Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465469 kertaa)

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #900 : 16.07.14 - klo:18:34 »
Täytyy pikaisesti hehkuttaa vähän lisää tuota hamppu-turvepalaa. Rohkenin jättää hoitoaineen ihan minimiin koska aiemmin se tuppasi lähmäämään. En viitsi täällä toisten nurkissa läträtä omppuetikallakaan. Hiukset on ihanan tuuheat ja ilmavat. En ole huomannut, että harjaan jäisi mähmää. Tuoksu on ruvennut tuntumaan voimakkaammalta, mutta pestessä se on ihanan metsäinen ja kuivanakin siedettävä. Onneksi mun mies tykkää rosmariinin tuoksusta.

Palaan pikapuoliin Suomeen ja toivon, että pala palvelee kotonakin näin hyvin!

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #901 : 29.07.14 - klo:16:32 »
Huhtikuussa alotin Teepuu-shampoopalan käytön ja olen ERITTÄIN tyytyväinen !  ;) Nykyään pesen hiukset kerran viikossa ja huuhtelen omenaviinietikalla. Loput viikosta käytän WO-pesua. Minkäänlaista lähmää tai siirtymävaihetta ei tällä kertaa onneksi tullut. Sama pala on vieläkin käytössä, vaikka käytän sitä päivittäin myös vartalon pesuun sekä välillä naaman pesuun (lähtee muuten meikit hyvin tällä, eikä kuivata toisin kuin käytössä oleva meikinpoistoaine). En siis enää käytä EHS:n shampoita tai hoitoaineita ollenkaan, enkä muitakaan pesutuotteita. Voin siis lämpimästi suositella  ;D Sitten kun pala vetelee viimesiään ja onnistun kokeilemaan muitakin (Chagrin Valleyn palat himottavat suuresti) niin tulen kertomaan kokemuksia.
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
« Vastaus #902 : 07.08.14 - klo:08:53 »
Onko kukaan kokeillut CWC-pesua shampoopalan kanssa? Siis hoitoaine-pesu-hoitoaine/hapanhuuhtelu. Ajattelin testata sitä huomenna kun pesen muutenkin hiukset, olisi mukava kuulla kokemuksia.
« Viimeksi muokattu: 08.08.14 - klo:17:40 kirjoittanut rhoda »

Poissa Jonttu

• Haiven
  • *
« Vastaus #903 : 11.08.14 - klo:16:34 »
Hei, olen käyttänyt Flow brunette palaa ja nyt löysin eräästä ekokampaamosta AM luonnontuotteiden ruusushampoopalan, heidän nettisivuilta tuotetta ei löydy.. ajattelin kysellä, että onko kukaan käyttänyt ikinä kyseistä palaa? Pala on rakenteeltaan nimittäin hyvin erilainen kuin aikaisemmat joita olen käyttänyt. Pala on pehmeä ja muovailuvahamaisesti muotoiltavissa, onkohan se ihan normaalia? Palapesun jälkeen laitan aina Laveran Mangohoitista, en ole perehtynyt hapanhuuhteluihin..
Raidoitettu polkka. 2aM ii shoulder length.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #904 : 12.08.14 - klo:21:39 »
Täytyy kysellä täältä jos jollain olisi ollut samaa ongelmaa. Tai siis en ole varma että johtuiko ongelma Flown shampoopalasta vai jostain muusta, mutta vaikka pesin syväputsarilla aina välillä niin mulle rupes jossain kohtaa tulemaan hiusten latvoihin sellaisia vahamaisia "tuppia", eli ihan kuin yksittäisen hiuksen ympärillä olisi ollut vahaa tai muuta töhkää. Latva on siis ihan vaalea (blondattu) ja ne töhkäiset hiukset näkyi seassa tummina kun otti kimpun hiuksia ja katsoi tarkemmin.  ???

Otin pari kuvaakin hiuksista jotka katkoin, niissä näkyy selvästi tuollaisia pieniä tuppimaisia juttuja...
Kuva 1 | Kuva 2

Tuo hiuksen ympärillä oleva tuppi ei lähtenyt pesussa eikä harjaamalla, sormin kovasti vetämällä sen sai pois (kuoriutui hiuksen päältä samalla tavalla kuin vedellä poistettava ripsari ripsistä) mutta samalla kun sen veti pois tuhoutui hiuksen latva (=veti säkkärään eikä enää suostunut suoristumaan). Loppujen lopuksi sitten vaan istuin vessassa tunnin verran ja saksin yksitellen pois niitä latvoja jotka olivat tuon töhkän peitossa.

En ole huomannut että samanlaista olisi enää tullut, mutta tajusin juuri etten ole vähään aikaan käyttänyt hamppu&turve tai olut&muna -shampoopaloja. Nyt mietinkin että olisikohan tuo töhkäisyys voinut johtua jommastakummasta shampoopalasta... olen sen jälkeen käyttänyt lähinnä teepuu-shampoopalaa tai tavallista shampoota, ja nyt on tosiaan latvat pysyneet normaaleina.
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #905 : 13.08.14 - klo:13:17 »
Taidan tänään kokeilla pitkästä aikaa shampoopalan käyttöä, kun kaapista löytyy flowin hamppu-turve pala.

Haluaisin kokeilla myös jotain etikkahuuhteluita, kuulosti nimittäin tosi kätevältä tuo Taistelukonnan neuvoma tapa. Ongelma vaan on se, että mulla ei ole omenaviinietikkaa, enkä jaksaisi lähteä ostamaan. Käykö punaviinietikka? :D Väkiviinaetikkaakin kyllä on kaapissa..
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #906 : 13.08.14 - klo:13:28 »
^Mä käytän huuhteluun aina väkiviinaetikkaa, jonkun ruokalusikallisen puoleen litraan vettä. Aloin käyttää sitä kun omenaviinietikka jossain kohtaa loppui enkä jaksanut ostaa lisää. Tiedä sitten tekeekö se pitkän käytön seurauksena hiuksille hallaa, mutta mulla toimi samalla tavalla kuin omenaviinietikkakin. Plussaa myös siitä, että vaikka väkiviinaetikka haiskahtaa melko karsealle pullosta tuoksuteltuna, se haju ei jää hiuksiin kuivuttua vaan haihtuu täysin. Omenaviinietikasta jäi joskus sellainen hassu tunkkainen tuoksahdus hiuksiin.
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #907 : 14.08.14 - klo:11:39 »
^^ Punaviinietikka toimii vissiin samalla tavalla, olen kuullut että jotkut käyttää myös valkoviinietikkaa. Mäkin käytin väkiviinaetikkaa joskus sillon kun palashampoo ei toiminut mun hiuksille, aion varmaan ostaa uudestaan kun kestää pidempään ja tulee halvemmaksi kuin omenaviinietikka. :)

^ Aika hassua, en oo itellä huomannu mitään tunkkasta hajua omenaviinietikasta.
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #908 : 15.08.14 - klo:10:23 »
mä oon rakastanut  <3
Shampoopala tekee hiukset ihanan jämäköiksi, puhtaiksi enemmän kun päiväksi ja kuohkean näköisiksi.
Ja mikä parasta mun päänahka on melkeinpä kunnossa. (okein lopetin viimeisetkin värjäykset myös kasviväreillä toukokuussa että sekin auttaa)

Käytössä ollut iHerbistä Virgin Coconut & Argan Oil (ja sitten Flown Olut-muna, mutta se oli liian vahvantuoksuinen...)

Kerran viikossa pesen palalla (etikkahuuhtelulla) ja muut päivät joko hoitoainetta tai pelkkä vesihuuhtelu.

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
« Vastaus #909 : 16.08.14 - klo:11:51 »
Jostain syystä viimeiset 2-3 pesua hamppu-turve-palalla ovat olleet aikamoista rääkkiä silmille. Vaikka suljen silmät eikä vaahtoa niihin kulkeudu, silti kirvelee niin että sattuu. Ärsyttää aivan suunnattomasti kun tuote on muuten ihan nappiostos. En haluaisi siirtyä takaisin muovijätteen suurtuottajaksi, prkl.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #910 : 28.08.14 - klo:22:50 »
Edelleen tuntemukset on vähän ristiriitaiset shampoopalan käytöstä. Haluaisin kovasti tykätä, mutta kuitenkin vähän tökkii. Kuivana hiukset on ihan kivan tuntoiset, vähän tahmeat ja siksi helppo muotoilla. Märkänä sen sijaan aivan järkyttävän tuntoiset, sellaiset niinkuin olisi mäntysuovalla hangattu. Kuivat, yhtä takkua ja tuntuu että napsahtelee poikki kun hipaiseekaan. Etikkahuuhtelu hiukan auttaa, mutta ei paljoa..
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #911 : 03.09.14 - klo:07:28 »
Mä ostin heinäkuun lopulla Flowin hamppu-turvepalan. Ajattelin, että normaaleille hiuksille tarkoitetusta palasta olisi hyvä lähteä siirtymään sitten siihen suuntaan, mitä tahdon. En tosiaankaan ole käyttänyt palaa nyt lopulta kuin muutaman kerran, eikä se kyllä johdu mitenkään itse palasta, pelkään vaan sitä tahmaefektiä. Olen käyttänyt normaalia hoitoainetta tämän kanssa ja tahmaa ei ole näkynyt, en tiedä auttaako tuo tavallinne hoitis vai huuhtelu viileällä vedellä siihen vai mikä. Suoraan huuhtelun jälkeen hiukset ovat kyllä nihkeän tahmaisen tuntuiset, mutta se tosiaan katoaa viimeistään sillä viileällä vedellä huuhtelemalla.

Tykkään siis, ja kokeilut jatkuvat. :) Pitäisi käyttää peräkkäisinä päivinä niin näkis onko se tahma sittenkin kertyvää tyyppiä.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #912 : 03.09.14 - klo:11:38 »
Mä tykkäisin kovasti shampoopalojen ideasta ja haluaisin käyttää niitä kun tukka tuntuu ihanalta, mutta ainakin Flown Punatukka, African black soap ja joku nimetön kaapista löytämäni pala aiheuttavat mulle hirveää hilseilyä. Olen kokeillut etikkahuuhtelulla ja ilman. Etikka tuntuu tekevän päänahan vaan huonommaksi, koska sen kanssa kutiseekin ihan hirvittävästi, ilman sitä taas pelkästään hilseilee.

Harmittaa, kun tukka tosiaan tuntuu aivan mahtavalta paloilla pestynä, päänahassakin on mukava tunne, mutta sitä älytöntä hilseilyä ei kyllä kestäisi kukaan. :(
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #913 : 03.09.14 - klo:15:47 »
aika jännä mulla just toisin päin, mulla oli tavallisen shampoilun aikana huonokuntoinen päänahka, järkyttävää hilseilyä pävän pesemättömyyden jälkeen.

Nyt ei enää mitään, päänahka loistavassa kunnossa, tosin kuten tuossa aiemmassa viestissä kirjoitin ilmeisesti kaiken värjäämisen lopettaminen auttoi mulla asiaa.

Enkä Flowta ole käyttänytkään hajun takia (okei yhtä vain olen kokeillut  ;D)  joka ainakin itseäni häiritsi, nyt on tuo  iHerbistä Virgin Coconut & Argan Oil eikä tuoksu pahasti millekään.
« Viimeksi muokattu: 03.09.14 - klo:15:52 kirjoittanut Ginia »

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #914 : 16.09.14 - klo:08:35 »
Muistelin että olin joskus saanut jonkun palan toimimaan ihan hyvin ja näemmä muistin ihan oikein. Ne Aamumaan tassusaippuat olivat kyllä ihania, mutta hintavia. Pitäisi keksiä joku yhtä hyvin mun nahalleni sopiva pala, tulen kohta hulluksi päänahkani kanssa.
Pidin tovin sulfaattishampookautta ja päänahka meni kutisevaksi, köhnäisen tahmaiseksi ja kirkuvan punaläntilliseksi. Vaikka yritti olla raapimatta, niin huomaamattaan sitä aina päätyi kuopimaan päätään. Ei sitten. Siirryin takaisin siihen nimettömään palaan, minkä aiemmin olin kaapistani kaivellut. *Pim* Poissa on kutina ja pakkomielteinen raapiminen, päänahan punoitus on rauhoittunut huomattavasti eikä nahka ole tahmaisen tuntuinen. Sen sijaan hilseilen, mikä ärsyttää, mutta valitsen sen nyt sitten pienempänä pahana.
Kai tässä on sitten pakko alkaa shampoopalaostoksille. CV:n palat kuulostavat ihanilta, mutta toimituskulut tuntuvat ihan hillittömiltä.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.