Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465350 kertaa)

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #90 : 17.07.08 - klo:10:20 »
Olipa hurjan nopeaa toimintaa tuolla CV:ssa. Tilaamani samplet olivat jo eilen minulla kotona, tilasin siis 11.7. ja kotona ne odottivat 16.7.! Mukana oli muuten käyntikortti, jonka toisella puolella luki käsinkirjoitettuna "Kiitos!" ja lähettäjien nimet. Tainnut tulla Suomesta jo aika monta tilausta heille...  ;D

Testasin sitten eilen heti Babassu & Olivea. Leikkasin samplesta pienen palan testiä varten. En kyllä yhtään osannut arvioida kuinka paljon tarvitsisin, joten liian ison palan kyllä otin, mutta voihan sitä käyttää seuraavissa pesuissa. Kovinkaan paljon en saanut vaahtoa aikaiseksi ja aika aikaa vievää tuon levitys oli. Ehkä vähempikin olisi riittänyt, mutta tuntui ettei kaikki hiukset muuten puhdistu ollenkaan, kun sitä ainetta on vain osassa päätä. Laitoin tuota vain hiusten tyveen, pituudet ja latvat jätin tyystin rauhaan. Emulgoin jonkin verran jo laittovaiheessa ja sen jälkeen. Sitten huuhtelin. Hiukset tuntuivat todellakin peseytyvän, melkein sanoisin, että jopa nahkeiksi/narskuviksi asti. Sitten laitoin MOP Hydrating hoitiksen muhittumaan joksikin aikaa ja menin saunaan.

Kuivuttuaan hiukset ovat olleet puhtaat, ilmavat ja pehmeät. Tykkään kyllä lopputuloksesta ja kunhan kokeiluitani jatkan, niin varmaan päädyn tilaaman isommatkin palat parhaista. Tekniikkakin noiden käytössä varmasti paranee tässä kokeilujen myötä.  Nuo ovat muuten matkustellessa todella käteviä, kun ei tarvitse pelätä shampoopullon leviämistä matkatavaroihin!  :D
« Viimeksi muokattu: 18.07.08 - klo:14:49 kirjoittanut Ulrika »
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #91 : 17.07.08 - klo:12:20 »
Innostuinpa minäkin teidän kokemustenne perusteella tilailemaan, nyt odotan innolla pakettia. Äidin houkuttelin tilaukseen mukaan, hänellä on todella ongelmallinen päänahka, joka ärtyy pulloshampoista helposti, joten järkeilimme, että tällaista kannattaa ainakin kokeilla.

Pahan hintaisia nuo CV:n samplet eivät kyllä olleet, joten monenlaista on tulossa ;D Lisäksi tilasin sekä itselleni että äidilleni "lotion barin", voisi sopia mun kuivaakin kuivemmalle atooppiselle iholleni hyvin, tai sitten ei.. ::)

No, lisää kokemuksia, kunhan tuotteet saapuvat :)
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #92 : 18.07.08 - klo:14:48 »
Testasin aamulla eilen käsiini saamiani CV-paloja. Mulle tuli siis sampleina Summer sunshine, Honey beer & Egg, Chamomile & Citrus ja Carrot milk & Honey ja kokonainen Olive babassu. Yksi noista oli vielä "curing", mutta en nyt muista mikä. Pesin aamulla Summer sunshinella, jossa on aivan ihana tuoksu! Hiukset puhdistui hyvin, ei tullut lähmää eikä narskuvan kuivaa niin kuin kehäkukalla tuli. Sain eilen myös Tuoksukaupan öljyt käsiini joten niitäkin piti sitten samalla testata (Tigin BG:tä ja loraus kookosöljyä). Muuten tuli kiva tukka mutta pikkasen taisin lorauttaa kookosöljyä reilulla kädellä kun hiukset on ihan kivasti öljyset (joo, mä oon lotraaja). Seuraavaksi pesen ilman öljyjä ja katson kuinka hiusten käy, fiilikset näistä on kyllä hyvät!
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa suci

• Haiven
  • *
« Vastaus #93 : 18.07.08 - klo:17:08 »
Tilasinpahan taas lisää sampleja CV:ltä, vaikka en ole vielä kaikkia edellisiäkään ehtinyt testaamaan  :D Tilasin myös täysikokoisen Cafe Morenon kun sitä nyt oli saatavilla. Toivottavasti toimii mun päähäni... Ärsyttävästi on muuten kaikki kiinnostavat palat loppu CV:ltä. No elokuussa taitaa aika monia tulla taas lisää.

Äsken pesin Mud & Clay -shampoolla, joka tuntui olevan aika perus. Pesutulos oli sopivan puhdas, mutta ei liian narskuva. Tuoksu ei oikein miellyttänyt, oli nimensä mukaisesti mutainen ja tympeähkö. Tämä tuskin jää vakiokäyttöön. Päänahka kyllä tykkäsi todella paljon  :-*

Sen oon kyllä huomannut, että acv-huuhtelu on mulla ihan pakollinen. Muuten tukka jää ihan tönköksi. Mahtaako tämä nyt sitten olla edelleen sitä funky hair -vaihetta, vai vaatiko mun tukka vaan sen happaman huutelun ??? Haluaisin kyllä mieluusti vielä joskus selvitä ilman etikkaa.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 18.07.08 - klo:21:41 »
Ohhoh tämä tyttö on kyllä nyt aivan myyty ;D Olen ollut shampoopaloista kiinnostunut jo jonkun aikaa ja nyt sitten sain pikkuisia palasia Chagrin valleyn paloista vihdoin testiin mukavalta myyjältä ;)

Päätin ensimmäiseksi testata Babassu marshmallowta, otin pienen slaissin josta yllättäen kului vain puolet, todella riittoisaa tavaraa! Oletin että palasta ei saisi vaahtoa millään mutta mitä vielä, hiuksethan oli aivan vaahdon peitossa ja vaahto aivan ihanan pehmeää ja kermaista, olin aivan ällikällä lyöty :o Tuoksukin on mukava ja mieto.
Vaahdottelin aika pitkään ja lopuksi huuhtelin pois jonka jälkeen tukka tuntui todella narskuvan puhtaalta, käsi ei liukunut millään ja oli vaikea puristella kuivaksi. Siinä vaiheessa vähän pelotti että mitäköhän tuleman pitää.. En käyttänyt mitään hoitista perään.

Nyt kuivuttuaan pehko on ihanan pehmoinen ja silkkisen sileä, sekä todellakin puhdas, vaikka olin keskustelun perusteella odottanut lähmälettiä. Tulos on kyllä kaikkea muuta kuin lähmäinen, todella kosteutetun tuntuinen, ilmava ja kiiltää hulluna :D Jos jatkossa kokemukset on näin positiiviset niin oi autuutta.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 19.07.08 - klo:00:34 »

Sain tuliaisina Oliiviöljy-saippuan, jossa lukee "hand-made, produced from olive oil, does not contain any other unnatural ingredients, for skin and hair care". Mitäs sanotte tällaisesta Incista nimenomaan hiusten kannalta:
Soap (sodium oleate), aqua, sodium chloride, perfume, citronellol, limonene, geraniol ? Ymmärsinkö oikein, että kolme viimeistä on hajusteita ja sodium chloride ihan suolaa? Sodium Oleate ei sano suoraan mitään, mutta jonkin muunkin käsintehdyn saippuan incissa muistelen nähneeni sen. Mietin onko tuo saippua varmasti sopivaa myös hiuksille, mutta täytynee kokeilla minkälaisen takkutukan saan tuolla aikaseksi  ;)
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 19.07.08 - klo:08:34 »
Sodium oleate on varmaan yksinkertaisesti saippuoitua öljyä. Näin ainakin mun logiikalla...  ::)  Sodium hydroxide eli suomeksi lipeä yhdistettynä olea europeaan eli (oliivi)öljyyn. Korjatkaa viksummat, jos höpäjän omiani. Sodium chloride on tosiaan ihan tavan jodioimatonta ruokasuolaa.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #97 : 19.07.08 - klo:09:38 »
No niin, olen siirtynyt testailuissani seuraavaan tuotteeseen, eli Olive Babassuun. Eilen tätä tosiaan testasin, vaahdotin kerran ja huuhtelin huolella (pelkällä vedellä), skippasin hoitoaineen ja jätettäväksi laitoin pikkiriikkisen jojoba-öljyä. Siinä missä Honey Egg & Beer -pala jätti hiukset hieman pörröisiksi, ilmaviksi ja vahvan tuntuisiksi niin tämä Olive Babassu tuntui puolestaan silottavan hiusta. Hiusten kampaaminen pesun jälkeen oli helpompaa kuin HEBin jäljiltä ja hiukset ovat myös selkeästi pehmeämmät ja helpommat käsitellä. Tykkään paljon tästäkin lopputuloksesta, mutta vaikka HEBillä tuli täysin erilaista jälkeä niin ihastuin siihen suunnattomaan volyymiin mitä sillä saa. Kummastakin palasta tykkään yhtä paljon, nuo erilaiset lopputulokset tuovat tullessaan vain mukavaa vaihtelua.
Niin ja mainittakoon vielä, että edelleenkään mistään lähmäisyydestä ei ole tietoakaan ja hiukset tuntuvat saaneet extrakosteutta näiden shampoopalojen myötä, sillä kihartuminen on suorastaan villiä. :)
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 19.07.08 - klo:10:30 »
Minäkin siirryin eilen kokeiluissani seuraavaan palaan. Vuorossa oli Babassu & marsh mallow, joka vaahtosi todella pehmeästi ja kermaisesti, tuntui selvästi vähemmän pesevämmältä ja kosteuttavammalta kuin Summer sunshine. Tulos oli Summer sunshineen verrattuna lättänämpi ja hieman kiiltävämpi, Summer sunshinella hiukset jäivät hieman pörröisiksi ja todella tuuheiksi. Tuoksu tässä oli mieluisampi ja miedompi kuin Summer sunshinessa.

Shampoopalat tuntuvat selvästi takuttavan hiuksiani tosi pahasti, etenkin takaa alta. :-\ Hoitoainekaan ei oikein selvitä. Alkavat kohta varmaan rastoittumaan, kun on niin isoja takkuja koko ajan.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #99 : 19.07.08 - klo:12:11 »
Mä oon tehnyt viime vuonna itse saippuaa öljyistä (oliivi-, auringonkukka + kookosrasva) ja lipeästä, sekä tuoksuöljyistä (mm rosmariini ja appelsiini) mun mielestä ne saippuat on jotenkin tosi mietoja, öljymäisen peseviä. Käsistä ei siis tule natisevan kuivat missään nimessä.
Taidan kokeilla illalla miten hiuksien pesu onnistuis niillä. Olis hauska jos se toimis hiuksissa, koska niitä paloja on varmaan 12kpl.

Oh mikä kokemus.. Painelin heti suihkuun peseen itseni päästä varpaisiin tolla palalla. Iho jäi itseasiassa aika kosteutetun tuntuiseksi, vaikka kasvoja pestessä iho tuntui aluks nahkeutuvan. Eli saippuana toimii erinomaisesti, myös kasvoilla. Yleensä ihoni kiristää pesun jäljiltä. Vaan ei nyt! Lisäksi ihon sävy on tasainen, vaikka poskilla onkin alkavaa couperosaa.

Mutta hiuksissa.. Tuli juurikin sellainen monien kuvailema limainen tuntu hiuksiin! Olisin luullut et rutikuiva.. Toi mun saippua ei taida olla mikään kovin "pesevä", mutta eiköhän sillä päänahasta lika lähde. Vaahdotin hiukan myös latvoja, en voinut olla laittamatta xz tyrnitehistä pikaisesti märkiin hiuksiin.
Hiustenpesu oli aikas erikoinen kokemus.. Kerron tuloksen kohta kun hiukset kuivuu.

Nyt on hiuksia föönätty, joskin ei täysin kuiviksi.
Limainen tunne oli aika epäilyttävä, mutta se vaihtui kuivatessa sileyteen. Hiukset on kiiltävät.

Kaikenkaikkiaan tulokset ja kokemukset tuntuu olevan hyvin samankaltaisia muiden kanssa, jotka on käyttäneet ostettua palashampoota.

Kokeilu jatkukoon!

Edit. Ei ollut kiva tulos.. Ihan rasvapää. Ilmeisesti tossa saippuassa on enemmän öljyä kun shampoopaloissa.
« Viimeksi muokattu: 20.07.08 - klo:19:56 kirjoittanut Luscious »
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 21.07.08 - klo:13:10 »
Alkaa kohta olla vitsit vähissä näiden shamppoopalojen kanssa! Aluksi luulin että nämä CV:t olisi toimineet paremmin kuin kehäkukka mutta mitä vielä... Mun hiukset on taas tyyliin korvasta alaspäin ihan shamppoolähmässä! Mikä mun hiuksissa on oikein vikana kun nämä ei mulla tunnu toimivan. Se shamppoo ei vaan huuhtoudu mun hiuksista irti. Onko kellään muulla käynyt näin vai toimiiko kaikilla muilla CV:t kuin unelma?

Sen lisäks ne palat kuluu mulla tosi nopeasti. Neljän vaahdotuksen jälkeen heitin sen Summer sunshine-samplen roskiin kun se oli ihan lopussa. Eli ehkä noin viiteen pesuun yks sample mulla riittäis, eli ei loppujen lopuks niin riittoisia kuin olin kuvitellut.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 21.07.08 - klo:13:22 »
Olin jo heittämässä pyyhettä kehään Sitrionellan palojen kanssa, kun alun onnistumiset vaihtuivat huonokuntoisen oloiseen lirutukkaan. Nyt liputan kuitenkin taas! Jätin kaikki muut aineet pois (O&H hoitiksen, Ego boost -latvasuojan ja muotoilutuotteet), ja tukka on taas tuuhea ja kiiltävä. Yllättäen ei hapsotakaan niin paljon kuin ennen. Luulisin, että O&H pikana käytettynä "pesi pois" sampoopalan hyödyt ja hoidot (eli sen pienen vahapinnan, mikä minusta on toivottu ominaisuus). 

Kiharat/laineet ovat suoristuneet! Uusia tuttavuuksia ne olivatkin, ja syy voi olla myös tukan kasvamisessa.

Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.  ;)

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 23.07.08 - klo:10:09 »
Mainitsin aiemmin  tilanneeni eBaysta Forbidden Forest-shampoopalan. Ja tämähän toimii! Pesin eilen ensimmäistä kertaa tällä, hieman vaikeuksia oli kyllä saada vaahtoamaan. Ensin tukka tuntui todella vahamaiselta ja nihkeältä, mutta mitä enemmän se kuivui, sitä paremmalta tuntui. Nyt yön yli nukuttuani ja hiusten ollessa täysin kuivat ei vahamaisuudesta, limaisuudesta tms. ole tietoakaan. :) takkupesää ei tullut missään vaiheessa.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 23.07.08 - klo:10:23 »
^^ Noista muista en osaa sanoa, mutta minusta Summer sunshine oli todella tuuheuttava. :) Kaikillahan noilla Chagrin valleyn paloilla taitaa tulla ilmavat ja tuuheat hiukset, mutta Summer sunshinella ihan selkeästi enemmän kuin esim. Babassu & marsh mallowilla.

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #104 : 23.07.08 - klo:22:07 »
Nyt on Babassu & marsh mallow testattu. Alku aina vaikeaa, mutta suhteellisen positiivisella mielellä toistaiseksi ::) Kokeilusta parhaana asiana nousee esiin ehdottomasti se, että ponnarin ympärys kasvoi sentillä verrattuna pesua edeltäneeseen :o Tukkaa tuntuukin olevan heti puolet enemmän ;D

Vaahdotus oli helppoa, shampoo levisi hyvin hiuksiin. Vaahto tuntui mukavan paksulta ja kermaiselta. Tähän saakka siis kaikki hyvin. Kuitenkin heti, kun aloin huuhdella, voi taivas sitä tahkeutta.. :-X No, vaahdotin uudelleen, ja taas huuhdellessa sama juttu. Vielä kolmas vaahdotus, aina vain huuhdellessa tahmaa. Lopuksi tein kuitenkin etikkahuuhtelun, se siloitti tukkaa aika hyvin.

Nyt kun tukka on lähes kuiva, se tuntuu hieman karhealta ja vahamaiselta :-\ Hoitoainetta en ole käyttänyt, katsotaan nyt mitä tästä tulee ilman sitä. Likaisilta hiukset eivät kuitenkaan missään tapauksessa näytä, luulisin ainakin, että hyvillä mielin voi huomenna mennä töihin tämän pään kanssa.

Testailut jatkukoon :)
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.