Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 466512 kertaa)

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #690 : 02.02.12 - klo:19:55 »
^Hoitiksen + etikkahuuhtelun kanssa tuntuu paljon paremmalta. Pesin toisella kerralla eri tavalla. Hiukseni eivät sähköisty koskaan talvellakaan ja siksi tuo ensimmäisen palashampookokeilun jälkeinen sähköisyys yllätti. Sisällä on ilmankostutin ja ulkona tulee liikuttua aika vähän :)

Nyt pääsen käyttämään noiden ihanien hoitispullojen sisältöjä itse pois  :ts. Toisaalta haluaisin aika minimalistisen kylpyhuoneen, mutta tykkään kuitenkin kokeilla erilaisia tuotteita. Jospa yrittäisin rajoittaa pullovalikoimaa jatkossa siten, että tyydyn 2-3 oikeasti hyvin toimivaan hoitikseen ja niiden lisäksi yhteen sulfaatilliseen shampooseen. Se vähentäisi pullokokoelmaani noin kahdella kolmasosalla ja saisin sen toivomani melko minimalistisen kylppärin. Siinä tavoitetta tulevalle vuodelle.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #691 : 10.02.12 - klo:19:28 »
iHerbistä tilaamani J.R. Liggett's Old-Fashioned Bar Shampoo Jojoba & Peppermint (99 g) testattu. Pariin otteeseen.

En käyttänyt hapanhuuhtelua eli testailen vielä lisää. Nyt tuloksena on lähmäisyyttä, mutta ei rasvaisen näköistä tyveä eli tukka kiertyy nutturalle ja mitään ei huomaa. Paksuuntunut ja tuuheutunut huomattavasti, varmasti mainio pala lyhyemmille hiuksille joihin kaivataan kunnolla tuuheutta. Itse en vielä ole tähän rakastunut. Päänahka ei näistä oireile, enemmän valittelen pituuksien tahmaisuutta. Pienen tuoksukaupan shampoopala on testatuista tähän mennessä paras. Ja haluaisin oikeasti käyttää palaa, se olisi niin ihanan kätevä reissatessa yms. 

Ostin pari J.R. Liggett's shampoopalaa ihan tilauksen täyttämiseksi ja meneehän ne sitten vaikka käsisaippuana elleivät ole tukalle kivoja.
this too shall pass.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #692 : 11.02.12 - klo:22:21 »
Tein hennatilausta henna-boy'sta ja innostuin siinä samalla tilailemaan vähän muutakin. Nyt on vielä vähän hakusessa, että miten näitä yrttejä oikein käytetään? Olen lueskellut täältä ja LHC:sta esim. shikakailla pesemisestä mutta en ymmärrä miten sellaisella mössöllä voi saada puhdasta jälkeä aikaan. Paljonko jauhetta kuuluu sekoittaa veteen? Miten se annostellaan päähän? Kuuluuko sitä hieroa? Entä annatteko seoksen seisoa ennen levittämistä ja kuinka kauan pidätte päässä? Käytättekö pelkkää vettä ja jauhetta, vai pitäisikö siihen sekoittaa jotain muuta sekaan?  ???
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #693 : 11.02.12 - klo:23:04 »
^minä olen käyttänyt shikakaita ihan löysänä vesiseoksena nokkapullon kanssa. Pari ruokalusikkaa shikakaita ja ehkä desi vettä, se märkään tyveen ja loput pituuksiin, hellä hierominen ja huuhtelu.
this too shall pass.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #694 : 15.02.12 - klo:10:32 »
Harlequina, kuinka monta vaahdotusta teet kun peset? Mä olen huomannut että paloissa on melkoisia eroja. Chagrin Valleyn paloilla riittää yksi vaahdotus, Vihreän kosmetiikan paloilla (ja mä pesen nykyään niiden saippuoilla!) pitää vaahdottaa jopa kolme kertaa. Organic soap:in palat antavat hyvän tuloksen yhdellä pitkällä vaahdotuksella ja itse tekemäni palat vaihtelevat yhden ja kahden vaahdotuksen välillä.
Jos siis käytät vain VK:n paloja, kokeile tuplavaahdotusta. Ja oletko muuten kokeillut lisätä ACV:hen muutaman tipan öljyä? Jojoba on tosi hyvä, mutta tosi kärsineille latvoille laitan avokadoa tai baobabia. 
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Soven

• Vieras
« Vastaus #695 : 15.02.12 - klo:16:48 »
^ Jännä miten vaahdotuksissakin on kovasti yksilöllistä eroa. Minä saan Vihreän kosmetiikan paloilla hyvän tulosken yhdellä vaahdotuksella, mutta jos erehdyn vaahdottamaan kahdesti niin tuloksena on lähmä. Mistähän mahtaa tuokin johtua  ::)

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #696 : 15.02.12 - klo:18:45 »
Pienen tuoksukaupan shampoopala on testatuista tähän mennessä paras.

Miksi en löytänyt Pienestä tuoksukaupasta shampoopaloja? Tuota haluaisin testata ku muuta kokemusta palashampoista ei vielä ole ja teen kuitenkin tilauksen parin viikon sisään.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #697 : 29.02.12 - klo:19:43 »
^ ei taida Saara ihan jatkuvasti tehdä noita saippuoita ja shampoopaloja, kannattaa tarkkailla tilannetta.

Pistin J.R. Liggett's palashampoot (iherbistä) kiertoon. En saanut niitä toimimaan. Lasimainen pitkä hius ei taida olla ihan niitä helpoimpia shampoopalojen kanssa, pituudesta 15-20 cm tulee hyviksi ja loput lähmää ihan kunnolla vaikka mitä tekisi. Lahjoitin avaamattoman palan lyhyttukkaiselle ystävälle ja käytän avatun palan käsisaippuana (toimii mainiosti eikä kuivata käsiä). Pöh. Tuoksukaupan pala on oikeasti testatuista ainut jolla saan melko hyvän lopputuloksen, mutta en ihan joka välissä jaksa sen kanssa värkätä kun se kuitenkin vaatii hapanhuuhtelua jälkihoidoksi ja useamman vaahdotuksen.
this too shall pass.

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #698 : 02.03.12 - klo:19:08 »
Olen käyttänyt hyvällä menestyksellä Vihreän kosmetiikan oliiviöljy-vauvasaippuapalaa hiustenpesuun. Myös Inkuton mustasaippua toimii minullai hyvin.   :T
Kyseessä hento ja hennattu lyhyt tukka.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #699 : 03.03.12 - klo:14:08 »
Iso kysymys: kauanko teillä keskimäärin kestää CV:n palat? (Mulla kesti Mud & Clay -sample jotain 4 pesua, se kului aika äkkiä...) Entä Vihreän Kosmetiikan?
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #700 : 03.03.12 - klo:15:20 »
Vihreän kosmetiikan palat kestää meillä pari kuukautta pari kertaa viikossa kahdelle henkilölle käytettynä, jotkut palat kuluu hieman nopeammin, ainakin se lasten pala, ja jotkut hitaammin, kuten Tea Tree.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #701 : 03.03.12 - klo:21:12 »
Iso kysymys: kauanko teillä keskimäärin kestää CV:n palat? (Mulla kesti Mud & Clay -sample jotain 4 pesua, se kului aika äkkiä...) Entä Vihreän Kosmetiikan?

Samoin kävi mulla Auyrvedic Herb -samplen kanssa.

Kauankohan normaalikokoinen CV:n pala mahtaa kestää?

Pesin viimeksi kokeilumielessä Marseille-saippualla (saattoi olla feikki-Marseille, en ole varma koska pala on varmaan 10 vuotta vanha ja kääre on kadonnut). Vaahtosi TODELLA paljon ja jätti tukan takkuuntuvammaksi kuin CV:n shampoopalat. Pesen tuolla jatkossa vain hätätapauksessa, jos talosta ei löydy mitään muuta.
« Viimeksi muokattu: 03.03.12 - klo:21:14 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa daffodil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #702 : 04.03.12 - klo:20:53 »
Iso kysymys: kauanko teillä keskimäärin kestää CV:n palat? (Mulla kesti Mud & Clay -sample jotain 4 pesua, se kului aika äkkiä...)

Mulla on kokemusta vaan CV:n paloista ja ovat ainakin mun käytössä tosi riittoisia. Tarkkaa kestoa en kyllä osaa sanoa kun käyttelen useampia paloja samanaikaisesti (enkä ole tainnut saada kuin kaksi täysikokoista palaa kulutettua loppuun tässä useamman käyttövuoden aikana), mutta joskus syksyllä käyttelin Soapnuts & Sunflower -samplen loppuun ja uskaltaisin väittää, että se kesti mun käytössä ainakin 20 pesua. Tällä hetkellä yritän käyttää loppuun Mud & Clay -palan viimeisiä rippeitä ja tuntuu, että toi pikkuruinen loppupala ei kulu sitten millään...
"There's no such thing as a bad idea, just poorly executed awesome ones."

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #703 : 11.03.12 - klo:11:19 »
Huoh, en saanut enää edes Honey Beer and Eggillä tukkaani puhtaaksi. :( Tuloksena on juuresta latvaan aivan tahmea, lähmäinen ja vahaa täynnä oleva äärimmäisen takkuinen ja vaikeasti käsiteltävä kiilloton reuhka. Tukka on niin ruma että tekisi mieli itkeä, enkä edes ehdi enää pestä sitä uudelleen. Suututtaa ja harmittaa. En usko, että etikkaliuoskaan olisi auttanut, se olisi vain tehnyt hiuksista öljyiset ja raskaat.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #704 : 12.03.12 - klo:15:29 »
Tekisi mieli kokeilla shampoopaloja ja olen tässä lueskellut ketjua ja koittanut hakea tietoa. Noita erilaisia paloja on vaan niin älyttömästi etten tiedä mitä tilaisin ja mistä. Kannattaisi varmaan tilata jotain sampleja?

Tarkoitus olisi käyttää shampoopaloja ja sitten lisäksi tavallisia hoitoaineita. Tai sitten pesuissa vaihdellen shampoopaloja ja tavallista shampoota, riippuu nyt että miten hiukset reagoi.

Hiukseni ovat liukkaat, taipuisat ja hennot. Pesen normaalisti n. joka toinen päivä hiukset. Päänahka ei ole kuiva muttei hirveän rasvoittuvakaan. Osaisitteko suositella jotain shampoopalaa?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234