Kaipailen siis yrttien kaveriksi hoitoaine- tai yrttiyhdistelmää tms. joka olisi mahdollisimman kosteuttava ja vähentäisi pörröä.
Minä käytän tuota Eliah Sahil jauheshampoota ja sen kanssa on toiminut ihan hyvin AM Luonnontuotteen Hemp hiushoito (hamppu). Sitä voi käyttää paitsi normihoitoaineena myös jätettävänä latvoihin, ja itse käytänkin kun on värinpoistojen jäljiltä aika karvaiset nuo latvat.
Kiitos vinkistä! Käytin kuitenkin jonkin aikaa sitten pullollisen tuota, kun innostuin kaikesta hehkutuksesta mitä se on saanut täällä osakseen (muistaakseni luomutuotteiden ketjussa). Harmikseni se ei mielestäni toiminut mulla kovinkaan hyvin. Se tuntui liian lirulta kosteutta janoaville hiuksilleni, kosteutustehot ei siis riittäneet lähellekään kyllin hyvin.
Nyt mulla on ollut käytössä sekoitus, jossa on suht saman verran eli 1/3 kutakin seuraavia:
- Kevin.Murphyn Hydrate.Me -HA
- AM luonnontuotteen Turve-tehohoitoaine
- avokadoöljyä
Sen kosteutustehot on melko jees (voisi olla kosteuttavampaakin), mutta se ei jätä tarpeeksi sileäksi ja silkkiseksi mun makuun. Tykkään tunnusta jonka kissanminttuhuuhde jättää hiuksiin, muta sitä käyttäessä pitäisi lopettaa hoitoaineen käyttö kokonaan, enkä kosteudenmenetyskammoisena uskalla tehdä niin

Täydellisen silkkisen lopputuloksen antava sekoitus on siis yhä hakusessa...
Nyt kaapissa on tekeytymässä yrtti-omenaviinietikka, joka sisältää 1/2 dl kuivattuja yrttejä (nokkosta, rosmariinia, kehäkukkaa, kamomillaa, kiinanruusua ja voikukanlehteä) ja 1/2 dl omenaviinietikkaa. Seos saa nyt tekeytyä 6 viikkoa, mutta kunhan pääsen maaliskuun lopulla testailemaan sitä raportoin sitten, mitkä sen vaikutukset olivat.
Mun Eliah Shahil -jauhe on nyt loppumassa ja sillä välin kun yrttietikkani hautuu, ajattelin seuraavaksi testailla LHC:ssa hehkutettua hiustenpesumetodia, jossa sekoitetaan 1/2 shamoota ja 1/2 kookosöljyä.
Kaikki silottavat yrittivinkit on kuitenkin yhä erittäin tervetulleita!