Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465147 kertaa)

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #465 : 02.06.09 - klo:00:58 »
 Shampoopalan pH on korkeampi kuin ihon pH, kun monet shampoot ym. tuotteet on  tuota 5,5:n luokkaa, siinä mielessä siis korkea. Ja happamuustasapainoa koskevissa epäilyissäni viittaan tähän soodapesutestiin: http://kemikaalicocktail.blogspot.com/2009/03/voiko-shampoon-korvata-ruokasoodalla.html
 Toisaalta sitten on tällainenkin suuntaus: http://www.kehologi.fi/index.html
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #466 : 02.06.09 - klo:12:23 »
^ Todella kiinnostavat linkit, kiitos! Niin kai se on, ettei yhtä ainoaa totuutta liene olemassa. Tuo kemikaalicocktailin juttu lienee lähempänä ns virallisen lääketieteen näkemystä.
« Viimeksi muokattu: 02.06.09 - klo:12:24 kirjoittanut maatiaismadonna »

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #467 : 11.06.09 - klo:11:30 »
Pesin eilen ensimmäistä kertaa palashampoolla: CV:n honey beer eggillä ja latvoihin hieroin olive babassua. HBE:tä oli tosi vaikea saada vaahtoamaan (iso pala) ja hinkkasinkin sitä päähäni hyvän tovin, kun tuntui ettei se millään levity. Hiukset tuntui jo suihkussa todella nahkeilta. Kuiviin latvoihin hieraisin pikkuisen tuota Olive babassua ja se vaahtosi ihan kiitettävästi ja oli muutenkin palana jollain tavalla pehmeämmän oloinen. Lopuksi laitoin latvoihin vielä Nexxus Ensure-hoitoainetta, kun siinähän pH on 3, joten ajattelin kokeilla sitä etikkahuuhtelun sijasta.
Kun hiukset olivat vielä märät, pystyi ihan selkeästi tuntemaan, kuinka hiukset korvien yläpuolelta olivat todella nahkeat ja korvista alaspäin taas todella sileät ja hyvän tuntoiset hoitoaineen jäljiltä.

Pesin vartaloni samalla Honey butter- palalla ja pyyhkäisin kasvotkin läpi samalla. Ja suihkun jälkeen oli pakko laittaa kerros rasvaa, kun naama tuntui todella kuivalta ja kiristävältä!

Tänäaamuna hiukset tuntuvat likaisilta, mutta silti hiukan kuohkeilta, ja päänahka kutiaa. Omasta mielestä huuhtelin hiukset hyvin, mutta en ehkä tarpeeksi. Hieman epäonnistunut oli tämä kokemus, mutta eiköhän tää tästä.

edit.
Nyt kokeilin yksinään Olive babassua. Tämä pala vaahdottui hyvin ja oli helpompi levittää tukkaan, mutta hiukset tuntuivat jo märkinä todella nahkeilta ja etikkahuuhtelun jälkeenkin olivat lähmäiset.
Nyt kun hiukset ovat jo kuivemmat; ne näyttävät ja tuntuvat likaisilta. Latvat ovat pörröiset ja pienet hiukset sojottavat tehden tukaista "karvaisen" oloisen. Latvat menevät tahmapötkylöille. :( Sen sijaan hiukset noin muuten tuntuvat kuohkeilta ja hyvä rakenteisilta. Mutta siitä ei ole paljoa iloa, silä tiedän että viimeistään huomenaamulla tukka on likaisempi ja päätämyöten valuva lähmäkasa.

edit2. Oli pakko pestä hiukset uudelleen kun olivat niin lähmäiset. Pesin tällä kertaa Herb Gardenilla ja latvoihin hieraisin olive babassua. Lopuksi huuhtelin reippaasti etikkavedellä. No nyt ei ole enää yhtään lähmäiset hiukset, vaan melko lättänät ja latvoista koppurat. Liikaa etikkaa?
Noh, ehkäpä neljäs kerta onnistuu :D
« Viimeksi muokattu: 11.06.09 - klo:18:37 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #468 : 12.06.09 - klo:09:56 »
Olen itse tätä nykyä tykästynyt bare nakedin palashampooseen, on mun mielestä jotenkin helpompi kuin nuo chagrin valleyn palat. Tämän kanssa myös hoitsikat toimivat ainakin minun päässäni hyvin, ja siitähän hiushöperö tykkää..:) Myöskään lähmätukkaa ei ole tarvinnut pelätä, edes etikkahuuhtelua en enää nykyisin käytä. Sitäpaitsi tässä palassa on ihanan raikas tuoksu, herättää mukavasti aamuisin ;)
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #469 : 18.06.09 - klo:00:15 »
Tää nyt sitten tilasi muutaman shampoo- ja saippua palan chagrin valleyltä. Tosi söpöä, että käyntikortissa, joka mukana tuli luki takapuolella suomeksi kiitos  :D Tuli hyvä mieli paikasta ja muutenkin. Eilen sitten kokeilin cafe morenoa, joka pesi suht hyvin, tuntui ettei hiuslakan jämiä oikein meinannut putsata, mutta siis pehmeä tuli siis hiusten päälliosasta. Latvoihin laitoin scarborough fairia, otin oikeastaan aika summassa jonkun niistä saippuapaloista mukaan. Jätti latvat hyvin jännän tuntuisiksi. Ei ollenkaan liukkaiksi ja pehmeiksi niinkuin normi hoitikset. Piti sitten varmuuden vuoksi laittaa vielä perään Tigin headshottia :) Mutta täytynee jatkaa kokeiluja ihan niinkin ettei laita tuota normi hoitista.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #470 : 18.06.09 - klo:08:47 »
Yritin tehdä eilen tehismuhituksen sekoittamalla Aubrey Organics White Camellia -hoitista (todella paksua ja hoitavaa), aloe veraa, teelusikallisen amlaa ja teelusikallisen cassiaa. Hajusteeksi lykkäsin mandariinin eteeristä öljyä. Lopputuloksena kamalan kovat ja karkeat hiukset, joita eivät pehmentäneet edes todella suuri määrä luumunsiemenöljyä ja kaakaovoita. En huomannut mitään erityistä kiiltoa tai kunnon paranemista tai edes sävyä, hiuksista tuli vain älyttömän kovat. Taitaapi mennä eteenpäin cassia, amla ja indigo, kun en saa niistä yhtään mitään hyödyllistä irti.

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #471 : 19.06.09 - klo:23:00 »
Olen itse tätä nykyä tykästynyt bare nakedin palashampooseen, on mun mielestä jotenkin helpompi kuin nuo chagrin valleyn palat. Tämän kanssa myös hoitsikat toimivat ainakin minun päässäni hyvin, ja siitähän hiushöperö tykkää..:) Myöskään lähmätukkaa ei ole tarvinnut pelätä, edes etikkahuuhtelua en enää nykyisin käytä. Sitäpaitsi tässä palassa on ihanan raikas tuoksu, herättää mukavasti aamuisin ;)
Tää on mun lemppari myöskin :-*. Tässä on ihanan pehmeä vaahto, eikä jätä lähmää edes ekalla kerralla! CV:n palat lähmäsi mulla ainakin ekat viikot, en siis ole ollenkaan innostunut mihinkään etikkahuuhteluihin, en ole edes kokeillut. Mutta Bare nakedin kanssa ei siis todellakaan tarvi kikkailla mitään. Just tilasin jo uudenkin palan, kun molemmat miehen kanssa noita käytetään. Ostin muutaman Pure nuff stuffin shampoon myöskin, ne on vielä kokeilematta.
1b M ii

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #472 : 21.06.09 - klo:16:20 »
Kokeilin taas pitkän tauon jälkeen yhtä CV:n shampoopalaa. Tuolla joskus aiemmin kerroinkin niiden ärsyttäneen silmiä ja siksi lopetin käytön. Nyt silmät eivät pahemmin ärsyyntyneet mutta nyt taas tavallisiin shampoisiin tottuneena, olikin yllättävän työläs prosessi tuo peseminen. Hiukset ovat nyt kesällä erittäin rasvaiset, se vielä tekee pesemisestä entistä haastavampaa. Silti tuo ihana rakenne ja paksuuden tunne hiuksissa on jotakin mitä millään shampoolla ei saa aikaan. :) Mietinkin sellaista vaihtoehtoa jossa pesisin hiukset tavallisella shampoolla ja käyttäisin kosteuttavimpia paloja sekä saippuapalaa honey butteria hoitoaineen tavoin pesun jälkeen hiuksiin tuomaan rakennetta ja vahvuutta, varsinkin latvoihin. Ei tarvisi hangata ja varsinaisesti pestä palalla.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #473 : 21.06.09 - klo:18:52 »
Tää on mun lemppari myöskin :-*. Tässä on ihanan pehmeä vaahto, eikä jätä lähmää edes ekalla kerralla! CV:n palat lähmäsi mulla ainakin ekat viikot, en siis ole ollenkaan innostunut mihinkään etikkahuuhteluihin, en ole edes kokeillut. Mutta Bare nakedin kanssa ei siis todellakaan tarvi kikkailla mitään. Just tilasin jo uudenkin palan, kun molemmat miehen kanssa noita käytetään. Ostin muutaman Pure nuff stuffin shampoon myöskin, ne on vielä kokeilematta.

Sitten ku olet Pure nuff stuffin shampoita (shampoopaloja?)  kokeillut niin kerro kummasta tykkäsit enemmän, Pure nuff stuffista vai Bare nakedin shampoopalasta! :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #474 : 21.06.09 - klo:23:56 »
Kokeilin taas pitkän tauon jälkeen yhtä CV:n shampoopalaa. Tuolla joskus aiemmin kerroinkin niiden ärsyttäneen silmiä ja siksi lopetin käytön.

Mullakin CV:n shampoopalat aiheuttaa silmien ärsytystä, todella kipeää sellaista. Muista merkeistä en tiedä, koska en ole ehtinyt vielä kokeilla. Mutta mikään shampoo ei ole moista aiheuttanut.

Yhä Olive babassu tekee oikein extralähmä tukan, samoin honey beer egg. Herb garden sen sijaan toimii todella hyvin etikkahuuhtelun kanssa. Mutta vähän kyllä tuntuu siltä, että vaikka se rakenteen tuntu hiuksissa onkin ihana niin vähän kyllä tympii käyttää paloja, kun tulos on epävarma. Luulen, että jos kesän aikana ei palat ala toimia niin siirryn takaisin tavallisiin :/
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #475 : 22.06.09 - klo:15:37 »
Mullakin CV:n shampoopalat aiheuttaa silmien ärsytystä, todella kipeää sellaista. Muista merkeistä en tiedä, koska en ole ehtinyt vielä kokeilla. Mutta mikään shampoo ei ole moista aiheuttanut.

Tämä on kyllä erikoista, ja tietenkin yhä enemmän vakuuttaa siitä, että paloissa on jotakin silmiä ärsyttävää ainesosaa.  :-[  Ehkä siitä pitäisi sittenkin laittaa palautetta valmistajalle, onhan tuo sen verran outoa kun  hajusteettomatkin sitä aiheuttavat. Mä nimittäin olen ehtinyt käyttää ainakin sitrionellaa ja jotain toista suomalaista merkkiä eikä kumpikaan aiheuttanut mitään ärsytystä silmiin.  Käytin eilen honey butteria hoitoaineena mutta ei se ainakaan nopealla vaahdotuksella tuonut mitään ekstarakennetta shampoopestyihin hiuksiin. Täytyy vielä testailla.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #476 : 24.06.09 - klo:12:27 »
Kuinkahan paljon Chagrin valleysta tulee postareita samplepaloille?

2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 24.06.09 - klo:12:46 »
^ Muistaakseni Flat rate -kuoreen mahtuu 16 samplea...
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Kunis

• Vieras
« Vastaus #478 : 24.06.09 - klo:13:02 »
...ja postitushan maksaa $12,95. Kantsii katsoa tilaukselle hyvä päivä kurssien suhteen, että tilaussumma ois euroissa mahdollisimman pieni ;)

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #479 : 24.06.09 - klo:13:11 »
^^
^
ok, kiitos vinkeistä.

Pitää vielä lukea tämä ketju loppuun, että uskaltaa tilata. Vaikka taitaa aika lailla olla arpakauppaa, toimiiko joku tuote tukassa vei ei.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...