Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 464654 kertaa)

daffodil79

• Vieras
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #30 : 17.06.08 - klo:22:20 »
Onko tuo Sitronella ainut paikka suomessa josta saa noita shampoo paloja? Vähänkös harmittaa kun en saa noista ulkomaisista kun ... Olis niin herkun näköisiä ja kuuloisia. Itselle heräsi ajatus että näinköhän nuo palat voisi olla mun atooppiselle/oireilevalle päänahalle avuksi? Osaako kukaan muuten sanoa miten oliivinlehdet vaikuttaa ihoon ja hiuksiin? Tuli vaan tilattua mielenkiinnosta...jos tekis itse hoitista tai jotain  :). Sitronellalla näkyu olevan kiva valikoima yrttejä ym raaka-aineita joita en ole tuoksukaupasta löytänyt. Pitää miettiä jos niistä shampoopaloista joku olis hyvä mulle niin tulis samasta paikasta useempi asia kerralla.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 17.06.08 - klo:23:15 »
Oliivinlehtien ja parinsadan muun yrtin vaikutuksista löytyy kivasti tietoa Luminescentsin sivuilta.  :)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #32 : 18.06.08 - klo:12:23 »
Mulla on ollut jo melkein viikon lahmaisen tuntuinen tukka sen takia, etta kaytin pari tippaa jojobaoljya sekoitettuna hoitikseen palapesun jalkeen. Ennen shampoopaloja ei tallaisia 'ongelmia' ollut. Ei siina tosiaan mitaan suurempaa ongelmaa ole jattaa hoitisten kayttoa vahemmalle, mutta mites kay vanhojen hoitisten jos niita kayttaa lahinna vain jatettavina?  ??? Jostain aikaisemmin luin, etta shampoopaloja taytyy ihan kunnolla hangata jos on oljya paahansa laittanut, koska eivat hoitavuutensa takia tavallisen shampoon tavoin pelkalla 'kosketuksella' oljya poista. Omenaviinietikkaa pitaisi mun jostain loytaa, se sopi mun tukalle hyvin kerran pari kertaa viikossa.

Pahoıttelen pisteiden puuttumista a- ja o- kirjainten paalta, toivottavasti ei aiheuta kellekaan paansarkya.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #33 : 18.06.08 - klo:19:00 »

^Ihmettelen tuota shampoopalan hankaus-juttua, sillä öljyhoidot on lähteneet mun hiuksista ihan normaalipesulla ja vaahdotuksella. Laitan öljyn hiuksiin siis ennen pesua ja annan vaikuttaa 30min-yön yli tilanteesta riippuen. Jätettävänä käytän välillä muutaman tipan aprikoosinkiviöljyä eikä se lähmää ollenkaan.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

GoldenBangle

• Vieras
« Vastaus #34 : 19.06.08 - klo:23:24 »
Mä sain juuri Sitrionellan punapää- ja blondishampoopalat. Ehdin kokeilla jo olemassaolevaa kreikkalaista oliivisaippuaa.. Tulos oli juurikin sellainen lähmäisen oloinen.. Eli ei kuohkea, ilmava ja pehmeä, vaan raskas ja ikäänkuin tukassa olisi ollut kerros "jotain". Käytin sitä puolentoista tunnin cassia-hunaja-hoitissekoituksenjäleen. Ja laitoin sitten pikashampoopesun ja hoitiksen vielä perään kun tuntui ettei puhdistunut kunnolla. Ja tulos oli silti lähmäkähmä-

Mutta ei se mitään, annan mahiksen noille varsinaisille palashampoille ja katsotaan kuinka kauan jaksan ennen kuin menee hermot :D

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #35 : 20.06.08 - klo:00:49 »
^ Juu, kyllä tilausvahvistus tuli ja maksu on veloitettu tililtä. Olen vaan niin kärsimätön, että haluan paketin mahd. nopeasti. Mutta todennäköisesti paketti on siis jo lähtenyt matkaan ja saapuu ensiviikolla! :D
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #36 : 20.06.08 - klo:11:11 »
Olen käytellyt Sitrionellan Blondia nyt jonkin aikaa päivittäin, ja olen ihan ihmeissäni sen "värjäävyydestä". Ihan selkeästi se on viilentänyt ja tavallaan vaalentanut tukkani sellaiseksi lapsuuden auringonpaahtaman väriseksi. En ole kovinkaan hyvilläni tästä, olisin halunnut pitää kevyen kultahiekkaisen sävyn mielummin... Blondipala tuntuu jotenkin päällystävän hiuksen, että tuskin tämä on pysyvä muutos jos vaihdan shampoota. Monille vaaleahiuksisille varmasti positiivinenkin asia tuo viileäsävytys!

(mikä juhannus?  8))

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #37 : 20.06.08 - klo:16:17 »
Pesin eilen hiukset Akamutin Afrikan Black Soapilla.

Pestessä hiuksista tuli nahkeat, ei niinkään ns. narisevan puhtaat vaan nahkeat. Huuhtelun jälkeen hiukset olivat edelleen nahkeat ja hiukan takkuisen tuntuiset, mutta en kuitenkaan laittanut hoitoainetta. Kuivuessaan hiukset alkoivat kyllä itsestään selviämään ja kampakin liukui hyvin läpi. Hiuksilla kesti todella todella kauan kuivua, koska olivat vasta aamulla täysin kuivat. Nyt hiukset tuntuvat öljyisiltä latvoista, mutta eivät onneksi näytä siltä. Aijon olla sitkeästi lähmäpää seuraavaan pesuun asti ja yrittää uudelleen niin kauan, että palat alkavat toimimaan.

Ajattelin hakea maanantaina jostain Urtekramin hajusteettoman tai Aloe Vera hoitiksen, jotta voin tehdä välillä CO-pesun hoitoaineella ja puhdistaa liikoja öljyjä, jos niitä sattuu kertymään hiukseen. Ehkä yrttipesujakin voisi harkita, mutta niitä en saa nyt tähän hätään.

Minähän en luovuta! :D
« Viimeksi muokattu: 20.06.08 - klo:16:19 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 24.06.08 - klo:11:21 »
Jatkan vaahdotetusta karitevoista täällä. :)

Tässä on kuvaa siitä 2 ouncen purkista - siitä kuinka tyhjä/täynä se on.

Mietin, että olisiko karitevoi voinut sulaa matkalla, jolloin vaahtomainen koostumus tietenkin osittain häviäisi - tilavuus pienenisi. Mutta jos sitä pakataan purkkii oikeasti noin vähän, niin eikö olisi parempi käyttää pienempiä purkkeja?

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #39 : 24.06.08 - klo:12:18 »
Emi-lyn: lähetäpä tuo kuva myyjälle ja kysy asiaa. Minusta näyttää, että tuo on saattanut tosiaankin sulaa välillä. Monet amerikkalaisethan ei edes lähetä noita vaahdotettuja karitevoita kesäaikana juuri sulamisvaaran takia.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #40 : 24.06.08 - klo:12:34 »
^ Ei mua haittaa, vaikka tuo olisi matkalla sulanut. Ihanan kuohkealta ja pehmeältä se silti tuntuu ja tulee käytettyä. Nyt suunnittelen jo tekeväni seuraavan erän itse. :) En jaksa välittää tuollaisesta pikkujutusta. Mäkin muuten sain Chagrin Valleyn Idalta kortin, jossa luki "Kiittää te!". Kuinka suloista! :D

Coastal Scentsin ohjeet ovat tällä videolla:
http://www.metacafe.com/watch/929170/how_to_make_unrefined_shea_butter_whipped_cream/

Tässä taas toinen, hiukan erilainen ohje (ilmeisesti nopeampi):
http://www.altmd.com/Videos/Whipped-Shea-Butter-Recipe

Tälläisen kirjallisen ohjeen löysin myös:
http://www.unrefinedsheabutter.com/cfwebstore/index.cfm?fuseaction=feature.display&feature_id=2

Mitäköhän reseptiä sitä sitten kokeilisi? :D Onkohan netin syövereissä vielä helpompia ja parempia ohjeita?

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #41 : 24.06.08 - klo:13:29 »
Hip hei, shikakai tosiaan auttoi. Nyt on tukka hyvassa kunnossa taas oljy- ja palasekoilujen jalkeen. Tuossa FavorFinessesta tilatussa shikakai-purkissa tosin lukee vaikutusaikana tunti. Yleensa olen antanut vaikuttaa noin 5 minuuttia. Ko. jauhe on hienoa, mutta seassa on joitain isompiakin palasia, jotka eivat hairitse tosin ollenkaan. Hyvaa ja halpaa.  :) Shikakai on mulle ilmeisesti se ykkosjuttu, nyt varsinkin ero ennen ja jalkeen pesun on niin suuri.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #42 : 24.06.08 - klo:13:31 »
Nyt on ensimmäinen pesu Tuoksukaupasta ostetulla shikakailla takana ja sanotaanko, että oli mielenkiintoinen kokemus. Tuoksu nyt oli tietenkin aika kamala, koostumus oli hankala saada päänahkaan, enkä tiiä oisko mun pitänyt jotenkin enemmän pyöritellä mössöä päänahassa ja hiuksissa, että saan rasvan niistä pois. Rasvaisimmat etuhiukset jäivät vielä hiukan rasvaisiksi ja latvat tuntuivat kuivaavan, vaikka en edes laittanut mömmöä latvoihin.

Mutta joo, jatkan kokeiluja vielä mielenkiinnolla. Hiukset ovat kyllä mukavan pehmoisen ja kuohkean tuntuiset, joten lopputuloksessa ei ole kovasti moitittavaa.

Poissa Anya

• HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 24.06.08 - klo:14:20 »
^ Ei mua haittaa, vaikka tuo olisi matkalla sulanut. Ihanan kuohkealta ja pehmeältä se silti tuntuu ja tulee käytettyä. Nyt suunnittelen jo tekeväni seuraavan erän itse. :) En jaksa välittää tuollaisesta pikkujutusta. Mäkin muuten sain Chagrin Valleyn Idalta kortin, jossa luki "Kiittää te!". Kuinka suloista! :D

Chagrin Valleyn sivuilla lukee:
"Summer Shipping: Shea butter has a low melting point. If shipped during warm weather, the product may melt. If melting at any time occurs, simply place the shea butter in a cool place and it will harden up. The melting will not affect the quality of the shea as a great moisturizer, but the whipped consistency will change."

Eli toi sulaminen ei haittaa, vain koostumus muuttuu.

Pitääpä tutkailla noita ohjeita, jos vaikka minäkin innostuisin tekemään vaahdotettua sheavoidetta itse. Varsinkin nyt kun multa on loppumassa toi Chagrin Valleyn voide. :)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 24.06.08 - klo:23:45 »
Varmaan moni muukin ehtinyt shikakai-pesutapojaan eritellä, mutta kerron nyt omastanikin.

Shikakaita käytän palashampoopesujen välissä niinä päivinä, kun tuntuu, ettei kunnon pesulle ole tarvetta, eli lähinnä korvaamaan CO-pesuja. Mulla menee suunnilleen kukkurallinen teelusikallinen jauhetta kerralla, jonka sekotan tasaiseksi, hyvin vetiseksi velliksi ja levitän märkiin hiuksiin (enimmäkseen tyveen, mutta kevyesti ihan latvaan asti). Minuutin tai parin levitysvaiheen mukaanlukien annan vaikuttaa viisi minuuttia. Hieron päänahan vasta huuhteluvaiheessa, koska levitettäessä shikakai vetää tukan yhtä karheaan takkuun kuin henna konsanaan, enkä sentään halua katkoa puolta karvoista.  ::)  Huuhdellessa hiuspohja jää vähän öljyisen tuntuiseksi, mutta kuivuttuaan on kyllä ihan puhdas. Jätettäviä en yleensä enää shikakain perään laita lähmääntymisriskin pelossa.

Oon omalla kohdallani huomannut, että liian suurella annostuksella ei nouse pesuteho vaan lähinnä hoitoteho. Myöskään pidemmällä vaikutusajalla ei tullut puhtaampaa, vaan hoidetumpaa (joka ennestään likaisessa tukassa tahtoo sanoa lähmää). Ekalla kerralla tein tosiaan tuplasatsin vahvaa puuroa, annoin vaikuttaa varmaan reilun vartin, jonka jälkeen huuhtelin ja hinkkasin melkein kolme varttia, että sain enimmät lähmät irti. Jos tukassa on jäämiä silkkareista tai muista kuorrutteista, tai jos pää muutoin on oikeesti pesun tarpeessa, en usko, että shikakailla tulee puhdasta.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix