Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465160 kertaa)

Poissa pippuri

• Hiushörhö
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #345 : 13.01.09 - klo:17:13 »
Ehkä toi silkoinen oli väärä sana, kun useimmin mullakin jää jonkun verran pintapörröä, mutta hiusten kuivuttua harja tosiaan menee hiuksista vaivattomasta läpi, niin kuin mitään takkuisuutta ei olis ollutkaan.
2aFii

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #346 : 13.01.09 - klo:17:26 »
Mulla on nyt tasaisesti kasvanut kiinnostus näitä paloja kohtaan, ja on nyt siinä pisteessä, että pikkuhiljaa vois jotain tilatakin, ja olen nyt innokkaasti tutkinut tätä ketjua ja CV:n sivuja, mutta...
 Musta vaikuttaa tosi hyvältä kaikki etikka-/ruokasooda -huuhtelut ja haluan kyllä muuttaa hiustenhoitoani luonnollisempaan suuntaan, mutta miten on asian laita sitten, kun kuitenkin käytän "tavallisia" muotoilutuotteita oikeastaan joka pesun jälkeen?

Ajattelin siis aluksi ihan yksinkertaisesti tietysti, että tavallisen shampoon sijaan vain käytän palaa, sitten hoitsikkaa ja pesun jälkeen muotoilu, mutta nyt noiden sivujen selaamisen myötä sain sen käsityksen, että kun palojen käytön alussa "hair feels funny", se menee ohi totuttelun myötä, mutta pilaako se muotoilutuotteiden käyttö (silikoniton ja alkoholiton muotovaahto pääasiassa, mutta myös alkoholipitoinen kampausneste) tuon "totuttelun" kokonaan?

Mulla on vielä tähän ketjuun syventyminen kesken, mutta ainakaan vielä ei tullut vastaan mitään kommenttia tosta, voihan olla, että kysymys on kokonaan irrelevantti, mutta tulipa mieleen noita CV:n sivuja lukiessa.
Toivottavasti tästä viestistä saa selvää!

(:P Oikeastaan mua houkuttaisi kokeilla Magian joskus postaamaa ohjetta sokeriliemestä kiharoiden tekoon ;D ja myös muotoilutuotteissa tietysti kokeilla näitä luonnonmukaisia vaihtoehtoja, mutta en saa kuitenkaan aikaiseksi tehtyä kaikkea kerralla (=ei ole rahaa :P), tai ole ihan varma kuinka toimivia ne on, enkä oikeastaan tiedä vaihtoehdoista. Ja hiuslakka on mitä on kuitenkin.)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #347 : 13.01.09 - klo:17:34 »
^ Se sokeriohje on varmaan elleniltä peräisin. :)

Mutta en usko, että muotoilutuotteet mitenkään pilaavat tuota palakokeilua. Mitään hiuslakkaa en ehkä käyttäisi, ettei siitä kerry mitään moskaa hiuksiin, en tiedä miten sitten ne jämät käyttäytyisivät palojen kanssa. Itsekin käytän kiharanvirkistäjää, mutta se on kyllä suht koht luonnollinen. Tarvittaessa minusta kaikki muotoilutuotteetkin voi korvata jollain muulla vaihtoehdolla, esim. kiharanvirkistäjä jätettävällä hoitiksella, muotovaahto esim. Joicon vaahtojätettävällä (boostaa minusta aika hyvin, molemmat versiot siis), siloitteluaineet vaikkapa suihkittavalla jätettävällä. :) Itse olen jo pitkään yrittänyt päästä eroon muotoilutuotteista, ei niillä loppujen lopuksi minusta tee hirveästi mitään, jos on hyvä hoito ja hyvä käsittely (meinaan siis jos laittaa hiukset johonkin tiettyyn malliin) alla.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #348 : 13.01.09 - klo:21:16 »
Itse käytän muotoilutuotteista vaahtoa taikka tyvenkohottavaa ja kiharanvirkistäjää tms. hieman paksuutta antava eikä ole erityistä ongelmaa. Useimmiten olen käyttänyt hoitsikkaakin, paitsi kahdesti kun laiskotti. Tuolloin huuhtelin vain ACV:llä. Missään vaiheessa hiuksiin ei ole tullut lähmää.

Huomasin Honey Butter - saippuan olevan ehkä liiankin hoitava shampoona. Pesin välillä Coconut Milkillä ja hiukset tuntuivat ilmavammilta ja paksummilta. Kuitenkin hiukset tuntuivat kaipaavan himpun enemmän hoitista. Täytyy vuorotella näitä tai käyttää Honey Butteria hoitsikkana.

2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

kultanen

• Vieras
« Vastaus #349 : 13.01.09 - klo:21:46 »
Mulla jostain syystä jää cv.n paloista tahmaa päähän, vaikka vihreän kosmetiikan paloista ei jäänyt. Kammassa oli sellaista tummaa töhnää, jota oli vaikea irroittaa. Kokeilen vielä noi samplet loppuun. Coconut milkistä jää ihanan kiiltävät hiukset, mutta takaraivo likaantuu nopeasti. Nyt on pit'nyt pestä hiukset joka päivä, koska en voi tavata asiakkaita töissä likaisissa hiuksissa. Toisaalta pesen mielummin joka päivä luonnollisella shampoolla, kuin jollain vähemmän luomulla.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #350 : 13.01.09 - klo:22:07 »
^ Se sokeriohje on varmaan elleniltä peräisin. :)

Apua miten menikin sekaisin :P.

Ehkä mä tilaan kasan erilaisia sampleja ja yritän katsoa miten ne alkavat toimia, toivon mukaan hyvin. Tietysti tekisi mieli käyttää kaikkein hoitavimpia (varsinkin kun tukan hamppuuntuminen on taas vain yltynyt  :'(), mutta saa sitten nähdä miten mikin toimii.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #351 : 14.01.09 - klo:00:12 »
^
Oi, noihan vaikuttaa kiinnostavilta. Odotan innolla käyttökokemuksia. ;) Minkäköhän kokoisia palat on? 100g?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #352 : 14.01.09 - klo:00:31 »
^ CV:n paloistahan tässä on keskusteltu koko ketju, vai mitä tarkoitit..? Kannattaa käydä sivuilla katsomassa, siellä kyllä lukee niiden koot, mutta ei tosin suomalaisina yksiköinä.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 14.01.09 - klo:10:16 »
Ehkä toi silkoinen oli väärä sana, kun useimmin mullakin jää jonkun verran pintapörröä, mutta hiusten kuivuttua harja tosiaan menee hiuksista vaivattomasta läpi, niin kuin mitään takkuisuutta ei olis ollutkaan.

Joo, tosiaan niin minäkin tuon käsitin, että tarkoitit, että harja menisi hyvin läpi. Näin siis ei ole minulla, vaan selvitellä saa oikein ajan kanssa ja silti saattaa kärsivällisyys loppua ennen kuin edes puoli päätä on selvänä. Eli siis suosiolla laitan ainakin jätettävää ja mahdollisesti jotain pikahoitista. Esim. tänä aamuna pesin sillä Olive&Babassulla ja nopea pikahoitis, suunnilleen päähän ja huuhtelu, ja sitten jätettäviä ja ei ollut mitään ongelmia. 
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #354 : 14.01.09 - klo:10:56 »
Mulla teki shikakai tollaseks toki takkuiseksi hiukset ja hoitoainetta sai läträtä oikein isolla rukkasella, ennenkuin sai hiukset selviksi...siksipä ne pesut on mulla jääneet kokonaan pois.

Tartteeko sun Ulrika peseytyvyyden takia "hangata" ( kauhea sana ) miten paljon hiuksia pestessä?Aikaisemmin täällä oli mainintaa, että myös pituuksia tarvitsisi pestä kunnolla, että pelkkä vesi ei huuhdo likaa pois.
Mä olen kuiteskin sellain vaan nostellut ja sormeillut pituuksia ja latvoja, en missään nimessä pyörittävin liikkeinen, ettei hennot hiukseni menisi takkuun.
Mä olenkin joutunut pesemään hiukset joka toinen päivä, voisi olla, että jos käyttäisin vähän pesevämpää tekniikkaa
hiusten pesuväli saattaisi päivällä pidentyä, mutta mulle sopii paremmin näin.
2aFii

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 14.01.09 - klo:11:07 »
Ei tarvitse oikeastaan erityisesti hangata/möyhiä ja varsinkaan latvoja. Pesutulokset on kyllä hyviä, joten siinä ei vikaa ja vaahtoa tulee helposti sekä levityvyys on hyvä. Etenkään sellaista lähmää ei tule ja hiukset eivät likaannu ennen aikojaan. Mä yleensä vaahdotan sillä palalla juuren kunnolla ja sitten vasta latvan kimppuun, johon ei tarvitse oikeastaan sitä palalla edes koskea, kun kunnolla on sitä vaahtoa jo päässä ja sen saa levitettyä helposti latvoihin. Eli siis jos itse saisin ne selvitettävät kohdat/takut aikaan, niin ne varmasti olisivat juuressa eikä pituuksissa tai latvoissa. Siis ei nämä palat tosi takkuiseksi vedä, mutta en viitsi ilman hoitista käyttää. Se on tosi jännä, kun ei nämä selvitettävät kohdat varsinaisia takkuja tosiaan ole.

Edit. pitikin laittaa ihan yleinen kysymys palastelijoille, että pesettekö hiuksenne palalla pää alaspäin? Itse olen koittanut myös noin, mutta en tiedä tuliko yhtään parempi tulos...
« Viimeksi muokattu: 14.01.09 - klo:11:10 kirjoittanut Ulrika »
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #356 : 14.01.09 - klo:12:35 »
Mä pesin ensin ei-alaspäin, mutta nyt olen yrittänyt totutella alaspäin-pesuun, kun tuntuu, että huuhtoutuu pikkaisen paremmin noin.
2aFii

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #357 : 15.01.09 - klo:11:24 »
Lainaus
Ajattelin siis aluksi ihan yksinkertaisesti tietysti, että tavallisen shampoon sijaan vain käytän palaa, sitten hoitsikkaa ja pesun jälkeen muotoilu, mutta nyt noiden sivujen selaamisen myötä sain sen käsityksen, että kun palojen käytön alussa "hair feels funny", se menee ohi totuttelun myötä, mutta pilaako se muotoilutuotteiden käyttö (silikoniton ja alkoholiton muotovaahto pääasiassa, mutta myös alkoholipitoinen kampausneste) tuon "totuttelun" kokonaan?

En usko että pilaa. Itse käytän lyhyehköön tukkaani päivittäin paljon muotoilutuotteita: föönäykseen aina alle muotovaahto, sitten kiiltovahalla silottelua ja muotoilua kun tukka kuiva, ja vielä kunnon kiinnitys vahvalla hiuslakalla. Mitään ongelmia shampoopalojen kanssa ei ole ollut alku- eikä muussakaan vaiheessa.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #358 : 15.01.09 - klo:18:13 »
^ Mitä paloja olet käyttänyt? Ja käytätkö hoitoainetta? Kai mä kuitenkin annan näille paloille mahdollisuuden (Voi kun niitä on niin paljon ihania ja mielenkiintoisia :D)

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #359 : 15.01.09 - klo:18:49 »
^ En enää käytä ollenkaan huuhdeltavaa hoitista shampoopalojen kanssa. Etikkahuuhdevesi on osoittautunut aivan loistavaksi. Se selvittää ja kiillottaa hiukset tehokkaasti ja hiukset pysyvät pidempään puhtaina. Huuhdeltavat hoitikset nopeuttavat selvästi rasvoittumista.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.