Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465351 kertaa)

Poissa Vivi

• Tukkaguru
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #210 : 20.10.08 - klo:18:31 »
^ sitruunahappoa saa myös marketeista, kotiviinitarvikkeiden kohdalta. Sitä nimittäin käytetään kotiviinin happotasapainotukseen ;D jos ei ole apteekkiin asiaa.
Mä olen nähnyt myös kahvinkeittimen puhdistusaineena myytävänä sitruunahappoa. Pakkaus oli kyllä tosi pieni, että voi olla että apteekista saa edullisemmin.
Oma väri takaisin.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #211 : 20.10.08 - klo:20:24 »
Kokeilin äsken Olive babassulla ja sitruunahapolla. Laitoin varmaan aika laimean seoksen sitruunahappoa, mutta se oli tarkoituskin, koska en tiedä miten se reagoi (en halua menettää hiuksiani! ;D) Hiukseni ovat vielä märät, joten kerron tuloksia myöhemmin, mutta eivät nämä kuitenkaan märkinäkään ole niin lähmäiset kuin ilman sitruunahappoa (hiukan kuitenkin). Huuhtelin muuten sitruunahapon vielä pois, teinkö oikein?

edit. Sitruunahappo tuntuu kihelmöivän(?) päänahassa. Onko normaalia?
« Viimeksi muokattu: 20.10.08 - klo:20:28 kirjoittanut kiwi »

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #212 : 20.10.08 - klo:21:19 »
Huuhtelin muuten sitruunahapon vielä pois, teinkö oikein?

edit. Sitruunahappo tuntuu kihelmöivän(?) päänahassa. Onko normaalia?

Minä olen jättänyt sitruunahapon päähän, mutta kyllä jotkut huuhtelevat etikankin pois. En tiedä miten vaikuttaa lopputulokseen, en ole kokeillut. Tuosta kihelmöinnistä en osaa sanoa, minulla ei ole tehnyt noin.  ???

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #213 : 20.10.08 - klo:21:26 »
^ Ok, lopputulos on parempi kuin ilman happoa, mutta rasvainen. Pitää ensi kerralla laittaa vähemmän vettä.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #214 : 20.10.08 - klo:21:30 »
^ Kuinka monta kertaa muuten olet ehtinyt pesemään paloilla? Minulla nimittäin kesti tuo rasvainen vaihe kaksi viikkoa, eli noin 15 pesua.  :-X

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #215 : 20.10.08 - klo:21:32 »
Olive Babassu on ainakin mulle ihan auttamatta liian öljyinen, laitan mä perään mitä tahansa. Mulla Neem&Tea tree ja Extra Honey & Beer on toimineet parhaimmin. Neemin kanssa ei tarvitse ACW-huuhtelua, EHB:n kanssa tarvitsee.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #216 : 20.10.08 - klo:21:39 »
Moni on sanonut, että Olive Babassu olisi kaikista öljyisin ja hoitavin CV:n pala. Minä saan tuolla kyllä oikein puhdasta ja hyvää jälkeä, mutta Babassu & Marshmallow jätti pituudet rasvaisiksi.  ???

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #217 : 20.10.08 - klo:21:40 »
^^Olen pessyt jo ainakin 5:llä palalla. Välissä olen pessyt tavallisella shampoolla kaksi kertaa.
Muutamilla paloilla on vielä testaamatta.

edit. Ilmeisesti näin.
« Viimeksi muokattu: 20.10.08 - klo:22:23 kirjoittanut kiwi »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 20.10.08 - klo:22:21 »
Minäkin olen aina saanut Olive & babassulla aina yhtä puhtaat hiukset kuin muillakin paloilla, mutta ei minulla kyllä muutenkaan ollut tuota lähmävaihetta ollenkaan, vaan palat toimivat heti ensimmäisellä kerrallakin ilman mitään lisäkikkailuja. Olive & babassu ei jätä hiuksiani lähmäisiksi edes silloin, kun laitan kunnon tehikset (vielä mahdollisesti öljyjen kanssa) perään, joten taitavat aika hiuskohtaisia juttuja olla.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #219 : 21.10.08 - klo:20:54 »
Ei mullakaan ole lähmää tullut minkään palan kanssa, mutta kun muilla paloilla pärjään kolme päivää, Olive Babassun kanssa pitää pestä joka toinen.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Bas

• Vieras
« Vastaus #220 : 23.10.08 - klo:14:00 »
Mäkin sorrun nyt eilen tilaamaan tuolta. Olisin halunnut olive babassua, mutta se oli loppu, joten tilasin samplet kaikesta mitä oli... ;D

Kyllä oli halpaa, postikulut oli yhtä suuret kuin mun tilaus. Innolla odotan että tulevat perille...

Poissa Anya

• HAIRahtanut
« Vastaus #221 : 24.10.08 - klo:02:08 »
Onkos täällä muita joilla on Pienen Tuoksukaupan palashampoo testissä?

--
En oo jaksanut pitkään aikaan kirjotella, eikä oikeastaan oo mitään uutta kirjoitettavaakaan... palat on niin pirun riittoisia.  :)
Päänahka kyllä kaipaa säännöllisin väliajoin yrttihoitoa, sen oon huomannut. Yrtit on päänahalle parempia kuin palashampoot. Lisäilen myös usein viimeiseen huuhteluveteen omenaviinietikkaa ja "amla-teetä". Hyvin toimii.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #222 : 24.10.08 - klo:13:57 »
Pesin tänään ensimmäistä kertaa shikakailla ja lopputulos on vielä parempi kuin shampoopaloilla!  :o Tuli puhdasta jälkeä ja pehmeä ja tuuhea tukka.  :-* En ikinä olisi uskonut, että mun lasimaisesta lirutukasta saa koskaan tämän näköistä ilman kaikenmaailman aineita ja käsittelyjä.

Nyt huvittaa kun aina hyppäsin tämän ketjun yli asenteella "ei oo mun juttu". Onneksi kerran kuitenkin vilkaisin mistä täällä oikein on kyse, nyt ei ole enää paluuta entiseen.  :D

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #223 : 24.10.08 - klo:18:30 »
Tilasin tänään hetken mielijohteesta Sitrionellan Kehäkukka rasvoittuville hiuksille - ja Olut-muna -palat. Tuoksukaupasta tuli keskiviikkona paketti Shikakaita, jota en vielä ole ehtinyt testaamaan. Saas nähdä miten käy meikäläiseltä luonnonmukaiseen hiustenhoitoon siirtyminen!

On alkanut pahasti tympiä kaikki shampoot, jotka kuivattaa päänahkaa ja jonka vuoksi joka pesussa on pistettävä kunnolla hoitoainetta ja annettava sen vaikuttaa. Joka välissä pitää huuhdella niin maan perusteellisesti, että suihkussa valuu vesi ainakin 20 minuuttia, pelkästää huuhteluiden vuoksi. Tiedän, etten todennäköisesti pääse yhtään lyhyemmällä ajalla palashampoiden ja shikakain kanssa, mutta jollain tavalla tuntuu kuitenkin helpottavalta, jos selviäsi yhden aineen kanssa.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #224 : 25.10.08 - klo:18:54 »
Mulla tuli vähän takapakkia shampoopalojen kanssa.  :-\ Olen saanut jo jonkun aikaa hyviä tuloksia noilla, mutta tänään jostain syystä normipesu CV:n Herb Gardenilla sai aikaan aivan kamalat vahakerrokset osaan hiuksia.  :-X Pesin shikakailla heti perään ja tilanne korjaantui. Kyllä harmittaa, Herb Garden on ollut mulle se paras pala.