Kirjoittaja Aihe: Kasvovedet  (Luettu 159148 kertaa)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
Vs: Kasvovedet
« Vastaus #30 : 26.02.06 - klo:21:43 »
Tuo Lumenen Milky Touch on kyllä sellainen hyvä peruskasvovesi, johon usein palaan kokeiltuani muita kasvovesiä. Onko muuten olemassa vain yksi Milky Touch, vai onko niitä eri ihotyypeillekin? Tuli vain mieleen, kun omassani taitaa lukea että kuivalle ja herkälle iholle.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #31 : 26.02.06 - klo:21:56 »
Mä en ole ikinä käyttänyt kasvovettä. En oikein ole tajunnut sen tarkoitusta...
Kasvoveden sanotaan poistavan puhdistusaineen viimeisetkin rippeet, kirkastavan ihoa ja tekevän siitä vastaanottavaisen muille tuotteille eli voiteille jne. Itse olen mieltänyt kasvoveden lähinnä näiden paperilla pyyhittävien puhdistusemulsioiden kaveriksi eli emulsion jämien poistoon enkä myöskään ole kokenut sitä niin tarpeelliseksi.

Olen jo pitkään käyttänyt 3-in-1 tuotetta (puhdistus, silmämeikinpoisto ja kasvovesi) eli Philosophyn Purity made simpleä, mutta nyt olen ajatellut korvata aamupesun kasvovedellä ja olen siksi ajatellut hankkia Korresin Hamameliksen. Ihan vain siksi, että iho on kuivunut niin paljon talvella ja kasvovesi kosteuttaa toisin kuin vesi.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #32 : 26.02.06 - klo:22:02 »
Minä en vain jotenkin osaa ajatella, että voisin olla käyttämättä kasvovettä. Kun tarpeeksi usein näkee, kuinka likainen vanulapusta tulee vielä kunnon puhdistusemulsio ja vesipesun  jälkeenkin kauhistuttaa ajatus, että jättäisin sen lian kasvoille. Hui!  :o

Tästä tuli mieleen hyvällä iholla siunattu ystäväni, joka ilmeisesti voi tehdä iholleen edelleen mitä vain ilman, että se näkyy missään. Tunnusti juuri muutama viiko sitten, että pesee aina kaikki meikit pois ihan vaan pyyhkimällä nassun kasvovedellä ja ripsarit ottaa pois silmämeikinpoistoaineella. Ei siis mitään puhdistusemulsiota missään välissä koskaan vedestä puhumattakaan ja ei käytä kosteusvoiteitakaan. Kuorii tai laittaa naamion ehkä parin kuukauden välein ja meikkaa ihan reilusti yleensä. Akoi heikottaa tuota kuunnellessa. Odotan edelleen innolla sitä päivää, kun tuo samainen auringon ottamista rakastava ystäväni alkaa oikeasti rypistymään ja vanhenemaan.  ;)
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #33 : 26.02.06 - klo:22:27 »
Minua on muuten ihmetyttänyt, kun ammattilaiset ja muutenkin kaikki toimittajat suosittelevat käyttämään alkoholitonta kasvovettä talviaikaan. Kuitenkin sekaihon kasvovesissä on melkein poikkeuksetta heti alkupäässä denaturoitua alkoholia.  ??? Pitää sitten aina käyttää kuivan ihon kasvovettä, joka sitten taas ei tunnu raikastavan tarpeeksi... Mikäs tähän auttaisi?

Viesti on laitettu ajat sitten, mutta pakko kommentoida kun nyt vasta huomasin.
Kalliimmissa sarjoissa on usein tuon dematuroidun alkoholin tilalla kalliimpia vastaavia aineita, joita yleensä saadaan luonnosta, mutta tosin käsittääkseni kuivattavat ihan yhtä lailla. Tällainen aine on esim. Kamferi, joka desinfioi ja on antiseptinen.
En sitten tiedä onko oikeasti muuta kuivattamatonta vaihtoehtoa kuin ihan suosiolla käyttää kuivemman ihon tuotteita talvella jos vähänkin on taipumusta pintakuivuuteen.

Ok, kiitos vastauksesta. Pitääpä tosiaan tyytyä noihin alkoholittomiin kasvovesiin.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 26.02.06 - klo:22:30 »
Tuli tässä mieleen iltakasvojenpesua tehdessäni, että olen todella ihastunut TBS:n Tea tree - kasvoveteen. En yleensä osta mistään tuotteista toista pulloa, mutta tästä olen ostanut jo kaksi pulloa ja nyt kohta pitää mennä ostamaan kolmas. Pidän todella paljon tästä kasvovedestä. Tuntuu puhdistavan tosi kivasti, jättää ihon pinnan mukavan tuntuiseksi, ei kuivata, mutta pitää epäpuhtaudet loitolla. Olen muutenkin saanut ihoni nyt parempaan kuntoon TBS:n Tea Tree - puhdistusgeelillä, tällä kasvovedellä ja tea tree-öljyllä. Tykkään tosi paljon koko sarjasta ja tämä kasvovesi on tosiaan yksi iso lempparituote noista kaikista! Kaikki muut kasvovedet kaapissani ovat ihan jääneet käyttämättä, kun löysin tämän.  :-*
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Tigru

• Vieras
« Vastaus #35 : 26.02.06 - klo:22:41 »
Minä en vain jotenkin osaa ajatella, että voisin olla käyttämättä kasvovettä. Kun tarpeeksi usein näkee, kuinka likainen vanulapusta tulee vielä kunnon puhdistusemulsio ja vesipesun  jälkeenkin kauhistuttaa ajatus, että jättäisin sen lian kasvoille. Hui!  :o

Paitsi jos ei käytä meikkivoidetta, niin kasvovesi ei varmaan silloin ole niin tarpeellinen. Itse jätän kasvoveden usein pois, kun naamalla on ollut vain kasvovoidetta ja puuteria (ripsivärit putsaan omilla aineillaan) enkä ole huomannut siitä olevan mitään haittaa. Putsarina käytän yleensä Cliniquen Comforting Cleansing Creamia tai Diorin jotain puhdistusvaahtoa eikä nuiden jälkeen tunne tarvetta kasvovedelle. Mutta jos taas käytän (harvoin) puhdistusemulsiota tmv. joka pyyhitään vanulapuilla pois, niin silloin on kasvovesikin paikallaan :)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #36 : 27.02.06 - klo:13:24 »
Kyllä minua kauhistuttaa ihan meikkamattominakin päivinä jättää kasvovesi pois kun oikeasti näkee, kuinka paljon ilmansaasteita iholle päivän aikana kertyy.

Edit. Mutta myöskään en koskaan voisi kuvitella, että "pesisin" meikkini pois ilman vettä vain puhdistusemulsiolla ja vanulapulla pyyhkimällä. En edes silloin, vaikka olisin vain käyttänyt pelkkää kosteusvoidetta päivällä. Jotenkin tuntuisi kamalan likaiselta.
« Viimeksi muokattu: 27.02.06 - klo:13:29 kirjoittanut Stationery »

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #37 : 27.02.06 - klo:15:46 »
Mulla ei oo ikinä jäänyt meikinpoiston jälkeen kasvovesipumpuliin mitään. Kai sitten hinkkaan tarpeeksi puhdistusmaidolla ::) En enää nykyään laita kasvovetta muuta kun aamuisin, silloin juuri samaisesta syystä kun Luomokin, eli raikastaa muttei kuivata niin pahasti. Mä pesen meikit illalla aina suihkussa pois ja sieltä on juoksien kiire rasvaamaan naamaa ennenkun se tyyliin halkeaa (mullako kuiva iho..) niin siihen väliin kasvovesi on turhaa ja kuivattavaa. Kukin tyylillään :) Nykyään pyrinkin tekemään niin että otan kasvovoiteen mukaan sinne suihkuun ja heti kun olen naaman kuivannut niin heitän rasvat kehiin, kärsii hipiä paljon vähemmän. Sinänsä hyvin voisin elää ilman kasvovesiä, mutta on ne ihan kivoja silti.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #38 : 27.02.06 - klo:16:05 »
Ei minullakaan kyllä suihkun jälkeen koskaan ole enää lapussa mitään, sillä suihkussa kuitenkin lutraa niin kunnolla. Lähestulkoon koskaan en kuitenkaan pese suihkun yhteydessä meikkejä, joten täytyy ottaa kasvovedellä jämät pois.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #39 : 27.02.06 - klo:18:17 »
Mä puhdistan kasvot yleensä iltaisin kolme kertaa puhdistusmaidolla ja lopuksi kasvovedellä ja aina siihen viimeiseenkin vanulappuun tulee väriä  :o Suihkun jälkeen riittää silmämeikinpoistoaine ja kasvovesi.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #40 : 27.02.06 - klo:18:24 »
Minä olen nyt viime aikoina ostanut tuollaisia 3 in 1 -puhdistusaineita, joissa siis on kasvovesi jo siinä tuotteessa. Joskus laiskuuttani ja piheyttäni en käytä kasvovettä tuon puhdistusaineen jälkeen, mutta ainakin iltaisin kuitenkin pyrin siihen, että kasvovettä käytän. Kuitenkin tosiaan niin hurjasti tulee päivän aikana kaikkea saastetta ja rasvaa iholle ja muutenkin, on paljon raikkaampi olo sen jälkeen, kun on käyttänyt kasvovettä.

Hurja tosiaan se määrä, mitä siihen vanulappuun vielä jää kaikkea likaa! :o
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa iines

• HAIRahtanut
« Vastaus #41 : 27.02.06 - klo:18:31 »
En osaisi enkä haluaisi olla ilman kasvovettä, aamuin illoin käytän. Nyt käytössä Vichyn normaalille ja sekaiholle ja Organic Make-Up Companyn normaalin ihon kasvovesi. Vichystä tykkäilen, OMC:n kasvovettä en enää hanki, etenkään siihen hintaan mihin se on kohonnut (jotain 16 €  :o muistaakseni). Seuraavaksi ostan sen Lorealin vaaleanpunapulloisen.
1aFii. Puolipitkä vaaleaksi raidoitettu.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #42 : 28.02.06 - klo:16:12 »
Oiskos kellään tiedossa kevyesti kuorivaa kasvovettä? Muistaakseni apteekin vichyltä löytyy, mutta muistelen sen sisältävän mineraaliöljyä?

Minnie

• Vieras
« Vastaus #43 : 28.02.06 - klo:16:31 »
Paitsi jos ei käytä meikkivoidetta, niin kasvovesi ei varmaan silloin ole niin tarpeellinen. Itse jätän kasvoveden usein pois, kun naamalla on ollut vain kasvovoidetta ja puuteria (ripsivärit putsaan omilla aineillaan) enkä ole huomannut siitä olevan mitään haittaa.

Kasvoveden yksi tärkeimmistä tarkoituksista on myös ihon ph:n tasapainottaminen pesun jälkeen. Varsinkin jos on jokin muu ihotyyppi kuin normaali niin silloin sen merkitys korostuu. Oikea ph on hyvä suoja bakteerejakin vastaan. Jätin nytten kasvoveden poissa kun Erisanin kyljessä luki ettei sen jälkeen tarvitse, että riippuu tieten käytetystä puhdistuksestakin. Oon käyttänyt monenlaisia edullisemmasta päästä, hajustamattomia ei juuri ole tullut vastaan.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #44 : 28.02.06 - klo:17:00 »
hilla, millainen tuo Organic Make-Up Companyn normaalin ihon kasvovesi on? Olen nimittäin suunnitellut tilaavani juuri tuon mutta onko se huono? Tosiaan on Lumiruusussa hinnat nousseet nettisivujen uudistumisen myötä  :(
Jotkut hinnat ovat vielä kohtuullisia mutta 16e kasvovedestä, varsinkin summassa ostettaessa, on jo vähän liikaa  ::)
Voiko tuota OMC:n kasvovettä ja Avenen lähdevesisprayta verrata keskenään? En ole siis kumpaakaan kokeillut ja jomman kumman _ehkä_ hankin, jos kumpaakaan..