Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 464660 kertaa)

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #585 : 04.06.10 - klo:11:25 »
Pintapörrön saat parhaiten pois kun lisäät siihen omenaviietikkaan pari tippaa esim. jojoba-öljyä. Määrä pitää kokeilla, tukat on niin erilaisia.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #586 : 04.06.10 - klo:22:28 »
Ostin kokeeksi Ruohonjuuresta Vihreän kosmetiikan Blondi-shampoopalan. En ole vielä uskaltanut kokeilla, pelkään tuota lähmävaihetta niin varmaan sitten, kun ei ole mitään pakollisia menoja.

Voiko noiden kanssa käyttää ihan normaaleja hoitoaineita, esim. O&H:ta?
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #587 : 05.06.10 - klo:16:15 »
^Mä olen ainakin käyttänyt ihan normisti hoitoaineita, välillä pelkkää jätettävää, välillä muhitellut ja sitten toisinaan pikahoitis. Mitään omenaviinilitkuja en ole kokeillut.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #588 : 06.06.10 - klo:09:32 »
Musta taas shampoopalojen ehdoton ykkösidea on just se että ne vähentää/poistaa tarpeen läträtä teollista soopaa hiuksiin ja lyhentää itse pesutoimitusta kun huuhteluiden määrä vähenee. Huuhtelen siis vain kunnolla shampoon pois ja jätän sen mun ACV-eteerinen öljy-jojoba liuokseni päähän. Tukka on terve, ilmava, kiiltävä ja taipuisa. Vähemmän vedenkulutusta ja vähemmän lausumiskelvottomia teollisia ainesosasia mun iholla ja viemäriä voitelemassa.  ;D Mutta mähän nyt olenkin tällainen ympäristöneurootikko.

Joillakin toimii hoitiskan kanssa paremmin. Kokeilin itsekin alussa Nexxuksen ja Kevin Murphyn hoitsikoilla ja etenkin jälkimmäinen oli oikein hyvä kombo. Mutta enää en viitsi kun ACV on halvempi, nopeampi, mun mielestä tehokkaampi ja saan siihen sellaisen tuoksun ja hoitavuuden kuin haluan öljyjen määrää vaihtamalla.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #589 : 06.06.10 - klo:15:08 »
^
Missä suhteessa lisäät öljyä tohon huuhteeseen? Ja saatko sen jotenkin sekoittumaan? Luulisi että on vaikea saada se levittymään tasaisesti nesteeseen ja siten hiuksiin.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #590 : 06.06.10 - klo:22:15 »
^^ Tuo sama johtoajatus minullakin on tässä shampoopalalla pesussa ja alussa yritin ilman hoitoainetta, mutta mun käkkärät meni niin hurjan näköisiksi, että otin hoito-aineet taas käyttöön.
Mutta AVC-juttu kiinnostaa, kerro.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #591 : 07.06.10 - klo:09:07 »
Multa liikenee testipaloja Ayurvedicistä ja Babassu & Marsh Mallowsta - kaappi on täynnä shampoota kun "säästäväisesti" tilaan aina kuoren täydeltä, jos haluan kokeilla jotain uutta. ::)

Kiinnostuneet, yksäriä.

Yllättävän suuren kiinnostuksen vuoksi Auyrvedic alkaa olla pikkuhiljaa lopuillaan, mutta Babassu & Marsh Mallowia liikenee vielä. :ts
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #592 : 07.06.10 - klo:10:14 »
Suhina ja Nelma: Pistän pulloon 2,5 dl omppuviinietikkaa ja lisään siihen 15-25 tippaa eteeristä öljyä. Ylangylang, patchouli ja frankinsensi toimivat mun herkän, hilseilevän mutta rasvaisen päänahkani kanssa oikein hyvin. Noihin voi sitten yhdistää muutakin, ruusu ja jasmiini yhdistyvät hyvin. Ylangylangia laitan sen 15 tippaa, koska sen tuoksu on niin vahva, patchoulia voi laittaa enemmän. Sitten lisään 1-2 maustemitallista jojobaöljyä ja ravistan. Voilá. Sitten kun teen loppuhuuhtelun, pistän reilun 1 ruokalusikallisen tuota edellämainittua seosta 2 dl:aan haaleaa vettä. Sitten vaan lirutan hitaasti päähän niin että koko tukka kastuu, haron varovasti auki ja pyyhekuivaan.

Mitään hirveän monimutkaisia parfyymiyhdistelmiä ei kannata ruveta tekemään, koska tekovaiheessa ACV:n haju on aika tumakka, pullosta haisteltuna esim. Patchouli-ACV haisee aika... hm, erikoiselta. SItten kun tukka on kuiva, jäljelle jää kuitenkin vain se eteerisen öljyn puhdas tuoksu, joka on sitten määrän mukaan joko voimakas tai hento. Mulla tukka on liukas ja suora, joten talven pakkasilla pistin 2 mittaa jojobaa, mutta nyt keväällä yksi on riittänyt. Ajattelin kokeilla myös avocadoöljyä, katsotaan miten se sopii seokseen.
« Viimeksi muokattu: 07.06.10 - klo:10:18 kirjoittanut Hentoinen »

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #593 : 07.06.10 - klo:12:53 »
^
Okei, kuullostaa kokeilemisen arvoiselta. :)

Mä kokeilin eilen ensimmäistä kertaa shampoopalapesua! Siis sulfaatittomalla ja saippuapohjaisella, Lusheja on tullut kyllä testailtua. Kyseessä oli intialainen Gulnarin shampoopala. Inci oli tosi yksinkertainen; Saponified coconut oil and almond oil, peppermint oil. Pala vaahtosi tosi hyvin. Koitin vaahdottaa normaalia tehokkaammin ja huuhdella tosi tarkasti. Shampoo sai hiukset tuntumaan ihan ihmeellisiltä; todella NAHKEILTA ja melkeinpä vahapäällysteisiltä.  ::) - ei kuitenkaan yhtään kuivilta tai takkuisilta. Niiden jälkeen pistin vielä päänahkaan Nature's Gate Tea Tree-hoitista ja muualle kevyempää hoitista (Tigin MM).
Odotin tuon vahaisen ja jokseenkin pesemättömän tunnun perusteella kunnon lähmäpäätä, mutta toisin kävi. Hiuksista tuli tosi hyvän tuntuiset - sileät ja pehmeät, eikä yhtään lässähtäneet tai pörröiset.  :-* Uskomatonta. Ekan kokeilun perusteella olen tosi tyytyväinen.  :) Parasta oli se että vaahdotuksen jälkeen hiukset eivät tuntuneet yhtään kuivilta tai pestyiltä. Voisin melkeinpä kuvitella jättäväni hoitiksen pois, nyt vaan ei ollut etikkaa kotona. Yllätyin todella positiivisesti - kokeilut jatkuvat.
1bMii  BSL

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #594 : 07.06.10 - klo:13:56 »
Täytyy jättää nyt omenaviinietikkahuuhtelut jäähylle vähäksi aikaa. Päänahka on rutikuiva, joten siirryn normihoitiksiin ainakin toistaiseksi. Tosin mietin voisiko shampoopala kuivattaa näin, mutta katsotaan paraneeko tilanne kun jätän huuhtelut pois.

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #595 : 07.06.10 - klo:16:01 »
Kiitos Hentoinen  :) Pitäisi ottaa itseään nyt niskasta kiinni ja alkaa etsimään itselle sopivaa omenaviinietikkamixiä, jos joskus pääsisi noista hoitoainepulloistakin eroon.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #596 : 09.06.10 - klo:10:58 »
Seuraavat kolme pesua ainakin teen paloilla. Tukka on liru ja liukas eli tuntuu hieman ylihoidetulta. Palat antaa mukavasti jämäkkyyttä, jota nyt kaipailen. Tosin täytyy pestä useammin hiukset kun paloilla pestessä likastuu nopeammin. Etikkahuuhtelu on ihan välttämätön itselläni, muuten saa itku silmässä selvitellä takkupalloa.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #597 : 09.06.10 - klo:18:02 »
Pesin nyt toisen kerran peräkkäin mainitsemallani Gulnarin palalla ja samoilla hoitiksilla. Tällä shampoopalalla hiuksistani tulee selvästi normaalia pehmeämmät! Ja kaiken lisäksi pehmeys pysyy kun taas normishampoilla hiukset rupeavat parissa päivässä tuntumaan kuivemmilta ja kuivemmilta.
Miinusta vaan siitä että tuntuu lyhentävän pesuväliä, ei ole ehkä tarpeeksi pesevä. Tykkään kuitenkin paljon, taitaa olla tämän kesän suosikki.  ;)
Uskomatonta, että tuo shampoopala sai lojua kaapissa 1,5  vuotta ennen kuin edes uskalsin kokeilla... Oli niin positiivinen yllätys.
1bMii  BSL

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #598 : 13.06.10 - klo:22:41 »
Kaksi pesua tehty nyt CV ayurvedic herbillä. On se kyllä erikoinen tunne mitä hiuksiin jää aidon shampoopalan jälkeen! Niin tahmea ja vahamainen. Hieroin toisella kerralla palaa paremmin pituuksiin ja latvoihin ja sain näin sen vahamaisuuden hyödyn irti. Hiukset on yhtäaikaa raskaat mutta tuuhean tuntuiset. Olen käyttänyt ihan normaalisti hoitoaineita tämän jälkeen.

Lisäys:
Tunnelmia pesun nro 3. jälkeen: Suoraväriä lähti eilen pesuveden mukana yllättävänkin paljon, vaikka palahan on sulfaatiton..
Hiukset on nyt kovin öljyiset, hieman liiankin, joskin kiiltävämmät ja vähemmän takkuiset kuin normaalishampoilla.
Pitäisi varmaan koittaa jättää hoitoaineet pois ja kokeilla hapanhuuhteluja + jätettävät.
Voisin kyllä ostaa jonkun pesevämmänkin palan kun vaan tuollaisia extra hoitavia. Voisi vuorotella..
Tuoksut noissa molemmissa paloissa on mieleen.

Lisäys taas :D
Alkoi niin himotella tilata Cv:stä paloja. Sampleja pistin jo 6kpl ostoskoriin mutta aloin pihisteleen kun tajusin että jokaiseen parin euron palaan tulee vielä toiset pari euroo postareista! :( Yhyy.. Oon jotenkin jo ihan tottunut et ulkomailta lähettäessä postarit on tosi pienet.

Monologini jatkuu taas:
Eilen pesin palalla enkä laittanut hoitoaineita. Tuntui kovin epäilyttävältä.. Hiukset eivät olleet suihkusta lähtiessä "sulkeutuneen" tuntuiset. Jätettävät pistin ja sheavoita. Aamulla hiukset ovat huomattavasti puhtaamman oloiset kuin aikaisempini päivinä. Ei kuitenkaan kuivat. Joko hiukseni alkavat tottumaan tai sitten hoitoaineet vaan kannattaa jättää pois (huom.hiukseni ovat normaalisisti kuivat ennemmin kuin rasvoittuva). Jatkan kokeilua ja taidan hankkia etikkaa tänään.
« Viimeksi muokattu: 17.06.10 - klo:08:17 kirjoittanut Luscious »
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #599 : 19.06.10 - klo:18:50 »
En ole vieläkään uskaltanut ottaa palaani käyttöön - joku tuossa kirjoitteli, että tuli villit säkkärät enkä edes halua ajatella, miltä minun muutenkin tiukkakiharainen tukka tuntuisi ja näyttäisi sitten. Ehkä joku päivä vielä!
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :