Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465511 kertaa)

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #270 : 27.11.08 - klo:19:31 »
Pippuri: Tuota, jos ollaan ihan rehellisiä, niin nyt kun mä olen ollut tiukalla palakuurilla puoltoista kuukautta, niin hiukset on paremmat kuin koskaan. Latvat olen saanut näin hyvään kuntoon vain Born.Againilla ennen tätä. Mulla on käytössä nuo hoitavammat palat ja just kävin kampaajalla pätkäisemässä 5 cm pois latvoista, mutta kyllä tota kuontaloa vieläkin aika pitkälle selän puolelle riittää. Eli MOPilla voi heittää vesilintua verrattuna paloihin. En ole itse asiassa edes muhitellut kolmeen viikkoon. En ole viitsinyt kun tukka ja päänahka voi niin hyvin.  :-*

En sitten tiedä miten vaikuttaa että meillä on täällä aika pehmeä vesi ja tää on vanha talo jossa on vanhat putket, yks lekuri mulle väitti kerran että ne vanhat putket päästää veteen vähemmän metalleja ja toisaalta taas jonkun verran kaikennäköistä möhnää, eli se muistuttaa luonnonvettä enemmän kuin upouusien komposiittiputkien vesi. Tiedä häntä.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Lecat

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Kotikosmetiikkaa
« Vastaus #271 : 27.11.08 - klo:22:51 »
Täällä oli niin paljon hyviä kokemuksia palashampoon käytöstä, että oli pakko kokeilla miten itsetehty saippua toimisi hiustenpesussa. Vaahdotin palaa käsissä ja hieroin sen vaahdon hiuksiin, palan hierominen suoraan päähän tuntui vaikealta kokeilun jälkeen. Oli kyllä jännä miten vaahtoa levittäessä hiukset tuntui ihan normaaleilta, mutta heti kun rupesin huuhtelemaan niin aivan kuin hiukset olisi yltäpäältä karitessa! Vaahdotin toisen kerran ja laitoin vielä latvoihin freemanin papaya & awapuhia pariksi minuutiksi ihan vain hiusten selvityksen takia. Jätettäviä en käyttänyt kuin pari tippaa jojobaöljyä latvoihin. Ja sitten odottelin innolla ja kauhulla miltä se pää näyttää kun hiukset kuivuu  ;D Ja miltä se näyttääkään, hiukset kiiltää ja näyttävät kosteutetuilta, hiukan kihara suoristui ja juuresta on tuuheampi kuin yleensä. Toisaalta hiukset tuntuvat vähän karheilta.. No mutta, nyt ainakin tiedän miten saan vuoden kaapissa pölyyttyneet saippuat käytettyä  :)
-2c F i- Hiuskuva

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #272 : 28.11.08 - klo:10:11 »

Cafe Moreno ei kaikille tunnu jättävän lainkaan väriä. Itse luulen, että hieman liilan sävyinen viileä ruskea vivahde saattoi tulla vaalea/keskiruskeaan hiukseeni. Ei kylläkään jää pysyväksi, mutta jos joka pesussa käyttää, niin sehän ei haittaisi. Mulla CM:n kanssa oli CV.n paloista eniten lähmää aluksi, eikä aavistustakaan miksi. Nykyään toimivat kaikki palasampoot ja -saippuat, enkä osaa siihenkään syytä keksiä.

Kokeilen Anita Grantin ( UK) Babassu, Ylang & Kelp- palaa ja se on kyllä tosi ihana. Vaahtoaa ihan hurjasti ja on melkoisen kosteuttava. Samalta valmistalta löytyy hajustamaton ja minttu- versiokin, niitä en ole kokeillut.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 28.11.08 - klo:10:16 »
Hentoinen: mulla taas oli tässäkin vähän erilainen kokemus, oltiin nimittäin 4 viikkoa tässä syksyllä Espanjassa, jossa on tosi kova vesi. Siellä mukana ollut, Suomessa täysin toimimaton shampoopala toimi älyttömän hyvin. Enkä keksi mitään muuta syytä tuolle tosi suurelle erolle lopputuloksessa kuin se, että siellä vesi on niin kovaa. Siellähän pitää esim. pyykätessä laittaa pehmennystabletteja jne.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #274 : 28.11.08 - klo:10:22 »

Ilmeisesti jokin 'kova vesi' ei haittaa, toinen voi olla mahdoton:
meillä on kova porakaivovesi, jossa on kalkkia, mutta ei juurikaan mitään muuta. Anita Grant nimenomaan suosittelee omia palojaan hiusten pelastajaksi kovalta vedeltä Englannissa. Kuitenkin osassa USA:ta palashampoot ovat täysin toimimattomia veden takia ( siis ilman suodattimia yms). Koska Englannissa veden kovuus johtuu myös kalkista ( ehkä myös Espanjassa, en tiedä), ajattelin, voisiko olla niin, että muut veden kovuuteen vaikuttavat mineraalit/ metallit olisivat jollain tapaa hankalampia.

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #275 : 29.11.08 - klo:14:41 »
Saippuapalojen tehoista hoitsikkoina olis kiva kuulla kokemuksia.
Radis oli ainaskin tilannut sen Goat Milk Honey Oatmel-palan...mitäs tykkäsit?

Oon kokeillut tätä Goat Milk Honey Oatmealia sekä Avocado Oats & Shea -saippuaa hoitoaineena ja molemmista oon tykännyt. Latvat ovat todella pehmeät ja hoidetun tuntuiset saippuakäsittelyn jälkeen, joten korppulatvoista kärsiville voin todellakin tätä konstia suositella.

2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #276 : 29.11.08 - klo:19:15 »
Ostin ruohonjuuresta Olut-Muna shampoopalan ja eka testaus on tänä iltana. Ihan jänskättää. Kenelläkään kokemuksia?
Laitan tuon shampoon jälkeen vielä am:n hamppu-hoitoaineen muhimaan päähän. Eli tulos ei varmaan ole ihan sama kuin pelkän shampoopalan kanssa
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #277 : 30.11.08 - klo:00:46 »
^ Samanlaisen tuloksen on tähän päähän jättäneet Olut-muna, Kehäkukka rasvoittuville ja Teepuu -palat (jos siis Sitrionellan paloista on kyse), eli nahkean tuntuinen, takkuinen, ei kuitenkaan rasvainen, mutta ei myöskään kuiva. Käyttömukavuus on kuitenkin alhainen yleisen nahkeuden takia (ja nykyään myös huonon vaahtoavuuden).
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #278 : 30.11.08 - klo:14:50 »
Shampoopalassa luki että nahkeus lähtee ajan myötä, ja kyllä tukka tuntuikin nahkealta pesun jälkeen. Mutta hoitoaineen jälkeen oli kyllä ihan hyvän tuntuiset hiukset.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #279 : 01.12.08 - klo:00:25 »
Mulla tuntuu aina märkänä shampoopalalla pesun jälkeen hiukset raskailta ja nahkeilta, mutta eivät mitenkään kuivana enää tunnu tai näytä rasvaisilta tai muuten oudoilta. Itse asiassa jotenkin tuntuu että se palashampoon volyymia tuova ominaisuus on yhteydessä "lähmään": jos joku pala ei ole raskaiksi ja rasvaisen oloisiksi märkänä hiuksia tehnyt, ei lopputulos kuivana ole ollut tavallista shampoota kummempi. Mulle siis lähmä on pelkästään positiivinen asia  ;)

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #280 : 01.12.08 - klo:09:37 »
mm. Hentoisen ja Radishin kommentit sai mut taas vakuuttuneiksi, että mun on pakko testata kans noita shampoo- ja saippuapaloja, vaikka välillä jo epäilinkin, että tuskin noi palat olis mun juttu*yritin aivopestä itteäni, etten tilailisi taas uusia tuotteita*
No. lauanatina lähti tilaus CV:lle ja nyt odottelen innokkaana useampaa saippuapalaa ja paria hoitavinta shampoopalaa.
2aFii

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #281 : 01.12.08 - klo:20:10 »
Toisella kerralla kun pesin shampoopalalla niin hiukset eivät tunnu lainkaan nihkeiltä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #282 : 04.12.08 - klo:21:45 »
Eka kerta Sitrionellan Blondien hiusten sampoopalalla takana ja ainakin ensivaikutelmat ovat hyvät. Pala vaahtosi todella hyvin, siitä oli helppo leikata pienempi pala suihkuun mukaan, mieto tuoksu, ei pessyt ylettömän narskuvaksi. Teen lisäanalyyseja, kun hiukset kuivuvat, mutta ainakin nyt kosteina hiukset tuntuvat kosteutetuilta ja puhtailta. Jos tämä pala pelittää hyvin, taidan kokeilla seuraavaksi Sitrionellan Olut ja muna -palaa veltoille hiuksille, sen pitäisi ryhdistää hiuksia kuivattamatta niitä kuitenkaan.

Edit: hiusten kuivuttua ei paljastunut mitään kammottavaa: ei lähmää, ei rasvaisuutta, vaan kosteutetun tuntuiset hiukset. Ei anna niin paljon volyymiä kuin esim. CV:n babassu & marshmallow, vaan on selvästi hoitavampi tyyliin babassu & olive. Seuraan tarkasti päänahan rasvoittumista, mutta ainakaan tähän mennessä en huomaa mitään erityisen runsasta rasvoittumista tämän palan takia. Todellakin hintansa arvoinen ostos!
« Viimeksi muokattu: 05.12.08 - klo:12:43 kirjoittanut ellen »

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 07.12.08 - klo:18:23 »
Pakko se on kokeilla näitä shampoopaloja.
Pesin toissapäivänä CV:n Babassu & Olivella. Vaahdotin kaksi kertaa. Huuhtelin omenaviinietikkasekoituksella ja laitoin jätettäväksi Sebastian Potion 9:iä. Hius tuntui märkänä nihkeälle. Kuivumisvaiheessa hius oli ilmavaa/ lentelevää ja kuivuttuaan hiukseni ovat nyt hieman jouhimaiset ja kuivan oloiset.  Ponnariin tuli paksuutta hieman lisää, mutta hoitoaineen käytöstä seuraava liukkaus ja pehmeys on poissa. Hiukset ovat myös sähköisemmät kuin ennen.

Näin äkkiseltään en ala fanittaa tätä shampoopalaa, mutta jatkanen kokeiluja.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 10.12.08 - klo:17:01 »
Kokeilin välissä Laveran shampoota, ja huomasin kuinka paljon parempia nämä shampoopalat ovatkaan. Rakkautemme vain syvenee syvenemistään. ;D

Olen kokeillut nyt tosi monia CV:n paloja, kirjoittelinkin aika ahkerasti kokemuksia kokemusketjuun, niistä voi olla jollekin apua.
Neem & tea tree on uusin ihastus: pesee puhtaaksi ja pitää hiukset hyvin puhtaina, mutta ei pörrötä paljoa. Kokeilematta on vielä Mud & clay ja Rosemary lavender aloe, jälkimmäinen pääsee tänään testiin.

Jos jotakuta shampoopalat kiinnostavat, niin minulla olisi aika kattava samplepaketti nyt myyntiin joutavana, kun itse olen hankkinut täysikokoisia. Saa kysellä yksärillä, mieluusti pääsen pikkupaloista eroon, ja joku saa nopsaan paljon paloja testiin. :)