Kirjoittaja Aihe: Raidoitus  (Luettu 204395 kertaa)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Vs: Raidoitus
« Vastaus #195 : 19.06.08 - klo:23:52 »
^Hupun sisään voi myös laittaa talkkia tai perunajauhoja, mutta hoitoaine kikka on myös hyvin toimiva.
Olen kanssa itselleni tehnyt pitkiinkin hiuksiin huppuraitoja, itselle tehdessä on kyllä ylivoimaisesti helpoin tekniikka. Ja saa itseänsä syyttä jos hiukset takkuaa  ;D Asiakkaille en kyllä pitkiin hiuksiin laita huppua, koska ei tiedä kuinka se hius takkuuntuu ja kuinka arka päänahka on.

Jolanne

• Vieras
« Vastaus #196 : 24.06.08 - klo:11:45 »
Ajattelin laitattaa ruskeisiin värjättyihin hiuksiin runsaat vaaleat raidat, joista olen haaveillut jo jonkin aikaa. Vähän huolestuttaa hiusten kuivuminen tuon operaation yhteydessä.. Olen teetättänyt värinpoiston mustiin hiuksiin ja hiuslaatu on hyvä (no, ainakin vielä). Ajattelinpa siis kysäistä että mitä itse ammattilaiset sanoisivat tälläisestä, onko turhaa pelätä hiusten hamppuuntumista?

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #197 : 24.06.08 - klo:13:47 »
Mä en oo ammattilainen, mut mulla ainakin raidotus kuivattaa hiuksia. Huomaa heti eron ku värjää yksväriseks, miten koko pehko pehmenee! Nyt taas kun on raitoja, niin pesunki jälkeen ihan takussa.. Voihan se tietty olla yksilöllistä jne. Oikeilla aineilla (jätettävät hoitsikat ym.) saa tietysti vähän apua.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 24.06.08 - klo:13:57 »
^ Sama vika täällä. Itselläni ainakin vaalennetut raitakohdat kuivuvat käsittelyssä ja tilanne paranee, kun värjää yksiväriseksi/pois vaaleasta. En tiedä mikä tuossa on, mutta vaaleat ei minulle sellaisenaan sovi pitkässä juoksussa. Pari kampaajaakin on tuosta joskus puhunut, mutta en muista mikä siinä oli syynä, että näin tapahtuu.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Jolanne

• Vieras
« Vastaus #199 : 25.06.08 - klo:11:37 »
No, kävin eilen sitten kuitenkin laitattamassa ne haluamani raidat. Hiukset (no ainakin vielä) tuntuvat ihan samanlaisilta kuin ennenkin, eikä takkuisuutta pesun jälkeen ollut.

Täytyy kyllä sanoa, että muutos oli aika hurja. Jotenkin en uskonut, vaikka pyysinkin kunnon raitoja, että ne todella muuttaisivat hiusten väriä näin paljon. Kerrankin kampaaja ymmärsi ajatukseni kerralla.

Täytyy nyt ajan kanssa katsoa, että mitä hiukset tykkäsivät..

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #200 : 26.06.08 - klo:09:51 »
Mäki kävin sitte ottamassa lisää raitoja ku halusin, että ne näkyy kunnolla. Aika paksuilta näyttää tossa edessä ja melko vaaleet verrattuna tähän ruskeeseen pohjaan. Meinasinkin, et ehkä liiankin vaaleet, joistain kohtaa vähän kellertävät vaikka laitoin hopeeshampoota.

Mitään ideoita mitä sävyä laittaa raitojen päälle? Ehkä vähän beigempään suuntaan.. Mulla on Garnierin ultra kirkas tuhkanvaalee sävy, mutta siinä lukee, et "voimakkaasti vaalentava", niin en tiedä kantsiiko käyttää? Ehkä joku kevytsävy tms. ois paikallaan?

Edit.  Kun kukaan ei ehtiny vastata, niin kävin jo ostamassa värin.. Natural&Easyn sävyn 542. Tällanen tuli..
« Viimeksi muokattu: 27.06.08 - klo:17:35 kirjoittanut terde »

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #201 : 30.06.08 - klo:16:56 »
^Näyttää oikein kivalta nuo sun raidat Terde. Nyt iski kyllä mullekin raitahimo, ja pitkäänhän mä olen suunnitellutkin. Viimeeksi tekemäni vaaleet raidat ei toiminut punaisessa tukassani.

Millä värillä kannattas kokeilla raitoja 6.66 (7.66) hiuksiin. En halua vaaleita raitoja mutta jotkut tummemmat voisi toimia. Mulla siis nuo vaaleat raidat ei tuu millään halutun värisiksi ja polttaa hiukset... :(.  Onkohan ainut vaihtoehto pinkkiin tai liilaan raitaan ottaa ns. teippipidennys- raita...?

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 07.07.08 - klo:22:27 »
Onko Garnier Nutrisse Blond raitaväri minkälaista? Onko kuinka vahvaa ja minkälaiset raidat sillä tulis semmosiin keskiruskeisiin hiuksiin?

blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Anskubansku

• Vieras
« Vastaus #203 : 21.07.08 - klo:16:28 »
APUA!:)

Mullakin olis raidoitukseen koskevia kysymyksiä  :) Eli itse oon värjänny hiukset blondeiksi, oikee väri on perussuomalaisen maantienväri. Haluaisin värjätä mustia raitoja tai ihan tumman ruskeita samantyylisesti kun esim. Cascadalla (Anna Abreullakin on vähän sitä tyyliä mitä haen mutta raidat saisivat olla tummemmat) Ajattelin värjäyttää raidat itse, sillä minulla ei ole tietoakaan mistä löytäisin ammattitaitoisen ja edullisen parturikampaamon. Ja epäilen myös värinkestoa jos käyn parturissa, niin mieluiten itse värjäisin:D
    En ole löytänyt raidoiksi tarkoitettua mustaa väriä tai tumman ruskeaa kauppojen hyllyiltä, niin pystyykö raidat tekemään tavallisella koko päähän levitettävällä värillä? Muistan joskus, kun sukulaiselleni tehtiin vaaleita  ruskeisiin hiuksiin koko pään värillä ja folioliuskojen avulla ja tuloksena oli se, että vaalea väri oli vetäytynyt kokonaan juurin ja tuloksena oli iso läntti keskellä päätä. Pelottaa että käy samoin vaikka värit ovat varmasti kehittyneet 10 vuotta sitten tapahtuneen jälkeen. Ja olisiko huppu parempi vaihtoehto kun folio?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 21.07.08 - klo:20:42 »
^Ihan normaalilla värillä kampaajakin ne raidat tekisi. Ei ole olemassa erikseen mitään tummia raitavärejä.
Paksut raidat saa helpoiten tehtyä foliolla, jos käyttää huppua saattaa väristä tulla sekava ja hupun avulla raitoja on vaikea kohdentaa haluamiinsa kohtiin.

Paras väri folion sisälle on sellainen väri jonka koostumus on crememäinen, geelimäiset värit saattavat valua foliosta ulos. Kaveri on varmasti hyvä apu folioraitojen teossa.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 24.07.08 - klo:09:31 »
Muistan joskus, kun sukulaiselleni tehtiin vaaleita  ruskeisiin hiuksiin koko pään värillä ja folioliuskojen avulla ja tuloksena oli se, että vaalea väri oli vetäytynyt kokonaan juurin ja tuloksena oli iso läntti keskellä päätä. Pelottaa että käy samoin vaikka värit ovat varmasti kehittyneet 10 vuotta sitten tapahtuneen jälkeen.

Tuossa on mielestäni kyse siitä, että sukulaisellasi oli värjätty ruskea tukka johon yritettiin tehdä raitoja vaalealla joka ei ole värinpoistaja vaan perus vaalea väri, joka ei siitä syystä purrut kuin juureen ja muu osa näytti värjäämättömältä. Tuohon lisättynä se virhe että raidat laitettiin alkavaksi ihan juuresta reilulla värimassalla, niin lopputuloksena ei vaan voi olla mikään muu kuin tuo mikä tuli. Värit eivät siis "vetäydy" juureen ja päänahkaan.

Anskubansku

• Vieras
« Vastaus #206 : 24.07.08 - klo:22:14 »
Kiitos paljon vastauksista:) ehkä nyt selviän tästä:)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #207 : 29.07.08 - klo:22:34 »
Voiks raitoja laittaa värinpoistoaineella, esim tolla Garnier'n värinpoistolla? Ajattelin jos sillä tekis huppuraidotuksen.

Onko kampaajien käyttämä raita-aine yleensä vahvempaa ku toi G:n värinpoisto?

stylist

• Vieras
« Vastaus #208 : 04.08.08 - klo:14:40 »
Voiks raitoja laittaa värinpoistoaineella, esim tolla Garnier'n värinpoistolla? Ajattelin jos sillä tekis huppuraidotuksen.

Onko kampaajien käyttämä raita-aine yleensä vahvempaa ku toi G:n värinpoisto?

Kampaaja voi valita voimakkaamman hapetteen tarvittaessa, eli kampaajalla voi olla "vahvempaa" raita-ainetta.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 07.08.08 - klo:12:06 »
Olen värjäämässä raitoja garnierin blond km1 raitavärillä, mutta mulla on pienoinen ongelma. Mulla on ennestään vaalennettu tukka n.9 asteiseksi, mutta oma juurikasvuni on nyt aika pitkä, lähentelee varmaan 5cm ja n.8 tasoa. En voi enään värjätä koko juurikasvua kun ei päänahka kestä vaalennusta. Miten siis käy tuon jo vaalennetun osan, jos siihen päälle laittaa vaalentavaa raitaväriä? Millaisia toimenpiteitä kannattaisi tehdä ennen raitoja? Entä jälkeen? Ehkä jotain rakennepaikkausta?? Mites sitten kun raidoitettu tukka kasvaa ja taas pitäisi saada raitoja niin voiko siihen päälle sitten taas laittaa?