Olen pessyt nyt kaksi kertaa Sitrionellan Kehäkukka rasvoittuville hiuksille -palalla. Ekalla kerralla yritin vaahdottaa palaa käsissä, josta sitten vaahtoa hiuksiin, mutta en saanut niin paljoa palaa vaahtoamaan, jotta sitä olisi riittänyt tukkaan asti. Päädyin sitten hieromaan palaa suoraan tukkaan, jolloin vaahtoa tulee tarpeeksi.
Mä en ehkä oikein ymmärrä täysin, mitä palan käyttäjät tarkoittaa lähmällä. Tukka tuntuu tahmealta, tai oikeastaan niin narskuvan puhtaalta, että on jo hieman tahmea, pesun aikana, mutta kuivuttuaan on täysin puhdas ja ilmava. Erehdyin ekassa pesussa laittamaan pesun jälkeen minimaalisen nokareen karitevoita, joka ei sitten yön aika imeytynyt tukkaan yhtään, vaan rasvaiseksi kerrokseksi latvoihin. Eli tarkoitatteko lähmällä nimenomaan sitä "tahmeutta", joka tuntuu hiuksissa huuhtelun aikana, vai jääkö tukka kuivuttuaan lähmäiseksi?
Toistaiseksi Kehäkukka-pala on tuntunut oikein hyvältä. Kuivattaa ehkä hieman liikaa päänahkaa, ainakin verrattuna shikakaihin, jonka jälkeen päänahka hipoo täydellisyyttä. Palavalintani tuntuu ehkä näin jälkikäteen vähän kummalliselta, nimittäin kaikki palani on tarkoitettu rasvaiselle päänahalle, jota mulla ei todellakaan ole, vaan pikemminkin kuiva. Ajattelin tilatessani, että Sitrionellan paloja on sanottu huonosti peseviksi, niin varmistelen selustaa tilaamalla voimakkaammin peseviä. Jatkan kuitenkin kokeilua...