Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465349 kertaa)

Poissa Mir

• HAIRahtanut
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #180 : 10.10.08 - klo:00:14 »
Mä taidan laittaa shampoopalat sivuun, ehkäpä lopullisesti. Tuntuu, että puolet tukasta jää käteen aina palapesun jälkeen, huomasin sen pidettyäni taukoa paloista. Harmittaa toki, olivathan shampoopalat varsin helppo ja hyvä ratkaisu, mutta tukan harveneminen ei ole kivaa. Shikakai pelittää hyvin (ehkäpä paremminkin kuin palat), mutta pientä miinusta tulee sottaisuudesta. Ihminen on sopeutuvainen eläin, hyvä niin.  ;)
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #181 : 10.10.08 - klo:00:27 »
^
Hieroitko palaa suoraan hiuksiin vai vaahdotit palaa käsissä, käyttäen vaahtoa pesuun?
Huono juttu jos paloilla voi olla tuollainen vaikutus.  :-\
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #182 : 10.10.08 - klo:00:39 »
^ Hieroin ensin käsien välissä ja siitä sitten vaahtoa tukkaan. Koin tuon toisen tavan hankalammaksi.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 10.10.08 - klo:09:37 »
Ymmärsinkö oikein, että monet ovat pesuissa onnistuneet ilman etikkahuuhteluitakin? Nimim. laiska, joka ei viitsisi. ;D

Etikkaa en ole edes kokeillut. Kesän pärjäsin ihan hyvin ilman hoitoaineita ja satunnaisella kevyiden jätettävien käytöllä. Huomas hyvin ilmankosteuden syksyn myötä huvenneen, kun tässä eräs kaunis päivä selvittelin tukkaa ja ihan sormin haroen latva meni aina 10cm matkalta rastoille.  :-X  Kuivan sisäilman vuodenaikana tuun siis käyttämään hoitiksia.  ;D

Latvarastojen lisäksi kuiva ilma teki tepposet hiuspohjalle. Oli jonkinasteinen sulkasato meneillään, mutta se on helpottanut hieromalla pienen nokareen aloe veraa päänahkaan heti suihkun jälkeen. Ihan loogista mun mielestä, että hiuspohjakin kaipaa kosteutusta, jos ei muukaan iho ilman voitehia pärjää. Oon huomannut, että mulla jää palashampoiden kanssa jo pesuvaiheessa tukkaa käteen kun kynnet on vähän liian pitkät, lakkaukset vaihtokunnossa (ts. hieman repaleiset), ja kun vaahdotan turhan pitkään ja perusteellisesti. 

Samaan syssyyn kehaisen Bare Naked Soapin palaa. Se on tosiaan kosteuttava ja hellävarainen laatuaan, muttei jätä yhtään tahmeaksi tai öljyiseksi, kuten moni muu hellävarainen yksilö. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, mikäli CV:n valikoima tuntuu tähän hätään suppealta. Toivottavasti CV:n Idalla ei ole syöpä pahentunut... se mulla meinaan tuli ekana mieleen, kun porukka alkoi valitella valikoimanpuutetta.  :(
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #184 : 10.10.08 - klo:14:24 »
^ En usko, että on kyse siitä, hänhän raportoi onnistuneesta hoitosessiosta jokin aika sitten.  :) Tuotteilla on vain niin kova kysyntä. Onhan sivuilla koko ajan uutuuksiakin, mm. vuodenaikaerikoisuuksia.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #185 : 11.10.08 - klo:11:40 »
Nyt on pari kertaa testattu CV:n Olive Babassu shampoopalaa ja hyvin on pelittänyt.

Ensimmäisellä pesukerralla laitoin perää hoitsikkaa ja vielä jätettävää. Aamulla hiukset olivat upean kiiltävät ja pehmeät.  :-*

Toisella kerralla käytin pelkkää palaa. Vaahdotin kerran hiukset ja annoin hetkisen vaikutta ennen huuhtelua. Hiusten sulkemiseen käytin kylmää vettä. Hiukset olivat nihkeä takkukasa, johon ei uskaltanut koskea. Menin vielä kosteilla hiuksilla nukkumaan mitä yleensä välttelen viimeiseen asti. Nyt hiukset ovat selvinneet, saaneet rakennetta ja tuntuvat kosteutetuilta. 

Parasta on että päänahka kiittää.  :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 11.10.08 - klo:11:43 »
Minäkään en ole ikinä kokeillut etikkahuuhtelua, ja hyvin on pelittänyt. Olen liian laiska ja epäileväinen kokeilemaan, vaikka toisaalta varmaan saisi hyvää jälkeä.

Nyt on viimeinenkin pala, Herb garden, testattu. HG vaikutti ihan hyvältä, pesi aika puhtaaksi. Rekuttelin tämän jälkeen, ja ihan kivan sileät hiukset tuli. Täysikokoisia paloja pitää vielä tilata, kunhan valikoima taas kasvaa.

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #187 : 11.10.08 - klo:11:58 »
Mulla lähti Chagrin Valleylta tilaukseen Extra Honey Beer & Egg -pala. Oon niin tykästynyt tuohon Honey Beer & Egg -palaseeni, että haluan kokeilla myös tätä sen johdannaista. Ja jos tämä kakkosversio pitäisi mun syyssäästä villiintyvän pintapörrön paremmin aisoissa suuremman hunaja-määränsä ansiosta niin ei haittaa ollenkaan! Vietin muuten tuossa pari viikkoa kierrellen mm. Californiaa ja Nevadaa ja sikäläisen veden kanssa nämä shampoopalat eivät toimineet ollenkaan; lopputuloksena oli äärimmäisen lähmäinen ja pörröinen takkukasa. Ongelma olisi saattanut korjaantua, jos olisin hommannut käsiini etikkaa, mutta yritin (huom. YRITIN) pitää purnukka -määräni minimissään, joten jätin suosiolla palat reissun ajaksi rauhaan. Tuolla matkalla mun pelastuksesi koituivat huivit, joiden alle sain etäisesti hiuksia muistuttavan orjantappurapensaani piiloon sekä hotellien puolesta tarjottavat silikonipommishampoot, jotka silottivat hiukseni vähemmän räjähtäneen näköisiksi. Eli seuraavalle matkalle etikat mukaan niin homma (ehkä) pelittää :).
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #188 : 11.10.08 - klo:12:17 »
Olen itse nyt kokeillut kerran Olive babassua. Tulos on jotenkin ihmeellinen. Ei mikään täydellinen. Kuivattuaan (hiustenkuivaajalla) hiukset olivat hieman likaiset. Pala on siis luult. mulle liian öljyinen, mutta sitten taas nää pysyi ihmeen kauan siinä samassa mallissa eli yhtä likaisina (eli eivät likaantuneet enempää niin kuin yleensä). :D En käyttänyt mitään hoitista.

Tänään olisi tarkoitus pestä jollain muulla palalla.

Poissa mois

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #189 : 12.10.08 - klo:16:04 »
Ilmoitin jo Halutaan ostaa -ketjussa, mutta ajattelin vielä täälläkin, kun tätä varmaan luetaan enemmän, että haluaisin  ostaa CV:n shampoopaloja! Tilaisin muuten mutta kun siellä on tällä hetkellä ainoastaan kahta saatavilla ja en viitsis tilata vaan kahta samplee kun postikulut ois enemmän ku tilaus, ni tulis aika kalliiks ja haluaisin jo kokeilla noita mahd pian!

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #190 : 13.10.08 - klo:11:15 »
^ Mois: tilasin itse juuri pari päivää sitten CV:ltä kaksi sample-palaa röyhkeästi postikuluista piittaamatta. :D Olisi tietysti pitänyt olla fiksu ja tiedustella, haluaako joku mukaan tilaukseen. :-\ Sample-kimppa olisi voinut saada kivastikin suosiota!
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa mois

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #191 : 13.10.08 - klo:14:29 »
^No voi hitto! Ei kyl itellekään tullu kimppatilaus mieleen. ::)

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #192 : 14.10.08 - klo:17:22 »
Onkohan omat hiukset erittäin kuivat?
Nimittäin CV:n Olive babassulla pestessä hiukset imevät kaiken vaahdon ja siten joutuu käyttämään pesuun todella paljon tuotetta. Ei tule muuten pesemisestä mitään kun aina kun lisää vaahtoa se on kadonnut.  ???
Huuhdeltaessa tuntuu myös ettei mitään pahemmin huuhdoudu vaan hiukset on imassu kaiken.  ;D

Pari kertaa olen tämänkin ketjun läpi lukaissut mutta en saanut selville onko aivan normaalia tai tarkoituksenmukaista?

Edit. Muuten tulos on ollut hyvä, etenkin hoitsikan kanssa.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 14.10.08 - klo:17:28 »
^ En tiedä mistä sulla johtuu vaahton häviäminen, mutta pakko vaan kommentoida että itse kun pesen Olive Babassulla niin sitä vaahtoa on joka paikka täynnä :D Vähemmänkin voisi siis käyttää kerralla, en edes mielestäni paljoa laita. Hieron siis palaa suoraan hiuksiin.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 14.10.08 - klo:17:44 »
^^ Minullakin vaahto kyllä katoaa, mutta niin kävi myös jokaisen tavallisen shampoon kanssa. Olisi kiva tietää, mihin se vaan katoaa? ;D Minulla se vaahto kestää siinä sen aikaa, kun vaahdottelen ja puhdistan hiuspohjaa, mutta sitten kun siirryn etuhiuksista sivulle tai taakse, niin edestä kaikki vaahto on kadonnut. Pestessäkin tuntuu ja näyttää, ettei päänahasta peseydy mitään pois, mutta kyllä hiukset silti vaan puhdistuvat.

Minulla on siis luonnonkiharat käsitellyt hiukset, aika kuivassa kunnossa.