Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465466 kertaa)

Poissa pippuri

• Hiushörhö
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #390 : 28.01.09 - klo:15:11 »
^Jotain tollasta siinä täytyy olla! Täytyy vaihtaa pesevämpään palaan kun tilaukseni saapuu CV:ltä.

Mulla ei ole tällä hetkellä muuta shampoopalaa tuon OB:n lisäksi kuin Babassu-Marshmallow, joka mulle on vielä hoitavampi ja lätsäyttävämpi.
Tai onhan mulla Nettle pala, jos sitä rohkenisi käyttää, kun se tuoksuu niin hurjan voimakkaan yrttiselle.
Mulla on tuoksuyliherkkyyttä ja kun pidin sitä sisällä, niin koko huusholli haisi sille ja piti kiikuttaa se varastoon.
Ajattelin, josko siitä vaikka "haihtuisi" enimmät hajut pois, mutta miun ukkopa oli heivannut sen ulos pakkaseen, kun senkin mielestä se haisi niin voimakkaalle.
Nyt se on ikkunalaudalla ollut pakkasessa viikon verran...täytyy käydä tarkastamassa onko linnut nokkineet sitä
tai mahdollisesti oravat roudanneet sen pesäänsä. ;D
2aFii

kultanen

• Vieras
« Vastaus #391 : 28.01.09 - klo:16:26 »
Kokeilin eilen ekaa kertaa CV:n olive&babassun jälkeen etikkahuuhtelua omenaviinietikalla. Hiuksista tuli kyllä liukkaat, mutta tykkäsin ehkä enemmän tuloksesta ilman etikkaa. Täytynee jatkaa kokeilua. Huomenna testaan herb gardenin.

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #392 : 29.01.09 - klo:17:15 »
Palasaippuat ja CV:n shampoot jättää mun karvat paljon hennomman ja hauraamman tuntuisiksi, vaikkei volyymissä ookaan valittamista.

Shi Shin ylläkertomaan viitaten, mun taasen täytyy todeta, että mulla CV:n palat on tuonut hiuksiin vetolujuutta lisää.
Hiukset ei ole läheskään niin helposti katkeilevat kuin aikaisemmin, siis uskallampa sanoa niitä jopa vahvemmiksi kuin aikaisemmin.

Kyllä nää jaksaa ihmetyttää nää palat ja tukkajutut yleensäkin ::) Niin erilailla ne toimii eri hiuksissa.
2aFii

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #393 : 30.01.09 - klo:19:24 »
Heh, mä taisin saada shampoopalakäännynnäisen. Mun kampaajani pyysi nätisti että saiskos hän multa pari pientä kokeilupalasta, kun mulla on niin uskomattoman hyväkuntoiset hiukset ja oon kertonut etten muuta enää käytä.  ;D Hän haluaa kanssa kokeilla.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #394 : 31.01.09 - klo:03:06 »
 Olettekos huomannut vaikutuksia hiusväriin? Itsellä ainakin tuntui shikakai-pesu ja parit palashampoo kokeilut olevan kaikista pesuista ne eniten väriä irroittavat, ainakin suoravärejä.
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #395 : 03.02.09 - klo:16:59 »
Mä aloin käyttää paloja joulukuussa ja muutaman( 4-5 ) ensi pesun jälkeen sävytin eka kerran Igora Vibrancella.
( <3 Tykkäsin kovasti )

Empä tiedä johtuuko sitten hyvästä sävytteestä vai shampoo-ja saippuapalojen käytöstä, vai molemmista seikoista, mutta mulla on väri pysynyt hieman paremmin ja parempana kuin aikaisemmat sävyttelyt.

2aFii

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 03.02.09 - klo:17:02 »
En mäkään ole huomannut palojen syövän väriä. Täällä myös värjätty Igoran Vibrancella tai Color Glosseilla yleensä.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #397 : 06.02.09 - klo:00:13 »
Kannattaa kokeilla CV:ltä myös Castile & calendula -saippuapalaa hiusten pesuun! Kosteuttaa selvästi: Hiukset ovat todella helposti kammattavissa/harjattavissa märkinäkin. Tuuheutta saa tälläkin palalla ihan mukavasti (hoitavuudesta huolimatta).

Ovatko muut palashampoiden ja -saippuoiden käyttäjät muuten huomanneet, että hiukset on vaikeampi saada kastumaan suihkussa/saunassa käydessä (verrattuna siihen, kun vielä käytti "normi"shampoota)? Ihan kuin hiukset hieman hylkisivät kosteutta. Saman huomaa esim. silloin, kun yritän vähentää hiusten sähköisyyttä levittämällä ihan vähän vettä käsin hiusten pintaan: Osa vedestä jää jännästi pisaroina hiusten pinnalle. Hassua, en muista tällaista ilmiötä tavisshampoiden kanssa olleen.
« Viimeksi muokattu: 06.02.09 - klo:09:20 kirjoittanut Satu81 »
1c M ii    <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 06.02.09 - klo:11:29 »
^ Eiköhän tuo johdu ihan siitä että palashampoissa on öljyjä jotka ei vedellä liukene. Ihan samalla tavalla kuin jos vaikka kädet on öljyiset/rasvaiset käsivoiteesta tms. ja pesee pelkällä vedellä.

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #399 : 06.02.09 - klo:16:14 »
^
Niin olen arvellutkin johtuvan öljyistä, mutta tuntuu hassulta, että hiuksiin jäisi sen verran öljyjä, kun palat pesevät muuten yleensä ottaen aina narskuvan puhtaiksi (oli sitten hoitavampi tai pesevämpi pala kyseessä.) Hauska ilmiö kuitenkin!  ;D

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #400 : 07.02.09 - klo:11:44 »
Mä en ole huomannut suurempia kastumisongelmia, mutta sen kyllä, että jos tukka kastuu ulkona sateessa tai lumimyräkässä, niin se ei ole enää sellainen pehmeä epämääräinen moppi kuivuttuaan, vaan säilyttää jäntevyyden ja ilmavuuden ihan kuin se olisi pesty juuri.

Mä oikeasti rakastan shampoopaloja.  :-*
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #401 : 08.02.09 - klo:02:25 »
Tulipa kokeiltua tänään lauantaisaunassa myös Vihreän kosmetiikan hamppu-turve -shampoopalaa, jonka ostin äidille joululahjaksi. Olen kyllä todella iloisesti yllättynyt pesutuloksesta! Aiempia kokemuksia Vihreän kosmetiikan paloista on vain olut-munasta, joka tuo älyttömästi tuuheutta, mutta myös lähmää aika pahasti. Hamppu-turve ei lähmännyt ollenkaan ja hiukset ovat todella mukavan tuntuiset: tuuheat, jäntevät ja hoidetut. Pitää tilata tätä itsellekin, sitten kun taas tulee ajankohtaiseksi tilata muutakin tämän valmistajan nettikaupasta.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #402 : 08.02.09 - klo:15:00 »
Mikä auttaisi latvojen rasvaisuuteen? Olen pessyt mustalla saippualla tai marseillesaippualla ja huuhdellut etikalla. Muuten olisin tyytyväinen, mutta ne latvat... Kokeilin myös hauduttaa hetken xz suklaavanilija-hoitista lopuksi, mutta ei auttanut. En haluaisi kuitenkaan vaihtaa saippuoita mihinkään kun ne on niin ihanan hellävaraisia ja päänahka tuntuu tosi raikkaalta.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

kamomilla

• Vieras
« Vastaus #403 : 09.02.09 - klo:12:43 »
Oletko kokeillut mitään muuta shampoopalaa kuin tuo musta saippua ja marseillen saippua ? Itse olen vuosia pessyt ihoani tuolla marseillen saippualla ja se on siihen käyttöön ollut todella hyvä, mutta en usko saavani sitä toimimaan hiuksiini.

Itse olen käyttänyt Chagrin Valleyn shampoopaloja ja niissäkin on huima ero, miten palat toimivat minulla. Kaiken lisäksi viimeisin hankintani oli The Bare Naked Soap Co:n shampoopala, johon olen tällä hetkellä kaikkein tyytyväisin. Kannattaa ehkä kokeilla erilaisia paloja, jos siitä saisi avun tuohon rasvoittuvuuteen.

Nemi

• Vieras
« Vastaus #404 : 14.02.09 - klo:14:08 »

Onko teillä kellää palashampoiden käyttäjillä kokemusta siitä kun harjaa hiuksia niin hiuksista tarttuu harjaan tai kampaan kummallista valkoista "nöyhtää" hiusten pinnasta? Mitä sen on?

Olen kyllä pesun jälkeen huuhdellut tosi huolellisesti, sekä vedellä että omenaviinietikalla.

Siis palashampoisto todella jää kertymiä hiuksiin, miten sen voisi estää?

Kun todella tykkäisin muuten käyttää niitä.  :-\