Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159162 kertaa)

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #15 : 07.02.06 - klo:14:07 »
tykkään biothermin biosensitive kasvovedestä, joka rauhoittaa hyvin herkkää ja punoittavaa ihoa. tämä on helmikuun ajan sokoksella tarjouksessakin.

Tämä Biosensitive on ilmeisesti se hajusteeton sarja Biothermilta?
Minkähintainen tuo on tarjouksessa?

Mulla on ollut käytössä Lorealin vaaleanpunainen, joka kosteuttaa kyllä kivasti ja on riittoisaa, mutta haluaisin kokeilla parantaisiko hajusteettomuus ihon kuntoa. Muu ihokaan ei hajusteita enää kestä.

Edittiä Kasvoveden hinta löytyikin jo tuolta Hyvä tarjous- ketjusta :)
« Viimeksi muokattu: 07.02.06 - klo:14:42 kirjoittanut PoohBear »
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

sellu

• Vieras
« Vastaus #16 : 07.02.06 - klo:17:41 »
:)Minusta Oriflamen Aloe kasvovesi ja Swedish Caren herkän ihon kasvovesi ovat hellävaraisia ja alkoholittomia ja kävisivät varmaan sinullekin. Itse ainakin tykkään näistä

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #17 : 07.02.06 - klo:19:19 »
Itse tykkään näin talvella pintakuivuuteen taipuvaisella sekaihollani Garnierin vihreästä Clean & Fresh -kasvovedestä, kivan raikastava tuote. En ole tosin huomannut sen vaikutusta näppyihin, mutta eipä se niitä lisääkään ole tuonut. Plussaa halvasta hinnasta ja alkoholittomuudesta.

Kesällä ihoni on pintakuivan sijaan rasvoittuva sekaiho, jolloin käytän ihan mielelläni alkoholipitoisia kasvovesiä. Raikastavat kivasti. Ensi kesää varten on odottamassa Vichyn Normaderm-kasvovesi (tätä käytän myös finnien desinfioimiseen) sekä Lumenen Matt Touch.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Cera

• HAIRahtanut
« Vastaus #18 : 08.02.06 - klo:18:56 »
No miä yleensä käytän aamulla vain pelkkää kasvovettä, kun tavallinen pesu näin talvisin 2x/pvä kuivattaa liikaa: L'orealin vaaleanpunaista ja saman sarjan epäpuhtaan ihon kasvovettä. Joskus kyllä skippaan pesun illallakin, jos nassussa on pelkkää puuteria ja peiteväriä. Nekin lähtee kun pari kertaa pyyhkäisee kasvovedellä. Niin, että tällä tavalla ite olen kasvovedestä tavallaan "hyötynyt". Tavallisen pesun jälkeen en kasvovettä käytä.

Niinjoo totta. Tuollahan voisi kätevästi korvailla ihan vesipesuja. Yleensä heitän veden mukaan tipan naamakosteusvoidetta (Ceralania pääsääntöisesti) ja huuhtaisen sillä tavoin pois. Kun en kasvojen iholla puuteria, meikkivoidetta tms. käytä, niin puhdistaa ihan ok. Ja jotenkin ajattelen tuon kosteusvoiteen vähän neutralisoivan sitä veden kuivattavaa vaikutusta. Hyvin on ainakin toiminut tähän asti, mutta tosiaan voisihan tuota kasvovesi-kikkaakin  joskus kokeilla.

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #19 : 08.02.06 - klo:19:03 »
Mullakin kuivuu iho liikaa, jos kaksi kertaa päivässä tekee pesun.
Aamulla huuhtelen vaan rähmät silmistä vedellä ja muuten pyyhin kasvot Lorealin vaaleanpunaisella kasvovedellä.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 08.02.06 - klo:19:38 »
Niin mäkin teen nykyään. Pesen vedellä vain silmät ja pyyhin kasvovedellä kasvot muuten. Tuntuu että kuivuu vähemmän sitten.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #21 : 08.02.06 - klo:21:59 »
Huomasin just, et kasvovedet on ihan lopuillaan ja pitäisi siis kohta uus ostaa.. Siinä onkin sitten taas pähkäilemistä, minkä ostaisi seuraavaksi  ::) Biothermin kasvovedet kiinnostaisi, mutta on aika kalliita.. ja jos se ei sitten olekaan hyvää tai ei sovi mun iholle..  :o

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 09.02.06 - klo:17:25 »
Mä olen ihan huomaamattania alkanut käyttään kasvovettä 2xpäivä. Iho näyttää jotenkin kirkkaammalta ja eilen iloitsin että mulla on nyk. aika hyvä iho.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #23 : 09.02.06 - klo:17:27 »
Minua on muuten ihmetyttänyt, kun ammattilaiset ja muutenkin kaikki toimittajat suosittelevat käyttämään alkoholitonta kasvovettä talviaikaan. Kuitenkin sekaihon kasvovesissä on melkein poikkeuksetta heti alkupäässä denaturoitua alkoholia.  ??? Pitää sitten aina käyttää kuivan ihon kasvovettä, joka sitten taas ei tunnu raikastavan tarpeeksi... Mikäs tähän auttaisi?

Ainut alkoholiton kasvovesi, minkä tiedän sekaiholle näistä markettisarjoista Garnierin Clean & Fresh ja The Body Shopin merileväkasvovesi.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 09.02.06 - klo:18:30 »
Mä en ole ikinä käyttänyt kasvovettä. En oikein ole tajunnut sen tarkoitusta... Jos esim. Lumenen lähdevesisuihketta voi käyttää kasvoveden tavoin, niin mitä pelkkä vesi muka tekee. Joku viisas voisi mua tässä valistaa. Jos naamansa puhdistaa aqualan L:llä, mikä kasvovesi siihen sopisi kaveriksi kuivalle iholle?

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 09.02.06 - klo:18:39 »
Mulla on tällä hetkellä käytössä Lorealin vaaleanvihreä, normaalin ja sekaihon kasvovesi. Mulla on sekaiho ja tämä tuntuu toimivan omalla ihollani hyvin. Tuoksuu hyvälle, raikastaa ihanasti ja ei ole tuonut lisää näppyjä. Plussaa myös edullisesta hinnasta. Seuraavaksi ajattelin hankkia Biothermin kasvovettä, mikäli vaan on riittävästi rahaa.
1b M ii

Poissa Essi

• Hiushörhö
« Vastaus #26 : 09.02.06 - klo:21:03 »
Mulla on käytössä Lumenen Milky Touch kasvovesi ja oon tykkäillyt kovasti. Tuoksu on ihanan mieto, hieman "maitomainen" (ei kuitenkaan ällöttävällä tavalla) ja raikas. Tuntuu hyvältä iholla, ei kuivata. Sopii hyvin mun pintakuivalle ja herkälle sekaiholle. Perushyvä siis  :)
2b F i Vaalea, kuiva ja ohut luonnonkihara. Lempparituotteet Mop C-system Hydrating shampoo+hoitis, B&B Creme de Coco shampoo, Nexxus Therappe, Kerastase Bain Satin 3 ja Joico Intense Hydrator.

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #27 : 09.02.06 - klo:22:41 »
No voihan hitsiläinen, nyt en tiedä hommaisinko avenen vai tuon milkyn..
Onko täällä ketään joka olisi kokeillut/käyttänyt molempia? Kumpi miellytti? Siinäpä se kysymys: haluanko perushyvän (mikä ei kuulosta pahalle) vaiko vähän "erikoisemman".. Milky touch ei kuulosta pahemmalle, mutta mietin että oliskohan tuosta lähdevesispraysta enemmän helpotusta helteeseen.. Kahdenkauppaa.
Kiitos jo vastanneille ja saatte ihan vapaasti kirjotella kasvovesistä edelleen!  :D

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #28 : 26.02.06 - klo:21:25 »
Minua on muuten ihmetyttänyt, kun ammattilaiset ja muutenkin kaikki toimittajat suosittelevat käyttämään alkoholitonta kasvovettä talviaikaan. Kuitenkin sekaihon kasvovesissä on melkein poikkeuksetta heti alkupäässä denaturoitua alkoholia.  ??? Pitää sitten aina käyttää kuivan ihon kasvovettä, joka sitten taas ei tunnu raikastavan tarpeeksi... Mikäs tähän auttaisi?

Viesti on laitettu ajat sitten, mutta pakko kommentoida kun nyt vasta huomasin.
Kalliimmissa sarjoissa on usein tuon dematuroidun alkoholin tilalla kalliimpia vastaavia aineita, joita yleensä saadaan luonnosta, mutta tosin käsittääkseni kuivattavat ihan yhtä lailla. Tällainen aine on esim. Kamferi, joka desinfioi ja on antiseptinen.
En sitten tiedä onko oikeasti muuta kuivattamatonta vaihtoehtoa kuin ihan suosiolla käyttää kuivemman ihon tuotteita talvella jos vähänkin on taipumusta pintakuivuuteen.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Emmi

• Hiushörhö
« Vastaus #29 : 26.02.06 - klo:21:41 »
Lumenen Milky Touch on mielestäni ihan OK, mutta sen verran "perussettiä", että mihinkään erikoisongelmiin en usko siitä olevan hyötyä. Haju on tosi mieto ja kasvovesi on hellävarainen, mutta esim. hieman rasvoittuvalle/sekaiholle on varmasti parempiakin kasvovesiä tarjolla. Itse tykkään tällä hetkellä Lancomen Pure Focus-kasvovedestä. Se sisältää kaoliinisavea (näkyy pullon pohjalla hippuina) ja auttaa todella hyvin ihon kiiltelyä ja liiallista rasvoittumista vastaan. Kasvovesi tuntuu kasvoilla raikkaalta, sillä siihen on ilmeisesti lisätty mentolia tms. ainetta, joka saa iholle viilentävän tunteen. Siitä huolimatta ko. kasvovesi ei ole ärsyttänyt ainakaan omaa, suht herkkää ihoani. Kannattaa kokeilla!  :)