Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 464662 kertaa)

usagi

• Vieras
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #600 : 20.06.10 - klo:15:12 »
Mullakin ois kiinnostusta CV:n shampoopaloihin kun näin kesällä olisi helpompi sietää mahdollinen lähmäkausi. Olisko meillä saumaa kimppatilaukseen niin pääsis pienemmillä postikuluilla  ;)?

Riippu ehkä että missä kaupungissa kukin asuu, suomessa taitaa olla niin isot sisäiset postikulutkin että kannattaneeko?
Pitää kyl kattella vähän noita shamppoopalojenkin hintoja, näin kesätyöttömänä  ::).

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #601 : 21.06.10 - klo:22:13 »
Mitä muita shampoo/saippua paloja porukka käyttelee kuin Chagrin Valleyn ja sitrionellan??
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #602 : 22.06.10 - klo:12:32 »
^ Meidän taloudessa käytetään Chagrinin palojen lisäksi LUSHin paloja ja Vihreää kosmetiikkaa. Chagrin on todettu meillä toimivimmaksi.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #603 : 22.06.10 - klo:13:06 »
^^ Mä olen nyt kyllä ihan jumittunut Pienen tuoksukaupan mallas-palaan. En vaan saa millään muulla niin hyvää tulosta. Käytän sitruunahappohuuhtelua ja latvoihin hoitista, vähän mitä milloinkin (siinä se ainoa vaihtelu nykyään).

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #604 : 22.06.10 - klo:13:08 »
Mitä muita shampoo/saippua paloja porukka käyttelee kuin Chagrin Valleyn ja sitrionellan??

Pienen tuoksukaupan Mallas-palaa. On aivan ykkönen minun päälleni, CV:n Coconut Milkin kanssa.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #605 : 22.06.10 - klo:15:04 »
Pienen tuoksukaupan Mallas-pala on mullekkin toimivin.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
« Vastaus #606 : 22.06.10 - klo:18:35 »
Hmm.. Minkä hajunen toi Mallas palashampoo on? (Kuulostaa vähän pahalta  :P ) Onko se hyvin pesevä vai pikemminkin hoitava jos on pakko valita jompaan kumpaan suuntaan?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #607 : 22.06.10 - klo:21:07 »
^ Kyllä se ihan kaljalle haisee että asiaan perehtymätön ei tiedä olenko käynyt baarissa vai pessyt hiukset ;)
No ei sentään - hyvin mieto tuoksu, sellainen ehkä vähän makea ja mallasmainen, mutta ei kaljamaisella tavalla. Vaikea selittää - mutta ei paha mun nenuun. Ja tosiaan erittäin mieto se tuoksu.

Mun mielestä on aika hoitavan oloinen, mutta peseekin kuitenkin. Jotain pesevän ja hoitavan väliltä kai. Tuossa ohjeessa sanottiin, että on sopinut yleensä normaaleille ja kuiville hiuksille, eli kaiketi enemmänkin hoitava.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
« Vastaus #608 : 22.06.10 - klo:21:18 »
Vois kyllä harkita tuota. Itse oon aika aloitteleva tällä saralla ja tuntuu että nykyiset on niin kovin hoitavia että vois joku inasen pesevämpi pala olla myös mukava omistaa.
Arvaa vaan luinko silmät suurena ton ensimmäisen lauseen ja meni kyllä ihan läpi   ;D Kammotustuoksu, lisää vain tupakanhaju!

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #609 : 23.06.10 - klo:09:06 »
Hmm.. Minkä hajunen toi Mallas palashampoo on? (Kuulostaa vähän pahalta  :P ) Onko se hyvin pesevä vai pikemminkin hoitava jos on pakko valita jompaan kumpaan suuntaan?

Siinä on mieto, makeahko tuoksu, sellainen karamellimainen ehkä kuvaa tuoksua parhaiten. Ei todellakaan lemua kaljalle  ;D
Se pesee hyvin ja hoitaa samalla, mutta ei liikaa vaan sopivasti. Ei ole lätsäyttänyt.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #610 : 23.06.10 - klo:11:03 »

Suosittelen kokeilemaan suomalaisia Solan paloja!  ;) Tässä linkki:

http://www.solavoima.fi/etusivu_fi.html

Tässä näkyy joitakin yksittäisiä paloja (ja tuolta olen myös tilannut pari palaa, kun niitä on täällä päin niin huonosti muuten saatavilla):

http://www.aukustiina.fi/product/96/sola-saippua

Itse olen testannut seuraavia: Olut, Mesiturve & Rosmariini ja Lempi -lemmensaippua. Tykkäsin kaikista enkä huomannut niissä erityisen suuria eroja, mutta jos nyt jotain vertailua yritän, niin olut on hellävaraisin (mutta silti pesee kunnolla), mesiturve & rosmariini antaa eniten tuuheutta ja Lempi kiiltoa. Nuo ovat mielestäni hyvin vastaavia kuin CV:n palat, joista olen testannut Babassu & Marshmallowta ja Ayurvedic Herbiä, mutta jättävät ainakin omissa hiuksissani hitusen vähemmän lähmäisen tuntuman. Kaikki tuuheuttavat ja pesevät mukavasti.
« Viimeksi muokattu: 23.06.10 - klo:11:10 kirjoittanut Nuppu »

kultanen

• Vieras
« Vastaus #611 : 23.06.10 - klo:21:02 »
Mä olen edennyt vihreän kosmetiikan paloista chagrin valleyn paloihin ja niistä Pure Nuff Stuffin paloihin, jotka toimii mulla parhaiten. Lushin palat on kuulemma hyviä, mutta epäilyttää, koska niissä on sulfaatteja.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #612 : 23.06.10 - klo:23:09 »
Lushillehan on omakin ketju, mutta voisin kommentoida täällä.

Edelleen tykkäilen eniten Vihreän kosmetiikan hamppu-turve-shampoosta (ja muuten myöskin kehäkukkahoitoaineesta). Chagrinit oli mun päässä joko turhan kuivattavia tai lähmääviä, Pure Nuff vähän turhan hoitava kuin myös täpärästi hamppu-turpeelle häviävä Bare Naked Soapin pala. Lushilta oon käytellyt The Blonde -palaa, joka on perinteiseen saippuaan verraten hassun huokoista koostumukseltaan ja mössääntyy käytön myötä monia muita paloja herkemmin. The Blonde myös kului tuon mössääntymisen vuoksi huomattavasti nopeammin. Pidemmän pesuvälin sillä saa, koska pesutehoa on enemmän ja poishuuhtelu on saippuaa helpompaa. Ainakaan mun tukkaan Blondella ei saa samanlaista runsauden ja rakenteen tuntua kuin saippuantyyppisellä palalla vaan ennemmin kevyen ilmavaa takkuhattaraa, mutta toisaalta se on hyvä "syväputsari" ja helpottaa elämää heikommalla vedenpaineella peseytyessä (pala oli mukana Englannissa). Mulla ainakin tuo perinteisten palojen hoitavuus alkaa pidemmän päälle lähmäämään sekä hiuksia että päänahkaa, joten ajoittainen sulfaattirääkki tulee tarpeeseen.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

peksupipsa

• Vieras
« Vastaus #613 : 09.10.10 - klo:21:17 »
Mä olen kokeillut myös nyt palashampoota. Tämähän on todella vanha juttu. Mummi aina kertoi, että ennen pestiin mäntysuovalla hiukset ja sitten huuhdeltiin etikalla. Olen selaillut ketjua läpi ja erilaisia kokemuksia tuntuu olevan. Mulla on Vihreän kosmetiikan brunette ja tee-puu. Alkuun oli lähmää. Edelleenkin on takkuja ja hieman sähköisyyttä pesun jälkeen. Reilu viikko takana. Hiukset ovat kyllä kivat, erilaiset. Katsotaan miten tämä edistyy. Aion hankkia Vihreän kosmetiikan sen kehäkukkahoitoaineen ja jojobaöljyä latvoille. Nyt en oo käyttänyt hoitoainetta ollenkaan.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #614 : 10.10.10 - klo:14:14 »
Onko käsitystä kauan shampoopalat säilyy? Mulla on vielä muutama käyttämätön pala, ja mietin, heitänkö ne suosiolla roskiin vai mitä niille keksisi.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.