Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465158 kertaa)

Strix

• Vieras
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #555 : 04.01.10 - klo:09:56 »
Kokeilin CV:n Coconut-shampoopalaa. Vaahtosi todella hyvin. Pesin kaksi kertaa vaikka yksikin olisi riittänyt hyvin. Pelkkä viinietikkahuuhtelu ja hiuksista tuli ihanan puhtaat ja KIILTÄVÄT!

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #556 : 04.01.10 - klo:10:59 »
Mulla on myös tuosta ayurvedic herb -palasta tullut ihan suosikki :-* Pesee hyvin mutta ei liikaa, toimii myös hoitoaineiden kanssa eikä koskaan lähmää.
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa The Siren

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #557 : 19.01.10 - klo:10:54 »
Värjääkös ekolon shampoojauhe hiuksia tummaksi?En nimittäin haluais,että värjää  :)

Pookah

• Vieras
« Vastaus #558 : 19.01.10 - klo:16:24 »
^Ei ainakaan minulla. Olen käyttänyt sekä "pikapesuissa" (vaahdotan limupullossa veden kanssa sekaisin), että muhituksissa niin, että sotkee shampoojauhetta sekä cassiaa ym. mitä nyt kaapista löytyy ja antaa hautua suihkumyssyn alla. Itsellä on tosin hennatut hiukset, joten en tiedä miten käyttäytyy täysin vaaleassa tukassa. Hiusten väri on pelkän yrttipesun jälkeen minun mielestäni shampoopalakokemuksiin verrattuna kirkkaampi, heleämpi ja jotenkin vastahennatun näköinen (mutta ei tummempi).

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #559 : 27.01.10 - klo:15:20 »
Vasta yksi pesukerta Pienen tuoksukaupan mallaspalalla + sitruunahappohuuhtelulla takana, mutten malta olla kehumatta tulosta! Pesun jälkeen päänahka tuntui ihanan raikkaalta eivätkä moneen kertaan raidoitetut hiukseni tunnu liian kuivilta edes vaaleimpien raitojen kohdalta. Edes pitkään nukuttu yö ei muuta raikkauden tunnetta! Jos näin jatkuu, niin hyvin menee.  :)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 23.03.10 - klo:00:06 »
En oo aikoihin tätä ketjua kurkkinut, mutta pakko on kehaista Vihreän kosmetiikan kuivien hiusten Hamppu-turve-palaa. Oon käynyt läpi melkoisen pataljoonan erilaisia palashampoita sen jälkeen, kun nuppi ei kestänyt enää edes hajusteettomia kampaamo- tai ylipäätään tavisshampoita. Tää on nyt ensimmäinen pala, mikä on pitänyt päänahan levollisen tyytyväisenä. Tukka ei rasvoitu millisekunneissa, kiilto ja muheva tuntu säilyy, päänahka ei kutia, hilseile tai tee mitään muutakaan inhaa. Hirmu moni edellinen pala on tuntunut alkuun hyvältä, mutta vaatinut vaihteluksi jotain muuta, ettei ole lähmän tai risukasan kera alkanut päänahka oirehtia. Hamppu-turvetta on tullut käytettyä varmaan parisen kuukautta yhtä soittoa.

Hyvin harvoin pääsee näin sanomaan, mutta nyt se tulee:

Hyvä, Suomi!  :l
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #561 : 25.03.10 - klo:21:43 »

Mä oon pessyt nyt viitisen kertaa Tuoksukaupan Mallas-palalla ja sehän nousi suosikin asemaan ohi Sitrionellan punatukan! Hiuksista tulee vielä kuohkeammat ja tuuheamman tuntuiset kuin punatukalla ja mun nenään tuoksu on miedompi. Sitruunahappohuuhteluun oon tykästynyt myös enemmän kuin etikkaan, koska se tuoksuu paremmalta ja hiukset jää vielä kivemman tuntuiseksi kuin etikalla. Testasin jo O&H:nkin Mallaspalan jälkeen ja yhtä kivasti toimii kuin tavallisen shampoon jälkeenkin. Onneksi ostin kerralla ison palan!
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Pookah

• Vieras
« Vastaus #562 : 13.04.10 - klo:10:36 »
Olen nyt viime kesästä asti hoitanut/pessyt hiuksia yrteillä/palashampoilla. Satunnaisesti käyttänyt jotain öljyjä ja Urtekramin shampoota. Ja värjännyt hennalla. Hiukset ovatkin ollut tuosta muutoksesta innoissaan ja unelmakunnossa verrattuna aikaisempaan. Lisäksi olen saattanut antaa hiusten kuivua pesun jälkeen huivin sisällä mikä on tehnyt pörröisestä luonnonkihara pehkosta sileän ja kiiltävän.

Nyt kuukauden parin verran ongelmana on ollut kuitenkin se, että pesenpä oikeastaan millä tahansa/kuinka usein tahansa hiukset ovat melko elottomat ja luirut ja liruvat päätä pitkin. Yleisesti pesen 2-3 päivän välein, mutta nyt tuntuu että pehko on jo heti kuivuttuaankin lähmäinen. Hiukset eivät ole likaisen tuntuiset/näköiset, mutta jollakin tavalla tahmaiset ja mieletön tuuheus joka oli aiemmin on kadonnut. Jos kuivaan hiukset huivin sisällä tulos ei todellakaan ole enää samanlainen kuin ennen. Jos taas annan kuivua vapaasi on tuloksena osittain koppurat hiukset ja silti jotkut paikat jäävät lähmäiseksi. Ovatko hiukseni kenties ylikuntoiset? Onko jokin keino millä voisin palauttaa pehkon takaisin normaaliin tilaan? Tässä reippaan kuukauden sisään en ole kokenut omanneeni yhtään good hair day -hetkiä vaikka ennen niitä oli vaikka millä mitalla. Apua.   

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #563 : 13.04.10 - klo:10:45 »
^ Kuulostaa siltä ettei hiuksesi ole puhdistuneet riittävästi. Eli ehkä joku tehopesu tässä välissä tekisi hyvää ja sitten paluu noihin hellävaraisiin tuotteisiin voisi taas toimia.

Lilja

• Vieras
« Vastaus #564 : 18.04.10 - klo:11:12 »
Nyt kuukauden parin verran ongelmana on ollut kuitenkin se, että pesenpä oikeastaan millä tahansa/kuinka usein tahansa hiukset ovat melko elottomat ja luirut ja liruvat päätä pitkin.

Oletko kokeillut vaahdottaa shampoolla kahdesti? Voit myös antaa shampoon olla päässä ihan lyhyen hetken ennen huuhtelua.

Pookah

• Vieras
« Vastaus #565 : 29.04.10 - klo:15:47 »
Olen nyt pessyt Hiuksia Urtekramin hajusteettomalla shampoolla - ja  joinakin kertoina vaahdottanut kahdesti. Sain pitkästä aikaa käsiini shikakaita ja tein vakiohoitomuhituksen, shikakaita + cassiaa, annoin olla vajaan tunnin verran päässä. Tämän jälkeen hiukset oli pitkästä aikaa samanlaiset kuin ovat parhaimmillaan ollut eli ilmavat, sileät ja kiiltävät. Ja tuon muhituksen jälkeen tuntuu että palashampootkin on tepsinyt paremmin  :ts 

Ehkä osaltaan hiusten kasvaminen raskauttaa tätä pehkoa ja lähmäistyy helpommin. Oli kuitenkin ihana huomata, että shi+cas toimii edelleen! Pitää ehkä kokeilla jotain savisyväpuhdistusta kesällä jos tuntuu että tukka on pesusta huolimatta lähmäinen. Onko kenelläkään muuten sellaisista kokemusta? Mitä saven sekaan kannattaa sekoittaa?

Onko joku muuten kokeillut käyttänyt kissanminttua hiusten hoitoon? Muistaakseni sitä oli jossain mainintaa ja kuulema on aika hoitava. Mutta kannattaako siitä tehdä muhitus vai toimiiko hiusten huuhtelussa? Lähinnä ajattelin tulevaa latvojen hoitoa kun kasvatusprosessi on tässä kuitenkin koko ajan käynnissä.     

Strix

• Vieras
« Vastaus #566 : 29.04.10 - klo:17:16 »
Olen myös lukenut että pelkkä kissanminttuhuuhtelut ovat hyväksi erityisesti latvoille. En ole itse vielä kokeillut  :)

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 29.04.10 - klo:17:49 »

Oon käyttänyt piiitkän aikaa Sitrionellan Punatukka-palaa (+etikkahuuhtelua tai hoitsikkaa) hyvällä menestyksellä, mutta otin malttamattomana välissä käyttöön Tuoksukaupan Mallaspalan (+sitruunahuuhtelun) maaliskuun lopussa. Tykkäsin heti hirveästi tuosta Mallaspalan pesutuloksesta ja Punatukka unohtui joksikin aikaa kaappiin.

Viime viikolla pesin pitkästä aikaa Punatukalla ja huuhtelin sitruunahapolla ja hiukset tuntui jo heti pesun jälkeen vahaisilta ja olivat seuraavana päivänä tosi likaisen näköiset, vaikka normaalisti en pese joka päivä hiuksia. Testasin vielä tällä viikolla uudestaan Punatukkaa niin että käytin eri muotoilutuotetta pesun jälkeen, mutta sama lopputulos eli ei rasvoittuminen ainakaan muotoilutuotteesta johtunut. Nyt vaan ihmettelen mihin katosi Punatukan tehot yhtäkkiä!? Mulla ei oo missään vaiheessa palashampoiden käyttöä tullut lähmävaihetta, minkä monet käyvät läpi, mutta nyt se näyttää tulleen Punatukalla. Kokeilin jo tuplavaahdotustakin, mutta sama vahainen lopputulos. Tosi outoa!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #568 : 02.05.10 - klo:17:02 »
Ostin vaaleanpunaista savea ihonhoitoon ja jauhe on aika riittoisaa, joten päätin kokeilla päänahkaankin. En tiedä tekikö yhtään mitään, mutta tuntui rauhoittavalta ja ihanan viileältä hiuspohjassa. Mitään värjääntymistä en huomannut, vaikka jossain sellaisestakin varoiteltiin. Hiukseni ovat kuitenkin sellaiset punaruskeat, mutta juurikasvu vaaleampaa hiusta. Mieskin sai huvia savihoidon viidakkonainen-lookista  :P

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #569 : 09.05.10 - klo:23:08 »

Olikohan mun hiuksissa sittenkin vain jotain jäämiä, joka vaikutti Punatukka-palan lähmäämiseen? Annoin tänään vielä sille mahdollisuuden ja nyt pesutulos oli yhtä hyvä kuin ennen Mallaspalaa. Tässä välissä oon vaan tehnyt kunnon syväputsauksen ennen värjäystä. Toivottavasti jatkuu näin.