Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465152 kertaa)

Kiivi

• Vieras
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #435 : 10.05.09 - klo:11:04 »
Pesin tänään shikakailla melkein puolen vuoden tauon jälkeen. Levitin ensin latvoihin kookosöljyä ja annoin vaikuttaa puoli tuntia. Sitten pelkällä shikakailla pesu jonka jälkeen tukka sai kuivua vapaana. Tulos on yhtä ihana kuin ennenkin: juuresta latvoihin asti pehmeä, sileä ja kosteutettu.  :l Luovuin viimeksi yrttipesuista, kun ne eivät pitäneet tukkaa päivää pidempää puhtaana. No, eipä kyllä pidä muutkaan aineet. Nyt kun olen oppinut pesemään hiukset joka päivä, voisin jatkaa taas yrttipesuilla.  :)

Poissa Vovka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #436 : 12.05.09 - klo:21:19 »
Tykkään kyllä Sitrionellan olut-muna-shampoopalasta hirmu paljon. Vaahtoaa kuin unelma (tätä epäilin ennen palojen käyttöä) ja tekee hiukset kuohkeiksi ja ennen kaikkea puhtaiksi! Kokeilin myös hamppu-turve-palaa, mutta se tuntui vähän samentavan tätä vaaleaa kuontaloa.

Tuntuu, että voisin hylätä kokonaan nestemäiset shampoot. Chagrin Valleyn paloja odotellessa...

Kunis

• Vieras
« Vastaus #437 : 13.05.09 - klo:14:29 »
Yhhyh, takaraivolle on alkanut jäädä limavanoja saippuapaloista. Etikka kai auttaisi, mutta sitten tulee sellaiset lätyt, jotka ei kahdellakaan etikattomalla pesulla vielä lähde. Täytyisi löytää se oma keskitie vielä. Koitan nyt käyttää noita testinä tilaamiani CV:n huonommin sopivia koepaloja pois. Tosin voisi kai niitä lahjoitella perheelle, halajaisin niin käyttämää noita paria nappiostosta.

Yhdestä asiasta olen kyllä yllättynyt. Pari noista CV:n paloista haisee aivan oksennukselta. Tuntuu että vähän hikoava päänahka alkaa haista niiden tiettyjen shpalojen kanssa nopeammin ummettuneelta, se haju oikein odottaa pientä hikiaktivointia päänahassa. Onneksi suuri osa on ihanan kukkaisia ja yrttisiä.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #438 : 13.05.09 - klo:14:49 »
Mun oli vaihdettava etikkahuuhtelut sitruunahappohuuhteluun just tuon hikiaktivoinnin vuoksi. Lenkkeilen usein, ja rupes hiukkasen tympimään kun jossain vaiheessa juoksulenkkiä rupes haisemaan etikalta ympärillä.

Koitin tästä jo haulla etsiä tietoa, mutten löytänyt... Miten värjätyt hiukset suhtautuvat shampoopalapesuun? Mieleni tekisi värjätä hiukset, mutten haluaisi luopua shampoopaloista.
« Viimeksi muokattu: 14.05.09 - klo:11:24 kirjoittanut Campino »

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #439 : 16.05.09 - klo:12:26 »
 Mikä pH shampoopaloissa yleensä on?
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #440 : 16.05.09 - klo:13:10 »
^ Jostain luin että pH olisi luokkaa 8

Poissa mois

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #441 : 17.05.09 - klo:18:37 »
Nyt loppu shampoopalojen käyttö! Yli puol vuotta oon näitten kans jo tapellu ja nyt saa riittää. Puhtaat hiukset näillä kyllä saa pariksikin päiväks, mut siihen se sitten jääkin. Aina on kuiteski havaittavissa sellasta pientä tahmasuutta ja takkuisuutta. Ja nyt oon huomannu et hiusten latvoissa on sellasia ihan pieniä valkosia pisteitä. :/ Harmittaa luopua näistä, ois ollu kiva käyttää tämmösiä luonnonmukasia tuotteita, mut minkäs voi jos ei vaan toimi tarpeeks. :(

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #442 : 17.05.09 - klo:21:06 »
Mä pidin kahden viikon Nexxus Botanoil+KeraPhix-kuurin ja vot! Palat toimii tykimmin kuin koskaan.  <3
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #443 : 18.05.09 - klo:14:58 »
Kyllä latvahoidot (yhtään pitemmillä hiuksilla siis) ja kuukausittaiset tehohoidot saa palashampoon kanssakin olla... mikä siinä on että palashampoon odotetaan huolehtivan yksinään kaikesta eikä sitä etikka/sitruunahuuhteluakaan jakseta suorittaa...  ::) 

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #444 : 18.05.09 - klo:18:52 »
^Minulla on pitkät hiukset ja palashampoot riittävät kyllä minulle yksinään. Tai itseasiassa käytän palasaippuoita, koska ne öljyisempinä sopivat paremmin päänahalleni ( Castile & calendula on lemppari :-*). Hiukseni ovat nyt monen kuukauden palojen käytön jälkeen yhtä hyvässä kunossa kuin aikaisemmin, jolloin muhittelin vähintään puoli tuntia hoitista joka pesun jälkeen. Sitruunahappohuuhtelua olen kokeillut, mutta en koe sitäkään tarpeelliseksi itselleni. Latvasuojana on aina pari tippaa öljyä.
Hiukseni ovat lähes kokonaan omanväriset, joten tilanne on tietysti eri paljon käsittelyjä kokeneilla hiuksilla. Pointtina tässä kuitenkin oli, että ihan pelkillä paloillakin pystyy pitämään pitkät hiukset hyväkuntoisina.
2c F ii

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #445 : 18.05.09 - klo:19:58 »
Jos tarkoitatte mua, niin kyllä mä pistän sen ACV:n joka hemmetin kerta kun mä pesen palalla. Tuntui vaan että kun ne reppanat purkit itki yksinäisyyttään hylättynä siellä kaapin perällä, niin oli pakko...
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #446 : 19.05.09 - klo:10:34 »
Mä oon nyt noin puoli vuotta paloja käytettyäni huomannut, että paloista on tullut mulle täysin korvaamattomia kahdestakin syystä, vaikka en välttämättä niin haluaisikaan, koska musta normishampoo pullossa olis vaan yksinkertaisesti kivempi käyttää ja säilyttää, mut minkäs teet kun hiukset tykkää  :D

1.  en pysty allergioideni takia käyttämään useimpia, hoitotehoiltaan ja kosteutukseltaan riittävän hyviä hoitiksia ja tehiksiä niin paljon kuin kuivuuteen taipuvaiset hiukseni tarvitsisivat jos käyttäisin "tavallisia shampoita".Paloja, etenkin saippuapaloja käyttämällä hiukseni vaativat huomattavasti harvemmin näitä tehiksiä.

2. silloin tällöin tehdyt useammankuinyhdenpesun-syrjähyppykaudet Mopin Hydrating shampoon pariin on vahvistanut epäilykseni siitä, että mulla lähtee hiuksia huomattvasti vähemmän paloilla pestessä ja se on mulle tosi tärkeä pointti,sillä haluan pitää hiukseni pitkinä, nyt etenkin kun olen saanut ne paljon hyväkuntoisemmiksi.

Edit: tarkennan, että mä siis tartten ja käytän hoitiksia ja tehiksiä myös palojen kanssa,estämään latvojen kuivumista ja taltuttamaan pintapörröä. Mutta, mutta... tarvitsen harvemmin esim.Kevin Murphyn Born Againia ja Giovannin Smooth as Silkiä( ainaskin mun hiuksilleni tehokkaampia ja parempia ). Näiden muhittelusta mun hiukseni tykkäisi tosi paljon, mutta hajusteyliherkkyyden takia mun pitää niiden käyttöä rajoittaa.Pärjään siis palojen kanssa "huonommillakin" hoitiksilla ;)

« Viimeksi muokattu: 19.05.09 - klo:16:15 kirjoittanut pippuri »
2aFii

Kunis

• Vieras
« Vastaus #447 : 19.05.09 - klo:15:26 »
Onhan tämä hyvin palakohtaista, mutta ilmeisesti monessa palassa on perheenjäsenilleni tukalle sopivia aineksia, sillä he todellakin pärjäävät niillä ilman lisämömmöjä pitkienkin hiusten kanssa. Hyvinpä nuo pitävät latvatkin kuivumasta kauniina ja eloisina. Ja eipä tehisten tarpeettomuus välttämättä ihmetytäkään kun noissa on niin paljon öljyjä.

Lainaus
mikä siinä on että palashampoon odotetaan huolehtivan yksinään kaikesta eikä sitä etikka/sitruunahuuhteluakaan jakseta suorittaa...

Mikä siinä on että pyöritellään silmiä ja päivitellään muiden ymmärtämättömyyttä, jos kaikilla ei vaan asiat mene ihan samalla lailla kun itsellä?

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #448 : 19.05.09 - klo:16:45 »
Eh... just  ::)
No siitä siis ei todellakaan ollut kyse, että kaikilla tarvisi toimia kuten itselläni.
Ainoastaan siitä, että usein tulee vastaan käsitys, että palashampoon pitäisi riittää yksikseen hoitamaan kaikki hiusasiat pesusta muotoiluun, kun tavanomaisilla tuotteilla hyväksytään usean putelin arsenaali. Tämä mielipide ei nyt ollut kohdistettu keneenkään henkilökohtaisella tasolla ja pyydän anteeksi, jos olen esittänyt asiani sillä tavoin, että se voidaan loukkaavana tulkita. Loukatuksi tulleet voivat ottaa yhteyttä myös yksityisviestin kautta. En pure.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #449 : 19.05.09 - klo:18:38 »
Mä en oo koskaan suorittanut etikka/sitruunahuuhtelua, enkä käsitä miksi se minun pitäisi tehdäkään, kun yksistäänkin toimii mainiosti.
20 vuotta hiukset päässä!