Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465076 kertaa)

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #315 : 03.01.09 - klo:20:07 »
^Itse olen myös hangannut palaa todella märkään päähän ja kaikki kokeilemani ovat vaahdonneet melko lailla.

Pakotin mieheni pesemään hiuksensa viime saunareissulla Extra Honey & Beer shampoopalalla. Kuivuttuaan hiukset olivat kiiltävämmät sekä kuohkeammat kuin ennen ja hilsekin näytti vähemmälle.

Aionkin antaa Marshmallow & Babassu palan ystäväpariskunnalle, joista molemmat ovat kärsineet erilaisista päänahan ongelmista. Jos se toimii heillä näitä ongelmia vähentävästi, niin alan vannoa näiden palojen nimeen.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #316 : 03.01.09 - klo:20:21 »
Rakastan Honey butter soapia, se vaan toimii! Saan tällä parhaimman näköiset hiukset, vaikka muutkin palat toimivat ihan upeasti. Jotenkin tämä vähentää pörröisyyttä ja tekee hiuksista kuohkeat, eikä yhtään öljyiset. Kuitenkin tällä hiukset rasvoittuvat vähäsen nopeammin. Aion itse vielä kokeilla muitakin saippuoita, ja suosittelen kyllä muita kokeilemaan tätä Honey butteria, ainakin jos hiukset eivät kaipaa ihan hirmuisia pesutehoja.

Parhaat tulokset tosiaan tulevat mahdollisimman märkiin hiuksiin, ei kannata missään nimessä kuivata pyyhkeellä tai muullakaan ennen pesua.

Olen saanut taas uusia ihailijoita shampoopaloille, annoin eräälle isän tutulle naiselle muutaman pikkupalan kokeiluun, ja sanoi että hiuksista tulee tosi kivan tuntuiset ja pehmeät. Kysyi, että saako näitä sitten lisää, jos haluaa jatkossakin käyttää. ;D

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #317 : 03.01.09 - klo:21:59 »
^ Mä sain kanssa joululahjoillani kolme käännytettyä palapesijöiksi. Harmi vaan, ettei itsellä tunnu toimivan. Varsinkin uusi lyhyt tukka ei kaipaa niin paljoa painoa, minkä palat antaa. Juuri tulin saunasta, ja kokeilin ekaa kertaa Sitrionellan Brunettea. Täytyypä katsoa, minkälaisen lähmäletin nyt sain aikaiseksi. Vaahdotin kolme kertaa ja kiinnitin erityistä huomiota veden runsaaseen määrään ja huolelliseen emulgointiin. Jos vieläkään ei tapahdu muutosta parempaan suuntaan, niin kokeilematta on enää etikkahuuhtelut. Sitten Sitrionellat lentää kohti vesilintua!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

kultanen

• Vieras
« Vastaus #318 : 04.01.09 - klo:00:17 »
^ Mä sain kanssa joululahjoillani kolme käännytettyä palapesijöiksi. Harmi vaan, ettei itsellä tunnu toimivan. Varsinkin uusi lyhyt tukka ei kaipaa niin paljoa painoa, minkä palat antaa. Juuri tulin saunasta, ja kokeilin ekaa kertaa Sitrionellan Brunettea. Täytyypä katsoa, minkälaisen lähmäletin nyt sain aikaiseksi. Vaahdotin kolme kertaa ja kiinnitin erityistä huomiota veden runsaaseen määrään ja huolelliseen emulgointiin. Jos vieläkään ei tapahdu muutosta parempaan suuntaan, niin kokeilematta on enää etikkahuuhtelut. Sitten Sitrionellat lentää kohti vesilintua!

Mulla on toiminut just oi brunette todella hyvin, vaikka mont sanoo, että se lähmää. Mulla se kosteutti hiukset todella hyvin ja antoi mahtavan kiillon.

Pesin tänään ensimmäistä kertaa cv:n citrus & chamomillella. Oli "pesevämmän" tuntuinen, kuin brunette ja heti pesun jälkeen tuntui hiukset heti todella puhtailta, toisinkuin brunette, jonka kanssa puhdas tunne tulee vasta, kun hiukste on kuivuneet. Citrus & chamomille kuivatti aika paljon mun päänahkaa ja tuli taas hilsettä, joka katose brunetten myötä. CV:n shampoo tuksui kuitenkin paljon paremmalle, kuin brunette. Testailu jatkukoon...

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #319 : 04.01.09 - klo:11:49 »
Joo, ei toiminut Brunettekaan. Tukka on todella vahamainen, ja tällä pituudella ei toivoakaan, että voisin pitää tukan auki. Haluaisin kovasti, että palat toimisivat, koska SLS-shampoo kuivattaa päänahkaa niin, että pesun jälkeen aina kutisee. Entinen luottotuotteeni päänahan kiristykseen, LV-tehis päänahkaan asti, on tätänykyään liian hoitava, ja tukka menee päätä myöten, jos mitä tahansa hoitista laitan tyven lähellekään.

Tiedän, ettei pitäisi odottaa ihmeitä ekan pesun jälkeen, mutta haluaisin vihdoin nauttia tukasta, jota voi pitää auki. Se ei kuitenkaan onnistu palapesun jälkeen. Testaan vielä viinietikan!
« Viimeksi muokattu: 04.01.09 - klo:16:13 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #320 : 04.01.09 - klo:14:46 »
Haluaisitko Hermione kokeilla CV:n palaa? Minä taasen kokeilisin mielelläni sitä sinun Brunetteasi.  :) Vaihdetaanko? Voisin leikata samplen kokoisen palan tuosta Summer Sunshinesta ja lähettää sinulle ja sinä taas pistäisit Brunettesi tulemaan tänne päin.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 04.01.09 - klo:16:12 »
^ Sopii! Mulla ei ole mahdollisuutta tilata ulkomailta, kun on vain Visa Electron, enkä viitsisi lainata kenenkään korttia sampletilauksiin. Tähän käy paremmin kuin hyvin :)

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #322 : 04.01.09 - klo:20:56 »
Hei Hermione!

Jos tilaaminen CV:sta kiinnostaa, niin katsopa tämän keskusteluaiheen sivua 6. Siellä GoldenBangle mainitsee, että käytti itse Chagrin Valley:sta tilaamiseen Visa Electronia. Sekin kortti siis näemmä käy siellä (itse olen kylläkin käyttänyt Stockmann MasterCard:a, en ole uskaltanut koittaa vielä Visa Electronia).

1c M ii    <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #323 : 04.01.09 - klo:21:05 »
^ Tiedän, että Paypaliin saa Visa Electronin liitettyä, mutta Aktian korttia en ole vielä saanut nettikaupankäynnissä toimimaan. Siinä on joku kikka, jota en vielä ole saanut selville ;)

EDIT: Luinpa tuon GoldenBanglen viestin uudestaan. Tässä tapauksessa on tainnut olla kyseessä Sammon Electron, joka käyttäytyy normi-Visan tavoin. Olenko nyt sitten tyytyväinen vai harmittelenko sitä, että oma pankkini on mahdottoman tarkka kaikissa turvallisuuteen liittyvissä asioissa, eikä mitään "vahinkoja pääse tapahtumaan"?
« Viimeksi muokattu: 04.01.09 - klo:21:10 kirjoittanut Hermione »

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #324 : 04.01.09 - klo:21:26 »
^
Ainakin Nordean Visa Electron piti muistaakseni käydä verkkopankissa aktivoimassa niin, että sillä onnistuu verkkokäyttö (olisikohan ollut nimeltään jokin "verkkokäytön aktivointi" tms.).

Osaako joku CV:n paloja käyttänyt kertoa, että onko CV:n Honey Beer and Egg ja Extra Honey Beer and Egg -paloissa minkälainen ero? Antaako toinen esim. enemmän volyymiä?
1c M ii    <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 04.01.09 - klo:21:42 »
^ Extra lähmää nopeammin, ja tuntuu jotenkin vähän tahmaiselta sen tuoma tulos. Ei niin paljoa tuuheutta, ja pala hajoaa jotenkin palasiksi sen hunajan takia. Kokemusketju on myös edelleen olemassa, kannattaa vilkuilla sitäkin, vaikka siellä onkin aika vähän kokemuksia. :)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #326 : 05.01.09 - klo:00:46 »
Olen huomannut pikkuhiljaa,  että mulla palashampoo toimii vain happaman huuhtelun kanssa. Käytän yleensä sitruunahappoa (täällä sitä saa ihan ruokakaupastakin) koska en tykkää etikan hajusta. Hapon kanssa tulos on ihana, mutta ilman sitä hiukset jää himmeiksi ja takkuisiksi. Eli suosittelen todellakin laittamaan happoliuosta päähän muutamaksi minuutiksi, niin tulos saattaa olla ihan toista luokkaa. Laitan lasilliseen lämmintä vettä vajaat puoli pientä teelusikallista sitruunahappoa.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #327 : 06.01.09 - klo:18:12 »
Olen värjäillyt hiuksia tuhkaisempaan suuntaan suoraväreillä, mutta nyt olen huomannut, ettei väri enää kiinnity hiuksiin niin kuin ennen. Mistä lie johtuu, mutta on ärsyttävä ongelma. Sen takia ajattelinkin, että voisinkohan kokeilla tummentavaa ja tuhkaista sävyä antavaa pesua, johon sekoittaisin shikakaita, amlaa ja indigoa. Tekisiköhän tuollainen sekoitus mitään mun hiuksille vai yritänkö vain muhittaa suoraväriä useampia tunteja? Tummentaakohan tuollainen sekoitus liikaa mun tummanvaaleita hiuksia?

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #328 : 06.01.09 - klo:22:59 »
Ellen, Renessaincehennan sivustoilla taidettiin varoittaa värjäämästä vaaleita hiuksia indigolla ILMAN hennaa. Indigo saattaa silloin tehdä sinistä tai vihreää hiuksiisi! :-\
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #329 : 09.01.09 - klo:13:01 »
Kiitos teidän neuvojenne, mullakaan ei ole enää mitään ongelmia palan vaahtoutuvuuden kanssa. :)
2aFii