Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465470 kertaa)

Varis

• Vieras
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #855 : 19.08.13 - klo:20:05 »
Mulla kyllä toimii pala edelleen satunnaiskäytössä, vaikka hiukseni on raidoitettu. Käytän flown hamppu-turvepalaa. Pelkällä palalla peseminen todennäköisesti kuivattaisi liikaa osittain vaalennettua hiusta. Mitään lähmääntymistä ei ole tapahtunut vaalentamisen jälkeen missään vaiheessa eikä oikeastaan koskaan muulloinkaan palaa käyttäessäni.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #856 : 20.08.13 - klo:21:23 »
^ Joo, en siis uskokaan, että ongelmani johtuisivat vaalentamisesta yleisesti, vaan nimenomaan tuon suihkeen käytöstä. Se nimittäin jännästi tuntui muuttavan hiuksen rakennetta, eri tavalla kuin perinteiset värinpoistot. Tukka oli sen jäljiltä heti suoraan jo sellainen tahmainen ja rastoittuva. Palapesut pitkänkin ajan jälkeen palauttavat sen tunnun, ja lisänä toki sitten se möhnävaha pinnassa, jonka takia tukka jopa venyy harjausyrityksissä, vaikka on muuten ihan hyvässä kunnossa eikä veny märkänä. Luonnonharja tukkeutuu vaaleaan töhnään jo yhdellä harjauksella, eli palashampoot eivät vain millään suostu peseytymään irti koko tukasta. Tyvessä pesutulos on yleensä hyvä. (Sori, jos meni pikkasen ohi aiheen.)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #857 : 24.08.13 - klo:10:41 »
Kokeilin juuri ensimmäistä kertaa J.R. Liggett's shampoo bar Virgin Coconut and Argan Oil -palashampoota ja oli kyllä hyvä kokemus! Tykkään saippuapaloista, mutta niin moni niistä kuivattaa mun hiuksia tosi paljon, ihan kuin syväputsarilla pesis, mutta tämä jättä hiukset ihanan pehmeiksi. Tämä siis van ensivakutelma, ei sitä ikinä osaa sanoa miten hiukset käyttäytyy pitemmän päälle.

Kysymys siis iHerbistä ostetusta palasta:
http://www.iherb.com/J-R-Liggett-s-Shampoo-Bar-Virgin-Coconut-Argan-Oil-3-5-oz-99-g/47717

Mulla on myös saman merkin Herbal Formulaa sekä Tea Tree and Hemp Oil. Tykkään niistäkin ja mun miehenikin on tykännyt niistä ja se ei nyt yleensä välitä, millä tahnalla pesee tukkansa, kunhan puhdasta tulee :)

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #858 : 29.09.13 - klo:22:31 »
Nyt on takana ensimmäinen pesu Flow kosmetiikan hamppu-turve-palashampoolla. En haistanut siinä paljon mitään, lievästi jotain. Mulle se on ihan OK, mun mielestä ei tartte tuoksua kukkasilta kunhan tuote muuten on hyvä. Kun vaahdotin palaa, yllätyin, kuinka tehokkaasti se vaahtoaa! :o Sillä olis voinu pestä varmaan viiden ihmisen hiukset... No, ens kerralla tiedän sitten että vähempikin riittää. Hiukset ei oo viel kuivunu, niin en voi sanoa mitään tuloksesta. Tähän asti kaikki hyvin, kerron sitten tarkemmin kun hiukset kuivuu...

edit. Ihana tukka! :l Ilmava ja hauskasti sivulle "pönöttävä". Tosin se johtuu kyllä siitä että menin märällä tukalla nukkumaan, mutta ei se olisi likaisena noin tehnyt. Tukka tuntuu vähän karhealta, mutta pehmeältä. Päänahka ei kutise, kiristä eikä mitään muutakaan ikävää. En tiedä johtuuko se siitä, että aiemmin olin kipeänä enkä jaksanut pestä tukkaa ja siinä oli monen päivän rasvat, mutta jotenkin tukka näyttää vähän vaaleammalta? No, oli miten oli, tykkään tästä. :) ♥ Uusi lemppari!
« Viimeksi muokattu: 30.09.13 - klo:13:55 kirjoittanut piste »

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #859 : 02.10.13 - klo:13:53 »
Pesin eilen Flow Brunette shampoo palalla ja TYKKÄSIN! Pala tuntui vaahdottaessa todella öljyiseltä  0_0 mietin että tästä ei tule kuin limaletti aikaiseksi  :D No aamula kun tukka oli kuiva se oli todella pehmeä ja sopivan tuuhea!! Tosi hyvä pala  :l

Aikaisemmin pesin Flow Kehäkukka shampoo palalla joka pesi tukan paljon narskuvammaksi mutta todella tuuheaksi ja pesuväli oli jopa 4päivää  :) haju oli ehkä hieman epämiellyttävä mutta tykkäsin tästäkin.
Olen pessyt myös tukkani oliivisaippuapalalla mutta se teki hiuksisitani todella limaiset, tukka oli puhdas yhden päivän ja välillä se oli jo seuraavana aamuna likainen vaikka tukka olisi pesty illalla  :(
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #860 : 11.10.13 - klo:23:07 »
Ei hitsit tätä foorumia, nyt miunkii on pakko päästä kokeilemaan pala shampoota  ;D ;)
Työpaikan vieressä on yks uus luontaistuotekauppa ja ajattelin mennä heti huomenna katsomaan löytyykö sieltä vaikka Flown paloja.
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #861 : 12.10.13 - klo:19:38 »
Byääh! Ei siellä kaupassa ollu pala shamppoita! :'( Tilasin sitte Hyvinvoinnin tavaratalosta Flown kehäkukka-palan kuiville hiuksille + joku Korkut oliiviöljy porkana palan. No sainpa samalla tilattua uuden puuterin. Olisin halunnu sellasen palan jo nyt heti tänään! Yhyy ;D ;)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #862 : 12.10.13 - klo:19:51 »
Mä olen nyt jonkin aikaa käytellyt ihan käsisaippuana iHerbistä tilattua palasaippuaa, jota olin vähän kaavaillut hiusten pesuunkin. Mutta tuohan jättää sellaisen tosi inhan kalvon käsiin ja tuntuu kuivattavankin tosi reippaasti. Enpä taida viitsiä edes kokeilla tukkaan, koska mun muutenkin ongelmainen päänahkani tuskin arvostaisi mitään ylimääräistä tukkivaa kalvoa. :-\
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #863 : 22.10.13 - klo:14:14 »
Uuno täällä terve! ;D Aion kokeilla palashampoota, mutta pari asiaa mietityttää: Vaahdotetaanko saippuaa siis ensin käsiin ja siitä hiuksiin, vai hierotteko palaa suoraan päähän? Kai sen jälkeen voi käyttää hoitoainetta ihan normaalisti? Myös säilytys mietityttää, ja suunnittelinkin (miehen iloksi ::)) sellaista imukupilla kiinnitettävää saippuatelinettä kylppäriin. Lavuaarin reunalle iskin palasaippuan luffakiekon päälle (tilasin luffapötkön Ebaysta ja sahasin siitä itselleni kiekon), mutta meillä ei oikein ole mitään hyllyjä mihin tuon shampoopalan saisi samalla tavalla laitettua.
Ajattelin tilata tämän J.R. Liggett'sin hajustamattoman palashampoon. Vähän kyllä jänskättää miten tuo toimii rasvoittuvassa päässäni, mutta kokeilemallahan se sitten selviää. Vaikka palashampoo toimisi, jatkan kyllä normishampoolla pesua silloin tällöin (kuntosalilla).

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #864 : 22.10.13 - klo:20:04 »
Aion kokeilla palashampoota, mutta pari asiaa mietityttää: Vaahdotetaanko saippuaa siis ensin käsiin ja siitä hiuksiin, vai hierotteko palaa suoraan päähän?

Kumpikin tekniikka käy. ;) Kokeile kummasta pidät enemmän. Yleensä kyllä sudin palaa suoraan hiuksiin. En varsinaisesti hiero vaan ikään kuin kampaan sillä myötäkarvaan.

Sitten kun pala on jo niin lopussa ettei tuo "kampaaminen" enää onnistu ilman että palan jämä putoilee lattialle tms. ärsyttävää, niin teen niin että hieron sitä käsiin ja siitä sitten vaahto hiuksiin. Palan saa käytettyä näin aivan loppuun. Mielestäni se suoraan hiuksiin laittaminen on kuitenkin normaalioloissa kätevämpää.

Kai sen jälkeen voi käyttää hoitoainetta ihan normaalisti? Myös säilytys mietityttää, ja suunnittelinkin (miehen iloksi ::)) sellaista imukupilla kiinnitettävää saippuatelinettä kylppäriin. Lavuaarin reunalle iskin palasaippuan luffakiekon päälle (tilasin luffapötkön Ebaysta ja sahasin siitä itselleni kiekon), mutta meillä ei oikein ole mitään hyllyjä mihin tuon shampoopalan saisi samalla tavalla laitettua.

Voi käyttää ja osa meistä käyttääkin. Käytän myös itse aina hoitoainetta lopuksi. Koska käytän pelkästään palashampoota hiusteni pesemiseen, vältän kuitenkin silikoneja sisältäviä hoitoaineita. Palashampoon ja silikonien yhdistelmän kokeileminen osoitti aikoinaan, että silikoni lähtee ainakin omista hiuksistani huonommin pois kuin tavallisilla shampoilla. En tiedä onko se kaikilla noin, mutta ainakin minulla. En halua hinkata pituuksia ihan hulluna millään pesuaineella, koska kasvatan hiuksia nyt kokeilumielessä niin pitkiksi kuin ne vain kasvavat. Ahkerammalla hinkkauksella voisi silikonikin lähteä? Sutaisen pituudet vain kerran ja silloinkin aika kevyesti palashampoolla enkä jää hieromaan niitä sen enempää, koska tuo menetelmä riittää hyvin silikonittomien hoitoaineiden kanssa pitämään latvatkin siisteinä.

Luffasieni on oikein näppärä palan säilyttämiseen. Sellainen on käytössä täälläkin :)

Siitä vain kokeilemaan :)
« Viimeksi muokattu: 22.10.13 - klo:20:08 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #865 : 22.10.13 - klo:20:57 »
Kiitos pitkätukka rautalankaohjeista, nyt mäkin uskallan kokeilla. Laitoin tuon J.R. Liggett'sin palashampoon tilaukseen. :D

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #866 : 23.10.13 - klo:09:55 »
Lähteekö öljymuhitukset hyvin pois palasampoilla? Nyt syksyn tullen on vähän alkanut päänahka kuivumaan ja kutiamaan joten meinasin muhitella öljyä. Miulla on nyt flow brunettepala ja mietin että lähteekö rypsi tai kookosöljy hyvin pois tukasta palalla? Se pala jättää tukan juuri sopivan ilmavaksi eikä pese narskuvaksi.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #867 : 23.10.13 - klo:14:20 »
^ Oman kokemukseni mukaan joillakin paloilla lähtee ja toisilla ei, eli niistä löytyy eroja. Flow'n paloista ei ole kokemusta joten en osaa arvioida, omista testityistä kaikkein paras öljyjen poistaja on ollut J.R. Liggett's peruspala. Kokeilemalla kyllä sellainenkin varmasti löytyy, jolla saat öljyt pois, vaikka joku muu pala ei toimisikaan. :) Ja niin, kaksi kertaa kannattaa mun kokemuksen mukaan vaahdottaa jos öljyillä läträilee, ensin pesee enimmät pois ja sitten toinen vaahdotus perään.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #868 : 23.10.13 - klo:14:57 »
^juuu! Eli testiin vaan silläkin pelolla että tukka on limaletti seuraavana päivänä  :D

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #869 : 23.10.13 - klo:19:43 »
Oma kokemukseni Flown ja J.R. Liggettin shampoopaloista on, että ne on tosi peseviä. Ainakin mun päässä käyttäytyvät kuin syväputsarit, eli tulee narskuvan puhdasta ja olen aina huoletta pessyt muhitukset pois :)

Tykkään niistä mutta välillä pitää aina käyttää jotain muuta tavallista shampoota, muuten ne kuivattaa mun hiukset pahasti. Mulle myös nähtävästi sopii parhaiten shampoopalat + silikonia sisältävät hoitoaineet hyvin.