Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465149 kertaa)

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #840 : 28.06.13 - klo:22:01 »
^^ En ole erikseen maininnut Suomen alvirajoista eli ovat tehneet noin pyytämättä. Siellä onkin aivan ihana asiakaspalvelu, meikäläinen on tehnyt huhtikuusta asti pari tilausta kuussa ja saan jo henk.koht. viestejä pakkaajilta :D

Minulla aivan samat kokemukset kuin pitkätukalla, Chagrin Valleyn shampoopaloihin todellakin jää koukkuun. Olen kokeillut Olive&Babassua, Babassu&Marshmallowta, Nettleä, Herb Gardenia, Honey, Beer&Eggiä, Rosemary Lavenderia, Mud&Clayta ja Soapnutsia eikä mikään paloista ole ollut huono. Babassu&Marshmallow on lemppari, Herb Garden ehkä vähiten, koska tuntui kuivattavalta. Soapnuts myös tuntui kuivattavan hiuspohjaa vähän, olen melko varma, että palat, joissa sunflower oil eli auringonkukkaöljy on etummaisina incissä kuivattaa minun hiuspohjaa.

Suosittelen lämpimästi, minullakaan ei tullut lähmävaihetta edes alussa. Käytän pesujen yhteydessä omenaviinietikkahuuhtelua (1 rkl noin puoleen litraan lämmintä vettä), en ole kokeillut ilman vielä, koska omat hiukset tuntuvat tykkäävän etikkahuuhtelusta. Minulla siis käsittelemätön luonnonkihara hartiamittainen hius.
« Viimeksi muokattu: 29.06.13 - klo:20:46 kirjoittanut Salamanteri »
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #841 : 29.06.13 - klo:17:24 »
Onko joku kokeillut SF (soap factory) palasaippuoita hiusten pesussa? Jostain sivulta luin, että joku olisi käyttänyt. ???

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #842 : 02.07.13 - klo:23:25 »
Kokeilin tänään ekaa kertaa elämässäni palashampoota, vaikka sellainen on tuolla laatikossa lojunut parisen vuotta. Shampoo oli (ehkä ikänsä vuoksi) hieman vaikea saada vaahdottumaan käsissä, mutta levisi tukkaan ihmeen hyvin ja huuhtoutui pois helpommin kuin mikään nestemäinen shampoo koskaan! Ensimmäinen vaahdotus ei tuntunut paljoa puhdistavan, mutta kahdella vaahdotuksella tuli miltei narskuvan puhdasta.

Käytössä oli siis Lushin Trichomania, joka ei ole sillä tavalla perinteinen palashampoo että se muistaakseni sisältää sulfaatteja. Saas nähfä mitä pää tykkää tuosta pidemmällä käytöllä, sulfaattishampoot olen joutunut jättämään pois jo muutama vuosi sitten kun päänahka ei niitä kestä.

Mietin että jos tilaisin etsystä AromaVillen samplet kokeiluun, onko niistä tai muista tuon merkin paloista porukalla kokemuksia? Chagrin Valleysta olen lukenut niin paljon että niitä varmaan ainakin pitää hankkia..  :)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #843 : 03.07.13 - klo:00:29 »
^ Olen käyttänyt AromaVillen samplesetin ja tilasin pari palaa täysikokoisina. Sopivat mun tukalle paremmin kuin esim. Flown palat, jotka tuntuvat jotenkin vahamaisilta ja tahmeilta.

Käytöstä on jo jonkin aikaa, joten kauhean tarkkoja tuotearvosteluita en osaa jokaisesta palasta enää antaa. Selvästi eniten tykkäsin neem amla shikakaista ja kakkosena tulee rhassoul & argan oil. Soapnuts & babassu ja hops hemp honey olivat molemmat ihan ok, mutta eivät herättäneet sen kummempaa ihastusta. Pesuväli pysyy neem amla shikakailla pitempänä kuin muilla varmaan siksi kun se antaa enemmän rakennetta.

Tilasin myös iherbistä J.R. Liggett'sin paloja kaksi kappaletta ja enpä tosiaan huomannut, että ne onkin tismalleen samaa tavaraa, mutta toisessa on hajustetta.  :P Nämäkin ovat ihan ok, mutta koska hiukset ovat kuivuttuaan todella pehmeät ja 'luonnolliset', niin ne myös tuntuvat rasvoittuvan nopeasti.

Nyt olen ollut jonkin aikaa pesemättä shampoopaloilla, kun pelkäsin että sulkasato voisi johtua paloista ja etikkahuuhteluista, mutta syyllinen taitaa sittenkin olla kilpirauhanen ja palailen varmaan jossain vaiheessa ainakin osittain takaisin palojen käyttäjäksi.

edit. Lounan kirjoituksesta tuo rosemary nettle & aloe vera soitti kelloja, ja mullahan onkin ollut sitä siinä samplepaketissa rhassoul & argan oilin sijaan. Rhassoul &argan oilin tilasin myöhemmin täysikokoisena silkasta mielenkiinnosta.
« Viimeksi muokattu: 03.07.13 - klo:14:26 kirjoittanut Luurankka »
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #844 : 03.07.13 - klo:13:31 »
^^ Mulla on pari AromaVillen näytepalaa vielä testaamatta, kun oon välissä käyttänyt muita tuotteita pois, mutta todennäköisesti tilaan niitä joskus säysikokoisena. Tykkäsin tosi paljon soapnut&babassusta, hops hemp honeyn kanssa oli vaihtelevasti lähmäongelmaa, hiukset jäi jotenkin vahamaisiksi niskasta.

Avaamatta mulla on vielä Rosemary Nettle & Aloe Vera, joten kylppärissä on nyt Burdock Root Oil & Fenugreek (piti tarkistaa etsyn tilaushistoriasta, mikä se neljäs pala oli  :D), edellisestä käyttökerrasta on jo aikaa mutta ei jäänyt mieleen ainakaan mitään huonoa. Näköjään etsyssä on tällä hetkellä vähän erilainen tarjonta ja noita kahta ei ole edes tarjolla, sen sijaan siellä on sellasia mitä mun näytesetissä ei ollut, mun tekisi mieli koittaa ainakin sitä neem amla shikakaita.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #845 : 03.07.13 - klo:21:26 »
^^ En ole erikseen maininnut Suomen alvirajoista eli ovat tehneet noin pyytämättä. Siellä onkin aivan ihana asiakaspalvelu, meikäläinen on tehnyt huhtikuusta asti pari tilausta kuussa ja saan jo henk.koht. viestejä pakkaajilta :D

Siis mitä? En tiedä mitään tullista (paitsi sen että kun oltiin Liechtensteinissa, juututtiin tulliin Saksasta ostamallamme autolla - ne tyypit luuli, että mun iskä oli saanu sen auton joltain iskän nimiseltä, vaikka papereissa luki ISKÄN nimi. joo tää oli OT :D). Selailin tota Tulli -topicia, mut en nyt oikein tajunnu. Siis kun ihmiset puhuu siellä siitä että pitää merkata kaikki jutut joita on tilannu ja materiaalit piti ilmottaa tms. Missä tilanteessa tollasta pitää tehdä? Pitääkö noin tehä aina ku tilaa ulkomailta? O_O Tosin mulle on tilattu Saksasta yks juttu eikä meillä ollu mitään tollasta. Entä toi alv-raja, wut? Sen tajusin että eri tuotteilla on eri ALV-prosentti mut siis... muuta en tajunnutkaan.
Joku nyt selittää ku en tajua. :d
Ja muuten, shampoopaloihin liittyen. Käytin tänään vauvasaippuaa. Oon nyt luopunu head&shouldersista ku ei se auta p**kan vertaa... joten palasin vauvasaippuaan. Mut kyllä mulla edelleen hilsettä on joten nyt pitäis keksiä jotain. Onko kellään hilse "parantunu" noilla CV:n palashampoilla?
« Viimeksi muokattu: 03.07.13 - klo:21:27 kirjoittanut piste »

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #846 : 03.07.13 - klo:21:47 »
^ Sinun ei tarvitse tehdä mitään erityistä tilauksen yhteydessä. Uusi tulliraja on se 23 euroa eli siis ei saisi tilata mitään arvoltaan yli rajan tai voi joutua maksamaan veroa. Mutta kuten jo mainitsin, Chagrin Valleylta olen tilannut yli rajan koska he siellä merkkaavat tilauksen arvon pienemmäksi.

Itselläni ei ole ollut hilsettä mutta kuivahko hiuspohja, joka kyllä tykkää valtavasti CV:n paloista.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #847 : 04.07.13 - klo:11:47 »
Minäkin liityn tähän ketjuun :) oon nyt (pari kuukautta ehkä?) pessyt hiukseni vaan Marseille-saippualla, ja noin kuukauden ajan tehny 1-2 krt/vko kamomilla-etikka- huuhteluita. En ole koko aikana käyttänyt hoitoaineita, ja täytyy sanoa, että tuntuupa hiukset hyviltä! Mieskin on kehunut paksumman näkösiksi.

Viime viikonloppuna minulla oli kuitenkin häät, ja tyhmyyksissäni päätin tehdä värinkirkastuksen latvoihin ja koko kuontaloon hiusnaamion. Sen jälkeen hiukset ovat tuntuneet jotenkin lähmäisiltä ja inhottavilta ja päänahka on kutissut. Mistähän johtuisi? Tuotteiden silikonipitoisuudesta, ehkä? Pitäisikö luovuttaa vaikka siskolle kaikki silikonipurnukat varastoista ja jatkaa hyväksi havaittua saippuapesua?
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa Tellukka

• Haiven
  • *
« Vastaus #848 : 21.07.13 - klo:12:53 »
Jeeeee!  Oon aivan innoissani  :D Tilasin vasta eBaysta muutaman shampoopalan ihan kokeilumelessä, kun en oo niitä koskaan aiemmin käyttänyt. Ja nehän toimii! :l

Mulla on paksut, taipuisat ja karkeat (käsittelemättömät) hiukset ja normaalisti oon joutunut valitsemaan, haluanko niistä ensisijaisesti pehmeät ja kiiltävät vai kuohkeat ja karkeat. Jos haluan pehmeät ja kiiltävät, olen käyttänyt mahdollisimman paljon silikonia sisältävää shampoota + hoitoainetta, joka on puolestaan saanut hiukset lätsähtämään ja näyttämään nopeammin likaisilta. Silikoniton shampoo + hoitis puolestaan jättää hiukset karkeiksi ja kiillottomiksi, mutta kuohkeiksi. Kumpikaan ei hyvä  ::)

Mutta...shampoopala (+etikkahuuhtelu) toimiikin mulla niin, että hiukset on pesun jälkeen sekä pehmeät ja kiiltävät ETTÄ kuohkeat :l En olisi ikinä uskonut, että se toimii näin hyvin. Ei mitään lähmäisyyttä tms. mihin olin varautunut. Varmasti silläkin on vaikutusta, että en käytä enää mitään muotoilutuotteita hiuksiin muuta kuin aivan poikkeustapauksissa (erityiset juhlat tms.)

Suosittelen kokeilemaan shampoopaloja. Niitäkin on toki erilaisia ja kaikki eivät varmasti toimi samalla tavalla. Kokeilemalla löytyy ne parhaat itselle  :)

Poissa Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
« Vastaus #849 : 14.08.13 - klo:12:10 »
Nyt olen minäkin innostunut näistä palasaippuoista  :) Olen pessyt neljä kertaa hiukseni näillä, ja tykkään kovasti. Ei mitään lähmäongelmia tai päänahan kutinoita. Kolmella ensimmäisellä kerralla tein etikkahuuhtelun. Tänään laitoin Nutrigloss-suihkepullon sekaan etikkaa, ja suihkin sitä pyyhekuiviin hiuksiin. Näyttää tuokin toimivan!

Pääni olen pessyt Faith in nature -merkkisillä paloilla (rosmariini ja tea tree), Nubian heritage mangosaippualla, sekä oliiviöljysaippualla, minkä ostin Punnitse ja säästä -kaupasta.

Tällä jatketaan, jos mitään ongelmia ei ilmene. Tykkään kovasti siitä jämäkästä tunnusta mikä hiuksiin jää :)
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #850 : 19.08.13 - klo:17:05 »
Täällä on niin paljon hehkutettu palashampoita ja -saippuoita, että muakin on alkanut kiinnostaa. :D Kaapista löytyy jo pari jotain iHerbistä tilattua saippuapalaa, täytyykin tutkailla olisiko niistä myös hiusten pesuun.

Ainoastaan se tässä vähän arveluttaa, että miten nuo palat mahtavat tehota muotoilutuotteisiin. Mä kun kuitenkin lähes päivittäin käytän hiuslakkaa, kuivashampoota, hiuspuuteria yms. Ja mitä nyt ketjua selailin, niin aika harva palojen käyttäjä taitaa mitään muotoilutuotteita käyttää.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #851 : 19.08.13 - klo:17:21 »
Jenje, itse totesin, että tykkään shampoopaloista, mutta mun hiukset ei kestä täysin luomua  ;D Eli mun hiukset kuivui tosi pahasti ja luonnonkiharasta tuli mieletön pörrä. Eli käytän edelleen shampoopaloja, mutta olen ottanut muita shampoita käyttöön rinnalle, sekä silikonipitäiset jätettävät. Keskitietä siis menen ja tuntuu toimivan ok :)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #852 : 19.08.13 - klo:17:32 »
^ Tuollaista mäkin vähän suunnittelin, että käyttelisin paloja muiden tuotteiden ohella. Tykkään sen verran liikaa läträillä kaikenlaisia tukkatuotteita, ettei ihan pelkkiin shampoopaloihin siirtyminen oikein houkuttele. :D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #853 : 19.08.13 - klo:18:37 »
Ainoastaan se tässä vähän arveluttaa, että miten nuo palat mahtavat tehota muotoilutuotteisiin. Mä kun kuitenkin lähes päivittäin käytän hiuslakkaa, kuivashampoota, hiuspuuteria yms. Ja mitä nyt ketjua selailin, niin aika harva palojen käyttäjä taitaa mitään muotoilutuotteita käyttää.

Silloin, kun vielä pystyin paloja käyttämään kemiallisesti käsittelemättömän tukkani kanssa, käytin kyllä varsin monipuolisesti kaikenlaisia muotoilutuotteita. Päivittäin hiuksissa oli aina vähintään kolmea eri muotoilutuotetta plus parit jätettävät, ja palat suoriutuivat pesusta mallikkaasti. Pesuväli vaihteli lähinnä mielialan mukaan, viikon olisi voinut ihan helposti olla pesemättä ja parani vain loppua kohden.

Valitinkin tässä ketjussa jo aiemmin, että enää ei minkään merkin palat toimi, vaan sellainen supertöhnävahaisuus tarraa heti kiinni; olen tullut päätelmään, että keväällä käyttämäni vaalennussuihke on tähän syypää. Ei auta kuin odotella, että suihkekäsitelty osuus kasvaa pois.  >:(

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #854 : 19.08.13 - klo:18:44 »
^ Okei, kiitos. :) Taidan siis uskaltaa palojakin testailla.