Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465151 kertaa)

Poissa daffodil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #630 : 18.01.11 - klo:12:18 »
Olipahan nopea toimitus Chagrin Valleylla, paketti oli lähetetty viime torstaina ja postinjakaja toi tänään paketin ovelle. Hyvä ajoitus, jutut pääsee heti illalla testiin :)

Shampoopaloista tilasin täysikokoisen Ayurvedic Herbin ja samplet Extra Honey Beeristä ja uudesta Soapnuts & Sunflowerista. Toi Ayurvedic Herb on tällä hetkellä mun ehdoton lemppari, pesee hyvin, mutta ei kuivata päänahkaa; vanha pala on melkein lopussa, joten piti tilata uusi jo varastoon. Extra Honey Beeristä oli taas pakko ottaa sample testiin vaikka aiemmin kokeilemastani Honey Beer & Eggistä en hirveästi tykännytkään; hunajan jäljiltä hiukset ovat aina niin ihanan pehmeät, että on pakko kokeilla olisiko tällä shampoopalalla yhtään samaa vaikutusta.

Saippuoista ostin täysikokoiset Aloe, Aloe, Aloe!n (tämä on myös vanhan varaston täydennystä) ja uutena tuttavuutena Honey Butterin. Lisäksi ostin samplet Cucumber Lime Yogurtista, Shea Rose Claystä ja Carrot & Honey Complexionista, joista jonkun toivon sopivan kasvojen pesuun (toi Aloekin on tosin ollut tähän tarkoitukseen ihan okei).
"There's no such thing as a bad idea, just poorly executed awesome ones."

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #631 : 19.01.11 - klo:16:12 »
Mä kokeilin vaihteeksi Organic Soap:in paloja ja ostin vielä pari saippuaakin. Summa summarum voin sanoa, että ovat Chagrin Valleyn tasoa, vaikkakin palat ovat pienempiä.  :( Myös saippuat toimivat hyvin hiustenpesussa. Joten jos tullirajat pelottavat, kannattaa tilata täältä.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa daffodil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #632 : 21.01.11 - klo:19:53 »
Noista tullirajoista tuli mieleen, että onko muilla Chagrin Valleystä tilanneilla merkitty paketin päälle tilauksen oikea summa? En muista miten mun aikasemmissa tilauksissa on ollut, mutta tällä kertaa summa oli ainakin merkattu ihan kunnolla alakanttiin; pakettiin summaksi oli merkattu 16 dollaria, vaikka oikeasti tilaukseni arvo oli reilu 50 dollaria, ja kaiken lisäksi tilaus oli merkattu lahjaksi. Jos tämä on siis Chagrin Valleyllä ihan normikäytäntö niin tuoltahan uskaltaisi varmaan tilata vähän isommallakin summalla; en ole esim. tähän asti koskaan uskaltanut tilata tota yhteen tilaukseen mahtuvaa seitsemää palaa kun se menee tullirajan yli.

Taidan nimittäin joutua tekemään aika piakkoin uuden tilauksen, vaikka kaikkia uusia paloja en ole vielä ehtinyt edes kokeilemaan. Toi uusi Soapnuts & Sunflower shampoopala on nimittäin aivan ihana, ja uskaltaisin kahden käyttökerran perusteella väittää, että tämä menee jopa entisen suosikkini Ayurvedic Herbin ohi. Pala vaahtoaa ihan mielettömästi (enemmän kuin mikään aikaisemmin kokeilemani), ja hiukset tuntuvat pysyvän puhtaina pidempään kuin muilla paloilla (pesin tiistaina ja hiukset olivat vielä tänään ihan kelvolliset). Tuoksu palassa on vähän erikoinen, mutta ei kuitenkaan paha vaikka ei varsinaisesti hyväkään. Jos pala toimii jatkossakin näin hyvin niin täysikokoinen lähtee ehdottomasti tilaukseen. :)

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #633 : 28.01.11 - klo:16:11 »
Ostin Ruohonjuuresta Punatukka-shampoopalan ja kokeilin sitä juuri. Hiukset eivät lähmääntyneet yhtään, vaan ovat puhtaat ja kuohkeat! Koska ei tullut lähmää, aloin kuitenkin pohtia, ovatko shampoopalat edes niin kosteuttavia? Onko teillä hiusten kunto parantunut palojen käyttöönoton myötä?
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #634 : 28.01.11 - klo:20:10 »
Mulla on kanssa Punatukka-pala, ja muistaakseni silloin kun ostin sen, se lähmäsi ikävästi ja jätti tukan mattaiseksi. Viimeksi kun kokeilin niin tukasta tuli puhdas, jämäkämpi kuin yleensä ja pesuvälikin pysyi yhtä pitkänä kuin normaaleilla shampoilla. Tein varmuudeksi viime kokeilukerralla omenaviinietikkahuuhtelun hoitoaineen jälkeen, luultavasti sekin esti lähmälettiä.
En ole uskaltanut kokeilla vielä kovin monessa perättäisessä pesussa, kun aikaisemmin Punatukka taisi saada mun päänahan hilseilemään. Annan kuitenkin jossain vaiheessa uuden mahdollisuuden...
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #635 : 29.01.11 - klo:11:17 »
Frida: Mulla ainakin hiusten kunto parani potenssiin kymmenen sen jälkeen kun siirryin paloihin. Ei se toki yön yli tapahtunut, mutta muutos oli huomattava puolen vuoden sisällä. Huomasin seuraavaa:
- päänahka ei kutia, hilseile eikä kiristä
- hiukset ovat ilmavat ja tuuheat, en käytä mitään muotoilutuotteita enää
- hiukset kiiltävät ja ovat pehmeät ilman mitään hoitsikkaa, pelkkä ACV-huuhtelu hoitaa homman
- en tarvitse mitään teharimuhitteluja, pistän joskus lähinnä vanhasta tottumuksesta papaija-öljy-kerma-naamion
ja, last but not least  ;D
- mun kampaaja on vihreä kateudesta ja nitisee mulle että mä EN saa sitten puhua kylillä mitä mä käytän hiustenhoitoon, koska muuten hän kärsii tulonmenetyksistä kun kansa ei enää osta normishampoita  ;D ::)

Ja mulla siis tukkaa lapaluihin saakka, värjäys kampaamon kestovärillä 12 viikon välein, pesu joka toinen päivä. Kuivatan fööniillä kiireaamuina, muuten annan kuivua itsekseen. Jos on pippalot tulossa, saatan rautailla (käytän tuolloin lämpösuojasprayta). 
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #636 : 30.01.11 - klo:18:17 »
^^ja^Kiitos vastauksista! Pesin nyt toisen kerran Punatukka-pallalla ja hiukset ovat taas ihanan ilmavat ja tuntuvat vahvemmilta ja tuuheammilta, lähmästä ei ole tietoakaan. Itseasiassa hiukset eivät nytkään olleet vielä likaantuneet yhtään, vaan jouduin pesemään selvittääkseni niskatakun. Luulen siis, että tuo voisi pidentää pesuväliä. :)

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #637 : 30.01.11 - klo:21:20 »
Mä tykkään tosiaan tuosta kun hiuksista tulee jämäkämmän tuntuiset ja tuuheutta tuntuu tulevan kauheasti lisää.. Mutta en edelleenkään ole varma tästä Punatukka-palasta. Eilen pesin, ja taas päänahka hilseilee. Meneekö tällainen hilseily totuttelun piikkiin, vai onkohan mulla vaan vääränlainen pala?
En kyllä muutenkaan ole niin äärimmäisen ihastunut tähän palaan. Ensinnäkin se on alusta asti haissut mun mielestä ihan vedeltä missä on keitetty nakkeja, siis suoraan haistellessa ja vaahdottaessa. Ja toisekseen, tukka tuoksahtaa pesun jälkeen helposti oudon tunkkaiselta, vähän kuin kevyesti märältä koiralta.. Etikkahuuhtelu auttaa kyllä tuohon, mutta sitruunahapolla huuhtelu ei.
Tiedän etteivät shampoopalat tuoksu samalta kuin parfymoidut shampoot, ainakaan yrteillä ja eteerisillä öljyillä hajustetut, mutta kai nyt jotkut palat tuoksuvat paremmalta kuin mun Punatukkani?  ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #638 : 31.01.11 - klo:09:43 »
^Minä kokeilisin vaihtaa palaa, koska en jotenkin usko, että lähmääntymisvaiheessa hiukset vain "puhdistuisivat kemikaaleista...". Ehkä, jos pala alkaa myöhemmin toimia, päänahan talineritys on sopeutunut palapesuihin. Hilseily vähän kielisi kyllä siitä, ettei pala sovi sinulle. :-\

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #639 : 31.01.11 - klo:14:46 »
Olenko mä ihan hakoteillä, vai voisiko periaatteessa tavallinen oliiviöljysaippua toimia myös hiustenpesuun?
Mulla on käsienpesuun käytössä tällä hetkellä hajustamaton oliiviöljysaippua, mikä kääreen mukaan sisältää pelkästään saippuoitua oliiviöljyä, vettä ja suolaa.. Sisällysluettelon simppeliys pisti miettimään. ;D

Strix

• Vieras
« Vastaus #640 : 31.01.11 - klo:15:46 »
^Olen pessyt hiuksiani ihan tavallisella oliiviöljy marseillesaippualla joskus, puhdasta tuli, mitä nyt pari ekaa pesukertaa tuntui nahkeilta. Sillä ne hiukset ennenkin on pesty :)

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #641 : 01.02.11 - klo:00:45 »
Hei, olen uusi täällä... Olen kuitenkin jo pitemmän aikaa seurannut juttujanne mielenkiinnolla ja saanut niistä paljon inspiraatiota :) Alun perin eksyin tänne, kun olin mukana Uuden Mustan luomushampootestissä ja halusin löytää shampoiden rinnalle myös luonnonmukaisia hoitoaineita ja muotoilutuotteita.

Nyt uskaltauduin vihdoin kirjoittamaan ensi kertaa, koska kaipaan kokemusta intialaisten yrttien käytöstä hiustenhoidossa. Muistelen, että joku täällä oli niitä kokeillut. Itse käytän tällä hetkellä shampootestistä jäänyttä Eliah Shahil -shampoojauhetta hiusteni pesuun ja kaipaisin kokemuksia siitä, mitä muita tuotteita (hoitoaine, jätettävä, muotoilu) tuon rinnalla olisi hyvä käyttää kihariin hiuksiin (mieluiten luomua).

Olen nyt kokeillut shampoojauheen kanssa seuraavia yhdistelmiä:
1. kaksi vaahdotusta shampoojauhella, huuhtelut + korvista alaspäin HA-sekoitus (Kevin.Murphyn Hydrate.Me & AM luonnontuotteiden turve-tehohoito & hiukan jojobaöljyä), huuhtelu
2. kaksi vaahdotusta shampoojauheella, huuhtelut + koko päähän laimennettu ACV-seos, huuhtelu kylmällä
3. kaksi vaahdotusta shampoojauheella, huuhtelut + koko päähän laimennettu ACV-seos, huuhtelu + HA-sekoitus korvista alasp, huuhtelu
4. kaksi vaahdotusta shampoojauheella, huuhtelut + koko päähän yrteillä tuunattu ACV-seos, huuhtelu + koko päähän laimea kissanminttu-uutos, huuhtelu
- lisäksi pesun jälkeen olen suihkutellut puolikuiviin hiuksiin seosta, jossa on vaihdellen noin 1 dl aloe vera -mehua tai vettä + muutama tippa laventelin eteeristä öljyä + pari tippaa jojobaöljyä + noin 1/2-1 tl hoitoainetta + joskus 1/2 tl hunajaa

Kaipailen siis yrttien kaveriksi hoitoaine- tai yrttiyhdistelmää tms. joka olisi mahdollisimman kosteuttava ja vähentäisi pörröä. Kiitos jo etukäteen todella paljon, jos osaatte antaa vinkkejä!
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa daffodil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #642 : 01.02.11 - klo:21:03 »
Pesin viime viikolla hiukset muutaman kerran Chagrin Valleyn Extra Honey Beerillä ja ei näköjään oikein toimi tämäkään pala mun päässä. Tekee samaa kuin Honey Beer & Egg ja Chamomile & Citrus, eli päällimmäiset hiukset vetävät itsensä takkuiseen pieneen säkkärään. Harmi juttu, kun muuten tykkään tällä palalla saamastani lopputuloksesta (hiukset tuntuvat jämäkämmiltä ja tuuheammilta kuin muiden palojen jälkeen), mutta toi säkkärä ei ole yhtään hyvä juttu. Nyt pesin eilen taas Soapnuts & Sunflowerilla ja hiukset ovat taas ihanan pehmeät ja sileät, ei takun takkua missään. 

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #643 : 03.02.11 - klo:10:52 »
Menin testaamaan sitä oliiviöljysaippuaa hiustenpesussa, ja ihan kivalta tuntui päänahan puolesta. Tein etikkahuuhtelun, mutta siitä huolimatta tukka jäi vähän lähmäiseksi, etenkin otsiksesta ja latvoista muutenkin. Tuntui kyllä kuivuessa ihan mahtavan tuuhealta ja jämäkältä. Täytyy kyllä jatkaa kokeilua, ellei päänahka sitten hermostu tästäkin. ::)

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #644 : 03.02.11 - klo:10:59 »
Lainaus
Kaipailen siis yrttien kaveriksi hoitoaine- tai yrttiyhdistelmää tms. joka olisi mahdollisimman kosteuttava ja vähentäisi pörröä.

Minä käytän tuota Eliah Sahil jauheshampoota ja sen kanssa on toiminut ihan hyvin AM Luonnontuotteen Hemp hiushoito (hamppu). Sitä voi käyttää paitsi normihoitoaineena myös jätettävänä latvoihin, ja itse käytänkin kun on värinpoistojen jäljiltä aika karvaiset nuo latvat.