Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159187 kertaa)

Furtiva

• Vieras
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #195 : 01.02.07 - klo:12:07 »
Mulla on nyt käytössä Eucerinin kasvovesi. Ihan ok:n tuntuinen, ei ärsytä, mutta ei kyllä juuri kosteutakaan.

Mulla oli myös tuota kun vielä kasvovettä käyttelin, tykkäsin kyllä kun oli hajusteeton, eikä tosiaan ärsyttänyt kasvoja. Mulla kyllä kosteuttikin - tai ainakaan iho ei jäänyt yhtään kireän tuntuiseksi sen jälkeen, toisin kuin monilla muilla. Jostain syystä en bongannut sitä tuolta Eucerinin sivuilta(?), mutta tämä löytyi: http://www.ea.fi/luotietosivutuotteet.php?sarjanumero=107007&tarvo=3

Mullakin on nyt Eucerin käytössä. Se on ihan ok kasvovesi, mutta tuskin ostan toista kertaa, sillä varmasti parempiakin löytyy.
Etsin jotain vielä paljon kosteuttavampaa vettä.

Kumpaa sitä nyt ostaisi, Eucerinin kasvovettä vai TBS:n Aloe Vera -kasvovettä? Tähän asti olen käyttänyt Favoran kasvosuihketta ja ihan tyytyväinen olen ollut. Tekisi vain mieli välillä kokeilla jotain muuta. Mulla on siis herkkä ja pintakuiva sekaiho. Kasvovedeltä toivon että se on alkoholiton, mineraaliöljytön, hajusteeton, väriaineeton ja tukkimaton.

Minusta tämä Favora on aivan ihanaa ainetta! Minä tosin käytän sitä ennen jotain "oikeaa" kasvovettä (Tällä hetkellä Eucerin) ja sitten suihkutan reilusti Favoraa päälle. Tuo on tosi riittoisaakin. Laitan sitä joka päivä yhteensä 20 suihkausta, ja se kestää ja kestää vaan. Pintakuivuus on vähentynyt huomattavasti  :)
Minusta tuo Eucerin ei mitään erityisen hyvää ole, joten sinuna kokeilisin vaikka tuota Aloe Veraa.
« Viimeksi muokattu: 11.03.07 - klo:20:42 kirjoittanut Penny »

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #196 : 01.02.07 - klo:14:18 »
Mun iholla Eucerin on kosteuttavampaa, kuin Favoran kasvovesi, mutta ei Eucerinkaan kosteuta tarpeeksi talvella. Euceriniä kosteuttavampi on Biothermin Biosensitive, mutta siinä on hintakin suolainen.
TBS:n aloe veran incin voisikin tutkia, jospa sopisi minunkin iholle.

EDIT;
TBS:n Aloe Vera kasvoveden inciä ei näkynyt ainakaan kasvovesien inci ketjussa. Voisiko joku kiltti näpytellä sen? :)
« Viimeksi muokattu: 01.02.07 - klo:14:24 kirjoittanut PoohBear »
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #197 : 01.02.07 - klo:14:57 »
Minä olen kokeillut Eucerinin, Favoran, Garnierin herkän ihon sekä Nivean Gentle tonerin ja nyt käytössä on Rocin Demaquillage Actif Lotion Tonique kuivalle iholle ja tämä on kyllä parasta - mutta hinta silti kirpaisee. Pitkään käytössä olleeseen Niveaan kun vertaa, niin pari kymppiä kasvovedestä on aika paljon.
Mutta on toimivaakin, rauhoittaa ihoa ja kosteuttaa. Eron huomaa hyvin siinä, ettei kuivu iholta aivan hetkessä ja kuivuttua ihoa ei kiristä ollenkaan. Lisäksi tykkään hajustettomuudesta, inci löytyy listasta. Ohessa vielä tuotteen kuvaus eräältä nettisivulta lainattuna:

ROC kasvovesi kuivalle iholle 200 ml
Alkoholiton, mieto kuivan ihon kasvovesi. Puhdistava poloksameeri-kompleksi poistaa meikin ja puhdistusemulsion jäänteet ärsyttämättä ihoa. Kosteuttavat aineet säilyttävät kosteustasapainon jättäen ihon pehmeäksi. Pantenoli rauhoittaa ihoa sekä lievittää ärsytystä.

Poissa Nipsu

• Hiushörhö
« Vastaus #198 : 13.02.07 - klo:21:01 »
Käytän tällä hetkellä Herbinan Soft Care - kasvovettä. Kasvovesi on suihkepullossa, joten se tuntuu jotenkin mukavan raikkaalta kun suihkuttaa sitä suoraan kasvoille ja pyyhkii sitten vanulapulla. Nyt menossa varmaan neljäs pullo. Mielestäni hinta-laatu-suhde on tässä tuotteessa aivan loistava.

Ennen käytin Lumenen Milky Touch - kasvovettä mutta mielestäni tuo Herbinan on ihan yhtä toimivaa, vaikka onkin yli puolet halvempaa. Herbinan tuoksu myös miellyttää enemmän. Lumenen uutta, Milky Touchin korvaavaa kasvovettä en ole vielä kokeillut.

Cerise

• Vieras
« Vastaus #199 : 16.02.07 - klo:21:37 »
Tällä hetkellä käytössä on Sebamed Clear face -sarjan kasvovesi, mutta tuntuu
kuivattavan vähän liikaa, kun siinä on alkoholia ja se on syväpuhdistava (päivittäisessä
käytössä). Eli jos vaihtaisin sen kosteuttavampaan ja alkoholittomaan, niin
puhdistaisiko/raikastaisiko se sekaihon tarpeeksi hyvin? Olisi kiva että kasvovesi jättäisi
ihon tasaiseksi ja kuulaaksi, tuon Sebamedin jälkeen punoittaa.

edit Löysinkin vähän aiheesta kun luin tarkemmin ketjua. Nyt en vaan osaa
päättää mitä vaihtoehtoa lähtisin kokeilemaan. Jostain markettisarjasta kuitenkin,
kun en suuria eroja huomannut kalliimpien ja halvempien välillä  :)
« Viimeksi muokattu: 16.02.07 - klo:21:45 kirjoittanut Cerise »

Poissa Carietta

• HAIRahtanut
« Vastaus #200 : 18.02.07 - klo:09:21 »
itsekin etsiskelen edelleen jotain vähän miedompaa kuin sebamed..

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 18.02.07 - klo:10:01 »
^^ Yksi hyvä marketissa myytävä alkoholiton kasvovesi on Nivea Visage Gentle Toner. Siinä on vaaleanpunainen pullo, joten on helppo tunnistaa kaupassa. Itse en kyllä tiedä riittääkö tuo puhdistamaan/raikastamaan kunnolla sekaihoa, mutta minulle kuivaihoisena on aivan manio. Jos on hirveästi epäpuhtauksia ja iho erittää paljon rasvaa, niin en usko että riittää. Voithan sitä kokeilla, ei se niin suuri menetys ole, jos onkin huono sinulle. Voithan käyttää sitä esim. Sebamed:n kanssa vuorotellen.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 18.02.07 - klo:10:14 »
TBS:n Aloe Vera kasvoveden inciä ei näkynyt ainakaan kasvovesien inci ketjussa. Voisiko joku kiltti näpytellä sen? :)

Löytyy Inci nyt kasvovesien inceistä. Ei ollut paljon näpyteltävää, sen verran yksinkertainen koostumus. ;)

Toi on musta ihan ok, kasvovesi. Näin talvisin raikastaa paremmin, kesälllä ihoni niin rasvainen että pieni tujaus alkoholia ehkä terästäisi, tosin sanovat että alkoholi vain pahentaa rasvoittumista, mene ja tiedä. Joka tapauksessa yksinkertaisen incin perusteella jo kelpo kamaa, ei tule turhia kemikaaleja naamaan tyrkittyä.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #203 : 18.02.07 - klo:12:36 »
Ajattelin ostaa tuota TBS:n Aloe veraa keväämmällä, kun on säilöntöäaineetonkin  :)  Ihmettelen vain sitä, että kun on näköjään mahdollista valmistaa tuoteita ilman säilöntäaineita (kuten koko Aloe vera-sarja, Dr.Baumann-sarja, Locobase repair ym..), miksi suurimmassa osassa kosmetiikkaa niitä kuitenkin käytetään?

Olen lukenut tuotteiden huonosta säilyvyydestä, mikrobikasvustosta ym. ym. joten olen ihmeissäni siitä, että niin halutessaan valmistajat pysytvät saamaan aikaan säilöntäaineettomiakin tuotteita.
Onko Aloe vera-kasvin säilyvyys niin hyvää, että siihen ei tarvita mitään lisäsäilöntää...?
« Viimeksi muokattu: 18.02.07 - klo:14:48 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

grove

• Vieras
« Vastaus #204 : 18.02.07 - klo:14:12 »
^ Locobase Repairissa ei oo säilöntäaineita (rasva-aineiden yms lisäksi siinä on vaan ph:n säätöön trometamiinia). Body Shopin aloe vera –kasvovedessä ei tarvita perinteisiä säilöntäaineita koska pentyleeniglykoli ja butyleeniglykoli on kosteuttajia joilla on myös tuotteessa bakteerikasvua estävä vaikutus. Sorbitoli muistaakseni vielä jotenkin potensoi pentyleeniglykolin ”säilövää” vaikutusta.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #205 : 18.02.07 - klo:14:47 »
Jes, mainitsinkin tuon Locobase Repairin juuri esimerkkinä säilöntäaineettomasta tuotteesta  :) Se on vakiokäytössä ollut jo vuosia ja oiva apu hilseilevään ihoon talvisin.

Suurin osa myös apteekin tuotteista kuitenkin sisältää esim. parabeeneja, mm. Locobasen rasvavoide sekä Orionin perusvoiteet.
Pentyleeniglykoli ja butyleeniglykoli ovat muuten yleisiä monessa muussakin valmisteessa, myös säilöntäaineita sisältävisä tuotteissa. Heitinkin niistä kommenttia tuolla ylempänä.

Mietin vain sitä, miksi markkinoilla ei ole enemmän säilöntäaineettomia tuotteita, koska niitä on kuitenkin täysin mahdollista valmistaa.
« Viimeksi muokattu: 18.02.07 - klo:14:51 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

grove

• Vieras
« Vastaus #206 : 18.02.07 - klo:15:11 »
^ Ah sori luin vähän silmät ristissä siitä Locobasesta.

Mahdollistahan kaikki on aina mutta ei vaan niin yksinkertaista  Esim. jonku pentyleeniglykolin lisääminen koostumukseen sitten vaikuttaa siihen mitä muita aineita voidaan käyttää jossain tuotteessa, ts. joku itsesäilövä aineyhdistelmä rajoittaa raaka-ainevalintoja.

Eikä se ole niin selviö että välttelemällä esim. parabeeneja vältettäis allergisointia, yhtälailla iho voi herkistyä esim. juuri noille nimenomaisille glykoleille.

Suurin syy säilöntäaineiden laajaan käyttöön kuitenkin lienee se että tuotteille halutaan pitkä kestoaika, jolloin niitä voidaan valmistaa suuria eriä kerralla (halvempaa) ja tavara on käypää pitkään ja valmistaja voi pelata isoilla myyntierillä ja alennuksilla tuotteen valikoimiinsa ottavan tahon kanssa jne. Eli bisneksen takia.

Lisäksi kuluttajistakin aika pieni segmentti on sellaista sakkia, joka haluaisi käydä esim. parin viikon välein ostamassa uuden voidetuubin (jos voide ei säilyisi pitempään avattuna). Pikkutuotteiden tuotanto ja niistä syntyvät jätteet olis myös varmasti ympäristölle aika paljon rankempaa kuin säilöntäaineet.

Kosmetiikkapurkit pakottaa myös säilöntäaineisiin, jos ei käytetä esim. ilmatiiviitä pumppupakkauksia (jotka on taas kalliita).

*sade*

• Vieras
« Vastaus #207 : 18.02.07 - klo:19:15 »
Minulla on ollut käytössä tuo TBS:n aloe vera kasvovesi ehkä nyt kuukauden ja olen kyllä ollut ihan tyytyväinen. Kovien pakkasten aikoihin iho tuppasi tosin kuivumaan niin pahasti, että jopa tuo aloe vera hiukan kirveli. Muutoin käytän ihan mielelläni jopa alkoholillisia kasvovesiä, mutta näin talvisin iho kaipaa hellävaraisempaa tavaraa.

Ehdoton suosikkini on kylläkin Korresin Hamamelis.  :-*

lab

• Vieras
« Vastaus #208 : 03.03.07 - klo:09:24 »
Tarjoustalosta löysin Lacto Line Hellästi hoitava- kasvoveden.
INCI: Aqua, Glycerin, panthenol,allantoin, aloe barb., sodium hyaluronate, phenoxyethanol, ethylhexylglycerin, lactid acid, retinyl palmitate, tocopherol, linolenic acid, aesculus hippocastanum, paba, peg-40, hydrogenated castor oil.
Paljon vaikuttavia aineita ja hyvä kosteutusteho. Hinta oli alle 4€

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #209 : 03.03.07 - klo:22:10 »
mä haluisin kokeilla myös jotai tollasta kosteuttavaa tai vähemmän tujuu kasvovettä... oon vaa nii arka kokeilee ku niistäki tulee joistaki naamaan näppyjä... en yhtää älyy tän pärstän kasvovesilogiikkaa ku esim pure zone sopii mut sit esim biothermin sininen... biopur taas ei käy... huooh... lievästi sanottuna ihmeellistä ja rasittavaa
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey