Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465467 kertaa)

kultanen

• Vieras
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #300 : 23.12.08 - klo:14:59 »
Nyt tuli paketti CV:stä ja just sopivasti ennen joulua. Ihanan tuoksuisia ja Ida oli kirjoittanut tullausta vartten paljon halvemmat hinnat, joten posket luultavasti ei tullista putoa postiin lappua jälkikäteen. Karitevoi pääsi keti käyttöön, kun posket on rutikuivat.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 23.12.08 - klo:15:11 »
^ Jos tullista jotain lappuja tulee, niin ne kyllä lähetetään ennen kuin koko pakettia saa käsiinsä. Jälkikäteen lappusia ei tule, eihän siinä olisi mitään järkeä, eihän niitä kukaan enää kävisi maksamassa.

kultanen

• Vieras
« Vastaus #302 : 23.12.08 - klo:19:25 »
^Niin mäkin olin käsittänyt, mutta jossain toisella foorumilla jollekin oli tullut jälkikäteen tullista lasku. Se toki kuulosti hiukan oudolta, mutta tiedä häntä. Pääasia, että sain tuotteet. Ei malttaisi odottaa, että pääsee testaamaan. Ajattelin kuitenkin käyttää vanhan shampoopalan pois ensin, ettei niitä sitten ole 10 erilaista palaa sekaisin. Jos vaikka saisi analysoitua, että mikä käy minun hiuksille ja päänahalle parhaiten.

Se karitevoi on ihan huippu. Laitoin iltapäivällä kuiviin läntteihin poskipäihin ja jo nyt on paljon pehmeämmät. Pitää vaan toivoa, ettei mene iho ihan tukkoon siitä, mutta parempi sekin kuin karheat posket.

Mutta nyt joulunviettoon. Hyvää joulua myös teille muille!

SVC

• Vieras
« Vastaus #303 : 23.12.08 - klo:19:29 »
Kenties ovat tarkoittaneet postin lähettämää laskua? Jos heidän antaa hoitaa tullauksen, tulee tullit tosiaan laskuna myöhemmin maksettavaksi, paketin saa jo aiemmin.

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #304 : 24.12.08 - klo:13:11 »
Ensimmäinen Chagrin valley:n tilaus tuli minullekin eilen 23.12. (tilauksen tein su 14.12., CV:ltä tuli viesti ma, että tilaus pakattu ja postiin oli pistetty ti 16. pvä) eli aikasta nopsasti, noin viikko meni vain!  :D

Nuuhkin ja katselin kaikki saippuat/shampoot läpi: Aloin ihmettelemään, että oliko Cucumber Lime Yogurt -saippua varmasti oikea, kun väri poikkesi niin paljon CV:n kuvasta (kuvassa vihreä/vihertävä, minulla enemmänkin ruskehtavan oranssi-keltainen. Tuoksussa tuntuu kyllä olevan jotain limeä tai sitrusta. Hmm... ???

Ei muuta kuin testailemaan...  "Harmi", kun en pese hiuksiani kovin montaa kertaa viikossa: Nämä saippuat ja shampoot kun ovat niin kutkuttavan ihania, että haluttaisi päästä pian testaamaan kaikkia! Käyttäjäkokemuksia tulee myöhemmin.
1c M ii    <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus

kultanen

• Vieras
« Vastaus #305 : 29.12.08 - klo:14:14 »
^mulla oli myös toi sama saippua ja oli myös erivärinen, mutta tuoksu kertoi, että saippua oli oikea. Kaipa ne värit vaihtelee ihan luonnostaan, kun kerran käsin tehdään.

Miten olette hoitaneet hiusten värjäyksen, kun käytätte shampoopaloja? Mieton, että jos menen kampaajalle, niin siellä shampoissa on varmasti silikoneja ja en halua menettää shampoopalan "tehoja" sen takia. Toisaalta hiukset on pakko pestä värjäyksen jälkeen jotenkin. Ideoita?

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #306 : 29.12.08 - klo:17:23 »
Mä sain lähetykseni CV:ltä pari-kolme viikkoa sitten ja tesasin ensimmäisen viikon aikana Olive-Babassu shampoopalan
ja nyt olen kohta pari viikkoa käyttänyt suklaa-manteli saippuapalaa ja molempiin olen ollut tosi tyytyväinen;
kummallakin saan hiukseni puhtaiksi,shampoopalalla jopa narskuvan puhtaaksi.

Hiukset ovat pesun jälkeen riittävän kosteutetun tuntuiset, ilmavat ja pehmeät, olematta kuitenkaan veltot.Kummankaan jälkeen en tarvitse etikkahuuhtelua, pelkkä kylmä vesi riittää sulkemaan hiussuomut.
Hiukset tuntuvat pestessä kumimaisen nahkeille ( etenkin shampoopalalla ), ja puolikuivana jotenkin öljyisille, mutta kuivuttuaan ovat kaikkea edellämainittua ihanaa...plus upea kiilto.Suklaa-manteli, hunajalla terästettynä, antaa tälle päälle aivan upean kiillon! :)

Latvatkin tuntuu jopa riittävän kosteutetuille ( mikä on tässä päässä suuri ihme ) etenkin saippuapalan jälkeen, enkä tarvitse välttämättä mitään pikahoitista.Olen testaillut niin, että välillä laitan pikahoitiksen ja välillä en, enkä ole kyllä suurta eroa huomannut lopputuloksessa.

Ja yksi tärkeä seikka; mun inhoamaa pintapörröä ei näillä jää hiuksistoon. :D

Tuoksuyliherkkänä säikähdin aluksi voimakkaan yrttisiä tuoksuja, mutta onneksi tuoksu ei jää hiuksiin huuhtelun jälkeen.

Eli kaiken kaikkiaan tykkäsin kovasti, ainakin näistä kahdesta kokeilemastani palasta.
Seuraavksi otan testiin ehkäpä Babassu-Marshmallowin.
2aFii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 30.12.08 - klo:17:19 »
Monethan hehkuttavat Chagrin valleyn saippuapalaa nimeltä Honey butter hoitoaineena shampoopalan kanssa, mutta minulla se tuntuu toimivan huippuhyvin shampoona. :-* Tuolla saa tukkaan tosi paljon muhkeutta ja tuuheutta, vaikka onkin ihan tosi hoitava. Ei tunnu sillä tavalla kuitenkaan öljyisen lähmäävältä kuin jotkut shampoopalat. Tykkään tästä tosi paljon, ja aion kokeilla muitakin saippuapaloja (ne tosin pitää varmaan ensin hankkia..) hiusten pesuun.

Edittiä. Se minun piti myös vielä sanoa, että isäni on ihan hullaantunut CV:n palashampoisiin. ;D Hän on kärsinyt monia vuosia hilseestä ja myös hiustenlähdöstä, mutta nyt palashampoilla molemmat ovat hellittäneet tai lähteneet kokonaan pois. 
« Viimeksi muokattu: 30.12.08 - klo:18:25 kirjoittanut Magia »

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #308 : 30.12.08 - klo:19:10 »
^Mun miehellä tapahtui ihan sama juttu.

Kultanen: Ei ne tehot yhdestä pesukerrasta häviä. Mä värjäytin joulukuun alkupuolella ja pestiin jollain silarillisella aineella, en muista enää edes millä. Mun kampaaja siis tietää, että mä käytän paloja. Se sanoi, että shampoo oli "nihkeämpi" kuin normaalisti, mutta pesi kyllä hyvin. Vähän oli sähköinen jälkikäteen. Pesin sitten 3 vuorokautta myöhemmin Babassu&Marshmallow:lla ja ihan toimi normaalisti, vaahtosi niin kuin pitikin ja lopputulos oli normaali.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #309 : 30.12.08 - klo:19:51 »
Pesin eilen hiukseni ekaa kertaa CV:n Summer Sunshine -shampoopalalla. Olin ollut ilman tavallista shampoopesua 8 päivää ja tukka oli melkoisen likainen. (Tästä lisää WO-pesu -ketjussa.) Voi että tuli hyvä pesutulos!  :D Ohuet, veltot ja päätä myöten menevät hiukseni ovat ihanan karheat ja pöyheät ja latvat vetävät ihan kiharaan. Jos siirryn kokonaan palashampoopesuihin, niin tuleekohan jatkossakin näin hyvä pesutulos vai johtuiko se vain superlikaisen tukan pesemisestä?
« Viimeksi muokattu: 30.12.08 - klo:19:56 kirjoittanut juuriska »
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 01.01.09 - klo:17:47 »
Joulunpyhinä olen käyttänyt kerran CV:n Coconut Milk- palaa, josta tykkäsin paljon. Tuntui hoitavammalle kuin esim. Olive & Babassu tai Extra honey & Beer. Kuitenkin jotain lisää kaipaisin, ihan himpusti vain lisää kosteutusta taikka kiiltoa tms.
Tänään pesin hiukseni vaalennuksen jälkeen  Honey Butter- saippuapalalla ja tämä oli kenties hoitavin tähän mennessä. Tuttuun tapaan hiukset olivat pestessä nahkeat mutta nyt hieman kuivuttuaan paksumman oloiset kuin tavallisesti ja kiiltävät. En malta odottaa että pääsen kokeilemaan Chocolate Almond saippuapalaa hiuksiini, sillä sen tuoksu oli aivan nannaa.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #311 : 01.01.09 - klo:20:35 »
Pesin tänään toista kertaa hiukset Summer Sunshinella. Edellisestä pesusta on 3 päivää. Eihän minun tukastani tietenkään ihan niin ihanaa tullut kuin edellisellä kerralla, jolloin hiukset olivat ennen pesua äärimmäisen likaiset. Hyvä pesutulos tuli kuitenkin.   ;D  Huomasin molemmilla pesukerroilla jännän asian: kun olin vaahdottanut hyvin ja huuhdellut huolella, olivat hiukset melko nahkeat ja takkuuntuvat. Lisäsin hieman samaa saippuaa (kuten hoitista) ja huuhdoin heti pois. Hiukset muuttuivat oitis liukkaammiksi ja selvisin ilman takkuja. Mielenkiintoista...

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #312 : 02.01.09 - klo:15:00 »
Mä olen nyt pessyt kaksi kertaa Babassu MarshMallowilla ja molemmilla kerroilla tulos ei ole ollut yhtä hyvä kuin
aikaisemmin käyttämälläni Olive Babassulla.( Jolla sain vallan loistavan tuloksen )

BMM jätti hiukset selkeämmin öljyisemmiksi ( liekö tästä johtuen hiukset tuntuivat kylläkin jonkun verran paksummille )ja vähemmän kiiltäviksi, eikä niin ilmavaksi kuin OB.
BMM ei vaahdonnut mulla ollenkaan, mutta eipä se haittaa, eihän mulla mitkään palat ole vaahdonneet  juuri ollenkaan.

Tuoksusta ei onneksi tullut ongelmia kun ei jäänyt hiukseen huuhtomisen jälkeen.

Toisella pesukerralla ( pari päivää väliä ) Babassu MarshMallow jätti myös aikas paljon pintapörröä. >:(
Tosin silloin toisella pesukerralla mun hiukset oli levitysvaiheessa paljon paljon pyyhekuivemmat kuin ekalla kerralla, jolloin hiukset oli selkeästi märähköt. Enpä tiedä kuinka suuri vaikutus tuolla on,
kun mulla ei mitkään öljytkään toimi kuivahkoihin hiuksiin levitettäessä vaan tarvitsevat sen kosteuden kaverikseen.

Aion silti jatkaa myös tämän BMM testaamista...
2aFii

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #313 : 02.01.09 - klo:19:58 »
Kannattaisikohan sinun pippuri kastella hiukset paremmin ennen shampoopalalla hankaamista? Minun hiukseni olivat valuvan märät, kun aloin vedellä niitä palalla. Molemmilla kerroilla saippua vaahtosi tosi hyvin. Laitoin vielä lisää vettä, eli emulgoin ennen huuhtomista ja vaahtoa tuli paljon ja pesutulos oli hyvä. Ajattelin vain, että jos pesee palasaippualla käsiäänkin tai vaikka pikkupyykkiä, niin silloinhan käytetään myös runsaasti vettä, että saadaan vaahto aikaiseksi.  :)

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #314 : 03.01.09 - klo:12:11 »
^Aamen. Mitä enemmän vettä, sitä parempi tulos.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)