Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465163 kertaa)

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #135 : 26.08.08 - klo:13:25 »
Mainitsin aiemmin  tilanneeni eBaysta Forbidden Forest-shampoopalan. Ja tämähän toimii! Pesin eilen ensimmäistä kertaa tällä, hieman vaikeuksia oli kyllä saada vaahtoamaan. Ensin tukka tuntui todella vahamaiselta ja nihkeältä, mutta mitä enemmän se kuivui, sitä paremmalta tuntui. Nyt yön yli nukuttuani ja hiusten ollessa täysin kuivat ei vahamaisuudesta, limaisuudesta tms. ole tietoakaan. :) takkupesää ei tullut missään vaiheessa.

Oletko käyttänyt tuota nyt jatkuvasti tuon kommenttisi jälkeen? Ajattelin vain, onko tapahtunut muutoksia parempaan/huonompaan suuntaan? Tilasin nyt nimittäin saman shampoopalan kokeiluun kun ei ole vielä kokemusta näistä.  :)

Juu olen käyttänyt ja hyvin toimii. :) voin suositella.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 27.08.08 - klo:15:34 »
Tänään päätin antaa shampoopaloille vielä toisen mahdollisuuden. Pesin siis hiukset kerran CV:n Carrot Milk & Honeyllä. Alusta asti tää toimi paremmin- shamppoo levittyi helpommin, vaahtoutui paremmin ja huuhtoutui helpommalla. Hiukset ei myöskään takkuuntuneet eikä olleet lähmäisentuntuiset.

Föönaamiseen asti kaikki vaikutti hyvältä. Kuivina... no ihan OK, paljon parempi kuin viimeks. Lähmää on nyt tosi vähän! Tai lähinnä hiukset on vahamaiset. Tääkin on outoa, mutta hiukset oikealla puolella päätä, pään päällä ja alimmaiset hiukset on täysin lähmättömät eli ihan normaalit, mutta osa vasemmasta puolesta on vahamaiset. No lo comprendo, Pedro. Se mikä on muuttunut viime kertaan verrattuna:

1) viimeks käytin Summer Sunshinea, nyt Carrot Milk & Honeytä
2) viimeks shamppoona käytössä oli Tigi, nyt XZ Xylitol
3) viimeks asuin evakossa, nyt kotona --> vesi saattaa olla erilaista

Kaikin puolin tämä oli hyvä kokemus! Luottavaisilla mielin jatkan tätä kokeilua ja toivon että tuo puolipäälähmäkin katoaa ajan myötä eli mahd. pian.  :)
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #137 : 30.08.08 - klo:17:00 »
Minulla näköjään se lähmäkausi iski nyt vasta kahden kuukauden käytön jälkeen. ::) Olen aina käyttänyt hoitoainetta palojen jälkeen, se on minulle ihan välttämätöntä ensinnäkin takkujen ja toisekseen hiusten suht huonon kunnon takia. Nyt kuitenkin joko palat eivät pese kunnolla, tai hoitiksissa on liikaa tehoja. Pesun jälkeen on aina lähmä tiedossa, jotenkin eivät vaan puhdistu kunnolla. En tiedä, pitäisikö nyt sinnikkäästi yrittää päästä tämän vaiheen ohi, vai kokeilla josko syväputsari auttaisi asiaa.

En joka tapauksessa aio nestemäisiin shampoisiin enää vaihtaa, olivatpa luomuja tai ei, jotenkin palat tuntuvat kuitenkin sopivan hiuksilleni paljon paremmin. Olenkin saanut lähes kaikki tavalliset shampooni hävitettyä, nyt on vain muutaman markettishampoon jämät, joita poikaystävä käyttää.

Tosi selkeästi palojen jälkeen huomaa myös sen, miten hiukset tuntuvat vähän ''hylkivän'' silikonia. Tai siis se ei meikkaa hiuksia sellaisiksi hyvännäköisiksi, niinkuin yleensä, vaan silikonista jää vain kamala kiilloton lähmä. Ihan hyvä vaan, enpä silikonia sen kummemmin hiuksiini kaipaa, paitsi latvasuojan muodossa.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #138 : 30.08.08 - klo:21:07 »
Mullakin tuli tuo takkulähmä vähän jälkijunassa. Pääsin siitä eroon, kun aloin tietoisemmin vaihdella pesevämpiä ja hoitavampia paloja vuoropäivin, petrasin vähän unohtumaan päässeiden shikakai-pesujen kanssa, lopetin huuhdeltavien hoitisten käytön tykkänään ja siirryin pelkkiin jätettäviin. Silloin tällöin tulee laiteltua Sebastianin ysiä, enimmäkseen Nexxun Headressiä oon käytellyt. Vois joku päivä kokeilla pitkästä aikaa, mitä Phyton ysi sanoo ja talvipakkasilla saattaa Luxxtresskin kenties tulla kysymykseen. Saatan joskus tosi harvoin sipaista LV:n tehistä latvaan pariksi minuutiksi, mutta hyvin oon pärjännyt ilmankin. Näköjään vahamaisemmat rasva-alkoholipitoiset hoitikset toimii palashampoiden kanssa paremmin kuin luomummat, öljypitoisemmat tuotteet tai kampaamon silikonilirut (mun tapauksessa Joicon K-Pak pikahoitis). Mun tukka tosin on yhtä skitsofreeninen kuin ihokin: sekä kuivuu että lähmääntyy hyvin herkästi - vähänkään väärillä tuotteilla vieläpä samanaikaisesti.

edit. Piti vielä lisätä, että shikakai-pesut voi varmaan korvata hyvin tavallisella CO-pesullakin. Shikakaita en suosittele blondeille, koska se tuppaa hieman lämmittämään sävyä suklaisen kuparin suuntaan.
« Viimeksi muokattu: 30.08.08 - klo:21:09 kirjoittanut Shi Shi »
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #139 : 31.08.08 - klo:12:12 »

Alussa mulla tuntu lähmäävän kaikki shampopalat, cafe  moreno eniten. Kun pidin vähän aikaa taukoa ja pesin muutamaan kertaan hiukset järvivedellä, palat alkoivatkin kaikki toimia. Jotenkin vaahtoakin tuli ihan ihan hurjan paljon enemmän. Nykyään kaikki palat toimivat, tosin ihan erilainen tukka tulee eri paloista. Jos lievää lähmääntymistä näyttäisi olevan, yksi pesu Lushin Squeky Greenillä poistaa se pitkäksi aikaa. Hoitoaineena olen tarvittaessa käyttänyt Akinin jätettävää, pesujen välilläkin, ja latvasuojana karite- tai kaakaovoita.

Eniten nyt ilahduttaa sinnittelyssä se, että juurikasvu on jotenkin vahvempaa ja tanakampaa kuin hius ennen shampoopaloja :D.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 31.08.08 - klo:12:25 »
^ Minullakin huomaa ihan selvästi, miten juurikasvu on vahvempaa kuin ennen. Kasvattelen siis kestoilla värjättyä tukkaa pois, nyt omaa väriä onkin jotain hieman alle 10 senttiä tullut, on muuten kaunis näky tämä maantienharmaan ja hunajanvaalean yhdistelmä. ::) Minulla se lähmääntyminen voi johtua ehkä siitäkin, että on näin paljon uutta käsittelemätöntä juurikasvua, eikä se kaipaisi yhtään hoitoainetta palojen jälkeen. Pitää ehkä yrittääkin jatkossa muistaa, etten laita juuriin hoitoainetta, yleensä sitä vähän lipsahtaa sinnekin.

Jos noista erikoisemmista pesuista tykkää, niin kannattaa ehkä harkita kokeilua Curl harmonyn Cleansing claylla (tai vastaavaa voi varmaan kyllä jotenkin tehdä itsekin tai hankkia jostain muualta).

Olen miettinyt, pitäisikö hankkia shikakaita kokeiluun vai ei. Toisaalta kun pesen hiukset vain kahdesti viikossa, niin ei ehkä ole järkevää pestä jollain liian vähän pesevällä. Olen käsittänyt, että shikakai ei kuitenkaan mitään hirveän hyvin pesevää ole. Shi Shi ainakin jollain tasolla vertasi shikakaita CO-pesuihin, jotka eivät minun pesurutiineihini oikein sopineet.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 31.08.08 - klo:14:06 »
Pesupähkinä on pesevämpi kuin shikakai - siis oikeasti pesevä, silti hellävarainen. Eli jos haluaa jotain tehokkaampaa yrttipesua siihen väliin, niin suosittelen. Kaikki ei tykkää pesupähkinän hajusta, mutta minusta se ei ole mikään paha eikä jää ihmeemmin leijumaan.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 31.08.08 - klo:19:51 »
Pesupähkinää mun on tarkoitus jossain vaiheessa kokeilla. Käytin aikoinaan CO:ssa XZ:n hoitiksia, joista ehdoton lemppari oli Tyrni, hyvinä kakkosina Vihreä savi ja Kosteuttava. Noilla tukasta tuli kyllä selvästi puhtaampi kuin shikakailla, joka on niin hoitavaa, että tukassa tuntuu huuhtelun jälkeen olevan jo hoidot ja jätettävät. Shikakain kanssa saa kyllä olla tarkkana, ettei tee puurosta liian vahvaa eikä urheile vaikutusaikojen kanssa, koska silloin tukasta tulee rasvaisempi kuin alunperin ennen pesua. Tykkään pestä tukan melkein päivittäin, joten shikakai-pesu kerran-pari viikossa pitää päänahan kuivuuden loitolla.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #143 : 03.09.08 - klo:22:04 »
Pesupähkinää pitää sitten minunkin kokeilla. Pitää vaan etsiskellä, mistä sitä saisi. Täällä ei taida olla sellaista kauppaa, missä sitä myytäisiin.

En tiedä, pitäisikö olla iloinen vai surullinen, hiukseni eivät tunnu haluavan mitään hoitoainetta enää! Mikään ei tunnu oikein imeytyvän, eikä mikään tunnu tekevän tukkaa paremman näköiseksi. Pörröisyyttä pitäisi kuitenkin jollain saada pois, etikkahuuhteluista en ole kovin innostunut. Jätettäviäkään ei oikein voi käyttää, ne vain lähmäävät ja ''liimaavat'' hiukset yhteen, niinkuin minulla öljyt ovat aina jätettävinä tehneet. Eikö sitä voi tukkaansa enää hoitaa? ;D Tuntuu kyllä pysyvän paremmin puhtaana ja tuuheana, kuivuukin nopeammin (vertaa entistä neljää tai viittä tuntia nykyiseen tuntiin tai kahteen..). ;D

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 03.09.08 - klo:23:25 »
^^ Magia: Jos teiltä päin löytyy luontaistuotekauppa, niin kannattaa ihmeessä kysellä! Useimmista luontaistuotekaupoista pitäisi kyllä löytyä pesupähkinöitä, usein Samu-merkkisiä. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #145 : 04.09.08 - klo:11:18 »
Nyt on kaksi kokeilua takana shampoopalalla pesusta. Pesin ensimmäisen kerran eilen illalla ja tulos oli katastrofi! Päänahka ja hiusten juuret olivat kyllä puhtaat ja pehmoiset, mutta pituudet ja varsinkin latvat aivan likaiset ja rasvaiset!  :o Jouduin tänään aamulla heti hiuspesulle ja tällä kertaa vaahdotin monta kertaa ja myös latvat oikein kunnolla. Nyt tulos on ihana, tuuhea ja puhdas tukka tuli!  :-*

Vähän kyllä huolestuttaa hoitoaineen pois jättäminen, minulla kun käytössä kolmea eri hoitoainetta normaalisti.  :-\ Eikö näiden kanssa oikeasti tarvitse edes mitään sulkevaa?  ???
« Viimeksi muokattu: 04.09.08 - klo:11:25 kirjoittanut Kiivi »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #146 : 04.09.08 - klo:15:23 »

Vähän kyllä huolestuttaa hoitoaineen pois jättäminen, minulla kun käytössä kolmea eri hoitoainetta normaalisti.  :-\ Eikö näiden kanssa oikeasti tarvitse edes mitään sulkevaa?  ???

Etikkahuuhtelu sulkee tehokkaasti, ja jättää hiukset kiiltäviksi.  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #147 : 04.09.08 - klo:20:04 »
^ No nyt on pesty tukka vielä kerran ja tehty etikkahuuhtelu.  ;D Heti tuntuu paremmalta, mutta tuon etikkaliemen haju on kyllä aivan karmea.  :-X Minulla oli nyt omenaviinietikkaa, mitä etikkaa te käytätte? Tahtoisin kyllä löytää hieman siedettävämmän "tuoksun"...

Edit. Nyt kun tukka alkaa kuivumaan, niin sainkin taas aikaiseksi lähmätukan.  :-\ Miten nämä saa toimimaan? Huomenna aamulla joutuu taas tukanpesulle, pitäisiköhän pestä suosiolla tavallisella shampoolla?  :'(
« Viimeksi muokattu: 04.09.08 - klo:20:57 kirjoittanut Kiivi »

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 04.09.08 - klo:21:06 »
Mikä pala Kiivillä on käytössä? Voi meinaan olla, että se nimenomainen pala on sulle liian öljyinen. Toinen mahdollinen syypää lähmään on vanhojen ("tavallisten") tuotteiden kerrostumat, jotka ei ole vielä kuluneet pois. Tavanomaisissa hiustenhoitotuotteissa käytetään myös muita pinnoittavia aineita silikonien lisäksi. Esim. shampoissa on yleensä perusaineksina natriumlauryylisulfaatin lisäksi pari pesevää ainetta ja pari pinnoittavaa. Noiden olemassaoloa ei oikeastaan huomaa ennen kuin on jonkin aikaa luomuillut yrteillä/palashampoilla ja kokeilee pitkästä aikaa väliin tavallista shampoota.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #149 : 04.09.08 - klo:21:15 »
Mainitsin aiemmin  tilanneeni eBaysta Forbidden Forest-shampoopalan. Ja tämähän toimii! Pesin eilen ensimmäistä kertaa tällä, hieman vaikeuksia oli kyllä saada vaahtoamaan. Ensin tukka tuntui todella vahamaiselta ja nihkeältä, mutta mitä enemmän se kuivui, sitä paremmalta tuntui. Nyt yön yli nukuttuani ja hiusten ollessa täysin kuivat ei vahamaisuudesta, limaisuudesta tms. ole tietoakaan. :) takkupesää ei tullut missään vaiheessa.

Minulla on nyt tuo sama kuin Ilyasvielilla. Tuon palan kääreessä luki että normaaleille tai kuiville hiuksille, joten se taitaa olla melko öljyinen. Sain tällä kyllä tänään aikaisemmin pestyä kunnolla, mutta koko ajan on kuitenkin ollut tukassa vahapinta. Ei meinaa mennä harja hiuksista läpi.  :-\ Mulle on kyllä jo tulossa CV:n "kesäsaippua", jonka pitäisi siis olla kevyt.

Edit. Neljäs pesu tehty. Taas pesu kahteen kertaan ja kunnon vaahdotus latvoihin. Lopuksi etikkahuuhtelu ja vielä nopea suihkuhuuhtelu päälle. Nyt tukka tuntuu ihanalta ja vahamaisuus on poissa!  :-* Latvat ovat vaan edelleen rasvaisen näköiset, joten palan vaihto on edessä. Tavalliseen shampooseen en kuitenkaan aio enää palata!

Edit2. Viides pesu! Pesin aluksi pari kertaa syväpuhdistavalla shampoolla, jotta kaikki mahdolliset jämät lähtisivät pois ja voisin aloittaa alusta puhtaalta pöydältä. Seuraavaksi kaksi kertaa shampoopalalla kunnon vaahdotusten kera. Lopuksi etikkahuuhtelu ja pikainen huuhtelu vedellä. Hiukset ovat kyllä puhtaat, mutta pituudet jälleen öljyiset.  :-\ Voisiko etikka aiheuttaa tuon, kun se öljyisyyden tunne tulee vasta huuhtelun aikana?
« Viimeksi muokattu: 06.09.08 - klo:11:11 kirjoittanut Kiivi »