Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 464553 kertaa)

Poissa octagon

• HAIRahtanut
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #360 : 16.01.09 - klo:21:56 »
Lainaus
^ Mitä paloja olet käyttänyt? Ja käytätkö hoitoainetta? Kai mä kuitenkin annan näille paloille mahdollisuuden (Voi kun niitä on niin paljon ihania ja mielenkiintoisia

Olen käyttänyt Sitrionellan ja Chagrin Valleyn paloja. Koska hiukseni ovat blondatut ja lisäksi tosiaan käytän runsaasti muotoilutuotteita, on hoitavammat palat minulle parhaita. Sitrionellan Blondi, CV:n Olive&Babassu sekä Castille&Calendula (saippuapala, mutta käytän myös shampoona) ovat olleet parhaita kokeilemiani shampoopaloja. Joudun hoitavista paloista huolimatta käyttämään hiuksiin jätettävää hoitoainetta, koska yliblondatut latvat tosiaan on aika sähköiset ja huonon näköiset ilman. Ihan samanlaiset ovat oikeastaan käyttipä palaa tai kalliita kampaamon tuotteita - käytin Kerastasen värihiusten sarjaa ennen enkä huomaa mitään eroa tuloksessa, paitsi enemmän tuuheutta juuressa.

Nyt käytän ainoana hoitoaineena ihan marketin edullista XZ Suklaa & Vanilja hiuksiin jätettävää suihkuteltavaa hoitoa, mikä poistaa sähköisyyden ja "karvaisuuden" latvoista. Eipä tulisi enää mieleen tuhlata rahaa kalliisiin kampaamotuotteisiin, kun mitään huononnusta hiusten kunnossa ei huomaa tälläkään edullisella hoidolla.Noiden etikoiden kanssa en jaksa pelata - pesen hiukset aamulla kiireessä ja ei tulisi kyllä mieleenkään mitkään etikkahuuhtelut.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #361 : 17.01.09 - klo:00:06 »
^ Mikään kallis kampaamosarja tyyliin Kerastase tai Redken ei takaa hiusten täydellistä kuntoa, todellakaan. Kerastasen monissa tuotteissa tehot perustuvat silikonin kiillottavuuteen ja sileyttämiseen, joten varsinaisesti ne eivät hiuksen kuntoa kyllä paranna, joten vertaus niiden ja shampoopalojen välillä ei ehkä ihan osu. ;D Palat kuitenkin ovat periaatteessa vain luonnon öljyjä ja rasvoja, jotka oikeastikin hoitavat hiusta.

Itse käytän palojen kanssa hoitoainetta ihan normaalisti niinkuin tavallisen shampoonkin kanssa. Hiukseni tosin ovat ikikuivat luonnonkiharat. Öljyhoitoja ja muitakin sekoituksia pitkine muhitusaikoineen teen, eikä sekään ole hiuksille yleensä liikaa. Myös jätettäviä tukka imee ihan saman määrän kuin normaalin shampoonkin jälkeen, joten ei kannata suoraan luottaa valmiiksi tehtyihin ohjeisiin, vaan testailla, mikä omassa päässä toimii. :)

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #362 : 20.01.09 - klo:10:28 »
Itse käytän palojen kanssa hoitoainetta ihan normaalisti niinkuin tavallisen shampoonkin kanssa. Hiukseni tosin ovat ikikuivat luonnonkiharat. Öljyhoitoja ja muitakin sekoituksia pitkine muhitusaikoineen teen, eikä sekään ole hiuksille yleensä liikaa. Myös jätettäviä tukka imee ihan saman määrän kuin normaalin shampoonkin jälkeen, joten ei kannata suoraan luottaa valmiiksi tehtyihin ohjeisiin, vaan testailla, mikä omassa päässä toimii. :)

Tämä voisi olla kuin minun näppikseltä. Meillä taitaa olla Magian kanssa aika samanlaiset hiukset. Tosin ainakin minun hiuksia on vielä rääkätty silloin tällöin värjäyksillä ja nyt vielä syksyllä värinpoistolla. Joten en sinänsä yhtään ihmettele, etteivät palat yksinään minulle riitä.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #363 : 22.01.09 - klo:13:08 »
Olen huomannut, että nyt pitkään shampoopaloja käytettyäni ne alkavat kuivattaa hiuksia vähän liikaa. Välillä tulee aika kamalia pörröjä hiuksiin, tai no, oikeastaan aina. Ovatko nämä edes sitten loppujen lopuksi tavallisia shampoita paljon hellävaraisempia, ainakaan kiharoille? Olen nyt vähän hukassa hiustenpesun kanssa, kun mikään ei tunnu täysin sopivan, enkä oikein tiedä millä pesisin. Voisiko joku pliis kehittää sellaisen melkein CO-pesua vastaavan metodin, mutta hieman pesevämmän?

Poissa mois

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #364 : 22.01.09 - klo:20:22 »
Tilasin CV:ltä kaksi täysikokoista Summer Sunshinea. Tänään tuli tilaus, enkä saanut kumpaakaan, sen sijaan sain täysikokoiset Chamomile & Citrus, Castile & Calendula soap, Olive Babassun sekä Coconut Milkin ja lisäksi lapun jossa lukee "Kiitos Suvi!". Suvi siis ei ole nimeni.... Onko jollain muulla käynyt vastaavasti ja miten olette toimineet?
« Viimeksi muokattu: 22.01.09 - klo:20:44 kirjoittanut mois »

Poissa suci

• Haiven
  • *
« Vastaus #365 : 22.01.09 - klo:20:45 »
Hmm, taisit saada mun tilaukseni  :-\ Mulle sen sijaan ei ole tullut vielä mitään pakettia, edes väärää, 15. päivä tilasin. Mitäköhän tuon kanssa tekisi?

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #366 : 22.01.09 - klo:21:00 »
Pistätte pikana Idalle epostia ja kerrotte tapahtuneen. Kai niilläkin vahinkoja sattuu. Ida varmaan osaa ehdottaa jotain fiksua ratkaisua asiaan. AInakin itse kun olen ollut siihen suoraan yhteydessä, niin olen havainnut sen oikein mukavaksi.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa mois

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #367 : 22.01.09 - klo:21:58 »
Oho, ajattelin jopa eka et kysyisin vitsillä tossa viestissäni että onkos täällä joku Suvi, joka on tilannut noi kyseiset tuotteet, heh. ;) No itseasiassa lähetin tonne jo sähköpostia jossa pyysin saada oikean tilaukseni ja ettei mun tarvis noista "sun tuotteista" mitään maksaa. Sä voisit varmaan kans kysyä sieltä että lähettäis sun tilauksen (ellei se oo jo matkalla) + jotain extraa tms..

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #368 : 23.01.09 - klo:00:22 »
Olen pitänyt hieman takuoa tuosta shampoopalasta, eilen aloitin taas ja taas on lähmäisyyttä hiuksissa.. Inhan tuntuista mutta pakko varmaan vaan jatkaa. Kyllä se siitä.
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #369 : 23.01.09 - klo:10:45 »
Olen huomannut, että nyt pitkään shampoopaloja käytettyäni ne alkavat kuivattaa hiuksia vähän liikaa. 

Mä olen tehnyt nyt muutaman viikon niin, että pesen päänahan shampoopalalla ja latvat ja pituudet ainoastaan saippuapalalla.
Pintapörröä tulee edelleenkin, mutta kuivuuteen taipuvaiset latvani ovat tykänneet kovasti. Olen voinut vähentää muhitteluiden ja jopa jätettävien määrää. :)
2aFii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #370 : 23.01.09 - klo:11:25 »
^ Minä en edes ikinä pese latvoja tai pituuksia shampoo- tai saippuapalalla, aina vain juuret ja päänahan. Nykyisin olen vielä useimmiten käyttänyt Honey butter-saippuapalaa, joka on tosi kosteuttava, ja muhittelen sen jälkeen pitkään, mutta silti on pörröä..

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #371 : 23.01.09 - klo:11:46 »
Sain ihan järkyn tahmatukan pestyäni hiukset Honey Butterilla ja laitettuani hetkiseksi O&H:ta latvaan ja tujauksen Potion 9:iä. Taisi tulla liikaa hoitoa, tukka kuin voilla vedelty.

Miinusta näille shampoopaloille siitä, että vievät tukasta hopeataiton todella nopsaan. Pakko välillä käyttää ihan hopeashampoota ja suoraväriä.
« Viimeksi muokattu: 25.01.09 - klo:16:05 kirjoittanut lillamilla »
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #372 : 23.01.09 - klo:12:32 »
^^ mä en kans uskaltanut pestä aluksi pituuksia ja latvoja saippuapalalla, shampoopalasta nyt puhumattakaan!

Nyt oon n. kolmen viikon verran lätkinyt rohkeesti manteli-suklaa saippuapalaa pituuksiin ja latvoihin ja mun hiukset joille ei ennen löytynyt tarpeeksi kosteutta kuin Humectinista, Kevin Murphyn Born Againista ja Giovannin Hydrating calmingista, tykkää vähintään yhtäpaljon tästä palasta.
Tämän kolmen viikon aikana en noita yllämainittuja kolmea luottotuotetta ole käyttänyt kertaakaan! :)

Toivottavasti pitemmässä juoksussa kosteutustehot riittää! ( ellei, niin sitten otan tehomuhittelut kehiin Born Againilla. )

Edit; ja vertailun vuoksi vielä mun hiusten kosteutustarpeesta, monille riittävä LV:n tehis ei riitä mulle hoitiksena
pietemmällä käytöllä( vaikka muutama eka kerta antoikin hyvän tuloksen ) tälle päälle, ei edes öljyillä, hunajalla ja aloella terästettynä.

Edit2: Mä pesen hiukset joka toinen ilta saunassa, ja käytän löylyn ajan esisuojana Lv:n tehistä ( en tiedä auttaako toi mitenpaljon mun hyvään tulokseen, olen laittanut sen sillä ajatuksella, että se on enemmänkin vaan suojaksi kun en hoitiksena ole sillä saanut hyvää tulosta, mene ja tiedä, pääasia, että toimii palojen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 23.01.09 - klo:12:48 kirjoittanut pippuri »
2aFii

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #373 : 23.01.09 - klo:13:18 »
Minäkin olen vähän pohdiskellut noiden shampoopalojen kosteutustehoja. Vähän olen edelleen epäilevällä kannalla. Usein jätänkin palalla latvat ja pituudet pesemättä ja pesen siis vain juuren ja päänahan. Mielestäni hiukset tuntuvat yhtä pestyiltä kuin esim. TIGIn shampoilla, jotka kuitenkin ovat sieltä pesevimmästä päästä mielestäni.

Minullekaan ei LV:n tehis riitä mitenkään. Ainoa kerta, kun sillä olen suht hyvän tuloksen saanut oli kun sotkin sitä pienen määrän O&H:n sekaan ja pitkällä vaikutusajalla. Suuremmat määrät veivät O&H:nkin tehot... Born.againia mulle on nyt matkalla pullollinen ja saas nähdä miten se toimii. Humectinkaan ei suurta vaikutusta tehnyt näihin hiuksiin yksinään, mutta esim. joicon rekun kanssa sillä tuli hyvä lopputulos.

Hmm, voisikin alkaa tekemään noin shampoopalojen kanssa, että ensin laittaisi hoitiksen ja sitten vasta pesisi ja tarvittaessa (eli todennäköisesti) vielä pikahoitiksen ja jätettävät.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #374 : 23.01.09 - klo:14:19 »
Mä tein ennen aina, myös shampoopaloilla, niin, että pesin hiukset ennen löylyyn menoa ja laitoin hoitiksen tai tehiksen muhimaan pyyhkeen alle, löylyttelyn ajaksi. Sitten huuhtelu ja sulkeva pikahoitis.

Nyt päinvastoin, että laitan pesemättömiin hiuksiin esisuojaksi ensin LV-tehiksen, meen löylyyn ja sitten pesen 
juuren shampoopalalla ja latvat ja pituudet saippuapalalla.
Pariin viikkoon en ole laittanut pikahoitista ollenkaan, ja hiukset on vähintään yhtä hyvät.
Pesen illalla, ja pintapörröä on samana iltana aika kauheesti, mutta nukkumisen jälkeen se on tasoittunut seuraavaksi päiväksi suht hyvin...jätettävä aamulla tasoittaa loput pintapörröt, tarvittaessa.

Silloin (nykyään suht harvoin ) kun käytän muotoilutuotteita pesen hiukset ennen löylyyn menoa.

Edit: Mulla on muuten hiusten lähtö pesun yhteydessä vähentynyt  siirtyessäni palojen käyttöön.
Onko kukaan huomannut samaa?
Olen käyttänyt juuren pesuun Olive-Babassua ja Babassu-Marshmallowia...Nettle edelleenkin korkkaamatta.
En tiedä johtuisko aineista vai mulla on kyllä jotenkin hellempi pesutekniikka noilla paloilla kuin juoksevalla shampoolla.

« Viimeksi muokattu: 23.01.09 - klo:14:47 kirjoittanut pippuri »
2aFii