Tuo luontokaupan shampoojauhe on juurikin samaa kuin mitä esim. Ekolossa on ollut myynnissä lasipurkissa. Itseasiassa Ekolostakin saa enää tuota sirotinmallista ja sellaisen isomman täyttöpurkin. Mielestäni jauheet tuoksuivat ehkä lievästi erilaisille (joka tosin saattaa johtua siitä, että täyttöpurkki oli tuoretapaus ja lasipurkissa vain puolen vuoden ikäiset jämät), mutta ihan hyvin on molemmat toiminut.
Miksei tuota uskaltaisi kokeilla? Tuo sirotinmallinenhan on hyvä kokeilukappale kun ei maksa paljon ja on pienempi purkki. Ekolosta neuvoivat että jotkut tykkäävät sirottaa jauhetta suoraan päänahkaan ja hiuksiin, sitten lisätä hieman vettä ja vaahdottaa mutta enpä ole tuota vielä kokeillut kun limupullotekniikka toimii itsellä hyvin.
Itse olen tykännyt shampoojauhetta käyttää niin, että sekoitan puolen litran limupulloon sopivan määrän jauhetta (tosi vähän, ehkä joku noin 1-2 rkl, en koskaan mittaile), pulloon valutan noin 1,5-2 dl vettä ja sekoitan. Tämä saa aikaan reippaan vaahdon jolla on mielestäni helppo pestä hiukset (vaahto ei ole kovin pitkäikäistä joten pulloa saa aina välissä vispata lisää jos ei hulauta hiuksiin kerrasta). Tämän pesun jälkeen hapan huuhtelu joko etikka- tai sitruunahappoliuoksella niin estää itsellä hiusten takkuuntumisen. Olen myös keksinyt, että kun valuttaa pesuvatiin tai käsienpesualtaaseen reippaasti vettä ja heittää pikkumäärän etikkaa sinne saa aika näppärästi huuhdeltua loput shampoojauheen murut pois kun hiukset saa velloa melko ilmavasti huuhteluvedessä. Tosin viimeistäänhän ne kuivuessa rapisee

Shampoopaloihin ja lähmäävyyteen:
mulla oli tässä vasta vähän aikaa sitten ensimmäinen lähmäkausi vaikka olen aloittanut shampoopalojen ja yrttien käytön jo viime kesänä. Lähmäisyyteen auttoi Urtekramin hajusteeton shampoo ja shikakai-muhittelu. Tämän jälkeen shampoopalat/yrtit on toiminut taas ihan mainiosti! Olen melko varma, että tuohon lähmäisyyden ilmenemiseen antoi osansa pitkästä aikaa hoitoaineen käyttö (Faith in Nature). Luultavasti käytin hoitoainetta liikaa ja samaan pieneen latvojen kuivuuteen olisi auttanut ihan pari tippaa perusöljyä pesun jälkeen.