Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465352 kertaa)

Poissa anannas

• Tukkaguru
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #165 : 13.09.08 - klo:07:39 »
Hei, anteeksi jos tästä oli jo aiemmin puhetta, mutten juuri nyt ehtisi selata jo kertaalleen lukemaani uudestaan läpi; voiko Helsingistä jostain ostaa shampoopaloja? Ruohonjuuresta? Jostain muualta, mistä? Olen juuri lähdössä matkalle, palat lopussa, eli nettitilailu ei auta.  :-\

Edit. Lahtikin kelpaa, anyone?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #166 : 13.09.08 - klo:08:27 »
^Tässä ketjussa mainittiin Helsingin luontokauppa, osoite on Simonkatu 9, Simonkenttä. Myös Ruohonjuuri on mainittu. Kannattaa varmaan tsekata molemmat, ovat ihan lähekkäinkin. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 13.09.08 - klo:09:11 »
Kiitokset, nämä tarkistan! Ilmeisesti Sitrionellan paloja myyvät lähinnä?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #168 : 13.09.08 - klo:09:14 »
^Juu, ainakin käsittääkseni.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #169 : 13.09.08 - klo:09:38 »
Cafe Morenolla sain melkein violetin vivahteen tukkaani, ja jostain syystä se jätti latvan samaan aikaan kuivaksi ja tahmeaksi.

Mun täytyykin sitten tilata näyte siitä, mulla kun nykyinen väri on kylmä tummanruskea, mutta se tuppaa heittämään kupariseksi ennen uutta värjäystä (väli n. 10 viikkoa). Jos jollain on täyskokoinen pala Cafe Morenoa, ostan mielelläni samplepalan ja maksan postarit päälle.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 15.09.08 - klo:15:50 »
Uusia kokeiluja Chagrin valleyn paloilla.

Nettle on oikein mukava, hyvin samanlainen kuin Summer sunshine, eli tosi pesevä. Jättää hiukset vähän pörröisiksi ja takkuisiksikin, mutta hiuksista tulee kivan tuuheat ja pysyvät pitkään puhtaina. Suosikkejani tämäkin, kaipaan siis voimakkaasti pesevää palaa, pörröisyys ei haittaa, koska kiharat ovat pörröiset joka tapauksessa.

Carrot milk & honey vaikutti myös tosi kivalta, luulin tätä kyllä hellemmin peseväksi. Olive & babassu on ollut tähän astisista kaikkein hellin ja vähiten pörröttävä. Porkkanamaitohunaja jätti hiukseni oikeastaan tosi pörröisiksi ja lenteleviksi, liekö sitten ollut huono sulkeva hoitis vai mikä. Kaipaisi ehkä etikkahuuhtelua perään, mutta ei oikein innosta. Tästä yllätyin kovasti, kuvittelin tätä samalla tavalla kosteuttavaksi kuin Olive & babassua. Latvatkin jäivät aika kuiviksi.

Chamomile & citrus on myös kovin pesevä, vähän samaa tyyliä kuin Nettle ja Summer sunshine. Rasvaiselle päänahalle hyvä vaihtoehto. En tiedä kuvittelenko, mutta tuntuu, että tästä ja Carrot milk & honeysta jää hiuksiin vähän kellertävää lämpimyyttä, ei siis ehkä paras vaihtoehto kylmiä sävyjä tavoitteleville.

Kokeilematta on vielä Extra honey beer & egg ja Herb garden, sitten rupean miettimään tilausta.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #171 : 17.09.08 - klo:09:48 »
Kirjoitinkin jo amla-shikakaikokeilustani tuonne hennaketjuun, mutta pitipä tulla vielä tännekin hehkuttamaan. Eli kivan värin lisäksi tukkani jäi yrttikäsittelyn jäljiltä todella liukkaaksi, takuttomaksi ja puhtaaksi. En laittanut edes mitään hoitoainetta yrttikäsittelyn jälkeen, kun tukka tuntui niin hyvältä muutenkin. Teenkin tästä säännöllisen tukanhoitorituaalin, kun olen niin tyytyväinen tulokseen :)

Ainoa miinus tässä on, että sain kuurata kylppärin perin pohjin sotkettuani sen ensin yrttivelleillä ::)

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #172 : 21.09.08 - klo:10:35 »
CV:n Olive Babassu vaikuttais näin kolmen pesukerran perusteella olevan mulle liian öljyinen. Latvat jää kyllä pehmeeksi mutta juuret rasvottui jo heti seuraavana päivänä. Kokeilen vielä kerran, mutta taidan sitten vaihtaa seuraavaan palaan.

Muuten. Kevin Murphyn Staying.Alive-suihkutettava selvittäjä tuntuu toimivan hyvin shampoopalojen kanssa. Mä en oikein sitten pitemmän päälle kuiteskaan tykännyt ACV-huuhtelusta, mun latvat jäi jotenkin korppuisen oloiseksi, joten kokeilin Murphya. Onhan siinä hieman silikonia, mutta ei se kuitenkaan lähmännyt eikä tee hiusta raskaaksi. Ja lähtee hyvin shampoopaloilla.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #173 : 21.09.08 - klo:15:03 »
Nyt kun olen saanut shampoopalat toimimaan tukassani (CV:n Summer Sunshine on ykkönen!  :-*), pystyn keskittymään muiden muutosten seuraamiseen tukassani.

Kyllä se on ihan totta, että palat hillitsevät päänahan rasvoittumista! Normaalisti pesen hiukseni joka toinen päivä, mutta etummaiset, kasvoilla olevat hiukset on pestävä joka päivä. Palojen ansiosta nuo etummaisetkaan hiukset eivät enää rasvoitu niin nopeasti, joten pääsin vihdoinkin eroon tuosta ylimääräisestä minipesusta. Pesin tukan eilen ja vielä tänäänkin näyttää yhtä hyvältä. Normirutiinien mukaan huomenna olisi pesupäivä, mutta kokeilen jos pystyisin venyttämään sitä vielä päivällä.  :D

Poissa mois

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #174 : 08.10.08 - klo:22:16 »
Ostin Ruohonjuuresta Punatukka-shampoopalan ja oon käyttänyt sitä nyt n. 5 kertaa (haluaisin kovasti jo tilata tuolta CV:ltä mutta niillä on nyt kaikki lopussa :(  >:( ). Ekalla kerralla olin aika positiivisesti yllättynyt kun ei tullutkaan niin tahmanen tukka kun olin odottanut. Vähän tahmea joo, mutta ei mikään hirmuisen. Sen jälkeiset kerrat on ollut sitten jo vähän tahmaisempia.. 2 viime kertaa oon laittanu ihan hetkeks O&H:ta ja joka kerta lopuksi etikkahuuhtelu (en vaan uskalla ilman, uskon sen tehoon niin sokeesti :D). Hyvä juttu on ainakin se ettei oo entisestään kuivattanut latvojani.. Poikaystäväkin on käyttänyt shampoopalaa ja sillä se toimii paljon paremmin ku mulla! Kertaakaan ei oo tullu yhtään tahmeet hiukset. :o Ehkä se johtuu siitä että sillä on värjäämättömät hiukset ja lyhemmät kun mulla.. (ei kovin lyhyet silti, sellaset puolipitkät).

Saa nähdä nyt mitä tästä pidemmän päälle tulee. En kyllä millään haluais palata takaisin tavallisiin shampoisiin, kaikki kuivattaa latvoja liikaa. :-\ MOP Hydrating on ainut ihan siedettävä, mutta ei mitenkään erityisemmin harvenna pesuväliä, mikä olis toivottavaa ja käsitykseni mukaan shampoopalat saattaisivat vähän hillitä rasvoittumista.

Mitäs te muut muuten olette siitä mieltä, kun asumme Turussa ja täällä on keskikovaa vettä.. Kova vesihän vissiin huonontaa tulosta jonkun verran mutta entäs keskikova? Asuuko joku muu shampoopaloja käyttävä Turussa (tai muualla jossa on keskikovaa vettä, ei vissiin kovin mones muus paikas oo) ja miten on menny?

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #175 : 09.10.08 - klo:12:21 »
Mitäs te muut muuten olette siitä mieltä, kun asumme Turussa ja täällä on keskikovaa vettä.. Kova vesihän vissiin huonontaa tulosta jonkun verran mutta entäs keskikova? Asuuko joku muu shampoopaloja käyttävä Turussa (tai muualla jossa on keskikovaa vettä, ei vissiin kovin mones muus paikas oo) ja miten on menny?

Meidän alueella on veden kovuus hieman keskikovan puolella. Olen saanut palat toimimaan hyvin, mutta vaatii happohuuhtelun joka pesun jälkeen. Kovan veden kanssa saa kuulemma toimimaan myös aivan hyvin, kunhan etikkahuuhtelu on tarpeeksi voimakas.

Poissa mois

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #176 : 09.10.08 - klo:13:54 »
^Kiitti, helpotti paljon! Nyt en kyllä aio luovuttaa. :)

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #177 : 09.10.08 - klo:15:26 »
Tilasin huvikseni tuolta Chagrinilta pari babassu & marshmallow -näytepalaa. ::) Harmi, ettei ollut tätä oliiviversiota saatavilla juuri nyt, mutta testaillaan nyt ensin nämäkin.
Ymmärsinkö oikein, että monet ovat pesuissa onnistuneet ilman etikkahuuhteluitakin? Nimim. laiska, joka ei viitsisi. ;D
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 09.10.08 - klo:15:54 »
^ Täälläkin yksi laiska, en ole koskaan kokeillut etikka- tai mitään muitakaan huuhteluita ja hyvin on pelittänyt. Pelkällä shampoopalalla siis pesen ja puhdasta tulee, koskaan en ole minkäänlaista lähmää saanut vielä aikaiseksi. Tosin palasta riippuen saattaa tuloksena olla hirveä pörrö, mutta muotoilutuotteilla se laantuu.

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #179 : 09.10.08 - klo:21:42 »

Jaksoin kaksi kertaa kokeilla omenaviinietikkahuuhtelua...
onneksi ei alkulähmöjä edes poistanut, niin ei tarvinnut jatkaa   ::)

Meillä on ( vähintään) keskikova porakaivovesi. Kyllä palat alkoivat toimiaan alun jälkeen. Jostain syystä Lushin Squecky Green poisti lähmän tosi hyvin ilman sulfaatteja. Vaihtelen paloja aika paljon, korkeintaan kolme kertaa peräkkäin pesu samalla palalla;  jotenkin ne tuntuvat niin toimivan paremmin.

Alussa hoitoaine viimeistään pilasi pesun, nyt voi ainakin A'kin hoitoaineita käyttää.