^ Melkoisia kysymyksiä sulla,
pippuri 
, yritän vastata niihin edes jotenkin.
Mie en edes uskaltanut koskeakaan paloilla latvoihin, pesin siis mulle normaaliin tapaan vain päänahan ja hiusten juuret. Kyllä se vaahdottaminen takutti hiuksia sen verran, että tarvitsin hoitista takkujen selvittelyyn. Hiukset tuntuivat märkinä narskuvilta, miltä hiukset eivät tosiaankaan tunnu MOP C-System Hydrating -sampoon jälkeen. Sampoopalan ja MOPin sampoon ero tuntuu ja näkyy sitten vasta kuivissa hiuksissa: palan jälkeen hiukset olivat todella kuohkeat, ilmavat ja kosteutetut, volyymiä oli siis todella hyvin, kun taas MOPin jälkeen hiukset ovat raskaat ja niissä ei ole volyymiä, vaikkakin hiukset ovat kiiltävät ja kosteutetun tuntuiset, jopa liiankin kanssa.
Hiukset ovat MOPin ja esim. B.A.n jälkeen todella raskaat, mutta tietysti kiiltävät ja kosteutetut. Uskoisin, että pelkän babassu & marsmallow'n jälkeen hiukset olisivat ilmavat ja "pomppivat", mutta mielestäni hiukset eivät olisi ihan niin kosteutetun tuntuiset pelkän palapesun jälkeen. Tämä on nyt tällaista mututuntumaa ja arvailua, koska en ole edes kokeillut pelkän palan käyttämistä kaikkiin hiuksiin ja ihan ilman hoitista, eli asian laitan voi olla ihan toisinkin päin. Mitä nyt oon lukenut toisenkin foorumin käyttökokemuksia, hyväkuntoista neitsythiusta voi oikein hyvin pestä pelkällä palalla ja tehdä ACV-huuhtelun, jonka jälkeen hiukset ovat yhtä hyvän tuntuiset kuin sampoo + hoitis -kombon jälkeen, tai jopa paremmankin tuntuiset.
Näistä kun ei koskaan tiiä muuten kuin kokeilemalla, että miten joku tietty sampoopala käyttäytyy omissa hiuksissa ja mitä hiukset tykää niistä. Esim. mun hiuksille babassu & marsmallow oli todella hyvää, kun taas palasampoonäytteiden antaja sanoi, että hänellä tuo pala antaa melkein huonoimman tuloksen ja parhaimman hän saa rosemary & mintillä, joka taas aiheutti mulle älytöntä päänahan rasvoittumista.
Edit: Piti vielä lisätä, että en ole kokeillut sellaistakaan niksiä, jossa päänahka pestään ensin pesevämmällä palasampoolla, jonka jälkeen hiusten latvat pestään vielä todella kosteuttavalla, normaalilla palasaippualla ikään kuin hoitoainetarkoituksessa. Tällainenkin konsti saattaa antaa mahdottoman hyvän lopputuloksen, pehmeän ja kosteutetun tuntuiset hiukset.