Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465159 kertaa)

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #495 : 10.07.09 - klo:15:49 »
^ ^ Kiitos Satu81!

Kuulostaa ihanalta tuo Sea salt seaweed!  :)

Täytyy tunnustaa, että pistin tilauksen menemään heti ekojen kesätyörahojen tultua ja pakettikin saapui jo..!  ;D

Sampleista olen nyt n. viikon ajan kokeillut Aloe aloe aloeta (sekä kasvoille että vartalolle). Tuoksu on mieto ja raikas! Puhdistaa hyvin kasvojen ihon ja tuntuu, että kaikki ihomadot pullahtavat pintaan, kun on pessyt kasvot tuolla.  :o Sitten ne voikin hellästi puristaa/rapsuttaa pois.  Vartalolta huuhdellessa iho tuntuu vähän nahkealta, mutta ei se ainakaan mua haittaa.

Pakettien kääröissä odottelee vielä Avocado Oats & Shea, Rhassoul Yoghurt ja Goat Milk Oatmilk and Honey.

Shampoista kokeiluun pääsee kohta Cafe Moreno ja sitten Nettle ja Mud & Clay!

Pitää seuraavalla kerralla tilata sample tuosta Sea saltista ja cucumber yogurt limeä mietin myös!

Palaset säilyy kivasti pusseissaan vanhassa meikkipussukassa kylppärin hyllyllä. Ja pussin kun avaa niin sieltä tulee ilmoille CV-tuoksut!!  ;D
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #496 : 12.07.09 - klo:21:29 »
Noilla shampoopaloilla saa paljo tuuheamman ja paksumman tuntuiset hiukset. Ei m usta niinkään näytä paksuilta, mutta tuntuu. Ihan kiva  :D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Kunis

• Vieras
« Vastaus #497 : 13.07.09 - klo:11:28 »
Nyt kesäsateiden aikaan tuntuu että pörhööntyy helpommin, mikä on tietty looginen jatkumo paremmalle kihartumiselle. Äh. Kaikkea ei voi saada tietty, mutta tämä on ehkä tympeimpiä asioita hiuksissani. En kyllä ole ihan heti vaihtamassa muuhun tuotteeseen, koska nykyisellä saa pidettyä päänahan aisoissa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #498 : 16.07.09 - klo:09:58 »
Nyt kesäsateiden aikaan tuntuu että pörhööntyy helpommin, mikä on tietty looginen jatkumo paremmalle kihartumiselle. Äh. Kaikkea ei voi saada tietty, mutta tämä on ehkä tympeimpiä asioita hiuksissani. En kyllä ole ihan heti vaihtamassa muuhun tuotteeseen, koska nykyisellä saa pidettyä päänahan aisoissa.

^
Näin se vaan on, huomattu on.
Itse tosin olen alkanut kaivata omia, kihartuvia ja pörrööntyviäkin hiuksiani. Nää siis on ollu pidempään suoristetut ja värjätyt, vähän aikaa sitten pätkäisin tukkani ja lopetin värjäämisen. Shampoopalat sopinee hyvin tähän luonnollisemman lookin tavoitteluun ;)

Olen testannut myös Cafe Morenon. Ihan ok kamaa, tosin viime pesussa en onnistunut saamaan takaraivoa kunnolla puhtaaksi, muualta kyllä. En mä mitään eroa huomaa Babassu & Marshmallowiin verrattuna, molemmat ok.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #499 : 18.07.09 - klo:21:50 »
Olen astumassa tähän shampoopalojen maailmaan, CV:lle on tehty ensimmäinen sampletilaus ja eilen pesin hiukset Akamutin Black African Soapilla. Musta afrikkalainen +  OH pikahoitiksena teki hiuksistani entistä kiharammat ja jämäkkyyttä tuli lisää, tykkäsin  :T
Mutta noin vastaisuuden varalta haluaisin kysellä etikka- ja sitruunahappohuuhtelusta, miten noin käytännössä teette sen? Miten tymäkän/laimean liuoksen teette? Aika hyvin mielestäni tätä ketjua olen selaillut, mutta en ihan konkreettiseen ohjeeseen törmännyt.

*kiitokset Letulle ja maatiaismadonalle, nyt sitten vaan odottelen niitä paloja saapuvaksi, että pääsen kunnolla testailemaan  :)
« Viimeksi muokattu: 19.07.09 - klo:12:36 kirjoittanut suhina »

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #500 : 19.07.09 - klo:12:02 »
Tällaiseksi tämä happohoito on muodostunut: Mulla on kylppärissä sitruunahappupurkki ja iso muki. Ennen suihkuun menoa sekoitan mukilliseen lämmintä vettä 1tl - 1rkl sitruunahappoa ja annan liuoksen odottaa hyllyssä pesun ajan.

Jos teen oikein perusteellisen pesun ja käytän paljon palashampoota, käytän vahvempaa liuosta. Tuntuu tehostavan pesutulosta ja pitävän kauemmin puhtaana. Jos taas tuntuu tarvivan vaan vähemmän pesutehoja, pesen vähemmän aikaa palashampoolla ja käytän laimeampaa happoliuosta.

Kaadan liuoksen päähän joka puolelle hiuksia ja vähän käsin vielä levittelen sitä. Annan vaikuttaa jonkin aikaa ja huuhtelen sitten puhtaalla vedellä pois. Sitruunahapon hyvä puoli on hajuttomuus! Etikkakin toimisi mutta en jaksa sitä hajua enää.

Pitääpä vielä lisätä reissuvinkki:
Olin matkalla ja ei ollut mukana sitruunahappoja, pelkkää tavallista käsintehtyä saippuaa "Mantelimussu". Ostin kaupasta sitruunan ja puristin siitä mehua. Eli pesin sitten tuolla saippualla ja käytin hapanhoitoon sitruunamehu-vesi-seosta ja tulos oli oikein hyvä! Ainut että likaantui jo seuraavana päivänä, eli ei ollut kovin tehokas.
« Viimeksi muokattu: 19.07.09 - klo:16:46 kirjoittanut maatiaismadonna »

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #501 : 03.09.09 - klo:19:52 »
Kokeilin tänään ensimmäisen kerran amlaa. Levitin amlan puhtaisiin, pyyhekuiviin hiuksiin ja annoin vaikuttaa kolme varttia. Huuhtoessa tukka tuntui ihan mielettömän sileältä ja liukkaalta. Tein vielä omenaviinietikkahuuhtelun. Amlamössön levittäminen oli hankalaa kun hiukset tuntui menevän takkuun. Tummanruskeaa sävyä tuntui vahvistavan. Odotin voimakkaasti värjäävää vaikutusta, en tunne oikein vielä miten nämä yrtit toimivat.

Ensi pesussa kokeilen shikakaita.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 04.09.09 - klo:11:11 »
^ laiska käyttää shikakai-amla-seosta kosteisiin hiuksiin eli 2 in 1 ;D ja lyhyehkökin aika riittää. Tulos on aina bueno.
this too shall pass.

Strix

• Vieras
« Vastaus #503 : 05.09.09 - klo:20:25 »
Tilasinpas tuolta Chagrin Valleysta Carrot Milk and Honey shampoopalan. Nyt pitää vaan odotella.
Mietin että josko olis vaihtanut vanhat shampoopalat sulfaatittomaan nesteshampooseen, mutta annoin kuitenkin tälle vielä tilaisuuden :)

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #504 : 07.09.09 - klo:18:33 »
No niin, kiitti vaan teille, saitte minutkin innostumaan ja  tilaamaan CV:ltä :D Otin samplet Babassu and Marsh Mallowsta,
Carrot Milk and Honeystä, Chamomile Citruksesta ja Coconut Milkistä. Minulla on lyhyt hennattu tukka, johon käytän päivittäin vahaa ja lakkaa. Hiuslaatu on ohut mutta runsas ja jäykkä. Liikun paljon eli hikoilen ja tukka pitää pestä joka aamu. Mielenkiintoista kokeilla miten näiden kanssa käy!

Tilaussysteemi oli kyllä niin monivaiheinen, että oli mennä hermot.

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #505 : 11.09.09 - klo:08:11 »
Pienen tuoksukaupan Mallas-shampoopala saapui eilen. Saara oli huomaavaisesti liittänyt pakettiin pienen pussillisen sitruunahappoa hapanhuuhtelua varten. Kerrassaan loistavaa asiakaspalvelua!  :l

Pesin ensimmäisen kerran tänä aamuna. Pelkäsin joko hamppukasaa tai liimalettiä, mutta toisin kävi. Hiuksista tuli narskuvan puhtaat ja hapanhuuhtelu (1/2 tl sitrunahappoa desilitraan vettä) teki niistä pehmoiset ja ilmavat. Hiukset tuntuivat kuivuvan paljon nopeammin  ja niistä tuli niin ilmavat, että jätin muotoilugeelin pois kuivauksen alta. Olen jo pitkään halunnut vähentää muotoilutuotearsenaaliani; laitan melkein poikamaisen lyhyeen tukkaani kolmea (!) ainetta, muotoilugeeliä, vahaa ja lakkaa. Nyt ehkä pääsen eroon edes muotoilugeelistä.

Summa summarum: ensikokemus oli niin positiivinen, että tavisshampoo lähtee heti kiertoon.  :T

Ja vielä lopuksi Mallaspalan INCI: Sodium olivate, sodium cocoate, sodium castorate, butyrospermum parkii butter, camellia oleifera oil, simmondsia chinensis oil, malt extract, aqua.

Strix

• Vieras
« Vastaus #506 : 13.09.09 - klo:13:49 »
Pesin hetken mielijohteesta hiukset Stokkalta ostamallani Marseillais-saippualla. En muista tarkkaan inciä, mutta siinä oli vain vettä ja kolmenlaista öljyä. Siksi uskalsin kokeilla sitä päähäni ja lopputulos, noh, ei huono :)

Nimitys shampoopala on vain niin hassu kun samansorttista ainelistaa on normisaippuoissa.

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #507 : 13.09.09 - klo:14:00 »
^ onkohan tuo sama kuin marseille-saippua ??? Mulla on marseille-saippuaa, ja nyt tietenkin innostuin, että josko kokeilisin hiuksiin sitä. No, pitänee tarkistaa tuon omistamani saippua inci ennen kuin pesen hiukseni sillä...
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

Strix

• Vieras
« Vastaus #508 : 13.09.09 - klo:15:41 »
^ onkohan tuo sama kuin marseille-saippua ??? Mulla on marseille-saippuaa, ja nyt tietenkin innostuin, että josko kokeilisin hiuksiin sitä. No, pitänee tarkistaa tuon omistamani saippua inci ennen kuin pesen hiukseni sillä...

Sellainen melko kookas vihreä saippuapala joka oli sokoksessa/stokkalla pakattuna yksinkertaiseen muovikuoreen. Siinä taisi olla joku naisen nimi, mutta en yhtään muista.
Paketissa myös luki että sisältää 72% prosnettia öljyä, tai jopa enemmänkin. Ja kolmen öljyn lisäksi ei ollut kuin vettä.

Kun pesin niin vaahdotus oli aikamoisen työn takana. Pesin kaksi kertaa kun tuntui vaahtoavan tehokkaammin toisella kertaa. Tukka tuntui jännän möhmäiseltä (johtui varmaan myös siitä että olin antanut karitevoin vaikuttaa pitkään ennen pesua). Sitten laitoin EHS-hunajahoitista ja annoin vaikuttaa hetken. Lopuksi heitin päähän hunaja-omenaviinietikkahuuhteen päähän enkä enää huuhdellut sitä pois.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #509 : 14.09.09 - klo:08:03 »
Olen nyt testaillut aika montaa CV:n palaa, mm. Mud & clay, Babassu & Marshmallow, Coconut oil, Rosemary & mint, Neem & Tea tree, Cafe moreno, Beer &  Egg & Honey.

Lopputulos on, että kaikilla lähtee tukka puhtaaksi, kun vain tarpeeksi vaahdottaa, mutta hiukset peseytyykin ihan narskuvan puhtaiksi, mikä on vähän nihkeetä. Ne on niin narskuvat pesun jälkeen, että käsittely on vähän vaikeaa. Käytän ihan tavallista hoitoainetta pesun jälkeen ja se vähän seivaa tilannetta.

Ainoa, joka noista paloista jotenkin erottuu (edukseen) on Coconut oil. Se tuntuu vähän kosteuttavammalta ja sai hiukseni myös aika kiharaan.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...