Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465157 kertaa)

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #540 : 23.11.09 - klo:18:56 »
Tulipas tuossa ensimmäistä kertaa pestyä hiukset BareNaked Soapin shampoopalalla. Olen kyllä ihan hämmästynyt siitä, kuinka narskuvan puhtaat ja pehmeät hiuksista tuli! Ei näy minkäänlaista jälkeä siitä 'alkukankeudesta' [rasvaisuus yms.], joka hieman arvelutti ostettaessa.. Tosin en menisi vannomaan, voihan se olla että alkukankeus tulee vielä jossakin vaiheessa eteen.

Mutta toistaiseksi vaikuttaa erinomaiselta. Shampoopala ei aiheuttanut minkäänlaista reaktiota hieman ärtyneelle päänahalleni, siitäkin plussaa!
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #541 : 24.11.09 - klo:14:03 »
Olen käyttänyt shampoopaloja jo pari vuotta, mutta nyt alkaneet yllättäen ihan tänä syksynä "tökkimään". En tiedä johtuuko siitä että hiukset on nyt pidemmät kuin ennen. Kuitenkin ongelma on se, että hiusten latvaosat, noin 10 cm hartiamittaisten hiusten latvaa, menevät rasvaiseennäköisiin "hiusklöntteihin" jo pesupäivänä. Leukapituuteen asti hiukset näyttävät kuitenkin puhtailta ja ihan ok:ilta. Todella outoa sinänsä että yleensähän se rasvoittuminen tulee sinne päänahan lähelle eikä latvoihin, joten jotenkin tämän täytyy liittyä shampoopalan käyttöön. Olen kyllä vaihtanut palaa syyskuussa, ennen pesin CV:n Camomile & Calendula saippuapalalla ja nyt on Babassu & Marshmallow pala.

Strix

• Vieras
« Vastaus #542 : 24.11.09 - klo:15:51 »
^Mietin sellaista mahdollisuutta, että palojen hoitavuus/öljyisyys kertyisi vanhojen latvojen päälle erilaisista syistä. En keksi neuvoa kuin:
a) ainoastaan juurien pesu ja latvojen simppeli huuhtelu vedellä. Latvat likaannu samaa tahtia kuin päänahka kuitenkaan.
b) pesu syväpuhdistavalla shampoolla ja uusiksi kokeilu.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #543 : 26.11.09 - klo:14:06 »
Kiitos neuvosta, Strix  :) Pesin heti eilen syväpuhdistavalla, mitä en olekaan juuri säännöllisesti tehnyt, ja nyt tuntuu hiukset latvoistakin paremmilta, tavallisen ilmavilta eikä rasvaisenraskailta. Täytynee ottaakin taas tavaksi syväpuhdistelut ainakin jos alkaa samaa ongelmaa esiintyä.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #544 : 26.11.09 - klo:15:56 »
Olen kokeillut 3 pesun aikana Sitrionellan Punatukka- shampoopalaa. Tykkään paljon pesutuloksesta, sillä huuhtelun jälkeen tuntuu kuin hoitoainetta ei tarvitsisi ollenkaan, hiukset selviävät helposti, ja ovat ihanat ja pehmeät! :D
Haju on mielestäni vähän oudohko, mutta ei paha.. Mies kuvaili hajua näin: "Haisee ihan kuivuneelta olutpullolta."
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Pookah

• Vieras
« Vastaus #545 : 08.12.09 - klo:20:56 »
Onko kukaan matkustanut yrttien kanssa?

Mulla olisi tulossa joulun jälkeen ulkomaanreissu ja ajattelin ottaa mukaan shampoopalan ja varuilta sitten shikakaita/shampoojauhetta jos shampoopala jostain syystä ei toimi hotellin vedessä tms. Saattaa olla että yrtit pitänee laittaa ehkä myös käsimatkatavaroihin ja mietiskelin että kuinkahan epäilevästi tuollaisiin vihreisiin jauhoihin suhtaudutaan? Kaiken lisäksi joudun varmaan tilanpuutteen vuoksi laittamaan ne minigrip-pussiin, oiskohan se yhtään uskottavampaa raahata jotain lappua mukana? :)

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 08.12.09 - klo:22:31 »

^Mulla oli viime talvena hennajauhetta mukana rinkassa kun reissailtiin Aasiassa useampi kuukausi eikä kukaan sen perään kysellyt. Laitoin jauheen minigrip-pussiin ja sen pussin vielä taittelin pieneen 2,5dl pakastepulloon, jossa on tiivis korkki ettei varmasti vuoda ja pullo oli muun kosmetiikan kanssa samassa meikkipussissa. Rinkkaa läpivalaistiin lentokentillä monta kertaa ja Kiinan maarajalla koko rinkka tyhjennettiin rajavartioiden toimesta, mutta he olivat paljon kiinnostuneempia kartoista ja opaskirjoista sekä kameran kuvista (juu, katsoivat kaikki kuvat läpi kysellen mistä mikäkin kuva on) eikä niinkään meikkipussien sisällöistä.

Törkeän huono tuuri pitäisi olla, että joku alkaisi yrttejäsi ihmettelemään etenkin kun mitkään huumekoirat eivät niihin reagoi.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Pookah

• Vieras
« Vastaus #547 : 09.12.09 - klo:15:27 »
Ok, hyvä tietää, kiitos vastauksesta! Pitänee ottaa sen verran vähän mukaan, että jos takavarikoivat sen pois niin ei itketä...

Pookah

• Vieras
« Vastaus #548 : 16.12.09 - klo:17:37 »
Pienen tuoksukaupan mallaspalan kokemus:

sain shampoopalan toissapäivänä postissa ja vihdoin eilen pääsin kokeilemaan sitä. Minun mielestäni todella ihana! Muhittelin illan kookoskerma/karitevoi/kaakaovoi/hunaja seosta päässä ja pesin sen mallaspalalla pois. Perään sitruunahappohuuhtelu (jota sain näytteenä kaupan päälle). Mielestäni pesi tosi hyvin eikä hiuksiin jäänyt tuosta muhittelusta minkäänlaista lähmää. Vielä aamullakin hiukset oli tosi ilmavat vaikka menin hiukset hieman kosteina nukkumaan. Hiukseni siis ovat luonnonkiharat ja kuivuuteen taipuvat. Olen aikaisemmin käyttänyt Vihreän kosmetiikan Kehäkukka-shampoota kuiville hiuksille ja yhden kerran kokemuksella mallaspala sopi näille kutreille hieman paremmin. Tosin ei tuon kehäkukankaan kanssa ole suurempia ongelmia ollut.

Tai sitten saattoi olla syy sitruunahappohuuhtelussa etikkahuuhtelun sijaan.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 18.12.09 - klo:23:01 »
Juuri äsken pesin tuoksukaupan mallaspalalla tukan. Ilman mitään lisäjuttuja eli en laittanut edes hapanhuuhtelua perään. Kaksi vaahdotusta. Jos tukka tuntuu aamulla hyvältä niin lähtee kyllä Saaralle suitsuttelevaa kiitospalautetta saman tien.

Sitrionellan blondipalalla sain aikaan ihan armottoman lähmän. Ei auttanut etikat eikä sitruunahapot. Lähmä kesti monta viikkoa eli totuttelukaan ei helppinyt. Ei sopinut dekon tukalle (lahjoitin palan eteenpäin).

erit:
Kaksi pesua tuoksukaupan palashampoolla takana. In love! Pistin jo Saaralle kiitospostia. Ei lähmää eikä mitään ikäviä puolia. Tilanne on hyvä ilman hapanhuuhtelua eli jos tähän vielä lisäisi sitruunahappo- tai etikkahuuhtelun niin tuloksena olisi taatusti ihan silkkitukka. Tyvi on tuuhea, latvat eivät ole takussa ja tukka on ihan hallittavissa.
« Viimeksi muokattu: 20.12.09 - klo:00:02 kirjoittanut jouludoku »
this too shall pass.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #550 : 19.12.09 - klo:09:13 »
Olen kokeillut 3 pesun aikana Sitrionellan Punatukka- shampoopalaa. Tykkään paljon pesutuloksesta, sillä huuhtelun jälkeen tuntuu kuin hoitoainetta ei tarvitsisi ollenkaan, hiukset selviävät helposti, ja ovat ihanat ja pehmeät! :D
Haju on mielestäni vähän oudohko, mutta ei paha.. Mies kuvaili hajua näin: "Haisee ihan kuivuneelta olutpullolta."

Olen käyttänyt tuota palaa nyt marraskuun lopulta tähän asti, ja olen todennut ettei se taida sopia mulle... Aiheuttaa jatkuvassa käytössä mulle kunnon lumisadehilsettä ja kutinaa, jopa heti pesun jälkeen. En tiedä mistä johtuu, mutta eilen käytin Punatukan sijaan Lushin Hybridiä, eikä ole sellaista hilseílyä näkynyt, saati sellaista raivonpartaalle ajavaa kutinaakaan. En tiedä uskallanko käyttää Punatukkaa muuta kuin satunnaisesti.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #551 : 19.12.09 - klo:11:51 »

Sitrionella punatukka on taas mun pitkäaikainen suosikki ja Vaasan Ekosoppi oli niin ihana että tilasi sitä kun kyselin onko punaista palaa valikoimassa. Nyt pakkasilla hiukset sähköistyy kuitenkin etikkahuuhteluista huolimatta joten hieraisen latvoihin aloe vera-geeliä, joka on huippu kun ei rasvaa, mutta sähköisyys katoaa.

Tuoksukaupan palasta on kuulunut niin paljon hyvää, että taidan vaihtelun vuoksi tilata sen testiin ensi kerralla kun täydennän öljyjä. Tekisi oikeastaan mieli kokeilla myös Sitrionellan hamppu-turvepalaa, sillä tykkäsin tosi paljon myös AM:n hamppushampoosta.

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #552 : 19.12.09 - klo:15:16 »

Sitrionella punatukka on taas mun pitkäaikainen suosikki ja Vaasan Ekosoppi oli niin ihana että tilasi sitä kun kyselin onko punaista palaa valikoimassa.

Voi hitsi, tuo olisi varmaan ollut täydellinen lahja mun kaverille  :) Onko sinun mielestä ollut sillä tavalla hyvä shampoo, ettei ole haalistanut punaista värjättyä hiusta?
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 19.12.09 - klo:18:59 »

^Nyt kun suoravärjäilen niin kaikki peseminen haalistaa väriä  :P mutta tuo punatukkapala kirkasti ihanasti punaista väriä silloin kun hennailin ja odotan samaa nyt kun kokeilen kasviväriä.

Poissa daffodil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #554 : 03.01.10 - klo:22:16 »
Oon ehtinyt pestä CV:n uudella Ayurvedic Herb -shampoopalalla nyt kaksi kertaa ja tykkään tosi paljon. <3 Taitaa mennä jopa aikasemman suosikkini Mud & Clayn edelle. Pala vaahtoaa ihan hulluna ja pesee tosi hyvin, mutta ei kuitenkaan tunnu kuivattavan. Hiukset myös pysyivät puhtaina pidempään kuin millään muulla palalla; pesin hiukset torstaina iltapäivällä ja vielä tänäänkin hiukset tuntuivat täysin puhtailta, ainakin huominen olisi mennyt vielä ihan täysin ilman pesua. Tuoksukin tossa on mun nenään oikein kiva, vaikka joku valittelikin palan voimakasta hajua.
"There's no such thing as a bad idea, just poorly executed awesome ones."