Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465356 kertaa)

Poissa Anya

• HAIRahtanut
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #60 : 01.07.08 - klo:15:20 »
^Tervetuloa foorumille! :)
Sulla onkin sit lähes identtinen "tausta" kuin mulla, eli MOPin Hydrating -setti ja Nexxuksen Theratin/Humectin (Luxxtressia mulla ei ole). Lisäks mulla on ollut käytössä myös mm. Giovannia.
Ja kuten sulla, niin mullakaan noi em. tuotteet ei antaneet toivottua tulosta, vaan päänahka oireili ikävästi.

Mulla ei oo vielä varsinaisesti mitään vakiintuneita hiustenhoitorutiineja shampoopalojen ja yrttien kanssa, mutta nyt jo on selvää, että vakkarikäyttöön kyllä jäävät ja entiseen ei oo paluuta.

Mitkä samplet tilasit Chagrin Valleylta?
« Viimeksi muokattu: 08.07.08 - klo:01:51 kirjoittanut Anya »

Poissa suci

• Haiven
  • *
« Vastaus #61 : 01.07.08 - klo:15:46 »
Tilasin Babassu &  Marsh Mallow, Carrot Milk & Honey, Honey Beer & Egg ja Mud & Clay -samplet. Olive Babassu piti kanssa tilata mutta unohdin. Lisäksi oisin halunnut Cafe Morenoa koittaa, mutta sitä ei ollut varastossa.

Kyllä mäkin luultavasti yritän nyt siirtyä kokonaan näihin palashampoisiin ja yrtteihin. Oon niin paljon erilaisia shampoita ja hoitsikoita kokeillut ilman mitään ahaa-elämyksiä, että eipä tässä mitään häviäkään. Kiva sitä paitsi kokeilla välillä jotain erilaisempaa  :)

Chinaski

• Vieras
« Vastaus #62 : 01.07.08 - klo:17:48 »
Laitanpa minäkin kommenttini tänne, vaikkei sen erikoisempaa kerrottavaa olekaan:D

Tosiaan näitä shampoopaloja olen käyttänyt epäsäännöllisen säännöllisesti ja olen huomannut että jostain syystä sellaiset vähän "sitrusmaisemmat" tai kevyemmät laadut toimii paremmin. Olen kokeillut sekä Chagrin Valleyn että Prairieland Herbsin paloja ja jälkimmäiset on toimineet paremmin. Huomasin myös että pelkällä yhdellä vaahdotuksella millä tahansa laadulla tulee huono tulos. Eli vaahdotan aina kaksi kertaa vähintään.

Joka vaahdotuksen jälkeen laitan aina heikon omenaviinietikkahuuhtelun--kumoan sen tukkaan ja laitan siinä samalla jotain luonnonmukaista hoitsikkaa latvoihin ja pituuksiin (mm. Giovanni toimii paremmin kuin hyvin) ja sitten huuhtelen, ilman sen kummemaa vaikutusaikaa (about minuutti). Ilman viinietikkaa ja pientä määrää hoitoainetta jäisi tukka takkuiseksi.

Hitsi kun noita paloja on varastossa enemmän kuin tarpeiksi, pitäisi käytellä pois...

GoldenBangle

• Vieras
« Vastaus #63 : 03.07.08 - klo:10:21 »
Mun Chagrin valley-tilaus tuli. Aloitin Summer sunshinella. Vaahdotin kolme kertaa (viimeinen tais kyllä olla ihan turha, mut varmuuden vuoks :D) huuhtelin, laitoin 1/10 ACV-huuhtelun jonka annoin olla pikku hetken ja lisäsin sit MOP hoitsikkaa ilman välihuuhtelua. Tulos hyvä, erinomainen!!! Samanlainen kuin jos oisin pessyt shampoolla (silikonittomat ollu käytössä). Päättelin tästä et mun kannattaa aluksi pestä noilla pesevämmillä paloilla ja kokeilla kosteuttavampia myöhemmin uudestaan, ja et mieto hapan huuhtelu on tarpeen ainakin tällä hetkellä. Mun normaalishampoo on tällä hetkellä Korresin Auringonkukka-joku, ja varmaan käyttelen sitä silloin tällöin kun haluan olla valmis nopeasti. Palojen kanssa toi pesu kestää pikkasen kauemmin. Hiusten pesuväli on varmaan sama palojenkin kanssa, eli pari-kolme kertaa  viikossa.

Mutta onpa hauskaa että totaalikarmean tahma-klimppi-vaha-kokemuksen jälkeen sain näin hyvän tuloksen:)

Muillakin, jotka on saaneet esim Sitrionellan paloilla kamalan lopputuloksen mutta haluaisi käyttää shampoopaloja, on siis toivoa :) Tuolta CV:stä tilaaminen on tosi helppoa, ja mulla on siis Visa electron ja se kelpasi, vaikkei sitä erikseen sivuilla mainittu!

Olisin halunnut Nettle ja Chamomile&lemon palat myös, mutta olivat loppu. No, seuraavassa tilauksessa sitten. Sitä odotellessa on hauskaa kokeilla kaikkia noita sämplejä jotka nyt sain.Tosin ne rasvasimmat jätän rauhaan toistaiseksi!

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #64 : 03.07.08 - klo:10:44 »
Osaako joku sanoa kauanko noi CV:n samplepalat kestää suunnilleen? Mietin vaan et tilaanko niitä vai suoraan niitä tavallisia paloja, kun en kuitenkaan jaksa olla "koko ajan" tilailemassa, ja ne isotkin palat on halpoja kuin saippua.  ;)
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #65 : 03.07.08 - klo:13:18 »
Mä oon käyttänyt vaihtelevasti noita samplepaloja (yht. 2 käytössä), mutta ainakin kerran viikossa aina useammalla vaahdotuksella, eikä yksikään ole loppunut, eivätkä ole tainneet pienentyä edes puoleen alkuperäisestä. Tilauksesta on pikkasen yli 3 kuukautta.  :) ltsekin harkitsin suurempien tilaamista heti alkuun, mutta tosiaan nämähän kestää ja kestää.  ;D
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa suci

• Haiven
  • *
« Vastaus #66 : 03.07.08 - klo:13:26 »
Tänään tuli Chagrin Valleyn näytteet mullekin, mutta en vielä pääse testailemaan. Tarkoitus olisi värjätä tänään hennalla ensimmäistä kertaa ikinä...

Eilen tuli pestyä afrikkalaisella mustalla saippualla tukka, ja sen jälkeen laitoin vielä tunniksi amlaa. Lopputulos oli melko öljyinen latvoista ja muutenkin hieman likaisen näköinen. Hiukset kyllä tykkäs ja meni innoissaan laineille, mikä mulla on todella harvinaista  :D

Missy: Kyllä ne samplet aika riittoisilta näyttävät ja varmaan aika kauan niidenkin tuhoamisessa menee. Ne normaalit palat taitavat kumminkin olla aika julmetun isoja, joten ite en ainakaan viitsi semmoista tilata ennen kuin oon löytänyt noista sampleista jonkun joka oikeasti toimii.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 03.07.08 - klo:15:29 »
Missy: Kyllä ne samplet aika riittoisilta näyttävät ja varmaan aika kauan niidenkin tuhoamisessa menee. Ne normaalit palat taitavat kumminkin olla aika julmetun isoja, joten ite en ainakaan viitsi semmoista tilata ennen kuin oon löytänyt noista sampleista jonkun joka oikeasti toimii.

Joo aika isoilta ne tosiaan vaikuttaa. Mut ajattelin kun ei ne kuitenkaan paljoo maksa niin jos saman tien tilais niitä.  ;) Ehkä tilaan nyt sit kuitenkin vaan sampleja, ei tiedä kauan tääkin innostus taas kestää. Ja 3-4 ison shampoopalan tuhoamisessa saattais tosiaan mennä tovi jos toinenkin.

Edit. Tilasin sitten täysikokoisen Olive Babassun sekä samplet Carrot Milk & Honey, Chamomile & Citrus, Honey Beer & Egg ja Summer Sunshine.
« Viimeksi muokattu: 04.07.08 - klo:11:05 kirjoittanut Missy »

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #68 : 08.07.08 - klo:23:18 »
Mä en ole oikein saanut shampoopaloja toimimaan vielä, parin viikon kokeilut takana. Hiukset ovat hyvin öljyiset aina shampoopalalla pesun jälkeen. Eivät siis likaiset, eivätkä vahamaiset vaan ihan öljyiset. Olen yrittänyt huuhdella huolellisemmin ja käyttänyt ACV huuhtelua. Mutta periksi ei anneta, sen verran helppoa muuten tuo shampoopalalla pesu. Päänahka on tykännyt ja hiukset ovat todella pehmeät.

Shampoopaloista on ollut käytössä Akamutista tilattu Afrikkalainen musta saippua sekä Anita Grantin Babassu Shampoo bar with organic Kelp and Ylang Ylang essential oil. Noista tuo Kelp Ylang Ylang shampoopala tuntuu paremmalta mun hiuksille. Kaapista löytyy myös Anita Grantin hajustamaton Babassu shampoopala, jospa kokeilisin sitä seuraavana.

Yrteistä on ollut käytössä shikakai ja amla, tykkään molemmista todella paljon. Vaikkakin on se sotkuista puuhaa tuo yrteillä pesu.  ;D Hoitoaineena olen käyttänyt lisäksi jätettävänä Phyto ysiä sekä Anita Grantin ihanaa Creamy Cafe Latte tuotteita tarvittaessa. Välillä pesen/hoidan myös Rhassoul mud deep condish treatillä, joka sopii mun hiuksille melkoisen hyvin (ilmeisesti ei ole ihan kaikille sopiva).

Kunhan vaan saisin tuon öljyisyyden hieman kuriin jotenkin.
« Viimeksi muokattu: 08.07.08 - klo:23:22 kirjoittanut wilvi »

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #69 : 09.07.08 - klo:09:49 »
Multa löytyy nyt kaapista 4 ihka uutta shampoopalaa (kaikki Chagrin Valleysta): Olive Babassu, Carrot Milk & Honey, Honey Beer & Egg ja Babassu Marhsmallow. Ihan lonkalta heitin oikeestaan ton mun tilauksen, kosteutusta nyt aina haluan hiustuotteilta, mutta muuta erityistoivetta ei tällä hetkellä ole koska hiukset voi suhteellisen hyvin (muuta kun että natürlich tuotteen täytyy olla täysin orgaaninen).

Innosta puhkuen painuin testaamaan paloja ja ensimmäisenä otin käyttöön Honey Beer & Egg -palan. Vaahdotin vain kerran mutta sitäkin kauemmin, kun halusin nauttia ihanan kermaisesta vaahdosta ja mahtavan yrttisestä tuoksusta. Hiukset todellakin lähtivät puhtaaksi, edes sormet eivät lävistäneet päässäni olevaa hiusmöykkyä ja päätä liikuttaessa kuului pelkkää kahinaa. Päätin kuitenkin pitää kiinni päätöksestäni olla käyttämättä mitään hoitoainetta, jotta näkisin mitä tämä pala on tekosiaan. Saunan jälkeen pyyhekuivasin hiukset ja avot, ne selkiytyivät silmissä! Pystyin huoletta kammata kutrit eikä takuista ollut tietoakaan. Laitoin vain hiukan jojobaöljyä jätettäväksi ja jäin seurailemaan tilannetta. Ensinnäkin, hiukseni kuivuivat supernopeasti (tai siis ainakin aikaisempaan verrattuna) ja toiseksi, hiuksistani tuli unelmapehmeät, sileät ja vahvan tuntuiset. Helpottavaa huomata, ettei sitä hoitoainetta todellakaan tarvitse käyttää, taitaa jäädä mulla enimmäkseen muhittelutarkoituksiin hoitsikat.

Ajattelin nyt testata jokaista palaa niin, että käytän yhtä about 10 pesun ajan ja vaihdan seuraavaan.
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #70 : 09.07.08 - klo:11:03 »
Mä oon nyt kolme päivää pessyt Kehäkukka-palashamppoolla hiukseni ja olis kiva jos munkin kokemukset olis yhtä hyvät kuin Radishin.  ;) Oon vaahdottanut hiukset kahdesti joka kerta ja yrittänyt huuhdella huolellisesti. Silti hiukset on ihan kauheessa lähmässä. Edestä ja päältä hiukset on ihan siedettävät mutta takaa tuntuu kuin ne olis ihan siinä shamppoossa eli ihan kuin se shamppoo ei olis kunnolla huuhtoutunut pois. Sen lisäks hiukset tuntuu raskailta, mikä on ihan jees, niitä on tosi vaikee harjata ja ne kuivuu tosi hitaasti. Annan niiden kuivua kauemmin kun aikaisemmin ennen kun föönaan mut silti niitä saa föönata vaikka kuinka kauan.

Eli tiivistetysti vois sanoa että hiukset näyttää hyviltä mutta tuntuu kauheilta.  :D

Odotan että mun tilaus CV:stä tulis, jos ne palat toimis mun hiuksissa sitten paremmin.

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #71 : 09.07.08 - klo:22:49 »
Kokeilin tänään tuota Serpentine Hairista tilaamaani Kahlua shampoo palaa. Tuoksu on ihana kahvin ja amareton sekoitus, koostumus suklainen. Näytti ihan suklaapalalta, kun leikkasin :P Pestessä ei vaahdonnut mielestäni yhtä hyvin kuin CV:n palat ja pala mureni helposti. Leikkasin noin vajaan sentin paksuisen palan ja tämä kului melkeen kokonaan yhdessä pesussa!! :o Hiukset tuli puhtaiksi ja pehmeiksi mutta sen verran jäi takkutukka, että ilmakihartimen harja meinasi jäädä hiuksiin kiinni kuivatessa (vaikka suihkuttelin XZ:n hoitosuihketta). Tätä ei varmaan tule usein käytettyä mutta loistavaa kamaa, kun haluaa suihkuun kahvin tuoksua ;) Vaahto oli muuten aikas ruskeaa, en välttämättä olis uskaltanut vaaleille hiuksille käyttää mutta kun juuri satuin viime viikolla vaihtamaan väriä brunetteen niin ei haitannut.

Desoozasta en suosittele tilaamaan, kuukausi sitten tehty tilaukseni on edelleen pending tilassa, eikä pulju vastaa meileihini. Avasin Paypalissa disputen mutta edes tämä ei ole saanut tyyppejä vastaamaan >:(

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #72 : 10.07.08 - klo:12:42 »
Tänään oli kyllä ihan vika kerta kun pesen sillä kehäkukka-shamppoopalalla hiuksia. Mä en kestä tätä lähmää! Ajattelin et olisin selvinnyt siihen asti et ne CV:t tulee mut en kyllä selviä. Mun "takatukka" on ihan siinä shamppoossa vaikka kuinka huuhtelen. Pakko pitää hiukset kiinni ja silti ne näyttää ihan tönkkösuolatuilta. Huomenna on pakko palata Tigiin.  :-\

Poissa suci

• Haiven
  • *
« Vastaus #73 : 10.07.08 - klo:13:36 »
Miksiköhän mä en saa CV:n paloja vaahtoamaan juuri ollenkaan? Hirveä taistelu, että sai edes jotain siitä palasta irti ja tukka jäi tietenkin lähmäiseksi   :-\ No yrtit sentään toimii hyvin.

Onko kenellekään kehittynyt vielä toimivaa taktiikka näiden palojen kanssa pesuun? Hierotteko sitä palaa ensin käsiin ja sitten tukkaan, vai hierotteko palaa suoraan hiuksiin?

No en ole todellakaan luovuttamassa näiden kanssa, sisulla vaan eteenpäin  ;D
« Viimeksi muokattu: 10.07.08 - klo:13:38 kirjoittanut suci »

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #74 : 10.07.08 - klo:13:46 »
^ Siinä saattaa mennä aikaa opetella nuo tekniikat jotka itselle sopivat, kärsivällisyyttä vain. Mä ensin hieron palaa käsien välissä (joidenkin kohdalla tosiaan lähinnä raivoisasti kun ei meinaa vaahtoa irrota  ;D) ja siitä sitten päähän. Tätä toistan niin monta kertaa että päässä tuntuu olevan tarpeeksi vaahtoa. Sitten huuhtelu kun on hieronut päätä ja tukkaa vähän aikaa. Tämän toistan sitten pari kolme kertaa. Musta tuntuu myös ettei nuo kädessä pahemmin vaahtoa, mutta tukassa paremmin, varsinkin ensimmäisen vaahdotuskerran jälkeen.  :)
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3