Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 464670 kertaa)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #285 : 10.12.08 - klo:22:06 »
^Mä puolestani kokeilin pitkästä aikaa Laveran shampoota, ja huomasin, että tukan voi pestä myös niin, ettei pituuden ole ihan tahmaiset, mutta päänahka pysyy hyvänä ;D

Eilen testasin juuri ostamaani afrikkalaista mustaa saippuaa hiusten pesussa ja kyllä! Tämänkin tukan voi saada liian raskaaksi. Pitää nyt mennä uudestaan suihkuun, peräkkäisenä päivänä, jotta huomenna kehtaa mennä töihin. Ilmeisesti tarvitisisin kuitenkiin pesevämpiä paloja. Sitrionellan paloilla kun lähmästä ei tunnu pääsevän eroon :(

nopea edit: Ihmettelin Ruohonjuuressa seikkaa,  että Sitrionella omassa nettikaupassa palat maksavat 95 senttiä enemmän kuin Ruohiksessa. Luulis, että jälleenmyyjät vetäisi enemmän välistä! Päälle vielä mukavat postikulut, joten meikäläisen osalta on nettikaupat käyty.
« Viimeksi muokattu: 10.12.08 - klo:22:08 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #286 : 11.12.08 - klo:10:19 »
Hintava on mut kyllä toi kestääkin melko kauan.
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 11.12.08 - klo:11:15 »
Takana toinen kokeilu CV Olive & Babassulla. Nyt vaahdotin vain kerran, ja muhittelin MOP-hoitsikkaa liki tunnin + 15 min. Igoran jääkukkaa. Lisäsin kasan Potion 9:iä ja muut tavalliset mömmöt.
Hiukset ovat ilmavat ja tuuhean oloiset. Kiharoita hiuksissa on uusissa paikoissa.

Kaipaisin kuitenkin shampoolta enemmän hoitavuutta. Nyt latvan jäivät kuivan oloisiksi ja lisäsin aamulla niihin karitea.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #288 : 14.12.08 - klo:19:14 »
Olen nyt ihan vasta tutustunut palasaippuoihin ja shampoopaloihin. Pari kertaa olen pessyt Solan Inkivääri Ilo-palasaippualla hiukset (saippua sopii valmistajan mukaan myös hiusten pesuun) sekä eilen Vihreän kosmetiikan Olut-muna -shampaapalalla.

Tässäkin ketjussa usein mainuttua tahmaisuutta hiuksissa on esiintynyt (mutta en välitä kovasti, odotan että vähenee ajan myötä), mutta isompana ongelmana pidän sitä, että hiukseni ovat aivan tajuttoman sähköiset nyt kun olen siirtynyt palasaippuaan/shampoopalaan. Onko muilla esiintynyt voimakasta sähköistyyttä? Kolmas huomioni siirtyessäni palashampooseen on, että hiukset (polkkamittaiset) ovat alkaneet kääntyillä enemmän sinne, mihin itse haluavat (luonnonkiharuutta?).

Miten tuota sähköisyyttä saisi hillittyä?! Tahmaisuuteen kokeilin eilen etikkaa, toimi ihan ok.

1c M ii    <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #289 : 14.12.08 - klo:20:41 »

Saan sähköisyyden pois aika hyvin öljyillä: kookos- tai kameliaöljyä pari tippaa kämmeniin hierottuna, siitä hiuksen pintaa silottamaan, saa hiukset pysymään oikean suuntaan roikkuvina. Ei kai tee pahaa hiusten kunnollekaan.

kultanen

• Vieras
« Vastaus #290 : 15.12.08 - klo:22:57 »
Olen nyt pessyt 4 kertaa vihreän kosmeiikan brunette-shampoolla ja ekan kerran vähän lähmäsemmät hiukset. Meni kyllä jo tilaus chagrin valleyyn, joten sitä odotellessa. Pitäisi saada kosteutettua hiuksia enemmän, joten ajattelin kokeilla jotain öljysessiota, mutta olen aika aloittelija öljyn käytössä hiustenhoidossa. HELP! Ei kyllä tee enää mieli käyttää normalia shampoota.

Ainoa huono puoli brunetteshampoossa on, että se haisee mun mielestä aika kamalalle. Kait siihenkin tottuu.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #291 : 16.12.08 - klo:14:42 »
Viimeisimpien saippuapalakokemusten perusteella olen päätynyt siihen tulokseen, että oleellista on pestä riittävän isolla palalla; muuten vaahtoa ei synny tarpeeksi, ja pesuteho riittämätön. Näin ainakin Chagrin Valleyn palojen kohdalla. Olive & babassu pesee suorastaan narskuvan puhtaaksi, kunhan vain palanen on kyllin iso, minikoolla ei kannata ainakaan minun hiuksiani yrittää puhdistaa, - tuloksena on vain lähmä.

Aion käyttää CV:n Olive & Babassua ainakin kerran viikossa, tulokset ovat olleet nyt sen verran miellyttäviä  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #292 : 16.12.08 - klo:23:39 »
Tänään pesin ensimmäistä kertaa Chagrin Valley:n Mud & Clay-shampoopalalla (tilasin yhdeltä juureslaiselta ylijääneitä näytepaloja) ja hyvin pesi! Ei jäänyt lähmäiseksi (tein kylläkin etikkahuuhtelun, joka saattaa myös vaikuttaa asiaan...) eikä hiukset olleet ollenkaan niin sähköiset kuin aiemmilla paloilla pestessä (Sola:n Inkivääri Ilo ja Vihreän Kosmetiikan Olut-muna).

Nyt vaan odottelen malttamattomana omaa tilaustani Chagrin valley:stä. :D

ps. Onko jollain muulla Vihreän kosmetiikan Olut-muna-shampoopalaa? Itse mietin, että onko tuo oma palani oikeasti Olut-muna, koska se näyttää aika paljon samalta kuin hamppu-turve-pala.. ??? Nimittäin Vihreän kosmetiikan sivuilla tuo Olut-muna näyttää vaalealta ja tasaväriseltä, minun sieltä saamani pala taas sisältää tummia "könttejä" (samoin kuin hamppu-turve)...
1c M ii    <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 16.12.08 - klo:23:44 »
Olen itse testannut nyt varmaan kaikki Chagrin Valleyn -palat, ja lähes kaikki lähmäsivät. Kerran käytin sitä sitruunahappoa. Ajattelin kokeilla sitä nyt uudestaan, mutta onkohan siitä haittaa hiuksille? Kuivattaako? Suhteellisen vahvaa tavaraa, vaikka laimentaakin?

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #294 : 16.12.08 - klo:23:54 »
ps. Onko jollain muulla Vihreän kosmetiikan Olut-muna-shampoopalaa? Itse mietin, että onko tuo oma palani oikeasti Olut-muna, koska se näyttää aika paljon samalta kuin hamppu-turve-pala.. ??? Nimittäin Vihreän kosmetiikan sivuilla tuo Olut-muna näyttää vaalealta ja tasaväriseltä, minun sieltä saamani pala taas sisältää tummia "könttejä" (samoin kuin hamppu-turve)...

Munkin olut-muna-pala sisältää tummia könttejä. On kokonaisuudessa huomattavasti tummempi kuin esim. kehäkukka ja taas hieman vaaleampi kuin teepuu.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #295 : 20.12.08 - klo:11:08 »
Mun shampoopala alkaa huveta uhkaavasti, enka loytanyt Bangkokista edes Lushin saippuoita joten saatan saada uuden palan vasta kevaalla Suomessa. Toinen shampoopala on kulunut paljon nopeammin kuin eka, ilmeisesti osaksi kostean ilman takia ja osaksi tihentyneiden pesukertojen takia. Kokeilin tasta syysta tuossa co-pesua, mutta tuli nyt mieleen etta sotkenkohan silla palasahampoolla saadut tulokset. Mulla ei tosin missaan vaiheessa ollut lahmavaihetta palashampoon kanssa, vaan se on alusta asti (nyt 8kk takana) sopinut tosi hyvin. Itse asiassa co-pesun jalkeen tukka oli ihan saman tuntoinen kun palapesunkin jalkeen. Aika moni palakayttaja on ilmeisesti luopunut hoitoaineesta kokonaan, mutta olisiko taalla viela sekakayttajia tai pala- ja co-pesuja vaihtelevia?

E: Nyt oli aikaa lueskella longhaircommunitya ja aika huoletta tuntuvat tuolla kayttavan co-pesua ja hoitoaineitakin, empa jaksa sitten stressata asiasta enempaa. Ainahan Suomessa ehtii aloittaa palakuurin uudestaan..
« Viimeksi muokattu: 22.12.08 - klo:10:46 kirjoittanut keijukainen »
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

kultanen

• Vieras
« Vastaus #296 : 21.12.08 - klo:17:05 »
Tilasin cv:stä jo viikko sitten perjantaina, eikä ole vieläkään tullut paketti. Maksoin kortilla ja summa on jo veloitettu mun tililtä. Ärsyttää, kun siellä on uusi karitevoi, jota tartten kuiviin käsivarsiin. Ootteko saaneet erillisen vahvistuksen sieltä, kun tuotteet on lähteneet matkaan, vai miten? Kauan on  yleensä mennyt?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 21.12.08 - klo:17:36 »
^ Eihän sieltä nyt mitään parin päivän pikapostia toiselta puolen maapalloa tule. ;) Pari viikkoa yleensä kestää, lähetysmeili taitaa tulla. Voi olla jouluruuhkaa sekä postilla että CV:lla.

Poissa Inotti

• HAIRahtanut
« Vastaus #298 : 21.12.08 - klo:17:37 »
Kai ymmärrät että kun jotain tilaa jenkeistä niin se EI yleensä tule viikossa... Varsinkin näin joulun alla. Yleensä saa odotella sen pari viikkoa.  ;)
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia

kultanen

• Vieras
« Vastaus #299 : 21.12.08 - klo:18:34 »
Niin, voihan se jouluruuhka vaikuttaa. Yleensä, kun saan postia sieltä, niin on tullut n. viikossa tai vähän alle viikossa. Ennen olin lentorahdissa töissä, missä tuli myös postit sitä kautta, niin nopeimmillaan meni muutamassa päivässä, kun laski mukaan kummankin maan omien postilaitosten toimitusajat. Mutta odottelen siis vielä rauhassa ja onneksi on vanhaa shampoopalaa vielä jäljellä :)

Oon muuten kauhulla odottanut sitä lähmä-vaihetta, ku niin monet on kirjottaneet siitä, mutta nyt luulen, että sitä ei välttämättä edes tule.

Edit. 23.12.
Nyt tuli paketti CV:stä ja just sopivasti ennen joulua. Ihanan tuoksuisia ja Ida oli kirjoittanut tullausta vartten paljon halvemmat hinnat, joten posket luultavasti ei tullista putoa postiin lappua jälkikäteen. Karitevoi pääsi keti käyttöön, kun posket on rutikuivat.
« Viimeksi muokattu: 25.12.08 - klo:00:25 kirjoittanut Hunajapupu »