Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 466506 kertaa)

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #450 : 20.05.09 - klo:13:05 »
Alkoi kiinnostaa nuo shampoopalat kun kahlasin ketjun läpi, mutta mietityttää sopivatko ne minulle, koska hiukseni ovat niin superkuivat. Olen kokeillut joitakin "luonnollisempia" shampoita esim. korres, mutta pesun jälkeen hiukseni ovat aina kamala kuiva takkupesä, johon tarvitsee litroittain hoitoainetta, jotta saa niistä edes ihmismäisen näköiset. Joten siis hieman arastelen näitä shampoo - ja saippuapaloja. 
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #451 : 20.05.09 - klo:13:25 »
^Mullakin on tosi kuivat hiukset ja mä saan tavallista shampoota käytettyäni kans kaataa kourallisen hoitsikkaa jos meinaan saada takut selviksi.Tosin, en ole pariin vuoteen tavallista shampoota enää käyttänytkään, joten pahin takkuvaihe on historiaa.Oon saanut just tota kuivuutta kuriin käyttämällä shampoo- ja etenkin saippuapaloja.Mun hiuksille ne on paljon vähemmän kuivattavia kuin esim.aikaisemmin, ja sillointällöin käyttämäni Mopin Hydrating shampoo.Mun lemppari on CV:n suklaa-manteli saippuapala. <3 Kannattaa tilata useita erilaisia sampleja, sillä mulle ainaskaan ei kaikki palat ole todellakaan olleet sopivia.( ei myöskään allergian takia, sillä joissakin yrttisissä paloissa, esim. netlessä on aikas voimakas tuoksu )
2aFii

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #452 : 20.05.09 - klo:17:15 »
Mä muuten huomasin kanssa että multa lähtee _nelinkertainen_ määrä hiuksia normishampoolla pestessä. Hyvin huomas nyt Nexxu-syrjähypyn aikana. Vähäx oli taas ihanaa iskeä Cafe Moreno päähän ja naaaaaauuttia... :O
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #453 : 21.05.09 - klo:14:18 »
Pitääkö noitten palojen kanssa tehdä joka kerta etikkahuuhtelu?
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Kunis

• Vieras
« Vastaus #454 : 21.05.09 - klo:14:28 »
Sehän ihan riippuu siitä, mikä jokaiselle parhaalta tuntuu. Veikkaan että jollei palasta jää sellaista tympeää lähmää tukan pintaan, eikä etikkaa siten pakolla tarvitse, on sitä vähän höhlä käyttää poistamaan tukan pintaan mahdollisesti päällepäin näkymättömästi jääneitä hoitavia öljyjä. Nehän toimivat sitten kuin jätettävinä

Ite olen löytänyt sellaiset tuotteet, joiden kanssa ei tarvitse huuhtelua, mutta muilla, lähmäävillä paloilla, huuhtelen kyllä. Mutta kuten edellä valittelin, etikka jättää tukasta kurjan lättänät -> rasvoittuu vähän nopeammin. Jotkut tykkää käyttää etikkahuuhtelua joka tapauksessa. Mikää etikettivirhe etikkalotrauksen poisjättö ei kuitenkaan ole ;)
« Viimeksi muokattu: 21.05.09 - klo:14:30 kirjoittanut Kaarne »

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #455 : 23.05.09 - klo:23:53 »
Luin pääni sekaisin tästä ketjusta. :D Paljon vaihtoehtoja eri paloista mutta en tiedä mistä aloittaa.
Osaisiko juurekset neuvoa millainen pala voisi sopia pitkälle tukalle, joka on latvoista kuiva, kärsii jatkuvista värjäyksistä, on pörrönen  mutta on päänahasta hyvin rasvoittuva? En haluaisi yhtään limaisia tai lähmäsiä hiuksia (sitä nämä on muutenkin), mutta toisaalta nyt kesän ajan mulla olis aikaa kärsiä lähmätukasta jos tulos jossain vaiheessa on silkkitukka.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #456 : 24.05.09 - klo:11:03 »
Minä suosittelisin kokeilemaan päänahan pesuun jotain pesevämpää shampoopalaa, ja hieromaan sitten erikseen pituksiin kuiville hiuksille tarkoitettua shampoopalaa tai ihan saippuapalaa. Kannattaa kokeilla myös kosteuttavimmilla shampoopaloilla pesua, vaikka päänahka olisikin rasvoitttuva.
2c F ii

Kunis

• Vieras
« Vastaus #457 : 24.05.09 - klo:11:56 »
Mielummin tietty vähäsen kosteuttavilla kun liian kuivaksi vetävillä, ettei tule kireää ihoa tai ettei talineritys ylly entisestään korjaamaan kuivaa päänahkaa taas vähän rasvaisemmaksi. Ja tämä riippuu kokonaan omasta päänahastasi. Esimerkkiä voisin tehdä kotimaisista: latvoille http://www.vihreakosmetiikka.fi/product_info.php?cPath=26&products_id=171 ja tyville ja hiuspohjalle http://www.vihreakosmetiikka.fi/product_info.php?cPath=26&products_id=107 Teepuu-uutteet saattavat kuitenkin olla monen hiukselle liian ärhäköitä ja kuivattavia.

Öljyiselle hiuspohjalle paljon kehuttu CV:n Babassu&Marshm ei itelläni toimi, mutta Rosemary Mint on unelma. Beatrixinkin vinkkaaman mukaan latvoille sitten rasvaisemmat saippuat (vaikkapa oliivituotteet) käy hyvin kosteuttajina.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #458 : 30.05.09 - klo:16:46 »
Ajattelin tiöata noita CV:n paloja, kun niistä tuntui löytyvän eniten kokemuksia. :)
Sellaista tässä mietin, että voikohan noita paloja käyttää koirien pesemiseen? CV:n sivuilla oli koirille omia pesupaloja, mutta miten ne sitten eroaa?

edit. Tästä on varmaan puhuttukin aiemmin, mutten haulla löytänyt. Eli mikä olikaan saippua- ja shampoopalan ero?
« Viimeksi muokattu: 30.05.09 - klo:16:49 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Kunis

• Vieras
« Vastaus #459 : 30.05.09 - klo:17:11 »
CV:n sivuilla kerrotaan tällaista. http://www.chagrinvalleysoapandcraft.com/soapvsshamp.htm Monethan käyttää noita sekaisin, ja mikäs siinä kun sopii. Itse ainakin tarvitsen iholle enemmän kosteutusta, mutta hiuksille pelkät saippuat tekevät vain lähmää ja sekaisen suttupesän. Ehkei noidensaipuoiden ja shpalojen ero siis aivan tuulestatemmattua ole.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #460 : 01.06.09 - klo:12:35 »
^^ Mä olen kokeillut hurttiin niitä koirashampoopaloja ja hyvin toimi. Oli helpompi pestä kuin apteekin litkulla. Mulla on se seetrin tuoksuinen pala, se jättää sellaisen miedon tuoksun turkkiin, mutta ei koirat siitä näyttäneet olevan moksiskaan. Onko siinä sitten sitä hyttyskarkotusefektiä, en ole huomannut.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #461 : 01.06.09 - klo:13:32 »
^ Jostain luin että pH olisi luokkaa 8
Eikös tämä noin korkealla pH:lla tee jatkuvassa käytössä hallaa päänahalle?  :-\ 
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #462 : 01.06.09 - klo:14:51 »
^ Iho palauttaa oikean ph:n puolessa tunnissa. EIhän kehon iho eikä kädetkään kärsi saippuan käytöstä.  :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #463 : 01.06.09 - klo:17:42 »
Koskeaa luokkaa? Olenko nyt täysin tumpelo, vai eikö neutaali ph olekin 7?

20 vuotta hiukset päässä!

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #464 : 01.06.09 - klo:19:47 »
Joop, lievästi emäksinen. Tässä taas yksi syy, miksi kannatan kiisteltyä hapanhuuhtelua. Riippuu varmaan päänahan palautumiskyvystäkin, luultavasti se vaihtelee eri ihmisillä. Mutta jos käy niin, että shampoopalan käyttö aiheuttaa hilsettä, hiustenlähtöä ja vastaavia ongelmia, eikä hapanhuuhtelua ole käytetty, niin voi olla tuo pH-kysymys.