 »
Katselin kaupassa noita väriraita pakkauksia. Olikohan se Live:llä sellainen pinkit tai violetit raidat ???. Kuitenkin Mitäs tuumitte onnistuiskohan kaupan väriraidat pakkauksella mun hiuksiin pinkit tai liilat raidat? Hiukseni on sävyä arviolta latvoista 5.6 tai 6.6 ja juuresta n 20 cm pituudelta6.6 tai  7.6.  Eli punaiset Mutta latvat tummemmat kuin juuresta. Pituutta on 80 cm ja kuntokin ohan ok. Lähinnä mietityttää millaisen sävyn nuo tekee ja onnistuskohan raidat itse tehden kaupan pakkauksella.

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 10.06.08 - klo:21:08 »
Mä laitoin eilen sen Garnierin raitavärin, missä tulee mukana huppu ja koukku. Laitoin todella monta ja ohutta hiustupsua, eli sellainen "kokopään aurinkovaalennus" mitä siinä esitteessä luki. Annoin vaikuttaa 35 min (suositus oli mun sävylle 25-45min). Itselläni on tummat keskiruskeat hiukset. Ja raidoista tuli aivan ihanat. Ohuet vaaleat raidat ruskeiden seassa. Ei tullut yhtään oranssit toisinkuin sillä Garnierin pienemmällä raitavärillä (jossa on mascaraharjan näköinen levitin).Lisäksi hupun avulla sai siistit ja tasaiset raidat, ei "länttiä sinne tänne". Pidin todella vaikka sai nähdä vähän enemmän vaivaa hiusten onkimisessa. Hintaa paketilla oli Robin Hoodissa 9,90e.
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa FiiBa

• Haiven
  • *
« Vastaus #193 : 10.06.08 - klo:21:26 »
Lainaus
Laitoin Avonin uudella Advance Teqnique Summer Rescuella  raitoja harjalla, joka tuli mukana. En kai osannut käyttä, koska aine värjäsi lähes kokonaan hiukset. Onko kellään siitä kokemusta?
Minulla on kans tuota mutta kun itse kokeilin sitä, en saanut mitään aikaiseksi, mulla on kyllä värjätty tummanruskeaksi hiukset. Oliko sulla oma väri vai värjätty alla?

GoldenBangle

• Vieras
« Vastaus #194 : 19.06.08 - klo:23:47 »
Mä oon käyttänyt huppua monta kertaa, ja melko pitkiinkin hiuksiin. Kädet vähän väsyy kun nyppii niitä tupsuja.. Hupulla voi tehdä ihan ohuita raitoja helposti, mutta myös vähän paksumpia, kun vaan onkii tarpeeksi niitä hiuksia aina yhteen tupsuun. Oon laittanut reilusti hoitoainetta sen jälkeen kun olen huuhdellut raita-aineen pois, mutta ennen hupun poisottamista, niin se on irronnut hyvin ilman takertelua ja takkuamista.