Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 466515 kertaa)

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #330 : 09.01.09 - klo:15:02 »
Hermionen Brunette on nyt kokeiltu ja hyvin pesi. (Terkut Hermionelle!  ;D)  Hiukset tuntuivat tosi hyvältä, mutta likaantuivat selvästi nopeammin kuin CV:n palalla pestyinä. Pitää testata se Honey Butter, kun Magia sitä suositteli. Olen käyttänyt sitä vain kokeeksi hoitoaineena. Siihen käyttöön se ei minun päähäni oikein sopinut.

Edit: Honey Butter on ihana saippua hiuksillekin! En tarvinnut todellakaan mitään hoitoainetta kuten shampoopalojen jälkeen. Hiukset ovat pehmeät eivätkä yhtään kuivat. Katsotaan kauanko pysyvät puhtaina. Kiitos vinkistä Magia!  ;)
« Viimeksi muokattu: 09.01.09 - klo:23:35 kirjoittanut juuriska »
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #331 : 09.01.09 - klo:15:23 »
Mä pesin eilen illalla Summer sunshinella (kiitos edelliselle ;)) ja olen edelleen ihastunut tulokseen, minkä palat saa aikaan päänahassa. Varsinkin viime päivien kovat pakkaset on saanut päänahan tuntumaan noin kokoa liian pieneltä. Millään palalla en ole vielä saanut päänahkaa kutisemaan kuivuuttaan. Kääntöpuoli onkin se, että pituudet tuntuu nyt siltä kuin olisin kuitenkin unohtanut pestä tukan eilen illalla. Seuraava vaihe etikka! Mä en aio siirtyä tavashampoisiin, kun päänahka ei yhtään tykkää.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #332 : 09.01.09 - klo:17:33 »
Hermione, voisiko olla mahdollista, että pituudet jäävät sinulta liian vähälle pesemiselle?  Saippuapesussahan joutuu ihan pesemällä pesemään pituudet, toisin kuin shampoopesussa, jossa ne peseytyvät päänahasta valuvalla shampoovedellä. Minusta ei ole mitään logiikkaa siinä, että hiuksesi tulevat tyvestä puhtaaksi, mutta pituudet eivät.  ??? Voiko siinä olla muuta mahdollisuutta kuin se, että tyveä pestessä likavesi jämähtää pituuksiin, vai mitä?

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #333 : 09.01.09 - klo:18:37 »
Pitkätukkaisena hieroin oikein antaumuksella latvoja. Nyt on ehkä hieman vähemmälle jäänyt, koska latvoista ei oikein saa kunnolla otetta. Tuli sellainenkin tänä aamuna mieleen, että palashampoo on aika tiivistä tavaraa verrattuna nestemäiseen. Onhan nestemäisessä ensimmäisenä INCIssä vesi. Pitää seuraavaksi koittaa käyttää mahdollisimman paljon vettä, eikä hieroa palaa suoraan päähän. Mä en aio luovuttaa, vaikka joutuisin kulkemaan tahmapäänä. On vaan aikas raivostuttavaa herätä joka aamu tahmaisella tukalla, jota ei voi pitää auki. Kerrankin kun kunto muuten antaisi myöden!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #334 : 09.01.09 - klo:19:19 »
Vesihän se on joka pesee, ei saippua. Saippua vain poistaa veden pintajännityksen, jotta vesi pääsee pesemään lian pois. Joten VETTÄ KEHIIN!  ;) ;D

« Viimeksi muokattu: 13.01.09 - klo:20:26 kirjoittanut juuriska »

kultanen

• Vieras
« Vastaus #335 : 09.01.09 - klo:22:07 »
Vähän OT, mutta värjäsin tänään hiukset. En kuitenkaan haunnut käyttää sen tappokaman jälkeen enää sitä mukana tulevaa silikonimömmöhoitsikkaa, vaan pesin hiukset normaalisti shampoopalalla ja hyvältä näyttää ja kiiltää upeasti. Ennen ei olisi ikinä kiiltänyt näin, jos en olisi käyttänyt sitä hoitsikkaa. En kyllä ikinä vaihda paloja pois.

Mulla cv:n citrus & chamomille jättää hiukset liukkaammiksi kuin vihreän kosmetiikan brunette. Tulee paljon nopeammin likaisiksikin ja on ihan lättänät.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #336 : 09.01.09 - klo:23:58 »
Ou jes ;D Pesin saunan yhteydessä CV:n Honey beer & egg -palalla, ja yritin käyttää mahdollisimman paljon vettä. Taisin yhteensä kolme kertaa vaahdottaa. Tukka kuivui muutaman tunnin vapaana, ja oli samea ja tahmainen. Päätin sitten heittää kokeeksi ACV-huuhtelun ennen nukkumaan menoa, ja se toimii! Kastelin hiukset lavuaarissa käsisuihkulla, ja tukka tuntui tahmealta ja takkuiselta, kun sitä yritin siinä suihkun alla vähän pyöritellä. Tein tyhjään KC Moisture Mist -pulloon (250ml) ACV-litkun ja kaadoin päähän. Eron huomasi aivan välittömästi: sormet sai vaivattomasti vedettyä hiusten läpi, ja tukka tuntui samalta kuin normishampoopesun huuhtelun aikana. Tukka on nyt, vaikkakin märkä, sileä ja liukas. Toivottavasti sameuskin on kadonnut ja voisi odottaa hieman ekstrakiiltoa huomenna :-* Jos tästä lähtien tulos on tällainen hapanhuuhtelun jälkeen, niin siirryn kyllä palakäyttäjäksi! Jotain tämänsuuntaista olenkin jo odottanut. Tämä pää näköjään vaan vaatii enemmän kuin pelkän pesun.

EDIT: Yön aikana palattiin taas lähtöpisteeseen, eli tukka oli taas vaihteeksi tahmainen. Mitään vaikutusta etikkahuuhtelulla ei näyttänyt olevan. Noh, seuraava kokeilu on jo takana. Pesin äsken Neem & Tea tree -palalla, paljolla vedellä ja tehokkaasti hieroen ja huuhdellen. Tein päälle vielä ACV-huuhtelun, jota yritin jättää enemmän hiukseen kuin eilen. Nyt kuivaan kuivaimella, kunhan ovat vähän ensin kuivuneet pyyhkeen alla. Katsotaan...

EDIT2: Pyyhekuivana tukka on sileä ja takuton ja tulos säilyy hyvin, kun kuivaa hiukset kuivaimella. Tästä lähin on ilmeisesti vapaasti kuivattaminen pannassa.
« Viimeksi muokattu: 10.01.09 - klo:13:41 kirjoittanut Hermione »

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #337 : 10.01.09 - klo:00:03 »
Käykö etikkahuuhteluun ihan tavallinen väkiviinaetikka riittävästi laimennettuna vai pitääkö hommata omenaviinietikkaa? Onko joku testinyt molempia eli onko tehossa eroja? Ei siis millään viitsisi ostaa tukkakäyttään viinietikkaa erikseen, normietikkaa kun löytyy aina (siivous)kaapista.
this too shall pass.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 10.01.09 - klo:00:28 »
Käykö etikkahuuhteluun ihan tavallinen väkiviinaetikka riittävästi laimennettuna vai pitääkö hommata omenaviinietikkaa? Onko joku testinyt molempia eli onko tehossa eroja? Ei siis millään viitsisi ostaa tukkakäyttään viinietikkaa erikseen, normietikkaa kun löytyy aina (siivous)kaapista.
Mä en oo huomannut eroa muussa kuin hajussa. Ja se etikkahan siinä omenaviinietikassa on se vaikuttava osa. Mä käytän siis aina perus-etikkaa, on monta kertaa halvempaa. Omenaviinietikkaa käytän ruuanlaittoon.
Oma väri takaisin.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #339 : 10.01.09 - klo:00:38 »
^ kiitos :-*

Ajattelinkin näin, mutta piti varmistua. Minä käytän etikkaa ainoastaan siivouksessa eli yhdellä putelilla pärjätään. Pitääpäs testata palashampoopesun jälkeen jos saisi vieläkin silkkisemmän lopputuloksen aikaiseksi. Minulla siis käytössä Blondi-shampoopala ja se ei mitenkään ihmeellistä tahmaefektiä tee vaikka en sitä yksinomaan käytäkään, mutta vähän sellainen vahamainen fiilis jää eli etikkaa siis kehiin.

Testasin eilen (suolahan on yrtti ;D) TLHC:n merisuolapäänahka-haudetta jonka pitäisi tepsiä erilaisiin päänahan oireisiin. Minulla on siis pipokauden tuomaa lievää hilseilyä ja kutinaa. Kyllästetty suolavesihaude vaikutti päänahassa ehkä puolisen tuntia ja nyt on kaikki kutinat tiessänsä. Vähän tuntui kirvelyntapaista kun se jutska oli vaikuttamassa eli ei ihan herkkänahoille voi suositella mutta kyllä se jotain teki. Pitää testata varmaan kuuriluontoisesti, jos teho säilyy niin tässä yksi ase talvisen päänahkakutinan hoitoarsenaaliin.

Suolavesihauteen ohjeet täältä:
http://forums.longhaircommunity.com/vbjournal.php?do=article&articleid=46
this too shall pass.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #340 : 10.01.09 - klo:11:56 »
^Mihin tuon hauteen pitäisi auttaa?
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #341 : 13.01.09 - klo:16:17 »
Nyt sain minäkin viimein tehtyä shampoopala-tilauksen CV:lle!  :D Sitä ennen käyttelin ihan kotimaisia tuotoksia, Sitrionellalta sekä joita kuita saippuapaloja Solalta ja Soap Factorylta. Saippuapalat eivät hiuksille oikein soveltuneet ja Sitrionellan palojen kanssa on esiintynyt samoja ongelmia kuin täällä monella. Lisäksi hiukseni ovat äärimmäisen rasvoittuvat ja ohuet joka lisää haastetta palapesussa.

Tänään sain siis tilaamani palat: Olive & Babassu, Honey, beer & Egg, Coconutmilk, Chamomile & Citrus sekä näytepalat Mud & Clay - palasta sekä  parista saippuapalasta. Hajusteherkkyyden vuoksi tilasin enimmäkseen noita hajusteettomia, paketista tullessaan tosin tuntuivat kaikki palat tuoksuvan voimakkaasti, ilmeisesti tuo sitruspalan tuoksu tarttunut muihin.  Saapa nähdä millaisiin tuloksiin näillä pääsen. Toivoisin kovasti että auttaisivat tuohon rasvoittumisongelmaan. :)

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #342 : 13.01.09 - klo:16:29 »
Sampletestauksien jälkeen tilasin useammankin täysikokoisen palan. Yksi tilaamani oli Olive & Babassu, vaikka samplekokeiluni olivat tosi surkeita. Kuitenkin päätin antaa tuollekin palalle uuden mahdollisuuden ja kas kummaa, nyt se onkin muutaman pesun ajan toiminut tosi hyvin. Kokeilin jopa sitä yksikseen enkä laittanut edes jätettäviä. Vähän sai enemmän hiuksia selvitellä suoriksi tuolla pelkän palapesun jäljiltä, mutta muuten sekin oli ok. Parhaimmat tulokset saan edelleen käyttämällä myös hoitista tai ainakin jätettäviä. Vettä tosiaan saa lotrata ja runsaasti. Ja isolla palalla on käyttö huomattavasti helpompaa kuin pienellä palalla. Kävin ostamassa shampoopalalle oman saippuakotelon, jotta sitä on suihkukaapissa parempi säilyttää.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #343 : 13.01.09 - klo:17:04 »
Vähän sai enemmän hiuksia selvitellä suoriksi tuolla pelkän palapesun jäljiltä, mutta muuten sekin oli ok. Parhaimmat tulokset saan edelleen käyttämällä myös hoitista tai ainakin jätettäviä. 

Silloin kun mä en käytä sulkevaa hoitista shampoopalapesun jälkeen, niin mulla on myös hiukset normaalia sekasemmin, ei siis varsinaisia "takkusolmuja", mut kuiteskin sellaset takkumaiset. En ole märkänä alkanut niitä selvittelemään, etteivät venyisi. Oon antanut ittekseen niitten kuivua, ja kaskummaa sitten ne hiukset onkin kuivuttuaan ihan selvät ja silkoiset :)
Onkos muilla näin?
2aFii

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #344 : 13.01.09 - klo:17:07 »
Noup. Siis minäkin selvittelin kuivia hiuksia, mutta eipä ne olleet siloittuneet. Märkinä en varmasti olisi saanut niitä repimättä ja katkomatta selviksi mitenkään.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!