Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465471 kertaa)

Poissa octagon

• HAIRahtanut
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #570 : 12.05.10 - klo:15:18 »
Tuli luontokaupan kuvasto ja siellä olisi tuommoista shikakaita, amlaa ja sapindus mukorossia (pesupähkinää) sisältävää shampoojauhetta:

http://www.luontokauppa.com/index.php?id=tuote&catId=7&grpId=24&search=&start=21&prdId=1798

Uskaltaiskohan tuota kokeilla  ???

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #571 : 12.05.10 - klo:15:43 »
Mulla on hennatut hiukset ja haluisin kokeilla tota Punatukka-shampoopalaa. Saako tota esim. Ruohonjuuresta? Joku sano, että jättää hiukset lähmäsiksi, onko näin?
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 12.05.10 - klo:15:53 »

^En tiedä tarkoititko mun kommenttia, mutta olen siis käyttänyt Punatukka-palaa jo kauan, oisko peräti parisen vuotta, ja se on siis toiminut pitkään loistavasti. Nyt keväällä kokeilin sitten Tuoksukaupan Mallasshampoota vaihteeksi ja sen jälkeen Punatukka lähmäsi pari kertaa hiukset, mutta kolmannella yrittämällä (ja syväputsarin jälkeen) ei enää lähmännyt joten en tiedä oliko tuossa kyse ihan muusta kuin palasta.

Joillakin shampoopalat taas sitten lähmäävät heti alusta alkaen ja sitä voi koittaa vältellä esim. vaahdottamalla hiukset ensin 2-3 kertaa ekoissa pesuissa, mutta se ei ole kaikilla auttanut, vaan on täytynyt vaan kestää siirtymävaihe ja odottaa että pesutulos paranee. Mulla ei tuota alun lähmäysvaihetta ole tullut taas ollenkaan.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #573 : 12.05.10 - klo:16:03 »
^Okei, ajattelin vaa sitä, et jääkö se lähmävaihe päälle joillekin ihan alusta alkaen? Kestän kyllä sen siirtymävaiheen varmasti. :) Sitä ajattelin vielä kysyä, että käytätkö mitään hoitsikkaa ton kanssa? Tuntuu, et lätkin päähän jo vähän liikaa kaiken maailman aineita ja olis hyvä, jos sais vähennettyä noiden kemikaalien määrää ihan ympäristöä ja omaa päätäkin ajatellen...
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 12.05.10 - klo:16:31 »

^Kyllä joillakin on alkanut lähmääminen ihan alusta asti ja muistaakseni siinä shampoopalan ohjepaperissakin puhutaan tuosta lähmäämisen mahdollisuudesta. Tästä ketjusta löytyy noita lähmäyskokemuksiakin jos haluat varautua pahimpaan :3

Mä oon käyttänyt shampoopalan kanssa vaihdellen O&H:ta, etikka- ja sitruunahuuhteluita. Sitruunahappo on tällä hetkellä suosikki ja apteekista sain tosi halvalla 100g pussin sitruunahappoa, jota laitan teelusikallisen lasipurkkiin ja kylmää vettä päälle ja sitruunavesi kaadetaan pestyihin hiuksiin. Tuoksukaupasta tulleen ohjeen mukaan annan sen vaikuttaa hiuksissa hetken ja sitten huuhtelen pois. Laitan tosin sitten Potion9:n ja/tai aloe veraa jätettäväksi.

Mulla ainakin nuo shampoopalat tekee hiuksista aika jämäkän ja tuuhean tuntoiset, mutta eivät kuitenkaan takuta ollenkaan joten selvittävää hoitoainetta ei olisi pakko edes käyttää ainakaan tähän puolipitkään tai tätä lyhyempään malliin. Verrattuna esim. XZ:n öljyhoitoshampoo tekee aina kunnon kasaritukan, vaikka käyttäisin O&H:ta.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Pookah

• Vieras
« Vastaus #575 : 12.05.10 - klo:17:46 »
Tuo luontokaupan shampoojauhe on juurikin samaa kuin mitä esim. Ekolossa on ollut myynnissä lasipurkissa. Itseasiassa Ekolostakin saa enää tuota sirotinmallista ja sellaisen isomman täyttöpurkin. Mielestäni jauheet tuoksuivat ehkä lievästi erilaisille (joka tosin saattaa johtua siitä, että täyttöpurkki oli tuoretapaus ja lasipurkissa vain puolen vuoden ikäiset jämät), mutta ihan hyvin on molemmat toiminut.

Miksei tuota uskaltaisi kokeilla? Tuo sirotinmallinenhan on hyvä kokeilukappale kun ei maksa paljon ja on pienempi purkki. Ekolosta neuvoivat että jotkut tykkäävät sirottaa jauhetta suoraan päänahkaan ja hiuksiin, sitten lisätä hieman vettä ja vaahdottaa mutta enpä ole tuota vielä kokeillut kun limupullotekniikka toimii itsellä hyvin.

Itse olen tykännyt shampoojauhetta käyttää niin, että sekoitan puolen litran limupulloon sopivan määrän jauhetta (tosi vähän, ehkä joku noin 1-2 rkl, en koskaan mittaile), pulloon valutan noin 1,5-2 dl vettä ja sekoitan. Tämä saa aikaan reippaan vaahdon jolla on mielestäni helppo pestä hiukset (vaahto ei ole kovin pitkäikäistä joten pulloa saa aina välissä vispata lisää jos ei hulauta hiuksiin kerrasta). Tämän pesun jälkeen hapan huuhtelu joko etikka- tai sitruunahappoliuoksella niin estää itsellä hiusten takkuuntumisen. Olen myös keksinyt, että kun valuttaa pesuvatiin tai käsienpesualtaaseen reippaasti vettä ja heittää pikkumäärän etikkaa sinne saa aika näppärästi huuhdeltua loput shampoojauheen murut pois kun hiukset saa velloa melko ilmavasti huuhteluvedessä. Tosin viimeistäänhän ne kuivuessa rapisee ;)

Shampoopaloihin ja lähmäävyyteen:
mulla oli tässä vasta vähän aikaa sitten ensimmäinen lähmäkausi vaikka olen aloittanut shampoopalojen ja yrttien käytön jo viime kesänä. Lähmäisyyteen auttoi Urtekramin hajusteeton shampoo ja shikakai-muhittelu. Tämän jälkeen shampoopalat/yrtit on toiminut taas ihan mainiosti! Olen melko varma, että tuohon lähmäisyyden ilmenemiseen antoi osansa pitkästä aikaa hoitoaineen käyttö (Faith in Nature). Luultavasti käytin hoitoainetta liikaa ja samaan pieneen latvojen kuivuuteen olisi auttanut ihan pari tippaa perusöljyä pesun jälkeen.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #576 : 12.05.10 - klo:23:56 »
Lainaus
Miksei tuota uskaltaisi kokeilla? Tuo sirotinmallinenhan on hyvä kokeilukappale kun ei maksa paljon ja on pienempi purkki.

Taidanpa kokeillakin, ei se paljon ainakaan maksa. Jos olisi käsittelemättömät ja ongelmattomat hiukset en epäröisi yhtään mutta kun on puolestavälistä asti hyvin haaroittuneet, kuivat ja hauraat noin 20 kertaa värjätyt hiukset niin kovin monia perusshampoitakaan ei viitsi käytellä, tai ainakin käytön jälkeen tarvitsee kerralla puoli putkiloa täyssilikonista kiiltotuotetta  ::)

Pookah

• Vieras
« Vastaus #577 : 13.05.10 - klo:09:44 »
Hei, sellainen tuli mieleeni että jos pääset Ekolossa käymään niin tuo samainen purnukka taitaa olla siellä vielä vähän halvempi!

Sellainen pointti vielä, että mun hiukset ei ole ikinä ollut näin hyvässä kunnossa sen jälkeen kun siirryin käyttämään pääosin yrttejä ja palashampoita hiusten hoitoon. Itsellä on epätasaisesti luonnonkiharat hiukset joilla meni vuosi sitten tosi huonosti. Päänahka rasvottui päivässä, mutta hiukset ratisi kuivuuttaan. Aivan järkyttävä pehko ja suurinpiirtein joka päivä oli huono hiuspäivä. 

Minusta tuo shampoojauhe pesee huolella, mutta hellävaraisesti - tuo kiiltoa ja pehmeyttä hiuksiin. Ja on todella riittoisa (sitä jauhetta ei tosiaan tarvitse kerralla paljoa). Toivottavasti sinullakin on onnistunut kokeilu!

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #578 : 21.05.10 - klo:16:24 »
Nyt on testattu Chagrin Valleyn uusi Butter Bar Conditioner-pala.  :-* Iiiiiiiiihan kiva... siis CV:n paloillahan tukka on muhkea ja pehmeä muutenkin, mutta tällä tulee sitten oikein supersilkkiset suortuvat. Pala on aika hajuton ja vaahtoaa jännästi, se vaahto sellaista, hm, tukevaa... jotenkin kauhean paksua. Mutta siis pesee hyvin kaikenkaikkiaan. Pääsee suoraan top 3-listalle.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #579 : 26.05.10 - klo:11:37 »
Oon SANATON! 0_0

Testasin CV:n Ayurvedic-palaa eilen illalla ja tänä aamuna kuivunutta tukkaa harjatessa ällistyin mielettömästä kiillosta! Karkea kuontaloni ei normaalisti kiiltele ihmeemmin, mutta nyt hiukset ovat kuin Pantene-mainoksesta - paitsi vieläkin kiiltävämmät. ;D Tukka on myös tosi pehmeä, vaikka ei niin jämäkkä ja raskas kuin Babassu & Marsh Mallow -palalla pestynä. Luulin aina, ettei sille voi löytyä arvoistaan vastustajaa, mutta nyt on paha sanoa, kumpi on ykkönen.  :l
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 02.06.10 - klo:14:56 »
Testasin Vihreän kosmetiikan hamppu-turvepalaa sekä tuoksukaupan mallaspalaa, molemmat sitruunahappohuuhtelulla. Molemmat lähmäsivät tukan, toivottavasti rupeavat toimimaan. Tykkään jotenkin enemmän läträtä palojen kuin pullojen kanssa, joten jatkan kokeiluja.  :)

CV:ltä tekisi mieli tilata, mutta postikulujen takia hieman arveluttaa. Täytyy nyt kokeilla ensin jos saan palat toimimaan, niin täytynee laittaa sitten tilausta CV:lle menemään.

usagi

• Vieras
« Vastaus #581 : 02.06.10 - klo:23:42 »
^Muakin huvittaisi tilata CV:ltä miljonaa eri palaa...paljonko ne postikulut sitten on? Varsinkin se ayurveda-pala kiinnostaa, kun shikakailla tuli joskus hyviä pesutuloksia.

Jostain syystä olen kannssa saanut päähäni että  juuri kesä on hyvä aika käyttää palashamppoita.
Onko kukaan muuten kokeillut tota CV:n hoitoainepalaa?

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 02.06.10 - klo:23:47 »
Mullakin ois kiinnostusta CV:n shampoopaloihin kun näin kesällä olisi helpompi sietää mahdollinen lähmäkausi. Olisko meillä saumaa kimppatilaukseen niin pääsis pienemmillä postikuluilla  ;)?

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #583 : 03.06.10 - klo:18:41 »
CV:n International Flat rate envelope, johon menee turvallisesti 7 täyskokoista saippuaa tai 16 samplea, maksaa 11,65€ (tän hetken kurssilla).
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 04.06.10 - klo:09:27 »
Olisko meillä saumaa kimppatilaukseen niin pääsis pienemmillä postikuluilla  ;)?

Epäilen että asutaan eri kaupungeissa.  :-\

Mulla taisi lähmäkausi jo mennä ohi! Olen pessyt nyt vain muutamia kertoja palalla ja vaikuttaa hyvältä. Sitruunahappo loppui, joten olen tehnyt omenaviinietikkahuuhteluita ja vau! Pehmentää ja selvittää hiukset tosi hyvin. En ole uskaltanut tosin jättää ainetta hiuksiin, vaan olen huuhdellut sen pikaisesti pois.

Onko CV:llä jotain palaa, joka hoitaisi pintapörrön (mahdollisesti) pois?