Tuosta silmä-ärsytyksestä: Näin siitepölyaikaan (joka on jo täällä omista oireista päätellen) voi tulla oireita vaikka mistä. Itse olen allerginen vähän kaikelle, mutta siitepölyaikaan minulle on annettu ohjeet esim. välttää tiettyjen hedelmien syömistä käsittelemättöminä, koska ne pahentavat oireita. Ja näille hedelmille en varsinaisesti ole siis allerginen, mutta ne jostain syystä vaikuttavat sillä tavalla ristiin, että oireet pahenevat.
Allergisena voin saada oireita myös tuoksuista ja erittäin vaikeasti kalalle allerginen poikani on saanut useasti urticarian tiloissa, joissa on paistettu kalaa ! Ihokontaktia ei ole ollut eikä kalaa syötetty, pelkkä kalan paistaminen samassa tilassa on aiheuttanut melko vaikeat oireet

Allergialääkäri tätä aikoinaan selitti, että ne kalan molekyylit ovat paistamisesta jonkin verran siirtyneet myös huoneilmaan, joka sitten aiheuttanut oireet.
Eli kyllä kaikki lienee mahdollista myös saippuapalojen kanssa, vaikka todennäköisempää tietty on, että jonkinlainen jäämä on silmään kuitenkin päässyt menemään. CV:n palat minullakin aiheuttavat aikamoista silmä-ärsytystä ja jotkin eivät sopineet ihollekaan ollenkaan. Vastaavasti paljon paremmin minulle ovat sopineet Englannista tilaamani palat, jotka eivät ole niin voimakkaasti tuoksuviakaan.