Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 465161 kertaa)

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #930 : 26.10.14 - klo:13:12 »
J.R. Liggett's Jojoba&Peppermint shampoopala on aika ihana ainakin ekan käyttökerran jälkeen. Tuoksuu ihan piparminttukarkeilta! Huuhtelun jälkeen tukka tuntui hieman nahisevalta, päänahka viileältä ja mukavalta. Toistaiseksi mun vammaileva päänahkani ei ole osoittanut mitään villiintymisen merkkejä, pesusta tosin on vasta pari tuntia, mutta yleensä nahka ilmoittaa epäsopivasta pesuaineesta aloittamalla välittömästi köhnäkutinahilseilyn. Katsotaan alkaako hilseily ennen seuraavaa pesua...
Kuivana tukka tuntuu puhtaalta, paksulta ja iiihanan karhealta. Haluaisin päästä kokeilemaan tätä pitempään tukkaan, mutta sitä pitää odottaa tovi vielä. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #931 : 26.10.14 - klo:13:32 »
^ mää olen jo lähes luovuttanut shampoopalojen kanssa, mutta viestisi jälkeen oon melkeen valmis antamaan vielä yhdelle tuotteelle mahdollisuuden. Mää nimittäin rakastan kaikkea mikä liittyy etäisestikään minttuun.  :D Olivatko hiukset kovinkin takkuiset tuon jäljiltä?

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #932 : 26.10.14 - klo:14:41 »
^ Mun hiukset ei pitkänäkään takkuunnu miltei ollenkaan... Ja ei tunnu yhtään siltä että toi takuttaisi, tekee vaan ihanan karheiksi. Takkuilevalla tukalla tilanne voi tietty olla ihan toinen. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #933 : 07.11.14 - klo:20:13 »
Nyt kun olen vähän aikaa käytellyt tuota palaa, niin huomasin että sekin tuppaa aiheuttamaan hiutaleista hilseilyä pelkältään käytettynä. Omenaviinietikkahuuhtelu ei koskaan ole tuntunut toimivan mulla, tukasta tulee lähmäisen oloinen ja päänahka muuttuu rasvaisen tuntuiseksi, punoittaa, kutisee ja mähmähilseilee. ::)

MUTTA! Nytpä keksin jotain ihan muuta. Huuhtelin viime pesun jälkeen tukan mustalla teellä ja päänahka oli rauhallinen ja hilseily vähentynyt huomattavasti! Tukka oli kuitenkin sähköinen, joten uskaltauduin tänään kokeilemaan teehuuhtelua ihan pikkiriikkisellä määrällä väkiviinaetikkaa. Pesin tukan pelkällä vedellä koska halusin kokeilla josko vuorottelu toimisi, ja huuhtelin sitten teeseoksella. Lisäsin vielä hieman LUSHin R&B jätettävää. Ei kutise, tukka on tuuhea eikä tunnu mitenkään sähköiseltä. Kuulostaa miltei liian hyvältä ollakseen totta.

Ehkä kokeilen nyt josko vuorottelu toimisi jatkossa. Joka toinen päivä joudun jokatapauksessa pesemään kun muuten päänahka villiintyy vaikka mitä tekisi, mutta näemmä se pysyy rauhallisena jos joka toisella kerralla pesen tuolla J.R. Liggetin Jojoba&peppermint palalla ja välissä pelkällä vedellä. Pitäisi vielä ostaa se luonnonharjasharja... Jos tämä toimii niin olen ikionnellinen!

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #934 : 11.11.14 - klo:09:05 »
Taitaa olla pakko siirtyä takaisin normishampooseen. Tykkään siitä että shampoopalalla saa ihanan kuohkeat ja tuuheat hiukset, mutta lätkin mä niihin mitä tahansa hoitoainetta/huuhdetta hyvänsä niin latvat ovat aivan samperin sähköiset heti kun lämpotila laskee lähemmäs nollaa. Kiva siinä sitten olla kun hiukset leijailee ympärillä niin kuin olisin jossain virtalähteessä kiinni koko ajan. :-\

Ja lisäksi kun olen hurahtanut muotoilutuotteisiin, lienee parempi että pesen ne kunnolla pois etteivät kerry päänahkaan... paloilla kun on vaikea saada muotoilutuotteita pestyä kunnolla pois... Toivottavasti mun päänahka ei nyt sekoa. :P
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #935 : 24.11.14 - klo:18:18 »
Multa meinasi tänään päästä itku Ruohonjuuressa, kun huomasin, että Flow on uudistanut valikoimaansa. Mun kestosuosikkini hamppu-turve on päätetty lopettaa ja tilalla on pelkkä hamppushampoo. Ärsyttävää! Liekö jo vanhakin juttu, mulle ainakin tuli ihan yllätyksenä.

Edit. Näköjään Flowllakin on nyt sitten mutaa ja savea sisältävä pala valikoimassaan. Sinänsä kyllä kiinnostaisi kokeilla, mutta ei mua huvita ostaa niiltä nyt mitään kun loukkaannuin niin verisesti  >:D. Sen kerran kun löytää toimivan tuotteen niin se sitten repäistään käsistä. Miks just se hamppu-turve?
« Viimeksi muokattu: 26.11.14 - klo:12:21 kirjoittanut rhoda »

Poissa centifolia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #936 : 28.11.14 - klo:16:18 »
Pesin pari päivää sitten Eliah Sahil Shampoo Natural -jauheella. Hiuksista ei tullut ihan puhtaan tuntuiset (en mä ehkä oikein osannut käyttää tuota), mutta niistä tuli tuuhean näköiset. Mulla on aika paljon tukkaa, mutta se on yleensä lattanahko ja sileä, nyt aika valtava. Päänahka tuntui tykkäävän, ei ärsyyntynyt.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #937 : 28.11.14 - klo:16:38 »
^ Mulla on myös tuo sama shampoojauhe satunnaisesti käytössä. Tuoksu on ihanan basaarimainen, ja jauhe vaahtoaa mukavasti veden kanssa. Koen tuon kuitenkin liian kuivattavaksi jatkuvassa käytössä. Savihan siinä on ensimmäinen listassa, ja sitten shikakai ja reetha, jotka ovat molemmat peseviä yrttejä. Savi imaisee vähän turhan paljon rasvaa myös pituuksista, mutta voisihan kokeilla että suojaisi latvat hoitoaineella.

Kuohkeutta tuo kyllä tosiaan tuo!
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Kunis

• Vieras
« Vastaus #938 : 03.12.14 - klo:21:37 »
Ainakin jotkut saippuat saa hyvin leikattua paloiksi kuumennetulla, terävällä veitsellä, eli saippuaa itseään ei välttämättä tarvitse lämmittää.

Kiitos tästä, toimii.

Tuotnoin. Käytin jokin aika sitten tosi pitkään shampoopaloja (silloin tukka oli vähän lyhyempi eli helpommin hallittavissa, en myöskään tarvinut mitään hoitoainetta, sillä palat <3 ), kunnes syystä ja toisesta lakkasivat olemasta kovin hyvä vaihtoehto. Siirryin sitten nesteshampoisiin, mutta olen nyt joitain viikkoja palaillut uudestaan enkä oikeen muista kaikkia vanhoja kikkoja.
Lähmäisyys ei ole vielä hävinnyt. Tosin se ei varmaan kokonaan katoakaan, jos laitan tavallista hoitita latvasuojaksi pesun jälkeen. Mutta ilman sitä en saa yli bsl-mittaista tukkaa harjattua.
Onko muilla pitkäharjaisilla tarjota vinkkejä tähän?
« Viimeksi muokattu: 03.12.14 - klo:22:03 kirjoittanut Kaarne »

Poissa waif

• Haiven
  • *
« Vastaus #939 : 05.12.14 - klo:09:27 »
^Mulla on hiukset alaselkään ja olen kesästä asti nyt käyttänyt pelkästään shampoopaloja. Hoitoaineet lähmästää kuten myös etikaton huuhtelu. Kaksi kertaa olen jättänyt etikkahuuhtelun välistä todetakseni vain, että se on tehtävä joka kerta. Etikkahuuhtelun jälkeen en käytä hoitoaineita, mutta nyt olen talven myötä ja sen tuoman sähköisyyden vuoksi alkanut käyttämään hieman öljyjä ennen pesua. Kookosöljy pehmentää mukavasti :) Vielä kun keksisi miten öljyt toimisivat jätettävä ilman lähmää...
Mun hiukset on hieman blondatut niskasta alaspäin, joten ei parhaassa kunnossa nämäkään, mutta silti pehmeät etikkahuuhtelun jälkeen.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #940 : 05.12.14 - klo:16:52 »
Muistelen viimekerrasta, ettei etikkahuuhtelu oikeen auttanut hiusten harjaamisessa.

Poissa emppumiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #941 : 12.12.14 - klo:22:15 »
Heippa kaikille, täällä uusi "juures" ilmoittautuu! ^^ Nyt vasta uskaltauduin kommentoimaan.. ;D

Mutta siis, pesin tänään ensimmäistä kertaa shampoopalalla ja nyt jälkeenpäin heräsi yksi kysymys.. Käytättekö te muut jätettäviä (hoitosuihkeet, voiteet ym.) silti vaikka ne sisältäisi mm. silikoneja? Mietin vain sitä että "vaarantaako" niiden käyttö tuloksen mitä niillä shampoopaloilla tulee.. Todella oudosti selitetty, pyydän anteeksi. Toivottavasti saatte kuitenkin selkoa ^^
« Viimeksi muokattu: 14.12.14 - klo:17:00 kirjoittanut emppumiina »

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #942 : 14.12.14 - klo:17:17 »
En tiedä onko mun vastauksestani mitään hyötyä, kun ylipäänsä en silikonisia tuotteita käytä (silottaa ihan liikaa mun makuuni), mutta kuvittelisi ettei niistä kai mitään varsinaista haittaa palapesua ajatellen ole, kunhan muistaa pestä myös hiusten latvat. Voisi kuvitella että silikoni peseytyy pois myös shampoopaloilla.
Ja helpostihan tuo on kokeiltu, kun olet kerran aloittanut jo pesemään paloilla ja ilmeisesti käytät silikonisia jätettäviä. Raportoi tänne sitten mitä tapahtuu. ;D

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #943 : 14.12.14 - klo:21:51 »
Ostin Turkin reissulta kaksi palaa oliiviöljysaippuaa ja ajattelin ensi viikolla kokeilla. En ole vähään aikaan paloja käyttänytkään. Tänään pesin hoitoaineella. En ole koskaan kokeillut palan kanssa hoitoainetta, vaan aina etikkahuuhtelulla. Vois kokeilla hoitoainetta jos vaikka tuliskin kiva tukka.

Mulla on muutama CV:n palakin vielä käyttämättä.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa emppumiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #944 : 23.12.14 - klo:14:18 »
Kyllä Hallonnikas sun vastauksesta apua oli ^^ Oon nyt muutaman kerran pessy sillain että oon käyttäny silikoonitonta hoitoainetta, mut lopuks viel käyttäny silikoonisia jätettäviä. Vaikka se pahin lähmä on jo ohi (onneksi) niin silti tuntuu et varsinkin etuhiukset ja takaraivo jää sellaseks.. oudoks  ;D Ja mitenköhän tän selittää, mut hiukset on sillain ärsyttävästi "erillään" jos tajuatte :D Että ehkä ne jätettävät tavallaan jotenkin sitten lähmäävät... Ajattelin seuraavalla pesulla jättää hoitoaineen + jätettävät pois, jos se auttais. Vähän pelottaa vaan kun omistan pitkät luonnonkiharat hiukset, ja odotan kauhulla sitä takkukasaa mitä sitten joudun selvittelemään :D Jotkut sanovat että shampoopalan käytön ansiosta takut on täysin kadonnut, mulla taas aivan päinvastoin, taitaa tulla takkuja enemmän ku koskaan aikasemmin xD

« Viimeksi muokattu: 23.12.14 - klo:14:20 kirjoittanut emppumiina »