Kirjoittaja Aihe: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa  (Luettu 448778 kertaa)

Poissa Horros

• Tukkaguru
Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa
« Vastaus #1050 : 19.09.18 - klo:23:47 »
Mietin, voiko Pörrö-lähmässä tulla kyseeseen se, että joku tietty öljy aiheuttaa kenties tuota kerrostumista? Olen itse käyttänyt Pörröä aika satunnaisesti, kun siitä en niin tykkää, mutta Takun kanssa en ole huomannut mitään tuollaista.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1051 : 07.10.18 - klo:08:45 »
Tulin kehumaan Flown Rasulsavi-Suolasaippua Hiuksille & Vartalolle -palaa, joka on toistaiseksi ainoa käytössäni toiminut luonnonkosmetiikan shampoopala. Mulla on käytössä myös pari Lushin palaa, joten voin nyt rauhassa tehdä siirtymää luonnollisempiin tuotteisiin, sillä Lusheilla kyllä pesee mahdolliset lähmät pois. Iso plussa myös hajusteettomuudesta, sillä en kaipaa kaikkiin käyttämiini tuotteisiin tuoksua ja koen varsinkin monet luonnokosmetiikan yrttiset tuoksut epämieluisina.

Kokeilin saippuapohjaisia paloja vuosia sitten, mutta en saanut niitä toimimaan. Nyt mulla on kokonaan oman värinen tukka ja ainakin tämä rasulsavi-suolasaippua toi hyvän lopputuloksen ilman mitään kikkailuja. Heitin perään normaalia hoitoainetta, vaikka käytän etikkahuuhtelua melko usein nestemäiselläkin shampoolla pestessäni. Seuraavaksi pitää ottaa selvää sitruunahappohuuhtelusta, koska etikan haju on alkanut tympimään. Mulla on jemmassa vielä yksi Lushin hoitoainepala, mutta sen loputtua haluaisin testata noita Famon hoitoainepaloja. Mulle suurin motivaattori paloihin siirtymisessä on pakkausmuovin vähentäminen, mutta plussaa Flown pala saa myös lyhyestä INCI:stä ja kotimaisuudesta.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1052 : 12.10.18 - klo:13:15 »
Olen käyttänyt Famon rasvoittuvalle päänahalle suunnattua Piparminttu-palaa nyt noin kuukauden enkä ainakaan vielä ole kokenut tällä olleen vaikutusta päänahan rasvoittumiseen. Enemmänkin tuntuu, että saisin pestä hiuksia useammin eli joka päivä, sillä hiukset tuntuvat latistuvan entistä nopeammin. Lopussa olen käyttänyt joko omenaviinietikkahuuhdetta tai Laveran Gloss & Bounce -hoitoainetta, joiden välillä en ole huomannut suurta eroa. Viime viikolla huomasin päänahassani vaihteeksi enemmän kuivaa hilsettä, minkä sain taltutettua viime keväänä ostamallani kuorintatuotteella enkä siis tiedä johtuiko kuivuminen kylmemmistä ilmoista vai palashampoosta, yleensä koen tarpeelliseksi tehdä palashampoolla kaksi vaahdotusta.

Käytän kyllä tuon palashampoon loppuun, mutta seuraavaksi täytyy miettiä jotain muuta merkkiä tai toista Famon paloista. Tuntuu myös, että tuo Famon pala kuluu yllättävän nopeasti. Vähän tämä on kyllä yhdenlaista kikkailua, sillä palashampoosta huolimatta pesen hiukseni välillä sulfaatillisella shampoolla (tällä hetkellä Urtrekramin Nokkos) pestäkseni hiuspohjan paremmin, joten muovijäte ei taida hirveästi vähentyä.  ::) ;D Olen myös miettinyt, sopiiko palashampoo tehoiltaan ollenkaan käytettäväksi yhdessä tavallisten muotoilutuotteiden kanssa ja johtuuko hiusteni latistuminen tästä seikasta. Koitin kyllä palaa valitessani ottaa huomioon palan pesutehot ja muotoilutuotteidenkin takia käytän ajoittain sulfaatillista shampoota. Huh, on vaikeaa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.10.18 - klo:13:20 kirjoittanut purppura »

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1053 : 15.10.18 - klo:22:53 »
Kokeilin Sola tervasaippuaa hiusten pesuun. Vaahtoaa hyvin, mutta katoaa hiuksiin ja jättää hiukset tahmeiksi. Nyt huuhtelin etikalla ja laitoin Urtekramin jätettävää. Odotan nyt hiusten kuivumista, niin näen tuloksen.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)