Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 466513 kertaa)

Poissa Missy

• Tukkaguru
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #75 : 10.07.08 - klo:14:35 »
Onko kenellekään kehittynyt vielä toimivaa taktiikka näiden palojen kanssa pesuun? Hierotteko sitä palaa ensin käsiin ja sitten tukkaan, vai hierotteko palaa suoraan hiuksiin?

Mä hiero(i)n suoraan sitä palaa päähän ja hyvin vaahtosi. Kotvanhan se kestää et saa koko pään vaahdon peittoon.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #76 : 10.07.08 - klo:16:49 »
Viime yönä luin jostain ulkolaiselta hiusfoorumilta kissanmintun käytöstä hiustenhoidossa. Eli kissanmintusta tehdään teetä ja sitten hiuksia liotetaan tuossa teessä tai kastellaan hiukset teellä ja kääritään muoviin. Muhitteluajat vaihteli muutamasta minuutista tuntiin. Sitten kissinmintut huuhdottiin pois. Kuulemma säännöllinen kissanminttuhoito lopettaa hiusten haarottumisen about kokonaan. Kukaan juures kokeillut?

maarit

• Vieras
« Vastaus #77 : 10.07.08 - klo:17:28 »
Sori että kysyn asiasta jonka voisin itse selvittää, mutta onko joku huomannut jossain jasmiinin tuoksuisia shampoopaloja? (Jasmiinin tuoksuista perussaippuaa jo löysinkin.)

edit. Kiitos, Anya! Aika yllättävänkin vaikeaa on löytää jasmiinin tuoksuisia tuotteita yleensäkin. Aika kummallista, kun se on kuitenkin sellainen klassinen tuoksuaines ja idässä niin suosittu.
« Viimeksi muokattu: 11.07.08 - klo:03:07 kirjoittanut m-t »

Poissa Anya

• HAIRahtanut
« Vastaus #78 : 11.07.08 - klo:00:45 »
Sori että kysyn asiasta jonka voisin itse selvittää, mutta onko joku huomannut jossain jasmiinin tuoksuisia shampoopaloja? (Jasmiinin tuoksuista  perussaippuaa jo löysinkin.)

LUSHin Godiva -shampoopala on jasmiinin tuoksuinen: http://www.lush.fi/product_details.php?p=15 (onpas muuten kallis!!)
Tosin tuo on sit jo aika kaukana luonnonmukaisesta, ja ainakin mun hiuksille LUSHin palat on aivan liian peseviä.

Sit löysin pienellä googlettamisella tällasen: http://www.daybreaklavenderfarm.com/store/product.php?productid=16591&cat=0&page=2 (kallis tämäkin!)

Yllättävän vaikeeta löytää nettiputiikeista jasmiinintuoksuisia shampoopaloja, tai ainakin sellaisia jotka toimittavat myös Suomeen.

Viime yönä luin jostain ulkolaiselta hiusfoorumilta kissanmintun käytöstä hiustenhoidossa. Eli kissanmintusta tehdään teetä ja sitten hiuksia liotetaan tuossa teessä tai kastellaan hiukset teellä ja kääritään muoviin. Muhitteluajat vaihteli muutamasta minuutista tuntiin. Sitten kissinmintut huuhdottiin pois. Kuulemma säännöllinen kissanminttuhoito lopettaa hiusten haarottumisen about kokonaan. Kukaan juures kokeillut?

En oo kokeillut, mutta oon itsekin lukenut jostakin että kissanminttu (catnip englanniksi?) mm. edistäisi hiustenkasvua. Ihan mielenkiintoista olis kokeilla, eläinkaupoistahan tuota vissiin saa? Kasvituntemukseni ei oo tarpeeks hyvä jotta uskaltaisin mennä jostain luonnosta poimimaan. :D Ja kun aiemmin mainitsit suopayrtin, niin mä yritin tossa jokin aika sitten mökillä ollessa etsiskellä josko löytyisi jotain suopayrtin näköistä lähimaastosta - ei löytynyt (tai en vaan osannut!). Musta ei taida olla siihen että lähden jostain kedolta poimimaan kasveja hiustenhoitoa varten, vaikka kivaa puuhaa se toki olisi. Sen sijaan oon ostanut ihan vaan marketista rosmariinia ja salviaa, ja tehnyt yrttihuuhteluita muutaman kerran - kirjottelen niistä ehkä joskus lisää.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #79 : 11.07.08 - klo:14:23 »
^Joo parempi ettei lähde keräilemään kasveja, jos ei tosiaan tunnista niitä... ties mitä myrkkysumakkia tulee keränneeksi. Kissanminttua on tosin helppo kasvattaa itse ja tosiaan lemmikkieläinkaupasta saa kuivattua kissanminttua. Pitäisi varmaan kokeilla tuota kunhan ehdin, ihan kissoille tarkoitetusti itse kasvatettua kissanminttua meillä olisi kyllä. Suopayrtin siemeniä olen nähnyt siemenluettelossa (oliskohan ollut ExoticGarden) ja senkin pitäisi olla helppo kasvattaa, on käsittääkseni luonnonkasvikin Suomessa ainakin joskus ollut. Kissanminttu siis kasvaa parvekkeellakin, suopayrtistä en oikein tiedä vaatiiko puutarhaa.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 11.07.08 - klo:14:39 »
Minäkin sitten innostuin tekemään tilauksen noista shampoopaloista tuonne Chagrin Valley'hin. Tilaisin kerralla aika monta samplepalaa ja koiralle ne kaksi tarjolla olevaa palaa myös. ;D Sille kun olen etsinyt sopivaa ainetta turkinpesuun normi koirashampoiden (kuivattaa liikaa luonnonkiharaa turkkia) ja erioilin lisäksi. Saas nähdä olisiko noista paloista apua siihenkin ongelmaan. Yhteensä tilaukseen tuli 11 tuotetta, täytyy sitten raportoida tuloksia, kun paketti on saapunut ja noita olen päässyt testaamaan. Onko kukaan kokeillut noita koirille tarkoitettua shampoopaloja?
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa suci

• Haiven
  • *
« Vastaus #81 : 12.07.08 - klo:22:02 »
Nyt on takana ensimmäinen lähmätön pesu shampoopaloilla. Jee!  :D Pesin CV:n Carrot Milk & Honey -palalla kaksi kertaa vaahdottaen ja hiuksista tuli oikein mukavan ilmavat ja puhtaat. Tein myös erittäin huolellisen huuhtelun omenaviinietikan kanssa, mikä ehkä vaikutti myös tulokseen. Tämä palanen jää kyllä jatkokokeiluun ehdottomasti, toisin kuin Babassu & Marshmallow, jolla tuli kunnon lähmäpää. Kokeilut jatkuvat...

Pitäisi varmaan sitä kissanminttuakin jossain vaiheessa kokeilla, mikäli kissat suostuvat lainaamaan pienen määrän  :D

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 12.07.08 - klo:23:08 »
Minunkin piti tilata teidän innoittamananne shampoopalasampleja Chagrin valleysta kokeiluun. Viikon päästä saapui kovasti yrttisen tuoksuinen paketti, joka piti sisällään viisi shampoopalaa (Rosemary mint, Babassu & marsh mallow, Honey beer & egg, Olive & babassu, Summer sunshine).

Tänään aloitin kokeilut Summer sunshinella, joka on ilmeisesti näistä pesevin. Leikkasin pienen palan, josta jäi suunnilleen puolet yli. Hieroin palaa hieman kostutettuna märkiin hiuksiin, vaahtosi mielettömän hyvin! :o Siis paremmin kuin tavallinen shampoo, normaalin shampoon vaahto jotenkin katoaa hiuksiini hetkessä aineesta riippumatta. Tässä vaahto oli jotenkin ihanan pehmeää ja ''kermaista'', ei sellaista ohutta ja ''kovaa'', kuten perusshampoossa. Pesu oli hankalaa, koska hiukset menivät tosi narskuviksi ja jäntevän tuntuisiksi. Hiukset jäivät aika takkuisiksi ja pörröisiksi, kuten kyllä aina pesun jälkeen minulla. Perään oli välttämätöntä heittää kevyesti LV tehistä 10 minuutin ajaksi vaikuttamaan.

Hiukset tuntuvat kuivuvan ihan huikean paljon nopeammin! Normaalisti minulla menee vähintään se nelisen tuntia kuivumiseen, nyt puolentoista tunnin jälkeen hiukset ovat lähes kuivat. Tyvet tuntuvat oikein puhtailta ja ilmavilta, eivät ainakaan lähimainkaan öljyisiltä.

Vaikuttaa oikein lupaavalta, jatkan erittäin mielelläni testailuja! :D Kyllä tämä taitaa olla taas niitä minun juttujani, ellei nyt tule takapakkia seuraavissa pesuissa. Kokeilkaa ihmeessä!

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #83 : 14.07.08 - klo:11:38 »
Huoh, en malta odottaa että mun CV:t tulis...Tai että saisin ne käsiini kun kaikilla ne on tuntunut toimivan hyvin.

Mun Operaatio Kehäkukka pois hiuksista ei alkanut hirveen lupaavasti... Pesin hiukset kaksi kertaa Tigillä ja se mönjä oli edelleen mun hiuksissa kiinni! Meinas oikeesti jo usko loppua. Ajattelin sit huviks testata Glissin oil nutritive shamppoota ja voilà! Vihdoin se shamppoolähmä lähti hiuksista. En haluu tietää mitä "myrkkyjä" tossa shamppoossa on eikä sillä väliäkään, lähmä lähti ja sillä hyvä!

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #84 : 14.07.08 - klo:13:13 »
Lisää positiivisia kokemuksia, tosin edelleen liittyen tuohon edelliseen pesuun: hiukset ovat kestäneet huomattavasti pidempään puhtaina kuin normaalisti ja näyttävät ja tuntuvat huomattavasti paksummilta. Johtuneeko sitten palashampoosta vai todella vähäisestä hoitoaineesta. Minkäänlaista lähmää ei ole havaittavissa vieläkään. Päinvastoin hiukset ovat normaalia pörröisemmät, eivätkä tahdo oikein asettua. Ensi kokeilussa laitan kyllä reilummin hoitoainetta perään, en vain osaa päättää, pitäisikö pestä vielä toinen kerta putkeen Summer sunshinella vai kokeilla jotain muuta välissä.

Ymmärsinkö muuten ihan oikein, että pesette ja emulgoitte palashampoon monta kertaa? Siis ensin emulgointi, sitten pesu ja sitten sama rumba uudestaan? Olin lukevinani, että joku ainakin toisti systeemin monta kertaa. Minä toistin käsittelyn vain yhden kerran, ja tuli kyllä todella puhdasta. Liekö sitten niin eri juttu noilla kosteuttavilla paloilla, tai sitten luin tai ymmärsin väärin. ;D

Jos joku muuten haluaa, niin voin varmaan myydä noista paloista sellaisia kahteen pesuun riittäviä kokeilupaloja. Yksärillä yhteys, jos haluaa paloja kokeiluun. :)

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 14.07.08 - klo:13:46 »
^Mun hiukset tuntu ainakin paksummilta jopa kaikesta shamppoolähmästä huolimatta tai ehkä juurikin sen takia.  ;) Ja mulla oli tapana emulgoida hiukset kaksi kertaa per pesu. Ei se ainakaan kehäkukalla parantavasti vaikuttanut pesutehoon, mutta noi CV:t tuntuu olevan ihan eri sfääreistä muutenkin.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #86 : 14.07.08 - klo:21:26 »
Tilasinpa juuri ensimmäisen shampoopalani eBaysta myyjältä enchantedwaters. Forbidden Forestin INCI näyttää tältä:

Saponified oils of olive, palm, coconut, soybean, shea butter, purified water, essential oils of Vetiver, Cedarwood & Fir Needle, glycerin ,Vitamin E, grapeseed & gardenia fruit extract

Lisäksi oli tarjous “Order 6 bars and get 1 FREE!”.  :) postaritkin todella kohtuulliset, 5.90$. Kerron kokemuksia kun saapuu!

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #87 : 15.07.08 - klo:08:50 »
Viikon verran pesuja takana tuolla CV:n Honey Beer & Egg -palalla ja pää voi loistavasti! Tein sellaisen mielenkiintoisen havainnon, että mulle tulee parempi lopputulos jos en käytä ollenkaan hoitoainetta pesun jälkeen. Testasin tätä laittamalla Tigin O&H:ta suihkun loppuajaksi vaikuttamaan (n. 7min), mutta tuloksena oli lähmäinen ja äärimmäisen hitaasti kuivuva hiuspehko. Joten mulla jää nyt nuo hoitsikat vain muhittelutarkoituksiin :). Josta pääsenkin kätsästi aasinsillan kautta seuraavaan havaintooni; tämä HBE -pala poistaa upeasti myös öljymuhittelun jämät hiuksista eikä lähmäisyydestä ole tietoakaan. Pelkäsin aluksi, että käy niinkuin African Black Soapin kanssa ja hiukset suorastaan tippuisivat öljyä pesun jälkeen mutta mitä vielä; hiuksista tuli puhtaat, vahvat ja kuohkeat. Voi veljet mikä löytö nämä palat ovat! :)
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #88 : 15.07.08 - klo:13:43 »
Mä pidän CV:n nokkosshampoopalastani. Se sopii mun tukalle ja taidankin tilata sen täysikokoisena tuon samplepalan pienennyttyä vielä hiukan.  :) Onneksi noihin halvimpiin postareihin mahtuu aika monta saippuaa niin ei tarvitse kärvistellä.

Kissanminttukin on etsintälistalla.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #89 : 16.07.08 - klo:11:51 »
Pari viikkoa testailtu Chagrin Valleyn shampoopaloja Mud&Clay sekä Honey, Beer & Egg. Olen aiemmin käyttänyt Sitrionellan Blondi -shampoopalaa, ja sekin on minulla hyvin toiminut. Nämä CV:n versiot ovat ehkä hieman pesevämpiä, vaahtoavat enemmän eivätkä hiukset jää niin raskaan tuntuisiksi kuin Sitrionellalla pesun jälkeen. En tiedä onko tuo hyvä asia - hiukset myöskään eivät jää kuivuttuaan yhtä runsaan näköisiksi kuin Sitrionellalla, toisaalta ne kyllä ovat kiiltävämmät ja vähemmän merivedessä uitetun tuntuiset. Honey, Beer & Egg tuntuu noista olevan kosteuttavampaa ja myös miellyttävämmän tuoksuista - Mud&Clay haisee suorastaan tympeältä. Molemmat kuitenkin vaikuttavat hyviltä tuotteilta, vaikken osaakaan sanoa ovatko parempia kuin Sitrionellat, ja varmasti tulevat loppuun käytetyiksi.