Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 466508 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #195 : 14.10.08 - klo:18:06 »
Ainakin tavallisten shampoiden kanssa käy joskus niin, että vaahto katoaa jos hiukset ovat kunnolla likaiset. Ollaan tehty tälläinen erikoinen huomio pa-kan tyttöjen kanssa. Puhtaissa hiuksissa syntyy paljon suurempi vaahto, kun likaisissa hiuksissa vaahto on olematon tai sitä ei ole ollenkaan.

Tuskin tässä on kuitenkaan siitä kysymys, mutta tuli vain mieleen. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #196 : 14.10.08 - klo:18:11 »
Aquatar:
Itse en ole vielä kertaakaan nähnyt vaahtoa lattialle asti joutuvan.
Harmittaa kun taitaa pala kulua aika nopsakkaan. Ensin vaahdotan aina käsissä ja sitten lisään hiuksiin. Ottaessa uudestaan vaahtoa on jo entinen vaahto kadonnut melkein kokonaan maagisesti.

Magia:
Johtuu varmaan kiharoista sitten, itsellänikin on käsitellyt luonnonkiharat hiukset. Tavalliset shampoot eivät tätä tehneet ollenkaan. Ehkä on parasta sitten ajatella että ne luonnonmukaiset ainesosat on niin kosteuttavia että hiukset suorastaan janoaa niitä...  :D

Edit. Emilyn, varmaan pitää paikkaansa. Toisaalta itselläni erityisesti kuivat latvat vetää vaahdon sisäänsä.

Menee viestissä ihan sekaisin...

« Viimeksi muokattu: 14.10.08 - klo:18:13 kirjoittanut Kameleontti »
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 14.10.08 - klo:20:40 »
Olen nyt testannut olive babassun lisäksi chamomile & citruksen. Samanlainen tulos molemmilla, eli huono. Rasvainen. Latvat on ihanan sileät, mutta etuhiukset ja päälaki huonot.  :-X Missä mahtaa olla vika, kun molemmat ovat kuitenkin tarkoitettu rasvaisille hiuksille?

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #198 : 15.10.08 - klo:19:37 »
Testailtu  CV:n shampoopaloista seuraavia
- Olive & Babassu, aloitin kokeilut tällä ja lopputulos oli melkoisen lähmäinen. Uudestaan en ole kokeillut, mutta luultavasti omaan makuuni liian öljyinen lopputulos.
- Nettle, ihan ok shampoo, tämäkään ei kovin pitkäaikaisessa käytössä ole ollut. Samaten jätti vähän turhan öljyiseksi.
- Mud & Clay, näistä suosikkini. Paras pesutulos on tullut kun tämän jälkeen olen käyttänyt vielä O&H-hoitista, puhtaat ja ilmavat hiukset tuli ja kesti pari päivää ihan kivana.

Vielä on normishampoita iso läjä käyteltävänä, mutta niiden jälkeen varmaan siirryn näihin, sen verran tykästyin.
1b F ii

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 15.10.08 - klo:19:46 »
Testasin äsken CV:n neem & tea treen, eikä sekään toiminut.  :-\

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #200 : 15.10.08 - klo:21:52 »
^ Vaahdotithan hiukset oikein kunnolla? Entäs teetkö etikka-/sitruunahappohuuhtelun lopuksi? Minulla nuo ovat auttaneet tuohon "rasvaisuuteen". Vaahdotatko hiukset kerran vai kahdesti? Jotkut saavat paremman tuloksen vain yhdellä vaahdotuksella,  mutta minun on vaahdotettava hiukset kahteen kertaan. Kannattaa kokeilla eri pesutapoja, niin löytyy sitten se itselle sopiva vaikka se jonkun aikaa viekin.  :)

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 15.10.08 - klo:22:17 »
No, siis nää ei vaahdo mulla (alussa tulee jotain pientä vaahtoa, mutta hiukset imee sen heti). En ole kokeillut etikka-/sitruunahappohuuhtelua (enkä oikein edes tiedä mitä se tarkoittaa käytännössä? ::)) Kerran olen vaahdottanut kahdesti, muuten vain kerran.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #202 : 15.10.08 - klo:22:56 »
^ Käytännössä niin, että etikkaa tai sitruunahappoa sekoitetaan veteen ja kaadetaan päähän pesun ja vedellä huuhtelun jälkeen.  :D Minä käytin alussa omenaviinietikkaa: vajaa puoli desiä etikkaa puoleen litraan vettä. Tuo kuitenkin haisi niin pahalle, että vaihdoin sitruunahappoon (löytyy apteekista). Halvempaa ja helpompaa, eikä haise millekään. Tuota sekoitan puoli teelusikallista puoleen litraan vettä (käytän puolen litran juomalasia). Uitan ensin hiusten pituudet lasissa, sitten kaadan koko veden päähän ja hieron kevyesti hiuspohjaan.  :)

« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:23:22 kirjoittanut Kiivi »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 15.10.08 - klo:23:08 »
Halvelmaa ja helpomaa

Ihana, sinusta tulisi varmaan hyvä sanojen keksijä. :D

Minä en jaksa kuin ihmetellä, miten hyvää palat tuntuvat tukalleni tekevän. Olive & babassu etenkin jättää hiukset niin kiiltäviksi, etten ole koskaan millään aineella saanut moista aikaan. Etenkin juuret, joissa on siis omaa väriä kasvamassa, ovat ihan huippukiiltävät ja hyvässä kunnossa. Tänään myös jostain syystä vaahtosi hyvin, en tiedä voisiko johtua siitä, että olen nyt muutamia kertoja käyttänyt rekkua ja siinä se silikoni tekisi jotain, kun en muutakaan selitystä keksi.. Eivät hiukset ainakaan normaalia puhtaammat ennen pesua olleet.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 15.10.08 - klo:23:09 »
^Ok. Onko sitruunahappo/vesi kylmää vai lämmintä? Miten ihmeessä saat hiusten pituudet juomalasiin?!  ;D Mulla on sen verran pitkät/paksut hiukset, että pitää joku muu keino keksiä. Ehdotuksia? Saako sitruunahappo muualta kuin apteekista, esim. ruokakaupasta? Miten mä olen käsittänyt, että tämän tarkoitus olisi poistaa pintapörröä?

edit. on ilmeisesti myös oma valinta, peseekö sitruunahapon pois vai jättääkö pähän?
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:23:11 kirjoittanut kiwi »

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #205 : 15.10.08 - klo:23:16 »
Halvelmaa ja helpomaa

Ihana, sinusta tulisi varmaan hyvä sanojen keksijä. :D

:o Mitäköhän olen oikein ajatellut kun tuota kirjotin?!  ;D

Ei minusta ole väliä, käyttääkö kylmää vai lämmintä vettä. Huuhtelu poistaa kyllä pintapörröä, mutta auttaa myös poistamaan mahdolliset saippuajäämät hiuksista (ei jää sitä rasvaisuuden tuntua). En kyllä osaa sanoa mistä muualta sitruunahappoa löytyisi. En ole nähnyt kuin apteekeissa.  ???

Tuosta hiusten pituuksista juomalasiin.  ;D Mulla on vaan puolipitkät hiukset ja uitan ne kahdessa osassa, menee helposti.  :D Voi tuon kaataa suoraan päähänkin, tai uittaa vaan latvoja. Mulla jää vaan aina joku kohta huuhtelematta, joten parempi uittaa mahdollisimman perusteellisesti.  ;D
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:23:21 kirjoittanut Kiivi »

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 15.10.08 - klo:23:25 »
^ Ok, josko se sitten auttaisi. Myydäänkö sitruunahappoa millaisessa muodossa? Katselin äsken apteekin sivuilta, ja sitä oli jonkinlaisissa pusseissa. Paljon sillä mahtaa olla hintaa?

edit. jos uitat hiuksesi kahdessa osassa, ja sitten pitäisi vielä riittää "muillekin" hiuksille, niin riittääkö se yksi lasi?

edit2. Ok, kiitti sulle näistä tiedoista.
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:23:55 kirjoittanut kiwi »

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #207 : 15.10.08 - klo:23:48 »
Meidän apteekissa sadan gramman pussi maksoi alle kolme euroa. Happo näyttää sokerilta ja liukenee veteen. Ja tuo pussi riittää pitkäksi aikaa. Märät hiuksethan ei ime vettä enää, joten pituuksien uittamisen jälkeen on vielä lasi täynnä.  :)

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #208 : 17.10.08 - klo:15:49 »
Ostin eilen apteekissa käydessäni tota sitruunahappoa samalla - ja ihan hyvään aikaan, koska CV-samplet tulivat tänään! Farmaseutti kysyi annoskokoja esitellessään, laitanko sitä pesukoneeseen, ja kun sanoin että "en kun tukkaan", vastaus oli "glhää". ;D

Joka tapauksessa, ensimmäinen CV-palapesu takana Babassu & Marshmallowilla. Ensin ajattelin, ettei tämä saatana kyllä vaahtoa millään, mutta noin 5 sek siitä koko kylppäri oli yhtäkkiä vaahdossa kattoon asti. :D  Pala itsessään tuoksuu hyvältä, lähinnä Coca Colalta, mutta vaahto haisi halvalle käsisaippualle, yhyy. Huuhtelin sitruunahappovedellä, mutta katsotaan, jos sen voi jättää pois.

Lopputulosta odotellessa; tukka on vielä niin märkä, ettei osaa sanoa suuntaan eikä toiseen.

- - -

No niin, nyt on kuivunut sen verran, että tuomion voi antaa. Tukka on kuin mäntysuovalla ja juuriharjalla pesty; iso ja karkea pörrö, mutta tyrmistyksekseni ei kuiva! "Lähmää" on aivan aavistus, juuri sen verran, että tietää mistä lähmän uhrit puhuvat. (Se on varmaan se juttu, minkä takia tukka ei tunnu kuivalta.)  Omilla kriteereillä lopputulos on siis oikein hyvä! :D
« Viimeksi muokattu: 17.10.08 - klo:18:43 kirjoittanut Virus »
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 18.10.08 - klo:21:08 »
^ sitruunahappoa saa myös marketeista, kotiviinitarvikkeiden kohdalta. Sitä nimittäin käytetään kotiviinin happotasapainotukseen ;D jos ei ole apteekkiin asiaa.
this too shall pass.