Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465084 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #120 : 13.08.08 - klo:15:20 »
Minulla tuo Babassu & marsh mallow taas oli kaikista kokeiluista huonoin, ei sopinut yhtään. Parhaita tähän asti ovat olleet Summer sunshine ja Honey beer & egg. Noista kahdesta luultavasti tilaan täysikokoiset, muutamaa haluan vielä kokeilla. Minunkin pitäisi taas estyä kirjoittelemaan tarkempia kokemuksia, nyt en osaa tarkempia kokemuksia sanoa, kun en oikein muista.. :P

Poissa JoJo

• HAIRahtanut
« Vastaus #121 : 13.08.08 - klo:18:45 »
Munkin lähmä hävisi muutamassa viikossa ja ihan yhtäkkiä. Pari kertaa tein siinä sitruunahuuhtelun, mutta nyt en ole tehnyt sitäkään. Ja nyt palat vaahtoaakin ihan eri tavalla. Mystistä... :) Mutta kokeilut jatkukoon, nyt ei vielä osaa suosikkeja nimetä.

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #122 : 13.08.08 - klo:19:32 »
Mulla kans sillon alkuun tuntui, ettei se shampoo vaan huuhtoutunut pois, vaan koko pää tuntuikin ihan tahmaiselta vielä kuivanakin.. :-X Sitten vaan yks kerta tulos olikin ihan erilainen, yllätyin oikein. Taisi muuten tapahtua tuo muutos heti hiustenvärjäyksen jälkeen, vaikka tuskin tuolla sentään asiaan oli vaikutusta ::)
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa JoJo

• HAIRahtanut
« Vastaus #123 : 13.08.08 - klo:22:15 »
Mullakin oli hiustenvärjäyksen jälkeen!!! :o

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 13.08.08 - klo:22:23 »
Tänään pesin Olive & babassulla, hoitikseksi laitoin ihan pienen sekoituksen jostain Saksasta ostetusta hiusnaamiosta (silikoniton, vähän kuin LV-hoitis, mutta huonompi) ja Joicon K-pak pikahoitiksesta muhimaan noin 15 minuutin ajaksi. Hiukset ovat ihan uskomattoman tuuheat ja puhtaat, kiharat ovat tosi kiharat ja pörröiset. :) Kannattaisi näköjään tosiaan jättää sitä hoitista vähemmälle, mutta en halua että hiusten kunto kärsii..

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 16.08.08 - klo:21:44 »
Kuinka kauan teillä kestää käytössä esim. nämä Chagrin Valleyn shampoo samplet? Hierotteko palaa käsiin, ja sitä kautta päähän vai millä tavalla pesette näillä hiukset?
« Viimeksi muokattu: 16.08.08 - klo:22:05 kirjoittanut kiwi »

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #126 : 18.08.08 - klo:12:30 »
Viidestä kymmeneen reipasta pesukertaan olen saanut samplet helposti riittämään. Tosin kävi niin, että sample- jakson melkein jatkui se vahamaisuus... Kun sitten sitkeästi päätin tilata koko palan, olivat pää jotenkin asettunut palakäsittelyyn ja kaikki laadut tuntuvat nyt toimivan.

Koska näitä paloja on kertynyt, voin joistain lähettää samplen halukkaalle, vaikkapa Summer sunshinesta, Neem&teatreestä, PLH:n Hempchoulista tai Rosemary Nettlestä.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 21.08.08 - klo:20:09 »
Onko joku löytänyt uusia shampoopaloja myyviä nettikauppoja? :) Kaipaisin Chagrin valleyn ohelle jotain muutakin.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #128 : 21.08.08 - klo:21:22 »
Mainitsin aiemmin  tilanneeni eBaysta Forbidden Forest-shampoopalan. Ja tämähän toimii! Pesin eilen ensimmäistä kertaa tällä, hieman vaikeuksia oli kyllä saada vaahtoamaan. Ensin tukka tuntui todella vahamaiselta ja nihkeältä, mutta mitä enemmän se kuivui, sitä paremmalta tuntui. Nyt yön yli nukuttuani ja hiusten ollessa täysin kuivat ei vahamaisuudesta, limaisuudesta tms. ole tietoakaan. :) takkupesää ei tullut missään vaiheessa.

Oletko käyttänyt tuota nyt jatkuvasti tuon kommenttisi jälkeen? Ajattelin vain, onko tapahtunut muutoksia parempaan/huonompaan suuntaan? Tilasin nyt nimittäin saman shampoopalan kokeiluun kun ei ole vielä kokemusta näistä.  :)

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #129 : 21.08.08 - klo:21:34 »
^^ En tiedä onko tämä linkki tullut aiemmin esille, mutta http://www.realhandmadesoap.com/folders/soapmakers.htm löytyy melkoinen lista saippuakauppoja :). Eräänä pitkänä yönä kahlasin koko listaa lävitse, löytyi ihan kivantuntuisia putiikkejakin, tyhmänä vain en tajunnut laittaa nimiä ylös! Shampoopaloja löytyi muutamastakin, mutta ei kylläkään mistään niin kattavasti kuin Chagrin Valleysta..
1c M ii BSL

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 21.08.08 - klo:22:39 »
« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo:22:59 kirjoittanut Magia »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #131 : 24.08.08 - klo:16:50 »
Nyt on testattu Chagrin Valleyn Olive & Babassu-pala (kiitos vain Magia!), ja olen aivan äimistynyt!  :o
Tulos on niiiin paljon parempi kuin African Black soapilla pestynä, ei tippaakaan lähmäinen, takkuinen tai himmeä. Todella loistava tulos!
Halusin saada mahdollisimman selkeän käsityksen tästä saippuasta ja sen vaikutuksesta, joten en laittanut mitään muuta hoitoainetta kuin etikkahuuhtelun. Ja. hiukset ovat sileät, kiiltävät ja ei tippakaan pörröiset! Tässä taisi olla vastaus etsiskelyyni kiillottavasta hoitsikasta...   ::)  (ehdin jo tilata ebaysta halvalla Sebastiania, mutta sekin tulee varmasti käytetyksi...) Päässä ei näy tai tunnu minkäänlaista 'frizz' pörröä, joka ylensä näkyy minulla hoitiksesta ja öljyistä riippumatta.

Täytyy kokeilla vielä muita CV:n näytteitä ja verrata tuloksia, hoitoaineella ja ilman, mutta olen tämän yhden kerran perusteella vaikutettu. Minun hiuksistolleni tuo Olive & babassu toimii hienosti, ilman mitään viikkojen 'välivaihetta'. Toivottavasti pesutulokset ovat yhtä hyviä jatkossakin, ja myös muilla paloilla suoritettuna. Kätevää, jos ei tarvitse matkoilla kuljettaa shampoopulloa!
« Viimeksi muokattu: 24.08.08 - klo:18:47 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Anya

• HAIRahtanut
« Vastaus #132 : 24.08.08 - klo:18:46 »
^Kivaa että toimii sullakin!

Mä odottelen malttamattomana CV:n tilaustani, pitäis tulla alkuviikosta. Shikakai on myös loppu, pitäis sitäkin tilata taas lisää.

Noihin palashampoita myyvien putiikkien listaan voisin vielä lisätä muutaman, nimittäin Etsyssä niitä on aika paljon:
Swan Mountain Soaps
BathLife
MeMaColdProcessSoaps

..ja monia muita.

Poissa ansq

• Hiushörhö
« Vastaus #133 : 26.08.08 - klo:12:47 »
Täytyy tulla kehumaan lushin kookosshamppoota! Hiukset ei oo ikinä ollu näin pehmeet ja sileet (ilman jätettäviä jne)!

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 26.08.08 - klo:13:06 »
Mulla on nyt kaikki pienet samplepalat kulutettu loppuun ja tulin siihen tulokseen että täysikokoisia tilaan lähiaikoina :)
Olen käyttänyt palashampoita ihan ilman mitään etikka- tms. huuhteiluita. Missään vaiheessa en ole saanut aikaan mitään lähmäistä tai rasvaista tulosta vaan heti ensimmäisestä kerrasta asti hiukset on ollut puhtaat ja hyvän tuntuiset. Puhtaus myös pysyy pidempään kuin normishampoilla. Päänahka on tykännyt eikä ole tuntunut kiristelevältä.
Ainoa huono puoli on että aina pesun jälkeen ja jo pesuvaiheessa huuhtelun jälkeen tukka on kauhea takkupallo, normaalisti kun minulla ei hiuksia saa takkuun millään.
Onneksi takkuihin kuitenkin auttaa kampa ja suklaavaniljasuihke joten ehkä sen kanssa oppii elämään. Vaikka ideoita kyllä otetaan vastaan jos jollain on poppaskonsteja miten välttää takut :) Olen miettinyt että varmaankin suurin syy on siinä että hieron palaa ympäriinsä hiuksia ja siinä vaiheessa menevät takkuun.. Ja märkänä kun palashampoon jälkeen tukka on todella nihkeä niin takut ei yksinään selviä.

Suosikki kaikista kokeilemistani paloista oli Rosemary & Mint. Odotin että Beer honey & egg olisi ollut sopivin, mutta se tuntuikin ehkä kaikista huonoimmin sopivalta päälleni. Toinen suosikki oli babassu & marshmallow. En tiedä onko mulla hajuaistissa vikaa kun minusta kaikki palat tuoksui aikalailla samalle :D